T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Director Finance and Administration

Director Finance and Administration

Werkervaring interimmanager

Datum: van 09.01.2006
Locatie Brussel
Bedrijf/organisatie International Planned Parenthood Federation – European Network
Functie Director Finance & Administration
Omschrijving Organisatie
• IPPF EN ondersteunt 41 lidorganisaties in 40 landen in Europa en Centraal-Azië.
• Het regionaal kantoor EN gelokaliseerd in Brussel stelt 22 bedienden te-werk.
• Het jaarlijks budget overschrijdt Euro 5 MM.
.Missie
• SRHR: Sexual and Reproductive Health and Rights.
• 5 A’s: Advocacy, Adolescence, Abortion, Access en Aids.
Functie
• Financiën: ondersteuning van lidorganisaties met budgetten van diverse oor-sprong. Volledige boekhouding in overeenstemming met de Belgische wet-geving en met IPPF procedures.
• Administratie: dagelijkse organisatie van het kantoor.
• Personeel: algemeen HR management, herwerken HR procedures en voort-zetting implementering van een HR studie.



Datum: van 18.10.2004
Locatie Brussels
Bedrijf/organisatie Christelijke BlindenMissie
Functie Bestuurder / Nationaal Directeur
Omschrijving Organisatie
• CBM steunt een duizendtal projecten in een honderdtal landen, in samen-werking met 700 lokale partnerorganisaties, via 12 regionale kantoren.
• CBM stelt 110 expatriates tewerk evenals 9.000 lokale medewerkers.
• CBM België werd opgericht in 1997 en steunt rechtstreeks meer dan 40 pro-jecten met een budget van meer dan Euro 1 MM per jaar.
.Missie
• Voorkomen en genezen van blindheid.
• Steun aan gehandicapten.
• 100 mensen trainen om 1.000 mensen te genezen.
Functie
• Financiën: complete reorganisatie, ontwikkelen van nieuwe procedures en inbouwen van controlemechanismen.
• Administratie: complete reorganisatie, rationaliseren van de work-flow.
• Personeel: complete reorganisatie, permanente opvolging en motivering van het personeel.
• New Development: ontwikkelen van nieuwe initiatieven op het vlak van fondsenwerving zoals sponsoring door bedrijven, organiseren van sponsor-activiteiten, bekomen van de NGO-status teneinde in aanmerking te komen voor overheidssteun, alle initiatieven die leiden tot het behalen van de voor-opgestelde doelstellingen.

Datum: van 01.08.2000
Locatie Kroatië, Bosnië en Herzegovina, Servië en Montenegro, Kosovo
Bedrijf/organisatie Arbeiter-Samariter-Bund Main Office South-Eastern Europe
Functie Finance Director
Omschrijving Organisatie
ASB implementeert meer dan 30 humanitaire budgetten afkomstig van diverse overheden, via 10 kantoren verspreid over 4 landen en stelt meer dan 80 mensen tewerk.
Donor: EU/DG-ER
• “CARDS 2001” ‘European Union Reconstruction for Return Programme’: (Euro 17,2 MM);
Wederopbouw van woningen en technische, economische en sociale infra-structuur in Kroatië, repatriëring van vluchtelingen, ondersteuning van de Kroatische regering en lokale NGO’s. (Gedurende de voorbije jaren imple-menteerde ASB binnen dit programma meer dan Euro 55 MM).
• "CARDS 2003"; Bosnië en Herzegovina (Euro 3,7 MM)
Wederopbouw van woningen en infrastructuur, economische ondersteuning in Bosnië en Herzegovina, repatriëring van vluchtelingen.
Donor: Duitse regering (Euro 5,8 MM)
• Medische hulp, noodherstellingen, humanitaire hulp, ontmijning in Kroatië, Bosnië en Herzegovina en Servië en Montenegro.
Donor: US Government, USAID (USD 42 MM)
• "Community Development through Democratic Action" in Vojvodina. Duur: 5 jaar. ASB maakt deel uit van een consortium geleid door America's Deve-lopment Foundation (ADF) en staat in voor alle infrastructuurprojecten.
Diverse andere donors (Euro 700.000)
• Wederopbouw school, watersysteem en woonhuizen in Kosovo.
Verantwoordelijkheden
Financieel manager Zuid-Oost Europa voor ASB
Verantwoordelijk voor de volledige financiële realisatie van alle programma’s met inbegrip van boekhouding, cash-flow en rapportering.
Taken
Bijhouden financiële verrichtingen met gebruik van de software tool “NGO Ma-nager”, voorbereiding financiële overzichten en rapporten, instaan voor het tij-dig bekomen, beheer, veilig stellen en overmaken van alle fondsen, continu eva-lueren, aanpassen en toepassen van interne controlemechanismen, coördinatie van de voorbereidingen voor het operationele budget, nazicht budgetvoorstellen, opvolging uitgaven in functie van verplichtingen, coördinatie van alle rapporte-ringen, bijstaan en adviseren van de Regional Director in financiële aangelegen-heden, zitting nemen in financiële comités, coördinatie interne en externe audit, nazicht projectvoorstellen, contracten, orders voorbereid door Project Depart-ment of landenbureaus, nazicht correspondentie met donors inclusief contractu-ele wijzigingen, financieel akkoord verlenen, betalingen goedkeuren, supervisie van de financiële uitvoering van de projecten.
Diversen
Ontwerpen van Standard Operation Procedures voor de financiële implemente-ring van programma’s. Ontwerpen van geëigende formulieren.
Stichtend lid van “Samaritanci Hrvatske”, Kroatische NGO – verkozen Deputy
President of the Controlling Board.

