T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Organisatie ontwikkelaar & CRM manager

Organisatie ontwikkelaar & CRM manager

Werkervaring interimmanager

Elisabeth is ontwikkelaar van klantenservice, verkoop en marketing organisaties, en supply chian/order to cash operaties. In \'97 studeerde zij af bij 'Industrieel Ontwerpen' aan de TU Delft. En werkte vervolgens voor o.a. General Electric Plastics, GE corporate audit staff en Accenture.

Op hoofdlijnen ligt de focus in haar projecten voornamelijk op het vergroten van de effectiviteit van ondernemingen, klantgerichtheid en motivatie van de werknemers. Daarbij richt zij zich op het ontwerpen van haalbare strategieën, managen van projectteams en het coachen van staf- en lijnmanagers. Specifiek heeft haar werk betrekking op het herinrichten en meetbaar maken van commerciële bedrijfsonderdelen en processen. Hierbij betreft het alle onderdelen/processen waarbij interactie met klanten centraal staat.

In haar werkwijze maakt ze onder meer gebruik van de Delftse (ontwerp) methode, \'Lean Thinking\', Six Sigma en diverse creativiteitstechnieken.

Haar full time baan als freelance organisatie ontwikkelaar combineert zij met een huiskamerrestaurant en het ontwikkelen van educatieve TV-programma\'s gericht op politiek, geschiedenis en opinieontwikkeling.


In de rol als (commerciële) organisatie ontwikkelaar bestaan haar belangrijkste taken uit:
• Ontwerpen en implementeren van een klant-, verkoop-, service- en marketingstrategie voor wereldwijd opererende bedrijven;
• Analyseren, en ontwerpen van een nieuwe klantenservice-, verkoop- en marketingorganisaties (hele of deel organisatie, alle of deel processen);
• Opstellen van nieuwe commerciële kanalen aanpak zoals ‘webbased self-service’ mogelijkheden;
• Opstellen van business cases voor projecten of bedrijfsonderdelen;
• Opzetten van performance management en rapportage t.b.v. bedrijfsonderdelen en/of projecten
• Verantwoordelijkheid dragen voor de te realiseren opbrengsten uit (sub)projecten;
• Managen en coachen van management- en/of projectteams;
• Opstellen en uitvoeren van projecten om veranderingen door te voeren in een organisatie;
• Coachen van verantwoordelijke implementatiemanagers;
• Targets stellen en monitoren en de voortgang hiervan communiceren met projectteams en klant.


Samenvatting relevante projecten:
• Het uitwerken van een CRM-strategie, wat resulteerde in nieuwe verkoopkanalen, waarbij 60% van de interacties met de klant via het web gaan. Dit heeft geleid tot een verlaging in de servicekosten per klant en een hogere klant tevredenheid.
• Het ontwikkelen en implementeren van een klanten segmentatie proces en de daarbij horende service niveau differentiatie per klantsegment.
• Het invoeren van een nieuwe verkoop- en marketingorganisatie met als doel het verbeteren van de totale productmix en lagere servicekosten per klant.
• Het analyseren van de verkoop en marketing organisatie m.b.t. benodigde nieuwe capaciteiten aansluitend op de nieuwe bedrijfsstrategie.
• Het opstellen van meerjarige trainingscurriculum voor de marketing, verkoop en klantenservice organisatie
• Het ontwerpen en implementeren van een nieuwe wereldwijde ‘customer service’ met als doel 20% kosten vermindering per 2005. Wat heeft geresulteerd in het terugbrengen van het aantal klanten service locaties en met een ‘OTC’ proces kwaliteitsverbetering van 90%.
• Het verbeteren van kennismanagement, verkoop- en marketingvaardigheden, wat resulteert in betere verkoopcijfers voor zowel volume als marge, doormiddel van het invoeren van eMarketing platform en een intranetportal.
• Het inpassen van een nieuwe commerciële werkwijze in de nieuwe businessstrategie, door het ontwikkelen en invoeren van service- en klantensegmentatie, resulterend in lagere servicekosten per klant. Dit heeft geleid tot een verhoging van de winst met 5%.
• Onderzoeken en documenteren van verkoop processen voor GE Capital SBS in Stamford (VS)
o Promoten van ‘cross-sell’ en ‘up-sell’ in de MKB markt (Six Sigma black belt project)
o Implementeren van een performance management rapportage en proces uit Siebel voor het monitoren van de commerciële verkoopprocessen.
• Ontwikkelen en uitvoeren van marketingplannen voor GE Plastics kunststoffen in de markten: autostoelen, brillen, tl-verlichting en elektrische behuizing.
• Het verhogen van de \'success rate\' van de productontwikkelingsprojecten tussen GE Plastics en de automobielindustrie. Dit resulteerde in een intranet ‘eLearning’ website met een haalbaarheidscalculator voor de buitendienst. (Six Sigma project (Green belt gecertificeerd)).


Opleiding interimmanager

\'Industrieel Ontwerpen\' aan de TU Delft (ir)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

•Project/implementatie manager projectmanager met bijna 9 jaar ervaring in B2B CRM/SC strategie ontwikkeling en implementatie, veelal in een internationale setting.
•Ervaring opgedaan in wereldwijd opererende (chemie) concerns en de Nederlandse energiesector.
•Analytisch, gedreven, resultaat gericht, creatief, open, onderhoudend, energiek, pionier, ondernemend.
•Deskundige in het optimaliseren van bedrijfsresultaten door middel van het opstellen van realistische CRM strategieën en bijhorende organisatievormen met behulp van een strak georganiseerd verander- en implementatiemanagement.

•Organisatie ontwikkeling
•CRM strategie/roadmap ontwikkeling en iplementatie
•Klanten strategie
•Service strategie
•Verkoopkanalen strategie en evaluatie
•Verkoop- en Marketing competentie analyse
•Verkoop en Marketing organisatie planning
•Verkoop en Marketing proces analyse en integratie
(End-to-end klanten proces integratie)
•Klanten service optimalisatie
•Klantensegmentatie ontwikkeling en implementatie
•Veranderingsmanagement


Talenkennis interimmanager

NL (moedertaal)
ENG (Vloeiend)

 beschikbaar?