T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



manager HRM beleid

manager HRM beleid

Werkervaring interimmanager

2007-heden Freelancer Den Haag
NVVR
Ondersteunen van de directeur van het bureau NVvR bij de privatisering van het
bureau van de NVvR door het opstellen van besluitvormende notities, het Sociaal
Statuut privatisering NVvR, de CAO NVvR etc..


Openbaar Ministerie
Deelprojectleider van het project Regionalisering Openbaar Ministerie. Het opstellen van een mandaatregeling openbaar ministerie waarin de visie op de bedrijfsvoering wordt geïmplemen-
teerd. Het voeren van overleg daarover met het College, de hoofdadvocaat generaal en de hoofdofficier van justitie.

Individuele belangenbehartiging en mediation
Diverse individuele cases.

2006-2007 Arrondissementale Stafdienst Den Haag
Waarnemend Afdelingsmanager Organisatie, Advies en Projecten,
Taken
• Aansturing medewerkers OAP
• Beleidsadvisering President en Sectorvoorzitters Rechtbank op
HRM terrein
• Coachen, begeleiden en aansturen van professionals

2004-2006 Transitium BV Bussum
Interim manager / adviseur Arbeidsvoorwaarden en Rechtspositie
De volgende interim opdrachten.
• Van Kleef & Partners te Boskoop, extern juridisch adviseur (periode oktober 2004 – januari 2005)
Externe adviseur rondom fusie / reorganisatie gemeente Westland.
• Politie Amsterdam-Amstelland, interim manager arbeidsvoorwaarden en rechtspositie (periode januari 2005 – januari 2006)
Eindverantwoordelijk voor de arbeidsvoorwaarden en de implementatie van arbeidsvoorwaarden die passen bij de bedrijfsvoering van Politie Amsterdam-Amstelland en de advisering van de Korpsleiding. Coaching en begeleiding van professionals op het terrein van arbeidsvoorwaarden en rechtspositie.
2002-2004 CBS / CPO Voorburg / Heerlen
Sectormanager HRM Beleid, tevens plaatsvervangend directeur CPO
Taken
• Sparringpartner Directeur Generaal en Raad van Bestuur en management CBS
• Direct leiding geven en coachen van verschillende professionals (17 fte)

Projecten
• Projectleider invoering ZBO status voor CBS vanuit personele invalshoek
• Inrichten regulier HRM beleid gericht op nieuwe taken van het CBS, de inkrimping en de ZBO vorming
Adviseur van de DG / RvB bij de onderhandelingen met het GO en de OR over vele thema’s op het terrein van het reguliere HRM beleid.
• Inkrimping van het CBS
Adviseren over strategie van inkrimping; implementatie van inkrimping en als regisseur betrokken bij het opstellen van bezettingsplannen in het kader van de organisatie verandering van het CBS en het toetsen van bezettingsplannen (plaatsingscommissie).
• Internationaal uitwisselen van expertise rond HRM vraagstukken (Eurostat), met name competentiemangement
Via interactieve beleidsvorming uitwisselen van kennis en ervaring met Eurostat en vertegenwoordigers van de EG lidstaten.

1998-2002 OCenW / PenO Zoetermeer
Hoofd afdeling Juridische, arbeidsvoorwaardelijke zaken en zorg
Tevens diverse leidinggevende functies waargenomen tijdens deze periode (opeenvolgend
hoofd Bedrijfsvoering, hoofd HRM advies, Hoofd HRM Beleid en waarnemend directeur PenO).

Projecten
• Privatiseringoperatie (rijksarchiefdienst)
• Organisatie nieuwe directie HRM
• Invoering nieuwe medezeggenschapsstructuur

Taken
• Direct leiding geven aan en coachen van professionals.
• Voeren van overleg met de centrales van overheidspersoneel en de medezeggenschap binnen OCenW.
• Advisering departementsleiding in vraagstukken op het terrein van HRM (HRM beleid, organisatieverandering en formatie, sociale zekerheid en arbeidsvoorwaarden ontwikkelingen).


