T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



manager, adviseur, coach

manager, adviseur, coach

Werkervaring interimmanager

april 2007 – december 2009 Senior Managing Consultant Overheid en Non-Profit bij Vitae
Werving en selectie bureau voor vast en tijdelijk personeel van MBO+ t/m WO niveau.
In deze functie geef ik hiërarchisch leiding aan 3 managers interim professionals en 2 consultants binnen de specialismen bouw en civiel. Daarnaast geef ik functioneel leiding aan alle managers interim professionals en consultants binnen de branche overheid en non profit voor de specialismen financieel en management en office support. Samen 4 personen.
Doelstelling: door motiveren, coachen en richting geven een succesvol en tevreden team, waarbij afgesproken targets met de directeur gerealiseerd worden
Belangrijkste taken: coachen/leidinggeven team, netwerken, marktbewerking, acquisitie, relatiebeheer, monitoren kwantiteit en kwaliteit, schrijven jaarplannen en accountplannen.

januari 2006 - april 2007 Projectmanager KANPlus – gemeenten vanuit Start Uitzendbureau
In deze functie werk ik regio overstijgend in het knooppunt Arnhem-Nijmegen in de rol van accountmanager. Functioneel geef ik sturing aan twee careercenters in Arnhem en Nijmegen. Op de careercenters zijn unitmanagers en intercedenten werkzaam.
Doelstelling: onderhouden relatie met de 27 aangesloten gemeenten, provincie en instellingen, waarbij maximaal klantaandeel wordt gerealiseerd.
Belangrijkste taken: accountplan en communicatiematrix, multilevel netwerken, doorzetten leads, anticiperen op ontwikkelingen binnen de overheid, vertalen van behoeften naar projectoplossingen, seminar organiseren, nieuwsbrieven, aanspreekpunt voor klant en intern betrokkenen, monitoring, evaluaties, management-rapportages, participatie in stuurgroep en P&O netwerken gemeenten vanuit Start.

december 2001 - januari 2006 Unitmanager Start Veenendaal
De Unit Veenendaal maakt deel uit van de regio Arnhem en bestond uit een vestiging gericht op de industrie en zakelijke dienstverlening en een vestiging gericht op welzijn en zorg.
Hier gaf ik leiding aan 2 senior intercedenten en 11 intercedenten.
Als unitmanager was ik verantwoordelijk voor het behalen van de in overleg met de regiomanager vastgestelde targets.
Werkzaamheden m.n. gericht op (koude) acquisitie, offertes, (prijs)onderhandelen, relatiebeheer en aansturing team.

mei 2001 - november 2001 Interim P&O adviseur bij de gemeente Veenendaal
Mijn opdracht was het maken van een inwerk- en introductieprogramma en een nota werving en selectie, verschillende
procedures ontwikkelen en het vormgeven van een handboek ‘toepassing CAR/UWO (rechtspositie) en interne regelgeving’.
Daarnaast ondersteunende operationele taken zoals werving en selectie personeel.

mei 2000 - april 2001 Manager Personeel & Organisatie bij Stichting Thuiszorg Oost-Veluwe in Apeldoorn
Stichting Thuiszorg Oost-Veluwe bestond uit vier units Thuiszorg, een unit Ouder en Kind Zorg en een unit Maatschappelijk werk. De kernactiviteit van de organistie is het leveren van zorg bij mensen thuis.
Ik gaf leiding aan de centrale afdeling personeel & organisatie. Deze afdeling bestond uit een personeelsfunctionaris, opleidingsfunctionaris, arbocoördinator, applicatiebeheerder, stagecoördinator en assistenten, verpleegkundig docenten, medewerker personeelsbeheer en een secretaresse P&O.
Als manager P&O was ik verantwoordelijk voor het personeel- en organisatiebeleid van de organisatie. Hierbij werd ik ondersteund door de personeelsadviseurs van de verschillende units.
Ik was lid van het managementteam en legde verantwoording af aan de algemeen directeur.

oktober 1999 - april 2000 P&O adviseur bij NS-Reizigers in Utrecht
Het rayon Utrecht was verdeeld in Verkoop en Rijdend personeel. Verkoop viel onder mijn aandachtsgebied.
In het rayon Utrecht waren ongeveer 1000 ‘frontliners’ werkzaam.
Ik heb hier leiding gegeven aan 2 personeelsconsulenten en 2 medewerkers personeelsbeheer.
In deze functie adviseerde en ondersteunde ik de productiemanager Verkoop en de procesmanagers met betrekking tot alle werkvelden van personeel en organisatie. Hiernaast was ik verantwoordelijk voor de kwaliteit en uitvoering van coördinerende, uitvoerende en beheerstaken op het gebied van P&O.
Als adviseur maakte ik deel uit van het managementteam.

maart 1999 - september 1999 Coördinator werving en selectie conducteurs bij NS-Reizigers in Utrecht.
In deze functie was ik verantwoordelijk voor het afgesproken target, de wervingsactiviteiten, de procedures en planning betreffende de selectie. Hierbij werd ik ondersteund door een administratief medewerkster.
Tot mijn taken behoorde het onderhouden van contacten met arbeids- en uitzendbureaus alsmede reclameadviesbureaus en het uitvoeren van wervingsactiviteiten.

augustus 1998 - februari 1999 Onderzoeksmedewerkster bij AMG Select & Consult in Amersfoort.
Tijdelijke aanstelling op basis van detachering in het kader van mijn ouderschapsverlof (50%).
Ik was bij AMG werkzaam als projectmedewerker ten behoeve van de ontwikkeling van een selectie-informatiesysteem, als psychologisch assistent en als assessor.

