T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

september 2001 Stichting Droogdok Jan Blanken, Hellevoetsluis
Directeur/bestuurder. Verantwoordelijk voor de algehele bedrijfsvoering van het droogdok, horeca en museum en verhuur van onroerend goed. Het nationaal ‘op de kaart zetten’ van het droogdok als cultuurhistorisch rijksmonument en als commercieel droogdok. Direct leidinggevend aan twee diensthoofden en indirect aan vier vaste medewerkers en twintig vrijwilligers; adviserend voor cultuur, toerisme en recreatie en monumentenzorg naar beleidsmedewerkers, bestuurders en politieke partijen; in opdracht van gemeente projectleiding en financieel beheer restauratie droogdok voor 5,2 miljoen euro. Begeleiding naar gemeente voor aanvragen in het kader van de artikel 11 van de Monumentenwet. Ontwikkelen van winstgenererende culturele manifestaties rond en in het droogdok. Uitvoering planontwikkelingen her- en nieuwbouw voor vier miljoen euro; belast met de coördinatie van de fondswerving; periodiek overleg met de Rijksdienst voor de Monumentenzorg en plaatselijke Monumentencommissie. Overleg met architect, constructeur, aannemer, rijksdienst monumentenzorg en gemeente inzake restauratiewerkzaamheden.
Rapporterend aan raad van beheer van de stichting; periodiek inhoudelijk overleg met de wethouder economische zaken, recreatie en toerisme en de burgemeester als portefeuillehouder museaal en monumenten beleid gemeente Hellevoetsluis.

1999 – 2001 Zelfstandig adviseur, Orvelte
Adviseur voor in- en externe communicatie, marketing en organisatie voor ondernemingen in de sectoren cultuur en toerisme. Begeleiding van architecten en bouwbedrijven ten aanzien van restauratie van monumentale objecten.

1995 - 1999 Stichting Orvelte, Orvelte
Directeur/bestuurder. Verantwoordelijk voor het in stand houden van het cultuurhistorisch erfgoed van het monumentendorp Orvelte (beheer van landerijen, monumentale boerderijen, ambachtelijke bedrijven en winkels, musea, verhuur onroerend goed en kunstateliers). Leidinggevend aan drie afdelingshoofden op HBO-niveau (marketing/verkoop/musea, financiële administratie, technische dienst); direct belast met personeelszaken, facilitaire dienst, externe betrekkingen, fondswerving en juridische zaken. Projectleiding van grote restauratieprojecten in overleg met provinciale en rijksmonumentenzorg; veelvuldig contact met Staatsbosbeheer, Landschapbeheer Drenthe, provinciale beleidsmakers inzake infrastructuur landschap en toerisme en recreatie. Jaarlijks 100.000 betalende bezoekers aan het monumentendorp.

1992 - 1995 Uitgeverij Salland, Almelo
Interim directeur algemene en financiële zaken. Verantwoordelijk voor financiële, algemene en juridische zaken en externe betrekkingen. Direct leidinggevend aan het productieproces, personele zaken en ICT-beheer. Secretaris redactieraad/hoofd redactie voor twee landelijke uitgaven voor gemeentesecretarissen, burgemeesters, griffiers en beleidsmedewerkers van provincies en ministeries.

1991 - 1992 Projectadviseur voor GS provincie Drenthe
Samenvoeging vier grote cultuurhistorische organisaties in Drenthe en advisering organisatorische en bestuurlijke inrichting en uitvoering.

1986 - 1991 Center Parcs de Huttenheugte BV, Dalen
Algemeen directeur. Verantwoordelijk voor de organisatie en netto bijdrage aan de concernwinst;
totale budgetverantwoordelijkheid € 11.500.000,-. Direct leidinggevend aan drie lijnmanagers en vier staffunctionarissen op MBO/HBO-niveau. Indirect leidinggevend aan diensthoofden en afdelingschefs; totaal 350 personeelsleden (horeca, detail, huishoudelijke dienst, beveiliging, receptie, personeelszaken, administratie en automatisering). Aantal overnachtingen 1.100.000 per jaar. Direct belast met betrekkingen met pers en overheid. Op concernniveau mede belast met de uitvoering van de resultaten van efficiency onderzoeken van de werkorganisatie in de verschillende bedrijfsonderdelen. Lid concern beleidscommissie voor Kwaliteitsbeheersing dienstverlening, Efficiency en Sales. Vanuit de functie, trainer/coach binnen de Center Parcs organisatie voor Klantgericht denken en handelen en Kwaliteitsnormering.










Toelichting op curriculum vitae

2001 – heden Stichting Droogdok Jan Blanken
uitvoering gegeven aan een algemeen cultuurveranderingsproces van product naar marktgericht handelen;
ontwikkeld en ingevoerd: financiële projectadministratie restauratie monument; herstructureringsplan financieel-administratieve organisatie, automatiseringsplan, algemeen beleidsplan en marketingplan (ombouw van productgericht naar markt/klantgericht en intensief relatiebeheer); algehele herstructurering interne organisatie; in samenwerking met Projectburo Meeter opstellen financieel-economische paragraaf voor één Hellevoets museum in adviesnota voor gemeentebestuur.