1982-1998 Binnenlandse Zaken Den Haag
Diverse functies op beleids- en managementniveau op het terrein van arbeidsvoorwaarden en rechtspositie en interactieve beleidsvorming
Respectievelijk: beleidsondersteuner, beleidsmedewerker, coördinator arbeidsvoorwaarden,
hoofd arbeidsvoorwaarden, coördinerend beleidsmedewerker.

Projecten
• Verschillende privatiseringsoperaties en verzelfstandigingen (CAOP, ROI, RCC, CCL)
• Ontwikkeling reorganisatieregels voor de sector Rijk
• Ontwikkeling beleid Sociale Zekerheid voor de sector Rijk
• Pseudokoop als opsporingsmethodiek


Taken
• Leiding geven aan professionals
• (Beleids-)advisering management en departementsleiding
• CAO onderhandelaar (organisatieveranderingen en sociale zekerheid)
• Beleidsadviseur Medezeggenschap

1980-1982 Ministerie van Verkeer en Waterstaat Den Haag
Medewerker Personeelszaken
• Voeren van de personeels- en salarisadministratie
VAKKENNIS
• Inhoudelijk deskundige Arbeidsvoorwaarden en Rechtspositie
• Algemene Wet bestuursrecht
• Burgerlijk Wetboek
• Procesrecht


Opleiding interimmanager

The Lime Tree, Bilthoven (2007-2008)
Opleiding Mediatior in Arbeidszaken
The Lime Tree, Bilthoven (2006)
All round Mediationopleiding
Universiteit van Nyenrode (2003-2004)
CBS interventure programma
Krijger Consultants (1998-2002)
Management van mensen
Dilemma’s van managers
Rijksuniversiteit Leiden (1985-1990)
Doctoraalexamen Nederlands Recht, Bedrijfsrechtelijke afstudeer variant in deeltijd,
keuzevakken arbeidsrecht, ambtenarenrecht en recht en informatica.
AvondHeao te Den Haag (1980-1985)
Economisch juridische afstudeerrichting

Havo, Maastricht (1971-1977)

Atheneum, Maastricht (1969-1971)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Strategische benadering
Diplomatieke vaardigheden
Resultaatgericht
Goed zicht op concrete primaire processen
Klantgericht
Helicopterview / kan goed met complexiteit overweg

Talenkennis interimmanager

nederlands, engels, frans, duits

Overig

Nevenactiviteiten
Docent
• Als kerndocent arbeidsrecht / ambtenarenrecht verzorg ik trainingen op het terrein van organisatieveranderingen voor de Stichting ROI, 1990 tot 2004.
• Als gastdocent meerdere trainingen verzorgd gericht op samenwerking, communicatie, prioriteren van taken voor Bouwhuis Trainingen, OCenW,
ING en de Belastingdienst.
Voorzitter / Lid Bezwaren- en bedenkingencommssies
• Voorzitter AWB commissie voor de Tweede Kamer, 1994 tot heden
• Lid AWB Commissie Algemene Rekenkamer, 1994 tot heden
• Lid AWB Commissie Gemeente Hillegom, Lisse, Noordwijk
Publicaties
• Meerdere publicaties (organisatieverandering en aansprakelijkheid) ten behoeve
van losbladige uitgaven van Samson en Vuga, 1996 tot 2002.
• Publicatie ten behoeve (organisatieverandering en aansprakelijkheid) voor PRO, 1996.
Extern adviseur
• Juridisch adviseur in arbeidszaken / conflicten op of rond het werk, 1990 tot heden
• Periode mei 2005-december 2006
Arrondissementale Stafdienst ’s-Gravenhage, interim adviseur management, arbeidsvoorwaarden en rechtspositie.
Externe advisering organisatieontwikkeling HRM. Advisering bij reorganisaties. Begeleiden en coaching van managers. Personal coach management Arrondissementale Stafdienst. Professionalisering juridische functie.
• Periode mei 2005 tot december 2006
Gerechtshof ’s-Gravenhage, interim adviseur herplaatsingen en ontslag.
Voorzitter van bedenkingen- en bezwaarcommissies. Voeren van procedures voor de Rechtbank, sector Bestuursrecht.

Mediator in echtscheidingen en conflicten op of rond het werk

 beschikbaar?