T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



IT Manager

IT Manager

Werkervaring interimmanager

Medio 2000 – heden European IT Infrastructure Manager biotechnologisch bedrijf

De Europese IT afdeling van dit biotechnologisch bedrijf bestaat uit de volgende afdelingen:
1. European IT Infrastructure, 6 FTE (verantwoordelijk voor alle EMEA projecten en consultancy)
2. European Support Center, 3 FTE (verantwoordelijk voor de centrale escalaties van incidenten die op de lokale vestigingen in de EMEA regio niet opgelost kunnen worden)
3. Local IT’s, 30 FTE (verantwoordelijk voor de 1e en 2e lijnssupport op de lokale vestigingen in de EMEA regio)
4. Application Support, 5 FTE (verantwoordelijk voor de applicatie SAP)

Functieomschrijving:
• Budget, beleid, personeel en resultaat verantwoordelijk voor de afdelingen European IT, European Support Center en Local IT’s binnen de Europese IT afdeling. Lid management –team European IT. Verantwoordelijk voor alle personele aangelegenheden. Directe aansturing van 8 supervisors en indirecte aansturing van ongeveer 39 medewerkers. Verantwoordelijk voor het afsluiten van contracten met externe leveranciers. Verantwoordelijk voor de totale infrastructuur (IT, telefonie, hardware en software) met uitzondering van de SAP applicatie. Verantwoordelijk voor de infrastructuur, beheer en personele bezetting en budgetten van ongeveer 25 vestigingen in de EMEA regio. Opstellen en implementeren opleidingsplannen medewerkers. Opstellen intern businessplan european Infrastructure group. Stroomlijnen en verhogen efficiency IT businessprocessen, invoeren project/procesmatig werken. Het creëren van de synergie tussen de Local IT afdelingen onderling en de European IT Infrastructure

Medio 1999 – Medio 2000 manager Support Center/ICT/SD en Management Center

Het Remote Network Management Center van KPN Telecom levert hoogwaardige beheerde netwerkdiensten aan klanten van KPN. Het RNMC bestaat uit vijf onderafdelingen:
5. Service Level Management 5 FTE (verantwoordelijk voor het bewaken en opstellen SLA’s)
6. Change Management, 2 FTE (verantwoordelijk voor het bewaken van wijzigingen in de klanteninfrastructuur)
7. Service Desk, 4 FTE (verantwoordelijk voor het aansturen van fieldengineers welke op locatie op aansturing van het Management Center werkzaamheden uitvoeren)
8. ICT, 4 FTE (verantwoordelijk voor de interne automatisering)
9. Management Center, 20 FTE (verantwoordelijk voor de 24x7 bewaking van de klantnetwerken, Single-point-of-contact functie)
10. Support Center, 11 FTE (verantwoordelijk voor het verlenen van hoogwaardige tweede en derde lijnssupport voor het Management Center en het implementeren van de beheerde diensten)


Functieomschrijving:
• Budget, beleid en resultaat verantwoordelijk voor de operationele afdelingen ICT /SC /SD /MC van het RNMC binnen de BU-CN van KPN Telecom. Lid managementteam RNMC. Verantwoordelijk voor alle personele aangelegenheden. Directe aansturing van 5 supervisors en indirecte aansturing van ongeveer 34 medewerkers. Initiator & projectmanager van diverse interne projecten zoals invoering ITIL, kennismatrix RNMC, Security project, backup project, millenium project, Kantoorautomatiseringsproject, service-enhancement project. Schrijven van businessplan. Het opstellen en bewaken van afdelingsbudgetten. Het afsluiten van Service Provision Agreements van onderaannemers van het Management Center. Het preparen van de afdelingen zodat de afdeling in staat is een Productie Eenheid (PE) te worden.
o Behaalde doelen: Afgelopen periode een besparing gerealiseerd van ongeveer 7 miljoen gulden door invoering procesmatig werken (ITIL), efficiency verbetering en vervangen 40 externen door 30 internen. Dit jaar als eerste afdeling binnen KPN gecertificeerd volgens de CIB security normen. Opstellen en implementeren opleidingsplannen medewerkers. Terugbrengen verloop interne medewerkers van 80% tot 5%. Opstellen businessplan Management Center.

1997 – midden 1999 Projectmanager bij een detacheringsbedrijf

Opdrachten:
• Opstarten business unit Enterprise Management voor huidige werkgever
o Opdracht inhoud: Het opbouwen van de businessunit Enterprise Management. Het definiëren van Enterprise Management, Definiëren producten en diensten, Definiëren Marketingstrategie. Definiëren opleidingsplannen. Het zoeken en aannemen van personeel voor Enterprise Management. Alle activiteiten geschiedden op basis van, door management gestelde, targets.

