T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Business consultant met uitgebreide kennis en ervaring in Bu

Business consultant met uitgebreide kennis en ervaring in Bu

Werkervaring interimmanager

Ervaren Business consultant met uitgebreide kennis en ervaring in Business Proces Management, Kwaliteitsmanagement en ICT. Hij levert advies en ondersteuning aan uiteenlopende bedrijven en organisaties vanaf MKB tot Multinationals in diverse branches en sectoren o.a. Industrie/Productie, Banken, Verzekeraars, Telecom, Overheid, Transport, Techniek, Bouw en Installatie.

De kracht van Gerard is met name het zien van het geheel en de samenhang van processen, systemen, informatie en de mens, waardoor hij ingezet kan worden in diverse projecten, in verschillende rollen en in variërende omgevingen. Daarnaast is hij sterk op het snijvlak Business en ICT en het creëren van een optimale afstemming tussen Business en ICT.
Onderstaande opleidingen zijn de basis voor zijn theoretische kaders:
- Universiteit, Bedrijfswetenschappen “Analyse, Ontwerp en Veranderingen van Organisaties”
- HBO, Technische Bedrijfskunde
- MBO, Technische Computerkunde / Elektrotechniek

Zijn competenties liggen op het gebied van:
• Business & ICT consultancy (splitsing, fusies, integratie),
• Business Process Management (richten, inrichten en verrichten; ARIS, Bizzdesigner, etc),
• Business Analyse
• Riskmanagement,
• Kwaliteitsmanagement ( ISO 9001, TS16949, ISO 14001, VCA */**),
• Analyse- en verbetertechnieken (KPI, CMMi certified, PDCA, TQM, 8D, INK, SPC, FMEA, TOC en Lean / Six Sigma),
• Business Intelligence en (Proces) Performance management,
• Requirements management (Business-, Market-, Product-, Customer-, System- en Proces) en impact analyse,
• Informatie, workflow-, document- en kennismanagement,
• Productie- en logistieke systemen en methodieken (ERP / PLC / MES / WMS / CRM / BI-tools),
• Informatie- en communicatietechnologie (Software en Hardware)

Gerard is veelzijdig, specialistisch en breed georiënteerd en hierdoor inzetbaar in diverse rollen:
• Business Consultant
• Business Analyst / Analist
• Business & Product Innovation Consultant
• Proces Consultant / Ontwerper / Architect / Analist / Specialist / Beheerder /Manager
• Requirements Analyst / Engineer / Specialist
• Informatie Analist,
• ICT adviseur
• Kwaliteit, Arbo en Milieu Consultant / Auditor / Interim Kwaliteitsmanager
• Projectleider Kwaliteitsmanagementsystemen

Gerard is mede eigenaar van Advies, opgericht in April 2006


Werkgevers overzicht
• Vanaf 07-04-2006 – heden Advies (mede-eigenaar).
In april 2006 samen met twee business consultants Advies opgezet. Advies staat voor Kwaliteitsmanagement, Procesmanagement en Financieel Management.
• 01-11-2005 tot 07-04-2006 LogicaCMG
• 02-01-2002 tot 01-11-2005 Bedrijfskundig Adviesbureau Koolen B.V.
• 02-11-2000 tot 31-12-2001 Deloitte & Touche
• < 2000 (tijdens studie) Computer- en consumentenelektronicawinkels (parttime verkoper)


Overzicht projecten vanuit Advies:
• 03-2010 tot heden ING, Commercial Banking Products Lending – Requirements Support&Processes.
o Project: SBR,
o Project: LTP
o Project: EWS
o Project: PriBa / MKP
• 08-09 tot 03-2010 Fortis, NL Risk Management
o Project: Seperation GMK NL-BE,
o Project: Integratie Fortis – ABN Amro Trading Risk Integration Programme
• 06-2009 tot 07-2009 Unive Zwolle, Business Innovation
o Project: SlimRijden
• 07-2008 tot 03-2009 ING Productmanagement Consumptief Krediet
o Project: Tango NWE Bank Maatwerkkredieten Particulieren
• 02-2008 tot 07-2008 ING Consumer Products, Solution Delivery centre Mortages, Savings & Loans
o Project: Tango NWE Bank, Oranjevloot
• 11-2006 tot 02-2008 Nationale Nederlanden, Leven Collectief, Besturing & Organisatie
o Project: Inrichten Procesmanagement
o Project: NN Prestatie Pensioen
.
Overzicht projecten vanuit andere werkgevers:

• 01-11-2005 tot 07-04-2006 LogicaCMG
o Project KPN, processen Broadband Services Innovation
o Project Belastingdienst: processen Invordering
• 02-01-2002 tot 01-11-2005 Bedrijfskundig Adviesbureau Koolen B.V.
o Opzetten KAM systemen en certificering van diverse MKB bedrijven.
• 02-11-2000 tot 31-12-2001 Deloitte & Touche Kennismanagement

Detaillering projecten en werk ervaring (vanaf 1997 tot heden)
Projecten vanuit Advies uitgevoerd:

Maart 2010 – heden Organisatie: ING
Afdeling: Commercial Banking Products Lending - Process & Requirements
Functie: Business Process Consultant, Requirements Expert, Business Analyst (freelance)

Project 1: Retail - Standard Business Reporting (SBR) middels XBRL

Doel project 1: klanten de mogelijkheid bieden om hun jaarcijfer automatisch via XBRL aan ING te leveren, zodat deze rechtstreeks in het administratieve systeem verwerkt kunnen worden.

Verantwoordelijkheden Project 1:
- Opzetten/wijzigen kredietprocessen n.a.v. Business / Customer / System requirements van SBR/XBRL.

Project 2: Wholesale Lending Transformation Program (LTP)

Doel project 2: implementatie LoanIQ en nieuwe interfaces

Verantwoordelijkheden project 2:

- Begeleiden / opstellen / beheren / afhandelen requirements en documenten tbv overdracht developmentomgeving naar de beheerafdeling Application Support. Dit betreft LoanIQ en de interfaces Customer, Finance, Risk en Payments.
- Opzetten processen voor error/incident/problem handling van interfaces.
- Opzetten Customer processen (GRID- Customer Adapter – LoanIQ – interfaces Finance, Risk en Payments)

Project 3: Early Warning System SBF MKB/BB
Doel project 3: opzetten EWS icm Revisie proces.
Verantwoordelijkheden project 3:
- Als requirements engineer bepalen van de Business, User en System requirements middels workshops en deskresearch.
- Als procesexpert het analyseren, opzetten en inrichten van het EWS en Revisie proces.

Project 4: processen PriBa en MKP
Doel project 4: herinrichten, migreren en optimaliseren totale Lending keten van PriBa en MKP processen
Verantwoordelijkheden project 4:
- Als procesexpert het herinrichten, migreren en optimaliseren van de totale Lending keten van Private Banking en Maatwerkkredieten Particulieren.
- Uitvoeren van Workshops voor review en bespreking van processen
- Afstemmen met stakeholders, procesmanagers en business.
- Rekening houdend met het nieuwe IT-landschap en requirements (Business, Customer, System)





August 2009 – Maart 2010 Organisatie: Fortis Bank
Afdeling: NL Risk Management
Functie: Business Process Consultant / Business Analyst (freelance)

Project 1: Separation/splitsing Global Market (GMK) Fortis Nederland en België.

Doel project 1: Binnen de afdeling Risk Management Merchant Bank Global MarKet (GMK) ingezet als Business Process Consultant voor het inrichten, coördineren en beschrijven van processen na de splitsing van Fortis Bank Nederland en België.

Verantwoordelijkheden Project 1:
- Inrichten en beschrijven /modelleren van TO-BE processen (AO/IC) n.a.v. de splitsing Fortis Nederland en België.
- Bij onderliggende projecten (o.a. systeem migraties) coördineren en uitvoeren van impactanalyses op processen en systemen en het consolideren van de impactanalyses.
- Processen rondom te migreren / gemigreerde systemen aanpassen of inrichten.
- Opzetten processen handboek / manual voor GMK Risk.
- Inrichten Risk support afdeling binnen GMK Risk (voor een efficiëntere en professionelere GMK Risk organisatie).
- Integreren GMK Risk architectuur en processen met Central Risk NL.

Fortis – ABN Amro Risk Management

Project 2: Integratie Fortis – ABN Amro Trading Risk Integration Programme (TRIP)

Doel project 2: Binnen de afdeling Central Risk Management Fortis ingezet als Business Process Consultant voor het opzetten van geïntegreerde processen van Fortis en ABN Amro.