1999 – 2001 zelfstandig adviseur
advisering en begeleiding processen voor ondernemingen in de sectoren cultuur, toerisme en recreatie en architecten/bouwbedrijven. Begeleiding bij opzet productielijn van nieuw ontwikkelde producten.

1995 - 1999 Stichting Orvelte
herstructurering van de organisatie en herpositionering van het product van product naar marktgerichte mentaliteit; ontwikkeling communicatiebeleid; financiële administratie geautomatiseerd; projectleiding herijking administratieve procedures; opzet beleidsnota 1996-2000; Europese onderscheiding voor goede toegankelijkheid voor slechtzienden en lichamelijk gehandicapten; automatisering van jaarlijks budget- en rapportagesysteem, meerjaren onderhoudssysteem vastgoed en inventaris; marketing/verkoop/PR-beleid ontwikkeld en geïmplementeerd; project klantgerichte kwaliteitsverbetering; contractonderhandelingen huur- en pachtzaken; mede in opdracht van het college van B&W van de gemeente Westerbork de betrekkingen tussen stichting, belangenorganisaties van inwoners, agrariërs, winkeliers en overige verenigingen onderling genormaliseerd en de betrekkingen met de lokale omgeving, media en provinciale overheid hersteld; volledige nieuwe huisstijl ingevoerd; herinrichting landschap rond Orvelte; begeleiding fusietraject.

1992 - 1995 Uitgeverij Salland
organisatie opgebouwd en in de markt gepositioneerd; IT-toepassing voor het financieel en bedrijfseconomisch proces
marketing/verkoop en communicatie beleid ontwikkeld en geïmplementeerd; personeelsbeleid en afdeling personele zaken vormgegeven; opzet en uitvoering van beleidsnota huisvesting; twee landelijke periodieken qua personele bezetting van de redactie (gemeentesecretarissen en burgemeesters) vormgegeven; hoofd redactieteams GS Management en GS Educatief en verantwoordelijk voor het gehele productieproces; veelvuldig contact met plaatselijke en provinciale bestuurders en beleidsfunctionarissen, sg’s en dg’s, ministeriële woordvoerders en bewindslieden; interviews met ministers, cdk’s en burgemeesters.

1991 – 1992 projectadviseur voor GS provincie Drenthe
haalbaarheidsonderzoek uitgevoerd om vier grote cultuurhistorische organisaties in Drenthe op vrijwillige basis samen te voegen tot één organisatie en advies uitgebracht omtrent de organisatorische en bestuurlijke inrichting en uitvoering.

1986 - 1991 Center Parcs de Huttenheugte B.V.
sectoren technische dienst en facilitaire dienst omgebogen naar marktgeoriënteerde opstelling; automatisering onderhoudssystemen opgezet; opzet van jaarlijks budget- en rapportagesysteem; renovatie en volledige herinrichting supermarkt; assortimentsbepaling winkels divers en mode; projectbegeleiding infrastructuur en bouw 175 bungalows, nieuwbouw, diverse grootschalige verbouwingen en renovaties; herstructurering organisatie: omzetvergroting 20% in twee jaar met gelijk aantal medewerkers;
totale herscholing uitgevoerd ten aanzien van de klantbenadering: tweemaal beste score binnen concern; de op één na beste concernbijdrage van de netto winst en gedurende drie jaren het hoogste herhalingsbezoek van alle parken van Center Parcs; veelvuldig overleg met lokale en provinciale bestuurders en politici; gesprekspartner binnen het zogenaamde driehoeksoverleg.


Maatschappelijke functies

· vervulde politieke functies
diverse functies op plaatselijk, provinciaal en landelijk niveau

· vervulde algemene functies
vice-voorzitter Omnisportvereniging Maarsenbroek; penningmeester Wijkvereniging Fazantenkamp Maarssenbroek
voorzitter gemeentelijke woonruimte adviescommissie Maarssen
lid bestuur Radio/TV Drenthe Assen; hoofdredacteur, programmamaker en presentator omroep zuidoost Drenthe
voorzitter Kunstcommissie Orvelte
adviseur gemeenten voor monumentenbeleid en cultuurbeleid

· huidige functies
lid Raad van Toezicht Stichting Recreatiecentrum Nieuw-Helvoet
lid Lions Club Zuidland-Haringvliet belast met de public relations
adviseur juridische en commerciële zaken Stichting Voorne Trial, Oostvoorne
diverse adviesfuncties op het gebied van cultuurtoerisme en monumentenzorg
door B&W benoemd voorzitter ambtelijke/niet-ambtelijke werkgroep Visie Watersport 2003-2013 gemeente Hellevoetsluis


Opleiding interimmanager

HBS-A, Praktijkdiploma Handelskennis en Handelscorrespondentie, Assurantie B, Middle Management, Hogere Bedrijfsleiding, Public Relations (ISW), Marketing en Verkoop (NIVE), Marketing (ISW), Financiën en Administratie (NIVE), Project Planningsmethoden PERT en PRECEDENCE (LMBB, MOC), Arbeidsstudies CWIP-methode, PDI en AMBI modules gevolgd, Privaatrecht (OU, Internet Marketing en Relatiebeheer.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ontwikkelen en begeleiden veranderingsprocessen
Projectbegeleiding/financieel management

Talenkennis interimmanager

N/D/E

 beschikbaar?