T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Credit manager & Interim Financial professional

Credit manager & Interim Financial professional

Werkervaring interimmanager

01-02-2009 – heden
Detacheringsorganisatie te Den Bosch;
Functie; Credit Manager & Financial Professional
Als Interim professional vervul ik de wensen van klanten op allround gebied van financiën. Op dit moment ben ik a.i. bij een elektronische groothandel en bestaan mijn werkzaamheden uit het actief ondersteunen in operationele zin, van de debiteurenafdeling.


01-08-2007 – 31-01-2009
Overheidsorgaan te Rijswijk;
Functie; Teamleider afdeling crediteuren
Ik ben vanaf op 1 augustus 2007 tot 1 oktober 2007 werkzaam geweest binnen dit overheidsorgaan als medewerker crediteurenadministratie. Ik ben gevraagd om per 1 oktober 2007 de functie van teamleider te vervullen.
Een beknopte omschrijving; Bij dit overheidsorgaan stuur ik 23 FTE operationeel en coachend aan binnen de crediteuren administratie. Voorheen was dit 15 FTE met een collega teamleider die per 1 maart 2008 zijn functie heeft neergelegd. Wederom is mij gevraagd het gehele team aan te gaan sturen. Binnen deze rol als teamleider voer ik via de vastgestelde cyclus functioneringsgesprekken. Ik ben verantwoordelijk voor alle p-aspecten voor mijn teamleden. Wij verwerken op jaarbasis zo’n 65.000 facturen die elk op een haalbaar moment betaald dienen te worden. Een belangrijk aspect van de betalingen is rechtmatigheid. Ik voer daarbij de dagelijkse crediteurenbetaling uit. Op management niveau bespreek ik de doorlooptijden van facturen, gemiddelde ouderdom van facturen, verzorging van diverse rapportages en ben operationeel aanspreekpunt voor het gehele orgaan op één locatie op het gebied van de crediteurenadministratie. Daarbij dien ik een actieve bijdrage aan procesoptimalisatie. Mijn hiërarchische verantwoordelijkheid is direct onder de manager finance binnen deze organisatie.


Project 19/02/07 – 31-07-2007
Recruitment organisatie te Zoetermeer;
Functie; Senior Credit Controller & Financial Coordinator
Bij dit bedrijf ben ik intern zelfstandig verantwoordelijk voor het debiteurenbeheer. Het is een vrij nieuw opgezette afdeling met een nieuw operationeel systeem wat nog goed geïmplementeerd moet worden. Dat zijn onder andere deeltaken van mijn werk. Alle werkzaamheden zijn vergelijkbaar met werkzaamheden die ik bij andere werkgevers heb uitgevoerd. Bij afwezigheid van de financial controller vervang ik haar waar nodig. Het is een wat meer allround functie waarbij alle facetten van de financiële afdeling naar voren komen en moeten worden uitgevoerd.

01/06/06 – 01/03/07
Advocaten kantoor te Zoetermeer
Functie; Medewerker financiële administratie
Bij dit Advocatenkantoor ben ik medewerker financiële administratie en ondersteun het secretariaat bij drukte. Mijn werkzaamheden bestaan uit het verzorgen van de gehele boekhouding, inkoopfacturen boeken, bankafschriften boeken, maandelijkse BTW omzetbelasting aangifte doen, factureren, betalingen verrichten, kortom de gehele financiële administratie. Debiteuren behoort ook tot de taak alleen deze zijn in mindere maten aanwezig om er een dagtaak mee te vullen. Tijdens drukte ondersteun ik het secretariaat.

05/12/05 – 31/05/06
Advocaten kantoor te Den Haag
Functie; Hoofd afdeling Debiteuren
Bij dit Advocatenkantoor ben ik geheel zelfstandig verantwoordelijk voor het debiteurenbeheer. De afdeling is geheel vernieuwd opgezet met nieuwe systemen, nieuwe structuur en een geheel nieuw administratief beleid. De belangrijkste doelstelling is het verlagen van het openstaand saldo. Daarbij zijn belangrijke aandachtspunten acceptatie van cliënten, invoeren gegevens van cliënten, facturatie en binnenkomende geldstromen. Verder zijn de werkzaamheden bij dit kantoor vergelijkbaar met hier onder beschreven werkzaamheden.


01/01/05 – 04/12/05
Detacheringsorganisatie te Amsterdam
Functie; Financial Interim Professional
Via dit kantoor ben ik gedetacheerd bij een opdrachtgever te Hoofddorp. Bij de opdrachtgever ben ik geheel verantwoordelijk voor de klachtafhandeling binnen het debiteurenbeheer, lopende zaken en controleren van uitgaande betalingen op de crediteurenafdeling. Ik draag zorg voor de aansturing van beide afdelingen waarbij interne processen een grote rol spelen. Uiteraard is dit een beknopte samenstelling van de gehele werkzaamheden. Verder spelen alle werkzaamheden die bij de overige werkgevers zijn beschreven een grote rol binnen deze opdracht.