Verantwoordelijkheden Project 2:
- Inrichten en modelleren geïntegreerde processen voor Fortis en ABN Amro (AS-IS en TO-BE situatie).
- Uitvoeren GAP analyses (processen, requirements en ICT).
- Deelnemen in diverse workshops en migratie projecten.

Juni 2009-Juli 2009 Organisatie: Univé Zwolle
Afdeling: Business Innovation
Functie: Process Consultant / Business Analyst (freelance)

Project: Slimrijden Univé / Leasemaatschappij

Doel: met spoed inrichten organisatie en processen voor introductie SlimRijden
Verantwoordelijkheden:
- Met spoed de processen voor SlimRijden opzetten, inrichten en beschrijven,
- Benodigde systemen inrichten,
- Afstemmen met externe partijen (SLA’s) o.a. dealers, garages, etc.
- Bepalen producteigenschappen,
- Opzetten marketing documentatie: brieven, mailings, brochures
- Ontwerpen benodigde formulieren, contracten, etc.



Juli 2008-Maart 2009 Organisatie: ING Nederland
Afdeling: Productmanagement Consumptief Krediet (CK)
Functie: Business Process Consultant / Business Analyst (freelance)

Project: Tango NWE Bank (integratie ING en Postbank) opzetten Maatwerk Kredieten Particulieren afdeling.

Doel: Het centraliseren en operationaliseren van de afdeling Maatwerk Kredieten Particulieren (MKP).Voorheen werd de klant decentraal vanuit de kantoren bediend voor zijn maatwerkkrediet met ieder hun eigen processen en systemen. Voor het nieuwe bedieningsconcept (Internet/Telefonisch) moet klant en data gemigreerd worden en processen en systemen omgezet worden naar een gecentraliseerde werkwijze en laten voldoen aan compliancy eisen en requirements. Voor verbetering van documentenbeheer en workflow ondersteuning dient een MKP Moving klant file (Excel) opgezet te worden.
Verantwoordelijkheden:
- Opzetten/inrichten nieuwe gecentraliseerde Maatwerk Kredieten Particulieren afdeling.
- Ontwerpen, beschrijven, modelleren, implementeren, verbeteren en beschikbaar stellen van processen, werkinstructies en formulieren (van globaal tot detail niveau) voor de nieuwe gecentraliseerde Maatwerk Kredieten Particulieren afdeling (MKP) zodanig dat deze voldoen aan het beleid, bedieningsconcept en richtlijnen NWE bank, requirements, compliancy en wet- en regelgeving.
- Opzetten Proces Architectuur.
- Afstemmen processen met partijen rondom MKP o.a. Risk Management, ORM, Compliance, Juridische Zaken, Hypotheken, GLP, BPM, e.d.
- Opzetten, afstemmen en reviewen Business en IT requirements.
- Inrichten en operationaliseren MKP door het regelen van beschikbaarheid en toegang tot ICT systemen en applicaties.
- Ondersteunen bij het migreren van klant- en data naar een centrale administratie.
- Het beheren en (laten) verwerken van wijzigingsverzoeken/ RFC’s van processen en systeemaanpassingen.
- Workshops, simulaties / testen.
- Programmeren en implementeren van een Moving klant file (in Excel, VBA) voor documentbeheer en workflow ondersteuning.
- Ondersteunen Productmanager / Procesmanager

Februari 2008–Juli 2008 Organisatie: ING Bank
Afdeling: Consumer Products- Solution Deliverycentre Mortgages,Savings&Loans
Functie: Proces Architect/Consultant, Business Analyst, Requirementsspecialist (freelance)

Project: Tango NWE Bank (integratie ING en Postbank), Oranjevloot

Doel: Voor de NWE Bank is vanuit productmanagement een nieuwe spaarvorm voor jongeren onder de 18 opgezet. Om dit product op de markt te zetten moeten processen en systemen ingericht worden en voldoen aan Customer, Business en IT requirements, wet- en regelgeving, compliancy e.d.. Tevens afstemmen van deze werkwijze met de diverse kanalen en afdelingen.