• Plv. manager Service Eenheid IT Midden bij Arbeidsvoorziening
o Opdracht inhoud: Operationeel management van 40 medewerkers. Directe aansturing 7 coördinatoren en 3 projectleiders. Plaatvervangend Teammanager. Projectmanager van de Service Eenheid. Implementatie ITIL processen. Human Resource en People management. Het maken en uitvoeren van intern beleid.
• Manager IT Arbeidsvoorziening regio Midden Nederland
o Operationeel management van 15 medewerkers. Implementatie ITIL processen. Cultuuromslag. Budget verantwoordelijk. Aanschaf hardware en software. Voor de rest: hetzelfde als hierboven.
• Diverse Consultancy opdrachten. (o.a. START, KPN, Lucas Ziekenhuis, Phillips, Microsoft)
o Opdracht inhoud: Synchroon aan bovenstaande opdrachten diverse technische en organisatorische consultancy opdrachten. Onder andere op basis van MS-Exchange, System Management Server en Netwerktopologiën.
• Trainer (o.a. TCP/IP, Networking Essentials, Windows NT 4.0 en Projectmanagement)
o Opdracht inhoud: Synchroon aan bovenstaande opdrachten het geven van in-house trainingen voor zowel opdrachtgever als werkgever. Alle trainingen van a-z zelf verzorgt.




1995 – 1997 Consultant bij een detacheringsbedrijf

Opdrachten:
• Consultant infrastructuur Stork installatietechniek
o Het ontwerpen en laten installeren als projectleider van de totale landelijke netwerkinfrastructuur. (50 vestigingen). Aansturing 10 projectmedewerkers.
• Consultant & Projectleider implementatie Electronic Messaging Phillips S&V
o Het ontwerpen van de messaging Infrastructuur van Phillips op basis van Lotus Notes en het bewerkstelligen van communicatie tussen ALLE E-mail werelden. Aansturing 10 projectmedewerkers.
• Consultant beheersorganisatie CMG GECIS project
o Invoeren van ITIL processen binnen CMG beheersorganisatie.
• Consultant Backoffice Rijkswaterstaat directie Noordzee
o Het ontwerpen en als projectleider laten uitvoeren van de windows NT omgeving. Aansturing 6 projectmedewerkers.
• Consultant Back office Raet Consultancy Services
o Mede-ontwerpen van de testomgeving t.b.v. tender voor Sociale Verzekerings Bank.
• Consultant & Projectmanager Microsoft Exchange bij Brink Trekhaken.
o Ontwerpen en laten installeren als projectleider van de wereldwijde Exchange omgeving. Aansturing 3 projectmedewerkers.
• Beheersorganisatie consultant Centrale Recherche Informatiedienst (CRI)
o Het invoeren van ITIL processen en het professionaliseren van de helpdesk.
• Beheersorganisatie consultant backoffice DOW Chemical.
o Het professionaliseren van de helpdesk. Exchange consultant. ITIL Implementatie.

1995 Facility manager bij een direct marketing bedrijf

• Management van facility afdeling met 15 personen.

1991 – 1995 Ministerie Volksgezondheid, Welzijn & Sport

Functies:
• Coördinator Netwerkbeheer (4 FTE)
• Sr. Systeembeheerder
• Systeembeheerder
• Hoofd Operating (3 FTE)
• Operator


Opleiding interimmanager

MAVO (1983)
HAVO (1987)
HTS Bedrijfskunde (1991)

Bezig met part-time MBA studie. Derde semester


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Technische opleidingen/trainingen
Microsoft Certified System Engineer diploma (1996)
Microsoft Certified Trainer (1998)
Alle VAX-VMS cursussen.
SQL trainingen.
Diverse Lotus Notes trainingen
Diverse netwerk- en electronic messaging cursussen (o.a. ATM, ISDN, X.25, TCP/IP, FDDI, Frame Relay, DECnet, firewalls, Internet)


Overige opleidingen/trainingen
ITIL Foundations
ITIL Practitioner Change Management
ITIL Practitioner, Helpdesk
ITIL Practitioner Incident management
ITIL Practitioner Configuration Management
ITIL Practitioner Problem Management
Introduction to Project Management
PRINCE Project Management
PRINCE2
SDM/SDW
Markt & Klantgericht automatiseren
Information Quality Management
Leergang Middle Management
Gesprekstechnieken voor managers
Beoordelingen (o.a. KPN telecom specifiek)
Financieel management voor niet financiële managers
Excell voor managers
MS-project 98 voor managers


Talenkennis interimmanager

Dutch (native), English, German

Overig

Looking for ICT Management job. Keywords: Strategy, vision, people manager, driven, change processes

 beschikbaar?