1995 - 1998 Procesmanager Verkoop bij NS-Reizigers in de regio Utrecht.
Het proces bestond uit 13 NS-stations en 7 agentschappen in de regio Utrecht. De kernactiviteit is de verkoop van binnenlandse en buitenlandse vervoerbewijzen. Daarnaast werd gezorgd voor informatievoorziening op de stations, schoonmaak- en onderhoudswerkzaamheden en interne postbezorging.
Ik heb hier leiding gegeven aan 1 assistent, 2 vakondersteuners, 1 planner, 65 verkoopmedewerkers en 5 stationsassistenten.
Als procesmanager was ik verantwoordelijk voor de overeengekomen kwantitatieve en kwalitatieve resultaten tegen inzet van de afgesproken middelen, vastgelegd in een contract met de rayonmanager. Om de gewenste resultaten te behalen moest ik naast het efficiënt inrichten van de organisatie de mensen coachen en sturen. Middelen hierbij waren werkoverleg, individuele begeleiding en functioneringsgesprekken. Werving en selectie behoorde eveneens tot mijn taken.
In deze functie maakte ik deel uit van het managementteam van het rayon Utrecht.

1993 - 1995 Procesmanager Openbaar Vervoer Reisinformatie bij NS-Reizigers in Utrecht.
OVR is een samenwerkingsverband tussen de verschillende openbaar vervoer bedrijven. Landelijk bestonden negen OVR-centra. NSR exploiteerde o.a. het centrum in Utrecht. De kernactiviteit is het leveren van telefonische informatie over alle vormen van openbaar vervoer in Nederland.
Ik heb hier leiding gegeven aan 3 groepsleiders, 3 reserve groepsleiders en 54 informatrices en maakte hier eveneens deel uit van het bovengenoemde managementteam van het rayon Utrecht, waarmee je een bijdrage levert aan het rayonale beleid. Hiernaast vond landelijk overleg plaats met de procesmanagers van de andere OVR-centra.


Opleiding interimmanager

OPLEIDINGEN:
2009 MBTI (Myers Briggs Type Indicator) Kwalificatietraining - OPP te Amsterdam
2008 - 2009 Practitioner NLP (Neurolinguïstisch Programmeren) - Academie voor NLP te Den Dolder
2007 - (2011) Psychosociaal Counselor - Academie Integrale Menswetenschappen SPSO te Utrecht
Psychologie, Persoonlijkheidsleer, Therapievormen, Filosofie, Religie, Mystiek, Systeemtherapeutische-
Culturele- en Levensbeschouwelijke benaderingen, Groepsdynamica, Mediation, Coaching en Counseling.
2004 - 2005 HBO Eindprogramma Hogere Bedrijfskunde - NCOI te Utrecht
Strategisch Marketing Management,
Organisatie en Verandering,
Financieel Economisch Management,
Management van Bedrijfsprocessen.
2003 - 2004 Accountmanagement - NCOI te Utrecht
1991 - 1993 Open Universiteit te Utrecht
Personeelsmanagement, Organisatiekunde, Sturing van Verandering, Selectie & Assessment,
Psychologie, Sociale psychologie, Ontwikkelingspsychologie, Klinische psychologie,
Sociologie, Pedagogiek, Filosofie, Wetenschapsleer,
Methoden & Technieken van Sociaal Wetenschappelijk Onderzoek,Tekstschrijven.
1986-1987 VWO Nederlands, Engels, Aardrijkskunde - Luzac College te Den Haag
1979-1983 HAVO Edith Stein College te Den Haag.

CURSUSSEN / TRAININGEN
2002 Effectief Verkopen - Start Uitzendbureau
2000 Ken- en stuurgetallen voor de P&O’er - Studiecentrum voor bedrijf en overheid
1998 Coaching en begeleiding van intercollegiale consultatiegroepen - NS-Opleidingen
1998 Assessor, psychologisch assistent - AMG Select & Consult
1997 Effectief beïnvloeden - extern bureau
1996 Managen van gevoelens - extern bureau
1995 Arbo Management - NS-Opleidingen
1994 Leiding geven bij calamiteiten - NS-opleidingen
1994 Commerciële training - Wagener
1993-1994 Procesmanagement - NS-Opleidingen te Utrecht


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

PERSOONSBESCHRIJVING:
Ondernemend, verantwoordelijk, sensitief, integer, duidelijk, betrokken, analytisch, resultaatgericht, organisatievermogen en procesmatig en strategisch denken.



Talenkennis interimmanager

Nederlands en Engels

 beschikbaar?