T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

Juni 2000 – januari 2001 :

Program Manager Telecom
Programma bestaat uit het oplossen van congestie in het telefoonnet door het vervangen van oude PRX telefooncentrales. Opdrachtgever heeft de verantwoordelijkheid van het programma management op zich genomen. Het programma bestaat uit 4 projecten; randvoorwaarden bouwen ten behoeve van een nieuwe centrale, installeren van de nieuwe centrale, het overzetten van abonnees en het demonteren en verwijderen van de oude centrale.
Als programmamanager verantwoordelijk voor Rayon Zuid-Oost met circa 150 projecten. Doelstellingen geformuleerd en gecommuniceerd met interne organisatie en met verschillende afdelingen bij de klant. Mijlpalen gedefinieerd, prioriteiten vastgelegd, risico’s geïnventariseerd en gemanaged.
Voor het QLA programma is een matrix organisatie opgezet en de benodigde resources worden via de functionele managers uit de organisatie geclaimd. Functionele managers zijn verantwoordelijk voor de uitvoering van de projecten en rapporteren aan de Programma Manager.
Coaching van de collega Program Managers behoorde tevens tot het takenpakket. Een aantal projectmedewerkers gecoached en teamspirit bijgebracht gedurende de opdracht.

November 1999 – april 2000 :

Interim Manager Productieplanning Telecom
De Telecom leverancier heeft in het land een glasvezelnetwerk aangelegd tussen de grote steden. Het geografisch uitbreiden van het netwerk en vergroten van de capaciteit wil men productiematig, met behulp van standaardmatige processen, besturen. De goedkope apparatuur wordt op voorraad gebouwd en de dure apparatuur op order. Men heeft als doel gesteld binnen één jaar een proces en een afdeling te hebben opgezet. Hierbij wordt de productie volledig uitbesteed aan derden.
Als Manager Productieplanning het concept uitgewerkt en het proces gedefinieerd en beschreven. De afdeling productieplanning opgezet. Voor de verschillende functies heb ik profielen opgezet en mensen gerekruteerd. De afdeling bestaat uit planners, kwaliteits controleurs, data entry mensen en een financieel controller. De processen met de toeleveranciers opgezet en verder uitgewerkt waarbij de samenwerking centraal staat en niet de klant/leverancier verhouding.


Oktober 1998 – november 1999 :

Consultant Textielindustrie
Bij opdrachtgever is in 1998 een ERP pakket geïmplementeerd met een aantal interfaces naar bestaande en vernieuwde software pakketten. De automatisering was dermate complex geworden dat het niet goed bestuurd kon worden. Het systeem was niet stabiel en de gebruikers hadden alle geduld verloren.
Bij opdrachtgever in Amsterdam als crisis manager begonnen om rust en begrip in de organisatie te brengen met betrekking tot het pas ingevoerde systeem. In korte tijd de problemen opgelost en ervoor gezorgd dat het systeem stabiel is blijven draaien. De weerstand bij de gebruikers weggenomen en ze weer gemotiveerd aan het werk gekregen. Een eerstelijns helpdesk opgezet in Amsterdam en een tweedelijns in Brussel op het hoofdkantoor.
Een conversie naar een vereenvoudigd systeem voorbereid en uitgevoerd. De laatste weken als crisis manager gefungeerd om de gebruikers te begeleiden naar de conversie.


September 1991 – september 1998 :

Logistiek Manager Kunststof industrie
Verantwoordelijk geweest voor de afdelingen Planning, Inkoop, Magazijn en Expeditie. De afdelingen werden door afdelingshoofden geleid en bestonden in totaal uit 12 personen. Een nieuw logistiek concept gerealiseerd. Van voorraad gestuurde productie naar order gestuurd produceren. De logistieke processen zijn geautomatiseerd en de productieafdelingen zijn van een shopfloor systeem voorzien waardoor uiteindelijk de productiebesturing aanzienlijk is verbeterd.
Verantwoordelijk geweest voor de selectie en implementatie van een nieuw logistiek en financieel systeem. De ERP software van BaaN is in 11 maanden geïmplementeerd met een team van 8 personen. De implementatie is zonder maatwerk en binnen het budget gerealiseerd. Optimalisatieslag doorgevoerd in de maanden na de implementatie.
Projectteam opgezet met als doel de communicatie rond de projecten te verbeteren om zo de doorlooptijden in eerste instantie zichtbaar te krijgen en te beheersen. De tweede doelstelling was het verkorten van de doorlooptijden om het product sneller in de markt te zetten.




Opleiding interimmanager

Algemene opleiding:
HEAO BE

Trainingen:
Professioneel leiderschap
Motiveren & Leidinggeven
Project management
Communicatie


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profielschets
No nonsens manager en een echte doener, actief en resultaat gericht. Gaat probleemoplossend te werk, heeft oog voor risico’s en verliest de lange termijn niet uit het oog. Is stressbestendig en het best functionerend in een chaotische omgeving waarbij dan juist zijn creativiteit en innovatief vermogen tot uiting komen. Weet bij mensen weerstand weg te nemen, ze te motiveren en te coachen.

Kerncompetenties
Programma- en Projectmanagement, Verandermanagement, Crisis management en Logistiek management.



Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels

 beschikbaar?