T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 stel een vraag



Logistiek Manager / Professional distributielogistiek

Logistiek Manager / Professional distributielogistiek

Werkervaring interimmanager

* Vanaf augustus 2008 interim logistiek & advies

* september 2008 – juni 2009; Team Leader Supply Chain Management a.i.
- coördineren en controle Supply Chain Management systeem;
- verantwoordelijk voor de S&OP processen gerelateerd aan SAP;
- opstellen van SCM rapportages en monitoren/rapporteren van SCM KPI’s;
- bewaken en analyseren van de sales resultaten/trends;
- ondersteuning en advies betreffende het tactische en operationele inkoopproces.

* November 2007 – juli 2008 Vestigingsmanager De Klok Logistics Rotterdam (transport organisatie)
- verantwoordelijk voor een effectief operationeel, commercieel, financieel en personeelsbeleid;
- dagelijkse leiding aan 40-45 medewerkers (planning, chauffeurs, loods en warehousing);
- bewaken en verhogen van overall productiviteit en de kwaliteit van de dienstverlening;
- realisatie van de vestigingsdoelstellingen overeenkomstig het beleid van het hoofdkantoor;
- deelname aan twee wekelijks VM-overleg en maandelijks MT-overleg.

* Januari 2001 – oktober 2007 Logistics Manager D&M Europe B.V. (fast moving consumer electronics)
* September 2003 – oktober 2007; als European Logistics Manager (Duitsland 60% en Eindhoven 40%) verantwoordelijk
voor het optimaliseren en het re-organiseren van de D&M Supply Chain processen:
- ontwikkeling en implementatie van de middellange termijn strategie en de Europese logistieke organisatie;
- afstoten van NDC’s en logistieke afdelingen & de implementatie van een EDC en Europees distributie-netwerk;
- centrale inkoop van Europese LSP-diensten, verhoging van servicegraden en optimalisering van processen;
- budgetverantwoordelijkheid voor 5,400k€ jaarlijks en een kostenreductie van 14% in een tijdspanne van twee jaar;
- implementatie fiscale vertegenwoordiging en douane inklaring op basis van 1st-sale factuur;
- opzetten van financiële rapportages/logistieke performance overzichten en initiëren van logistieke verbeterslagen;
- definiëren, implementeren en monitoren van KPI’s / SLA’s.
* Januari 2003 – augustus 2003; als Projectmanager / Logistics Manager verantwoordelijk voor de integratie
en implementatie van de Europese Logistieke processen van Denon Europe GmbH en Marantz Europe B.V.
* Januari 2001 – december 2002; als Logistiek Manager werkzaam voor Marantz Europe B.V. (fast-moving
consumer electronics):
- implementatie van verbeterslagen en logistieke processen in relatie met SAP;
- optimaliseren van Europese Supply Chain ten behoeve van een kwalitatieve logistiek;
- inkoop en benchmarking van warehousing/transport/automatiserings services;
- competence-center voor vraagstukken ten aanzien van Customer Service, sales-planning en supplies;
- logistieke schakel voor Brand directeuren, Sales Managers en nationale Customer Service Managers.
Per begin 2003 is Marantz Europe B.V volledig geïntegreerd in de D&M-holding waartoe diverse Brands behoren zoals
Denon, Marantz, D&M Professional, MacIntosh, Escient, Business Electronics en Philips Sound Solutions.

* Februari 2000 - juni 2000 Customer Service Manager Stute Logistics Netherlands (3PL provider)
Medeverantwoordelijk voor de implementatie van het dedicated EDC voor Aiwa (consumer electronics).
De werkzaamheden bestonden uit het opzetten van alsmede leiding geven aan de volgende afdelingen:
- Inbound planning;
- Customs administration (o.a. verantwoordelijk voor het AO&IC ten behoeve van de C-Bac vergunning);
- Customer Service (order-entry & administration);
- Automatisering en Transport.

