T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Logistiek Management

Logistiek Management

Werkervaring interimmanager

• Overzicht: Resultaatgerichte logistieke operations manager, met vele jaren ervaring in het managen van grootschalige operaties voor wereldwijde organisaties. Consequent vergroten van omzetten, bereiken van kostenbesparingen en verbetering van operaties door middel van effectieve teammanagement en scherpe analyse van de concurrentie.
• Logistiek: Hands-on ervaring en leiderschap in een breed scala van logistieke functies, waaronder: transport, distributie, warehouse management, verkoop, logistieke partner overeenkomsten.
• Project management: Goed ontwikkeld business en supply chain begrip bereikt via diverse projectopdrachten in de operationele logistiek en logistieke verkoop.
• Resultaat georiënteerd: Bewezen track record met gebruikmaking van een op feiten gebaseerde, proces-georiënteerde benadering van het bereiken van agressieve doelen ter ondersteuning van de kosten, de winst-, service-en organisatorische doelstellingen


Opleiding interimmanager

Ontwikkeling en implementatie van een logistiek plan en bijbehorende processen voor de ondersteuning van een geplande uitbreiding van 240,000 ton tot 550,000 ton hetgeen betekent van circa 50 FTL's per dag naar 100 FTL's per dag.
• Managen van de organisatorische overgang van een "functionele eenheid" naar een "cross-functionele"-benadering om te komen tot een efficiëntere logistieke groep die minder personeel vereist.
• Aanpassing organisatie op het gebied van distributie op een wijze die in overeenstemming is met de klantenservice, de kosten en de strategische vereisten.
• Verantwoordelijkheden opgenomen van verkoop, customer management en business development functies.
• Verantwoordelijk voor de regionale ontwikkeling van nieuwe business account aanwinst voor bedrijven met een minimale jaaromzet van € 100.000 (transport en / of logistiek uitgaven)
• Verantwoordelijk voor de onderhandelingen van nieuwe contracten met de Europese partners om het europese netwerk verder te versterken
Resultaten:
> Vermindering van de logistieke kosten met 8,5%
> Servicelevel van 79% naar 98%
> Logistiek rapportages in werking gezet voor controle van alle activiteiten

Verantwoordelijk voor de herorganisatie van de europese goederenstromen van automotive onderdelen voor de productie-bedrijven in Noord-en Zuid-Amerika, Mexico en Australië (Road, Air, Sea) met de doelstelling om de operationele goederenstromen op een meer efficiente, gestroomlijnde en beheersbare wijze volledig te kunnen controleren.
• Als projectleider ISO-certificering verkregen hetgeen uiteindelijk resulteerde in de benoeming van Worldwide LLP voor de opdrachtgever
• Verantwoordelijk voor de controle en coördinatie van 10,000 FCL en LCL 5,000 zendingen via verschillende Europese havens aan productie bedrijven
• Het ontwikkelen en uitvoeren van strategieën zodat de opdrachtgever de gehele keten kan controleren vanaf voorraadbeheer, bestelling, pijplijninfo, levertijden
• Door controle levertijd problematiek verbeterd, op tijd leveren van een performance van 83% naar 94%

De verantwoordelijkheid voor de verdere ontwikkeling van de Europese Road diensten van en naar Holland
OPERATIONS
• Leiden van de dagelijkse operationele activiteiten.
• Verantwoordelijk voor de implementatie van logistieke transportlijnen met nieuwe partners. (VK, België, Polen, Hongarije, Portugal)
• Door aanpassingen warehouse betere inventaris controle
• Implementatie logistiek statistieken en rapportage tools om de transportplanning / planning processen te verbeteren.
• Werkprocessen geschreven op ISO sjablonen met als doel certificering.
Resultaten:
> Werkzaamheden groeiend maar altijd zonder vertragingen
> Logistieke activiteiten winstgevend over alle Europese landen
> Nieuwe logistieke rapportage tools (KPI's en SLA's)uitgevoerd


Verantwoordelijk voor alle verkoopactiviteiten nodig om verdere groei van het bedrijf te bewerkstelligen.
VERKOOP
• Managen van de verkoopafdeling, opzetten calculatie systeem
• Verder uitbouwen en begeleiden van en salesteam bestaande uit totaal 12 personen
• Verantwoordelijk voor het ontvangen van RFI, RFQ en maken van aanbiedingen aan middelgrote en grote bedrijven, in combinatie met account managers.
• Realisatie van succesvolle groei en toenemend klantenbestand.
• Managen van de verkoopafdeling inclusief marketingactiviteiten en vakbeurzen.
• Verantwoordelijk als key-account manager voor contacten met bedrijven die € 50k jaarlijkse aan logistieke kosten uitgeven
Resultaten:
> Verhoogde omzet 40% in het eerste jaar, 30% tweede jaar
> New business in het gebied van de DIY (Do-IT-Yourself)
> Calculatie systeem ingevoerd voor een betere berekening ABC klanten


Talenkennis interimmanager

Nederlands,Duitsland,Engels

 beschikbaar?