Verantwoordelijkheden:
- Voorbereiden en begeleiden workshops/processensessies in samenwerking met projectmedewerkers Requirements Management en Product Management.
- Opzetten en beoordelen van Customer requirements, Business- en IT requirements en het opstellen / reviewen Functionele ontwerpen m.b.v. Caliber.
- Beschrijven / modelleren van de processen vanaf niveau 1 t/m niveau 5 in ARIS volgens conventies van BCPM en laten voldoen aan vereiste Wet & Regelgeving en aansluiten op de generieke (klant-tot-klant) processen.
- Afstemmen klant tot klant processen voor het nieuwe jeugd spaarproduct met alle betrokken kanalen en partijen (stakeholders)
- Beheren en verwerken proceswijzigingen in samenwerking met de afdeling BCPM.
- Ondersteunen projectleider / procesmanager.



November 2006–Februari 2008 Organisatie: Nationale Nederlanden
Afdeling: Leven Collectief, Besturing & Organisatie (B&O)
Functie: Proces Ontwerper / Architect, Business Analyst / Consultant (freelance)
Project 1: Procesmanagement
Doel: Opzetten geïntegreerde afdeling bestaande uit Business Proces Management, Riskmanagement, Kwaliteitsmanagement en Compliancy. Opzetten, inrichten en implementeren procesmanagement, waaronder de generieke procesarchitectuur, bijbehorende processen, conventies en het gebruik van de modelleertool ARIS.

Verantwoordelijkheden:
- Opzetten en implementeren Generieke Proces Architectuur, implementatie Business Proces Management en advisering en integratie met compliancy zoals Riskmanagement, kwaliteitsmanagement, SOx en SAS 70
- Expertise Aris 6.2 en implementatie Aris 7: inrichten Aris House, GPA, database structuur, training, modelleren, architectuur, linking-pin met BPM-support
- Bijdrage leveren aan het opzetten van de beheerorganisatie van B&O (conventie afspraken, acceptatiecriteria, intake, etc.)
- Opleiden en trainen medewerkers met BPM en Aris
- Als proces architect/modelleur deelnemen in diverse projecten (advisering en review)

Project 2: NN Prestatie Pensioen
Doel: Het operationaliseren van het nieuwe NN prestatiepensioen product. Hiervoor moeten klant- en primaire processen opgezet worden en laten voldoen aan wet-en regelgeving, compliancy en Business en IT requirements en benodigde systemen inrichten.

Verantwoordelijkheden:
- NN Prestatie Pensioen: Het ontwerpen, modelleren, optimaliseren, beschrijven en implementeren, toetsen en beheren van de huidige en gewenste processen (niveau 1 t/m 5) en werkinstructies voor NNPP. Lean maken van processen en verhogen van de klanttevredenheid en klantgerichtheid. Workshops begeleiden of bijdrage als procesexpert. Bepalen en reviewen requirements en SLA’s.
- Bijdrage leveren aan het oplossen van diverse audit-findings.
- Vervanger van de procesmanager bij afwezigheid.

Project 3: Sharepoint.
Doel: inrichten, opzetten en implementeren SharePoint voor kennisdeling en documentbeheer.

Verantwoordelijkheden:
- Inrichten en implementatie document / content managementsysteem (SharePoint)

Werkgever: LogicaCMG
Maart 2006–November 2006 Organisatie: KPN
Afdeling: Broadband Services Innovation
Functie: Business process designer / Business Consultant
Verantwoordelijkheden:
- Het in ARIS ontwerpen, opzetten, optimaliseren en beschrijven van de Business processen (verkoop, levering, billing en service) voor de broadband-diensten Voice Over IP en IPTV.
- Processen laten voldoen aan diverse conventiedocumenten o.a. Generieke Proces Model en ETOM en aansluiten op het ERP systeem Baan.
- Tevens de serviceprocessen klantenklachten, vragen en storingen en de afhandeling opgezet en geïmplementeerd.

Functie: Document – en Kennismanagement consultant

Verantwoordelijkheden:
- Het inrichten en implementeren van SharePoint voor de beheersing van documenten en het delen van kennis.
- Inrichten van structuur (architect) in DocNet, SharePoint en Aris.

November 2005–Januari 2006 Organisatie: Belastingdienst
Afdeling: Invordering
Functie: Business Proces Designer, Requirements specialist.
Verantwoordelijkheden:
- Als Business Proces Designer deelnemen en begeleiden van workshops met Belastingdienstexperts, software-ontwikkelaars en een Business Analist met als doel om de processen/werkwijze met behulp van BizzDesigner in processchema’s te documenteren en de requirements vast te leggen in een Functioneel Design Ontwerp (FDO) en Solution Design voor het ontwikkelen en/of aanpassen van het ERP pakket (CC&B).

