T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



interim- en verandermanager

interim-  en verandermanager

Werkervaring interimmanager

10/07 – 02/08 : interim opdracht bij het RIVM (in het kader van mijn eigen reintegratie na anderhalf jaar niet gewerkt te hebben door drie hernia operaties ben ik weer begonnen met een lichte opdracht)
het tijdelijk managen en reorganiseren van het secretariaat van het facilitair bedrijf en de BHV organisatie van het RIVM. Hierbij ligt de nadruk op optimalisatie van de organisatorische opzet en dagelijkse gang van zaken. De vaste invulling voor dit secretariaat gaat in deze periode plaats vinden. Ook zal een goede taakverdeling tussen de nog aan te stellen secretaresses moeten worden vastgesteld.

07/03 – 07/06 : Directeur sector Maatschappelijke Ontwikkeling bij
de gemeente Nijkerk in tijdelijke dienst
Bij de gemeente Nijkerk gaf ik leiding aan drie afdelingen, t.w. Burgerzaken, Welzijn (incl. onderwijs, volksgezondheid, cultuur en sport) en Zorg & Sociale Dienstverlening. Daarnaast was ik lid van het Management Team, welke op organisatie niveau de visie, strategie en doelen ontwikkelt voor de korte en lange termijn. Sinds mijn aantreden zijn een cultuurtraject en drie bezuinigingsronden inclusief een formatie-reductie bewerkstelligd. Begin 2005 is een organisatie doorontwikkelingstraject gestart met als doel in 2006 uit te komen op het zogenaamde ‚directiemodel’ in samenhang met een uitgebreide publiekswinkel, mid- en backoffice. Bovendien is een compleet vernieuwd personeelsbeleid ingevoerd waarmee Nijkerk een vooruitstrevende positie inneemt binnen de gemeentewereld.

01/02- 01/03 : Regiodirecteur Koninklijke Nederlandse Organisatie van
Verloskundigen
Mijn taken als regiodirecteur waren:
- versterken van de (strategische) positie van de 1e lijns verloskunde en de verloskunde als geheel en bevorderen van de samenwerking en regievoering binnen de 1e lijns verloskunde en tussen de diverse partners in de verloskundige keten;
- zorgdragen voor de ondersteuning van de verloskundige praktijken bij optimalisering van praktijkvoering en ondersteunen van deze praktijken bij crisissen;
- implementeren van kwaliteitsbevorderende maatregelen voor de verloskundige keten en
- het laten functioneren van het regiokantoor en – als lid van het MT –ontwikkelen van nieuwe beleidslijnen.
Daar dit de invulling van een nieuwe functie binnen een nieuwe ondersteuningsstructuur betrof was de graad van pionieren hoog en werd er een groot beroep gedaan op mijn onderhandelings-, mediation- en creatief vermogen.

11/00-10/01 : Projectleiding implementatieproject Oracle Applicaties
bij Berenschot B.V.
Dit systeem is begin september 2000 geïmplementeerd waarbij alle projecten vanuit het oude systeem zijn geconverteerd naar het Oracle systeem. De situatie bij mijn binnenkomst in het project was dat Oracle project- en financiële administratie zeer basaal draaiden en de medewerkers nog grotendeels opgeleid en ingewerkt moesten worden, waarbij de weerstand van de medewerkers tegen dit systeem hoog was.
Deze opdracht behelsde twee fases: de reparatie- en de verbeteringsfase. De reparatiefase liep tot eind maart en had als doelstelling dat het Oracle systeem een goede basis voor de project- en financiële administratie zal vormen. De doelstelling van de verbeteringsfase was het optimaliseren van Oracle-systeem, zodanig dat de mogelijkheden van het systeem beter benut zullen worden. Dit betrof vooral managementinformatie, organisatie, functioneel beheer en uitbreidingen van het systeem alsook een conversie naar de Euro.

02/00-09/00 : Reorganisatie Kwaliteitsdienst Duyvis Production B.V.
De doelstelling van deze opdracht was:
1. het ‚gezicht‘ zijn van de Kwaliteitsdienst van Duyvis Production B.V. zowel intern als extern en leiding geven aan de afdeling;
2. een blauwdruk maken van een nieuwe organisatorische structuur en ophanging van de Kwaliteitsdienst binnen Duyvis Production B.V., gebaseerd op de huidige interne en externe ontwikkelingen;
3. beschrijving en deels implementatie van de huidige naar de toekomstige structuur;
4. faciliteren en inhoudelijk ondersteunen van het ISO/HACCP project;
5. leiden van het project „Golden Standard Coated Nuts“.

10/99-02/00 : Coördinatie verbouwing en verhuizing Duyvis B.V.
Bij deze opdracht was ik als facility manager verantwoordelijk voor de planning, logistiek en verdere begeleiding van de verbouwing van het nieuwe pand voor Duyvis B.V. en de daadwerkelijke verhuizing. Daar Duyvis B.V. een Opco is van SaraLee/DE en gehuisvest was op het terrein van DE Utrecht, dienden vele facilitaire zaken die daar ingevuld werden door SaraLee/DE een zelfstandige invulling te krijgen in het nieuwe pand in Nieuwegein.