15/07/04 – 31/12/04
Detacheringsorganisatie
Functie; Senior Credit Consultant
Werkzaamheden bestaan uit een mix van alle hieronder beschreven werkzaamheden.


01/01/04 – 30/06/04
Autodealer (hoofdkantoor) te Capelle a/d Ijssel
Functie; Credit Manager
Werkzaamheden;
Verantwoordelijk voor de gehele debiteurenafdeling, Leiding gevend aan drie werknemers, Wekelijkse voorbreiden en maken van rapportages t.a.v. de directie (actuele ouderdomsanalyse, cumulatieve voortgang, analyse voortgang), Verantwoordelijk voor het gehele inning proces, Uitvoering geven aan het aanmaan- en incassotraject zowel schriftelijk als actief telefonisch, Adviserend naar directie betreffend betalingsverkeer, kredietverstrekking, voorziening, Geheel verantwoordelijk voor alle incassozaken, faillissementen en dergelijke zaken, Overige / gelijke werkzaamheden zoals bij de andere werkgevers beschreven is.


01/04/03 – 31/12/03
Detacheringsorganisatie te Den Haag
Functie; Senior credit collector
Opdrachten / werkzaamheden;

Uitgeverij (outsourcing) te Hoofddorp
Verantwoordelijk voor het gehele inning proces voor Business to Business klanten. Het bewaken van de voortgang in alle klantgroepen. Uitvoering geven aan het aanmaan- en incassotraject. Zowel schriftelijk als actief telefonisch. Verantwoordelijk voor debiteuren e-mail adres, fax en algemene telefoonnummer. Adviseren naar management van klantacceptatie binnen de reclamebureaus. Twee wekelijkse rapportage maken met de onderdelen: actuele ouderdomsanalyse, cumulatieve voortgang, analyse voortgang. Aanmaningsblokkades, knelpunten en actiepunten, analyse verschillennota’s. (hierbij ondersteun ik). Klanten indelen in High, Medium en Low niveau en hier actie op ondernemen. Zorgen voor opbouw van dossiervorming en archivering. Contacten met de afdeling mediaorder betreffende verschillennota's en de afdeling Sales verbeteren. Klanten op algemene leveringsstop zetten en hierin actie op ondernemen. Verantwoordelijk voor het gehele incassotraject en aanspreekpunt voor Check 'n Collect. Het afwikkelen van faillissementen van debiteuren. Het actief oplossen en opschonen van problemen bij de top 10 klanten.

Verzekeringsmaatschappij te Zoetermeer
In kaart brengen en uitzoeken van stand van zaken dossiers in sanering, faillissement of minnelijke sanering. Voortgang bewaken betreffende incassozaken. Binnenkomende post verwerken en afhandelen. Vervaardigen van afboekvoorstellen en doorspelen naar manager afdeling. Telefonische klachten behandelen, doorcommuniceren naar de diverse afdelingen. Archivering van dossiers.

Kledinggroothandel te Alblasserdam
Verantwoordelijk voor beheer van vaste debiteurenportefeuille Ned/Dui/Bel. Telefonisch en schriftelijke maning. Accepteren van nieuwe klanten / nieuwe orders. (Voornamelijk Duitse klanten). Toetsing en aanvragen kredieten voor klanten bij Gerling NCM. Klantblokkadelijsten nalopen, wijze van ordering en uitlevering is hierop aangesloten, vrijgifte direct doorcommuniceren naar Verkoop Binnendienst. Opstellen van betalingsregelingen. Verantwoordelijk voor schadeaangifte bij Gerling NCM. Alle incassozaken of betalingsregelingen scherp monitoren en acties direct doorzetten. Dossiervorming lopende zaken, bijwerken per dag. Doorlopen bankmutatie verwerkingen.

Uitgeverij te Rotterdam
Verantwoordelijk voor lopende zaken in debiteuren portefeuille. Nakijken van de bankafschriften. Niet betaalde vorderingen doorzetten naar incassobureau, de voortgang bewaken. Bijdrage leveren aan de financiële afwikkeling van de debiteurenadministratie.
Voltooien van afboekvoorstellen en BTW terugvorderingvoorstellen. Direct aanspreekpunt betreffende afwikkeling van openstaande vorderingen voor Interim Manager van de hoofduitgever te Amsterdam.


Opleiding interimmanager

Opleiding;

HBO BE

Cursussen;

Beginnen met Leidinggeven (SN)
Coachend Leidinggeven (SN)
Effcient schrijven (SN)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

O.A. Integer, doel & resultaat gericht, goede helikoptervieuw, goede proces inrichting kwaliteiten, goede kijk op zowel credit management als financiële zaken.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, engels, duits

 beschikbaar?