Werkgever: Adviesbureau Koolen
Januari 2002–November 2005 Diverse MKB bedrijven in verschillende branches o.a. kunststofverwerking, machine industrie, bouw en installatie, metaalindustrie, elektrotechnische industrie en transport.

Functie: Kwaliteit, Arbo en Milieu (KAM) Consultant, Interim Kwaliteitsmanager, Interne Auditor, Projectleider Kwaliteitsmanagementsystemen.
Verantwoordelijkheden:
- Het analyseren, ontwerpen, opzetten, implementeren, onderhouden en auditten van KAM managementsystemen (geregistreerde en beproefde methodiek) om de klantorganisatie te laten certificeren volgens diverse normen zoals de ISO 9001, ISO 14001, TS16949, VCA*/**.
- Opzetten van analyse- en verbetertechnieken o.a. KPI, CMMi, PDCA, TQM, 8D, INK, SPC, FMEA, TOC en Lean / Six Sigma.
- Als interim Kwaliteitsmanager verantwoordelijk voor het opzetten, implementeren en bewaken van kwaliteitsmanagement in de gehele organisatie.
- Als interne auditor verantwoordelijk voor het uitvoeren / coördineren van interne audits en rapportages en het begeleiden van externe auditors tijdens QA audits.
- Uitvoeren klanttevredenheidsonderzoeken en leveranciers-beoordelingen
- Als Projectleider verantwoordelijk voor voortgang van implementatie Kwaliteitsmanagementsysteem bij de klant.

Bij de hieronder vermelde MKB organisaties was ik verantwoordelijk voor het inrichten van kwaliteitsmanagementsysteem en heb ik de rol van interim Kwaliteitsmanager en/of (bevoegde) interne auditor vervuld.

MKB:
Akatherm International
AVT Logistic Centre
Arcelor Group
Cornelissen Transport.
Ewals Cargo Care Transport
Feijen Metaaltechniek
Frijns Industrial Group
Metaal Gieterij Giessen
Thijssen Aannemersbedrijf
Gezu
Kartonnages Van Wezel
Lemmens Hijs- en Transporttechniek
Metaalperswerk Bons & Evers
Metaalindustrie Nieuw Bergen, Tegelen en Antwerpen
River Luchtbehandeling
TEL Masterfoam
Thissen Installatietechniek
Trelleborg Bakker
Tyco Electronics Nederland
Walker Hagou magnetics
Weru Bouwelementen
Wittenburg


Functie: Business consultant voor optimalisatie en strategische innovatie projecten (Merit Universiteit Maastricht en Syntens)
Het verbeteren van de effectiviteit en de efficiency, oftewel de ‘productiviteit’, van een klantorganisatie of delen daarvan (op zowel strategisch, tactisch als operationeel niveau) en het coördineren / begeleiden van de implementatie van verandering -/ verbeteringsprojecten op basis van analyses, ondernemersbegeleiding en SWOT Analyses . Enkele projecten uitgevoerd volgens een bepaalde systematiek om een beter inzicht te verkrijgen in de kostprijs / uurtarief van een organisatie