* Mei 1999 - januari 2000 Vestigingsmanager C. van Heezik Rotterdam B.V. (transport organisatie)
- dagelijkse leiding 25-30 medewerkers (Customer Service, Administratie en Magazijn) en personeelsmanagement;
- verantwoordelijk voor het opstellen van de begroting alsmede omzetrealisatie;
- herinrichten van het magazijn en het doorvoeren van een re-organisatie;
- onderhouden van contacten met opdrachtgevers, douane en R.V.V.;
- implementeren van een crossdocking operatie voor Europese LCL-diensten;
- het onderhouden en verbeteren van het WMS pakket;
- het regelen van de facilitaire zaken, o.a. de inkoop van magazijn materieel, materiaal en werkkleding.

* Maart 1994 - april 1999 Operations Manager Logistics Kenwood Electronics Europe B.V.
* April 1996 - april 1999; als Operations Manager Logistics verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van
zaken binnen het EDC in Meer-Hoogstraten (België) ten aanzien van:
- direct leiding geven aan 14-18 personen, personeelsbeleid en beoordelings-/functioneringsgesprekken;
- WMS-ontwikkeling, capaciteitsplanning, VAL-activiteiten, douane-formaliteiten en fiscale vertegenwoordiging;
- budgetverantwoordelijkheid en kostenbeheersing;
- magazijninrichting, voorraadbeheer en retourstromen;
- inkoop internationaal transport, locale distributie en centraal aanspreekpunt;
- extern contact leveranciers, klanten/OEM-klanten en “linking pin” voor binnendienst/sales-planning/management;
- crossdocking operatie in verband met anti dumping rechten;
- controle/analyse/implementatie van lopende- en toekomstige DC-processen.
* Juni 1995 - april 1996; op projectbasis als Assistent-Manager Logistics medeverantwoordelijk voor het
opzetten en initiëren van een Europees distributie-centrum (EDC) in eigen beheer:
- locatie-bepaling magazijn;
- magazijn-layout & -inrichting;
- douane-entrepot vergunning & fiscale vertegenwoordiging;
- ICT-aangifte / intrastat-aangifte;
- modificatie WMS-pakket;
- werving en selectie personeel.
* Maart 1994 - juni 1995; als Assistent-Manager Logistics met de Project Manager Logistics verantwoordelijk
voor het opzetten van een Pan-Europees Logistiek project (uitbesteding van warehousing & transport).

* April 1991 - december 1993 Sales Planner Holland Overseas Travel B.V. (tour-operator)
Verantwoordelijk voor de logistieke ondersteuning betreffende de commerciële behandeling van de chartervluchten:
- verwerken van de verkoopplannen in het automatiseringssysteem;
- het genereren van gegevens betreffende omloopsnelheden van de voorraad en ABC-analyses;
- opzetten van behoefteplannen in Multiplan/Lotus123;
- rapporteren van ontwikkelingen/trends per produktgroep;
- het calculeren van kostprijzen en omzet per produktgroep;
- de operationele inkoop/verkoop van produkten/capaciteit;
- inventory management op basis van het afstemmen van sales-orders en voorraad;
- onderhouden van parameters en stambestanden in het automatiseringssysteem.


Opleiding interimmanager

1993 - 1994: Post-HBO opleiding "Integraal Logistiek Management" aan de HEAO te Amsterdam (diploma behaald).
1986 - 1990: Hoger Economisch Onderwijs te Heerlen, studierichting Facilitaire Dienstverlening met differentiatie Logistiek & Distributie (diploma behaald)
1985 - 1986: Vervoersacademie, aan het IHBO te Venlo (geen diploma behaald)
1983 - 1985: HAVO, aan het Sintermeerten te Heerlen (diploma behaald)
1979 - 1983: Atheneum, aan het Bernardinuscollege te Heerlen (geen diploma behaald)



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Per augustus 2008 als zelfstandige begonnen met als specialisme fysieke distributie

Talenkennis interimmanager

Nederlands, engels, duits

Overig

Computervaardigheden: goede kennis van Windows, Word, SAP, Excel, Powerpoint, diverse WMS-systemen en TMS-systemen.

Hobby’s: fitness en drie dochters.

Eigenschapen: kwaliteitsgericht, open, vakkundig, resultaat en oplossingsgericht, integer, drive & passie, excelleren, hands on mentaliteit, actieve en ondernemende instelling, flexibel, pragmatisch denken & doen (op basis van feiten), verbeter- en vernieuwingsgericht.

 stel een vraag