1997 – 1999 : Gezondheidszorgprogramma Memisa Medicus Mundi,
Nampula, Mozambique
Hier ben ik werkzaam geweest als programmacoördinator. Het programma bestond zowel uit een bouwkundig deel (renovatie en nieuwbouw ziekenhuizen, medische posten etc.) alsook uit een public health en medisch deel met de nadruk op moeder- en kindzorg. Ik was eindverantwoordelijk voor het totale programma, waarvoor ongeveer 150 Mozambicaanse medewerkers en 10 Nederlandse professionals werkten.

1996 : NSPH
Samen met een collega (luitenant-kolonel-arts) heb ik in de 1e helft van 1996 een financieel plan gemaakt voor de opzet van de nieuwe opleiding „Community Medicine“ van de Netherlands School of Public Health. Deze opleiding heeft de vroegere postdoctorale opleidingen AGZ en JGZ vervangen. Het financiële plan is praktisch ongewijzigd overgenomen door het Bestuur.

1993 – 1997 : Projectbureau Herstructurering Geneeskundige Dienst
Koninklijke Landmacht
Bij het projectbureau werkte ik – op contract – als beleidsmedewerker en lid van het leidinggevende team (bestaande uit een kolonel, luitenant-kolonel-arts en mijzelf). De opdracht van het projectbureau was zowel de kwaliteit van de 1e en 2e lijns militair-geneeskundige zorg gelijkwaardig te maken aan het Nederlandse civiel geneeskundig systeem alsook aanzienlijke bezuinigingsrondes (uiteindelijk Dfl. 40.000.000,00) door te voeren d.m.v. een doelmatiger inrichting van het systeem. Tegelijkertijd werd de hele Landmacht gereorganiseerd, hetgeen o.a. geresulteerd heeft in het delegeren van bevoegdheden (decentraal tenzij) naar resultaatverantwoordelijke eenheden, welke uiteraard met eigen budgetten werken.

1987 – 1989 : Ambassade van Canada
Mijn werkzaamheden alhier bestonden o.a. uit officemanagement en organisatie van conferenties. De voertalen waren uitsluitend engels en frans.

1985 – 1987 : ITT VAF Instruments
Bij dit bedrijf heb ik gewerkt als stafmedewerker Public Relations. Mijn werkzaamheden bestonden o.a. uit leidinggeven aan de organisatie van opleidingen, seminars, conferenties etc. en eindverantwoordelijkheid t.a.v. vertaling, lay-out en inhoud (technische) brochures, handleidingen en interne communicatie.

1977 – 1985 : Diverse uitzendbureaus
In deze periode heb ik gewerkt als secretaresse Raad van Bestuur, directiesecretaresse en officemanager bij o.a. IBM, Maison Niels de Veye, Min. van Econ. Zaken, De Groot Offshore, Culturele Raad Dordrecht.


Opleiding interimmanager

2004 – 2005 :
postdoctorale opleiding ‘Leergang Strategisch Management binnen de Overheid’

2002 :
opleiding ‘van onderhandelen tot mediation’ bij Van der Hoeven onderhandelingsinstituut met registratie NMI-Mediator

1997
januari : acculturatie cursus (omgaan met andere culturen)
feb t/m mrt : NTA (Nederlandse Tropencursus voor Artsen)
mei en juni : intensieve Portugese taalcursus in Nederland en Portugal

1995 – 1997 :
postdoctorale tweejarige parttime (2 dgn p/w) opleiding ‘Master of Public Health’ (Beleid en management maatschappelijke gezondheidszorg). Een Master of Public Health wordt opgeleid om volksgezondheids vraagstukken te kunnen doorzien en oplossingsstrategieën te formuleren en te implementeren, met speciale aandacht voor de lange termijn, rekening houdend met de financiële, juridische en maatschappelijke kaders.

1995 :
postdoctorale opleiding „Implementaties van veranderingen in organisaties“

1994 :
postdoctorale leergang ‘Management en Organisatie non-profit organisaties en overheid’

1986 – 1990 :
diverse cursussen inz. communiceren, vergadertechniek, presenteren, office management etc.

1982 – 1985 :
Alliance Française

1978 – 1982 :
diverse cursussen fr/du/eng, handelscorrespondentie fr/du/eng, boekhouden etc.


1974 – 1977 :
opleiding verpleegkundige


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

analytisch, veranderaar, oplossingsgericht, teamwerker, coachend, open, direct, sociaal, indien nodig op kunnen treden

Talenkennis interimmanager

Engels : uitstekend in woord en geschrift
Duits : zeer goed in woord en goed in geschrift
Frans : zeer goed in woord en goed in geschrift
Portugees : zeer goed in woord en matig in geschrift
Spaans : matig in woord


Overig

Zeer breed inzetbaar vanwege uitgebreide opleiding en zeer diverse werkervaring

 beschikbaar?