Datum: van 15.06.1999
Locatie Kroatië
Bedrijf/organisatie Arbeiter-Samariter-Bund
Functie Head of Project Department
Omschrijving Organisatie
• ASB implementeert 1 humanitair hulpproject, via 4 kantoren, en stelt 25 personeelsleden tewerk.
Donor: DG-1A
• "European Union Reconstruction for Return Programme": (Euro 10 MM)
Wederopbouw van woonhuizen en infrastructuur in Kroatië, ontmijning, re-patriëring van vluchtelingen.
Verantwoordelijkheden
Verantwoordelijke voor de technische uitvoering van alle projecten met inbe-grip van selectie, organisatie, aanbestedingen, contracten, opvolging.
Taken
Nazicht van de projecten op het vlak van technische inhoud en specificaties, goedkeuren aanbestedingen en contracten, goedkeuring aanvragen tot betaling, supervisie van de technische implementering van het project.
Miscellaneous
Ontwerpen van Standard Operation Procedures voor de technische implemente-ring van programma’s. Ontwerpen van geëigende formulieren.

Datum: van 01.10.1998
Locatie Brussel, België
Bedrijf/organisatie Kabinet van de Minister van Binnenlandse Zaken
Functie Hoofd vertaalafdeling
Omschrijving Verantwoordelijkheden
Vertaling uit het Nederlands naar het Frans van alle perscommuniqués, wets-voorstellen, omzendbrieven of andere uitgaande schriftelijke communicatie, voornamelijk verband houdend met de vluchtelingenproblematiek.



Datum: van 08.12.1980
Locatie Diverse locaties
Bedrijf/organisatie Credit Lyonnais – Franse Bank
Functie Diversen
Omschrijving 01 June 1992: assistant manager-administratief verantwoordelijke / grootste agentschap
01 October 1990: kantoordirecteur / middelgroot agentschap
01 April 1987: administratief verantwoordelijke / nieuw geopend agentschap
01 March 1985: administratief verantwoordelijke / middelgroot agentschap
08 December 1980: diverse afdelingen / groot agentschap
Diversen
1994: stichtend lid van een nationale werkgroep ter evaluering en optimalisering van alle administratieve procedures, work- en paperflow evenals de gebruikte IT applicaties.


Opleiding interimmanager

Vertaler Nederlands - Frans - Engels - Duits

Talenkennis interimmanager

Nederlands - Frans - Engels - Duits

Overig

Professionele Seminaries
1990: salesmanship: 3 dagen
1992: leadership/management: 10 dagen
2001 (Kroatië): organisation humanitarian aid: 3 dagen
2005 (Tanzanië): “Disability and Rehabilitation”: 14 dagen


 beschikbaar?