T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



director pr, communicatie, reclame

director pr, communicatie, reclame

Werkervaring interimmanager

Zowel gewerkt bij en voor reputabele NL internationals, nationale organisaties (ook non-profit) en lokale MKB gedurende nu circa 22 jaar. In loondienst en 7 jaar als zelfstandig ondernemer/manager. Zowel project- en campagnemanagement, tool-productie en vervanging van marcom of corpcom werknemers. Kennis van middelen, acties, bijeenkomsten, huisstijlen, interne communicatie en extrene campagnes etc.
Omschrijving opdrachten:
- Organisatieadviesbureau: herpositionering marketing&communicatie. Inclusief interne mindset en identiteit/imago bepaling. Ontwikklen alle benodigde middelen voor externe presentatie: van logo tot en met website (5 maanden/1 a 2 dagen per week)
- Politieke partij: deelname als externe communicatie-adviseur in campagneteam t.b.v. verkiezingen 2e kamer.
Zowel planmatig de strategie/tactiek aangestuurd als ook de middelen conceptueel ontwikkelt. Van RTV uitzendingen tot en met ghostwriting kamerleden en alles wat daartussen zit aan interne en externe promoties en voorlichting (6 maanden 2 dagen per week).
- Uitkeringsinstantie sociale verzekeringen: aansturing intern veranderingsproject. Inclusief beleid en middelen.
Rapportages via RvB. (4 maanden, 4 dagen per week)
- Gemeentelijke sociale dienst: communicatieplan voor helpen realiseren verandering attitude mdewerkers en uitkeringsgerechtigden. Van themanaam neerzetten tot en met landelijke bijeenkomsten regisseren en B&W ondersteunen.
(3 maanden 3 dagen per week)
- Internationale Zwitserse dienstverlener: marcom aanpak en middelen begeleiden van Outsourcing als product en trademark. Inclusief meebepaling aanpak. Realisatie middelenpakket intern en extern (1 jaar; 1 dag per week)

Werkervaring in loondienst:
AHOLD NV: 1984-1987 Communicatie en reclameafdeling voor Albert Heijn en alle dochters. Advertising, POS materials, magazine Allerhande etc.
DSM NV: 1987-1991 Internationale marketing communicatie voor Kunststof divisie. Van beurzen in Duitsland tot en met advertising campagnes in Japan.
Engineering Plastics: 1991-1995 Manager voor alle communicatie. Inclusief detachering bij AKZONOBEL voor begeleiding overname chemieactiviteiten door DSM en van het management en de nieuwe medewerkers.
Groene Hart Ziekenhuis: 1994-1998 Leiden van marketing en Communicatie-afdeling. Deelname Management team. Woordvoerderschap. Van huisstijlimplementatie, documentatie tot en met klantgerichtsheidscampagne intern
bv: 1998-heden Eigen communicatie-adviespraktijk voor consult, interim, campagnes of tools.
Breed scala aan resultaten, gerealiseerde uitingen en klantprofielen.

Opleiding interimmanager

HBO+ (HEAO-Communicatie diploma 1982 en NIMA-B diploma 1987)
Verdere cursussen: effectief presenteren; adviesvaardigheden, computergebruik; mediatraining woordvoerderschap


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Representatieve, resultaatgerichte en sturende organisator. Vraagt mensen bij te dragen vanuit te behalen doelen en inhoud. Heeft gevoel voor creativiteit (en humor) en is in staat om complexe problemen uitvoerbaar te maken. Scherp oog voor haalbare effectiviteit en omgeving. Is voldoende flexibel om met vele menskarakters te kunnen samenwerken binnen profit of non-profit.
Overige kernwoorden: denkende doener, informele professional, observerende beinvloeder, objectieve tacticus, strijdlustig realisator en creatieve inspirator.
Waarden: menselijkheid, eerlijkheid, ja-is-ja, helpen in nood, openheid, niet alles dat kan of mag, moet.


Talenkennis interimmanager

Engels uitstekend; Frans en Duits voldoende voor luisteren en langzaam spreken.

Overig

Het komt goed!

 beschikbaar?