T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



interim manager / programma manager

interim manager / programma manager

Werkervaring interimmanager

WERKERVARING

2000 – november 2004 : Holland Venture III
Functie : Partner

Partner en investment director bij Holland Venture III, een generiek investeringsbedrijf dat zich in het recente verleden vooral heeft gericht op organisaties waarin nieuwe technologie en groei een factor van betekenis is. Fondsomvang: 150 miljoen Euro. Verantwoordelijk voor investeringen en ontwikkeling investeringsbeleid. Aansturen van investment team. Initiëren en deels uitvoeren van hertsructureringen binnen portfolio ondernemingen. Investeringsomvang één tot ca zeven miljoen Euro. Tevens verantwoordelijk voor deel van bestaande portefeuille van Holland Venture III (desinvesteringen).


1990 – 2000 : Bakkenist Management Consultants resp.
Deloitte &Touche Bakkenist
Functie : Senior Manager
Als consultant, project - en interim-manager werkzaam op het snijvlak van bedrijfsvoering, ICT, nieuwe technologie en innovatie. Ruime ervaring binnen onder meer financiële instellingen, overheid en bedrijfsleven. Leidinggevend aan projectteams met meerdere disciplines. Opdrachtgevers vrijwel uitsluitend op directie niveau. Voor voorbeelden van projecten: zie bijlage.



1988 - 1990 : Grafisch Economisch Adviescentrum
Functie : Organisatie Adviseur (AO en Automatisering)

Softwareselectie, implementatietrajecten, bedrijfsdoorlichtingen en kostprijsberekeningen binnen de grafische industrie (voornamelijk drukkerijen). Veelal organisaties variërend van 2 tot 200 werknemers. Branchegericht onderzoek naar automatische productieregeling (APR) binnen de grafische industrie.


1986 - 1988 : Accenture/voormalige Arthur Andersen & Co
Functie : Management Information Consultant

Projectleider van grootschalig (ERP) project bij PTT Holding in verband met de herstructurering van het betalingsverkeer.







Opleiding interimmanager

Universiteit : MA Honours degree in economics
1981 - 1985 : St. Andrews University (Schotland)



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

TYPERING

· loopbaan als zelfstandig interim manager.
· Achtergrond van ICT, nieuwe technologie, innovatie, financiën, bedrijfsvoering en (project-, programma-, lijn- en interim) management, vanuit consultancy en venture capital.
· Brede branche-ervaring, variërend van financiële dienstverlening, uitgeverijen, start-ups, technische dienstverlening tot overheid.
· Resultaatgericht, analytisch, scherp oog voor strategie en haalbaarheid, inzicht in bedrijfsvoeringsvraagstukken, besluitvaardig, brede interesse en scope.


Talenkennis interimmanager

Nederland/Engels vloeiend

Overig

VOORBEELDEN VAN PROJECTEN ALS PROGRAMMA MANAGER EN INTERIM-MANAGER

· Elsevier Science (Data Centre)
Interim functie bij het Elsevier Science Data Centre. Integratie-/efficiency-slag tussen twee Data Centers (Nederland & UK). Interne herstructurering van het Data Centre (Amsterdam), en invoering van onder meer een nieuwe begrotingsmethodiek, doorbelastingsmethodiek en een systematiek t.b.v. projectmatig werken.

· Postbank (Hypotheken / klantenservice / call centre)
Onderzoek klantencontakt afdeling Hypotheken ten behoeve optimalisatie call centre activiteiten.

· Postbank (CHIPPER)
Grootschalig project/interim management. Oprichting en inrichting van de Chipperbank in verband met de introductie van de Chipper (electronische beurs). Vaststellen en toetsen van financiële haalbaarheid, definiëren operationele randvoorwaarden, inrichten AO, aanvraag bankvergunning bij De Nederlandse Bank, definiëren en ontwikkelen benodigde informatiesystemen, relaties/koppelingen aanpalende instanties (bijv. creditscoring, incasso, clearing & settlement). Interim manager Chipperbank tot aan overdracht naar de lijnorganisatie.

· COO a.i. bij een internet start-up
Interim COO bij start-up die WAP-(Wireless Application Protocol) produkten en -diensten aanbood bij o.a. financiële instellingen, telecom en media, en internet bedrijven. Produkten- en dienstenpakket: advies, ontwerp, realisatie en productie van halffabrikaten. Actieve rol in business development en organisatieopbouw en -inrichting.

· Postbank (GIRONET, Girotel op Internet)
Projectmanagement: opzetten van een organisatie met als doelstelling klanten financiële diensten aan te bieden via Internet/Intranet. Aansturen van ontwikkeltraject. Begeleiding van directie en staven inzake wenselijkheid en haalbaarheid van intern ontwikkelde voorstellen. Directe verantwoordelijkheid voor het opzetten/inrichten en in de lijn verankeren van bijbehorende organisatie.

· Zwitserleven
Advies (second opinion) aan directie over mogelijke voortzetting vastgelopen IT project. In kaart brengen van problematiek en belangentegenstellingen en het creëren van draagvlak voor een oplossing. Na de herstart en tijdelijke interim functie overdracht van het project aan de lijn.

· Stork
Programmamanagement op holding niveau t.b.v. concernbrede invoering van de Euro. Opzetten en leiden van een centrale Task Force - met zowel een initiërende, begeleidende als controlerende functie - voor het functioneel en technisch begeleiden van de Euro conversie bij 85 werkmaatschappijen.

· Fokker (Millennium)
Programma manager millennium project bij Fokker Aviation. Doelstelling: het tijdig millennium bestendig maken van de hardware architectuur van Fokker Aviation. Fokker Aviation kende een buitengewoon complexe IT omgeving (applicatie architectuur) met een groot aantal betrokken partijen/belanghebbenden. Hoog juridisch/financieel afbreukrisico. Aanpalende activiteiten: Business Continuity Planning (noodscenario's), contractonderhandelingen service provider en het opzetten en managen van een tijdelijk Millennium Crisis Team.

· PTT-Telecom
Projectleider landelijke invoering van informatiesysteem (NotaRis) t.b.v. de afdelingen Klantenservice tijdens de introductie van de gerubriceerde telefoonnota (1993). Tweeëndertig Klantenservice locaties onder hoge tijdsdruk en rekening houdend met vele afhankelijkheden voorzien van een nieuw informatiesysteem. Project winnaar van de AG/TG Trofee 1993 voor excellent automatiseren.

· Ministerie van Justitie
Projectleider landelijke invoering geautomatiseerde parketadministratie (Compass). Implementatie traject (aantal locaties: 13) waarbij het proces rond het aanmaken van dagvaardingen tot en met het afdoen van het dossier werd gestandaardiseerd/geautomatiseerd.

· Ministerie van VWS
Programmamanager Transparant. Verantwoordelijk voor selecteren, beoordelen, financieren en volgen van innovatieve projecten in de gezondheidszorg. Verankering van opgedane ervaring binnen de sector. Basis beleidsvorming overheid. Thema: relatie specialist – huisarts. Langlopend en grootschalig programmamanagement.


 beschikbaar?