Functie: ICT adviseur / programmeur
Bij enkele bovengenoemde klanten heb ik Excel/Acces bestanden ontworpen, geprogrammeerd en aangepast die in de organisatie gebruikt werden voor uitvoeren van de werkzaamheden. Tevens heb ik de infrastructuren en informatiestromen verbeterd en nieuwe mogelijkheden voor CRM, ERP, e.d. bepaald en geïmplementeerd.
Werkgever: Deloitte & Touche Nijmegen
November 2001–December 2002 Organisatie : Deloitte & Touche
Afdeling : Kennismanagement en Procesmanagement
Functie : Adviseur / Medewerker DKV (naast mijn stage uitgevoerd)
Verantwoordelijkheden:
- Implementeren Kennismanagement en Procesmanagement (BPM)
- Opzetten DKV unit (deskundigheid, kennis en vaktechniek)
- Intern begeleiden en adviseren van de unit DKV (Deskundigheidsbevordering, Kwaliteit en Vaktechniek) op het gebied van het delen van kennis en het opstellen van kwaliteitseisen.
- Het ontwerpen, programmeren en implementeren van Access databases zoals een voortgangs-bewakingssysteem voor de documentenstroom en een database voor het vastleggen van persoonlijke competenties en opleidingsplan (PCP/POP). Applicaties ontwikkelen ter bevordering van kennisdeling. Denk aan leermomenten vanuit projecten beschrijven e.d.
Stages (WO/HBO)
April 2001–December 2001 Universiteit - Kennismanagement
Het onderzoeken van Deloitte&Touche en aanbevelingen geven voor het invoeren van kennismanagement rekening houdend met de sterke groei van de organisatie. Onderzoeken welke informatiebehoeften men heeft voor het goed kunnen uitwisselen van informatie en kennis.
Februari 1999–Juni 1999 HTS - Kostprijsberekening
Uitzoeken hoe de reparatiekostprijs bij Printronix (fabricage van industriële printers) is opgebouwd en in beeld brengen van de kostprijs berekening van reparaties van printers. Tevens een simulatie programma gemaakt in Acces waarmee men de reparatiekostprijzen kan beheren. Ten slotte aanbevelingen aangedragen om de organisatie te verbeteren.
Augustus 1997–Januari 1998 HTS - Productie optimalisatie
Optimalisatie van het productieproces bij Ligtvoet (ontwikkeling en fabricage van rolstoelen en hulpmiddelen), waardoor ook de efficiency van de totale organisatie verhoogd wordt.
Februari 1997–Juli 1997 HTS - Logistieke automatisering
Uitwerking van de automatisering van de goederenstroom en het implementeren van een managementinformatiesysteem bij Ton Puts.

Opleiding interimmanager

Opleidingen (diploma’s)
• 1999 – 2002 Radboud Universiteit Nijmegen: faculteit Bedrijfswetenschappen, doctoraal Bedrijfskunde. Specialisatie: “Analyse, Ontwerp en Veranderingen van Organisaties”
• 1995 – 1999 HTS - Hogeschool ’s-Hertogenbosch, Technische Bedrijfskunde
• 1992 – 1995 MTS – Elektrotechniek / Technische Computerkunde
• 1988 – 1992 MAVO
Cursussen / Trainingen / Certificaten
• Moderne Praktijk Communicatie (GITP)
• Advies en Commerciële Vaardigheden (GITP)
• Resultaatgericht presenteren (Van Dalsum & Schouten)
• Opzetten, implementeren en auditing van kwaliteitsmanagementsystemen (adviesbureau Koolen)
• Bevoegd auditor (adviesbureau Koolen)
• ISO 9001, ISO 14001, TS16949, INK, HACCP (adviesbureau Koolen)
• Lean / Sixsigma basics (adviesbureau Koolen)
• Projectmatigwerken (adviesbureau Koolen)
• BPM - BizzDesigner (Bizzdesign)
• BPM - ARIS (IDS-SCHEER)
• Protos (Deloitte en Touche)
• Business Process Management en Modeling (LogicaCMG)
• BPMN (LogicaCMG)
• Administratieve Organisatie AO/IC (LogicaCMG)
• CMMi SE/SW/IPPD/SS v1.1 Staged & Continuous Representations SEI (SPI Partners)
• Compliancy (ING)

Overig:
Theoretische en praktische kennis van:
• ERP systemen
• Business Intelligence
• Prince 2
• Lean / Sixsigma
• ICT mogelijkheden en ontwikkelingen

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Business & ICT consultancy (splitsing, fusies, integratie),
• Business Process Management (richten, inrichten en verrichten; ARIS, Bizzdesigner, etc),
• Business Analyse
• Riskmanagement,
• Kwaliteitsmanagement ( ISO 9001, TS16949, ISO 14001, VCA */**),
• Analyse- en verbetertechnieken (KPI, CMMi certified, PDCA, TQM, 8D, INK, SPC, FMEA, TOC en Lean / Six Sigma),
• Business Intelligence en (Proces) Performance management,
• Requirements management (Business-, Market-, Product-, Customer-, System- en Proces) en impact analyse,
• Informatie, workflow-, document- en kennismanagement,
• Productie- en logistieke systemen en methodieken (ERP / PLC / MES / WMS / CRM / BI-tools),
• Informatie- en communicatietechnologie (Software en Hardware)


Detaillering Competenties
• Business & ICT consultancy
- Kennis en ervaring in het splitsen, integreren/fuseren en inrichten van organisaties en afdelingen.
- Het (ondersteunen bij het) opzetten, ontwikkelen, inrichten en introduceren van nieuwe producten.
- Het verbeteren en verhogen van de effectiviteit en efficiëntie van de organisatie en het streven naar kostenreductie.
- Het creëren van een optimale afstemming van Business en ICT.

• Business Process Management (richten, inrichten en verrichten).
- Inrichten procesmanagement (visie, beleid, conventies / standaarden / richtlijnen),
- Opzetten architecturen (organisatie, processen, IT, informatie, data)
- Analyseren, ontwikkelen, inrichten, optimaliseren, beschrijven / modelleren, implementeren, coördineren en operationaliseren van primaire, ondersteunende en besturende processen (globaal- en detailniveau, ketenbreed, end-to-end, front/mid/backoffice), procedures, procesbeschrijvingen, workarounds, werkinstructies, formulieren en het afstemmen met de bijbehorende stakeholders, acceptanten en ketenpartners. Hierbij rekening houdend met diverse randvoorwaarden waaronder beleid, strategie, bedrijfsvoering, verantwoordelijkheden, ‘COPAFIJTH’ aspecten, Business en IT requirements, Business Rules, in- en externe regelgeving, Compliancy (AO/IC), Riskmanagement en conventies / richtlijnen.
- Uitgebreide kennis en ervaring met BPM methodieken en tools o.a. Aris, BizzDesginer, CaseWise, Protos/FLOWer, Igrafix, Visio, Mavim, BPMN.
- Kennis en ervaring met workshops, interviews, informatiesessies, trainingen en simulaties.

• Kwaliteitsmanagement
- Ontwerpen, toepassen en implementeren van kwaliteitmanagementsystemen (geregistreerde en beproefde methodiek) voor certificering van organisaties o.a. ISO 9001, TS16949, ISO 14001, VCA */**
- Ervaring en kennis met het opzetten van analyse- en verbetertechnieken o.a. KPI, CMMi, PDCA, TQM, 8D, INK, SPC, FMEA, TOC en Lean / Six Sigma.
- Ervaring als interim Kwaliteitsmanager voor het opzetten, implementeren en bewaken van kwaliteitsmanagement in de gehele organisatie.
- Uitvoeren / coördineren interne audits en rapportages en het begeleiden van externe auditors tijdens QA audits.

• Business Intelligence en (Proces) Performance management
- Inrichten en opzetten Technologische en Business gerichte oplossingen voor informatievoorziening c.q. managementinformatie en inbedden in processen (KPI’s, Rapportages, Sturen op resultaat etc.)
- Uitvoeren data analyses

• Requirements management
- Analyseren / bepalen / reviewen / beheren Business-, Market-, Product-, Customer-, System- en Proces requirements. Uitvoeren van impact analyses (AS-IS / TO-BE)

• Informatie, workflow-, document- en kennismanagement
- Inrichten en implementeren van informatie/document beheer systemen (o.a. SharePoint) en Work Flow Management systemen en hiervoor de benodigde processen inrichten.
- Kennis van productie- en logistieke systemen en methodieken (ERP / PLC / MES / WMS / CRM / BI-tools) en toepassing/invoeren in de organisatie.

• Informatie- en communicatietechnologie (Software en Hardware)
- Opzetten / beschrijven IT architectuur en interfaces.
- Migratie, vervanging en implementatie systemen.
- Data analyse t.b.v. migraties
- Opzetten benodigde systeem handleidingen en processen van en rondom systemen.
- Zeer handig met computers, software- en hardware. Actuele kennis van ICT mogelijkheden/ontwikkelingen
- Regelmatig de ‘lokale helpdesk’ bij de klant vanwege mijn brede ICT kennis
- Kennis en ervaring van alle Microsoft OS, Office, OpenSource o.a. Ubuntu, Joomla, CMS. Kennis en ervaring van Analysetools, SQL, HTML, XML
- Programmeer kennis en ervaring in Excel en Acces (database, macro’s en VBA).
- Meer dan 3 jaar ervaring als parttime systeembeheerder bij mijn ex-werkgever; inrichten netwerk en computers (Server, VPN, Router, IP, DNS, WIFI, VOIP, Remote, Printers, Outlook, Sharing maps, etc).



Talenkennis interimmanager

Nederlands
Engels
Duits

 beschikbaar?