T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interimmanager algemeen/project/HRM

Interimmanager algemeen/project/HRM

Werkervaring interimmanager

Sinds oktober 1996 een eigen adviespraktijk opgestart, adviseurs in organisatie-ontwikkeling. richt zich op het midden- en kleinbedrijf (met name zakelijke dienstverlening, grafische sector, financiële dienstverlening en handel; grootte tot circa 450 medewerkers) en houdt zich bezig met strategie-ontwikkeling, organisatie-ontwikkeling en managementontwikkeling. Binnen bedrijven vervult zij veelal de rol van interim-manager of -projectleider, procesbegeleider, coach, regisseur of klankbord.

Korte beschrijving van uitgevoerde projecten (in chronologische volgorde):

Wellant College: laatste opdracht als interim-directeur van een MBO vestiging (45 personen).

Wellant College: als interim-teamleider verantwoordelijk voor VMBO-docententeam en begeleiding organisatie in kader van Inspectiebezoek.

ROC Amsterdam: coaching team zorg- en welzijn in het kader van invoering Vrije Taakmodel.

ROC Nijmegen: interim-directeur Sector Techniek: algehele verantwoording over gehele organisatie (170 pers.)

SVO Opleidingsinstituut: projectmanager; verantwoordelijk voor cultuurverandering, aansturen docententeams en invoering resultaatgericht management.

apr 2003 - febr 2004: Aggreko Europe bv; verhuur- en service organisatie in tijdelijke oplossingen op gebied van stroom, koeling en verwarming ; beursgenoteerd, 780 medewerkers.
Was HR Director Europe a.i.; verantwoordelijk voor Europese HR-beleid. Gaf leiding aan 6 personen direct en 18 personen indirect. Focus lag op professionaliseren en herpositioneren van de HR discipline, coachen HR-managers, harmonisatie arbeidsvoorwaarden voor project engineers in grote projecten, ontwikkelen en implementeren competence/people development programma voor Continentaal Europa (inclusief nieuwe beoordelingssysteem), voorbereiding reorganisatie en ontwikkelen/implementeren van een Europees personeelsinformatiesysteem (Snowdrop).

q Febr 2001 - mei 2002: Interim HR-manager bij Witlox Advies Accountants & Fiscalisten (Rosmalen/Eindhoven/Tilburg); aandachtspunten: competentiemanagement, opzetten cafetariamodel, beoordelingssystematieken, managementinformatie systematiek, strategisch HR-beleid, managementstructuur. Leiding aan afdeling: 5 personen.
q Interim HR-manager; 5 maanden (lid directie) bij Frans Maas Logistics Venray (425 personen); aandachtspunten: alle personele en organisatorische aspecten rondom reorganisatie a.g.v. invoeren nieuwe warehouse-managementsysteem. Leiding aan afdeling: 5 personen.
q Begeleiding/management van een vijftal businessunits van een ingenieurs/architectenbureau (Nibag; 120 medewerkers) gericht op verzelfstandiging, het opstellen van een businessplan en het verder ontwikkelen van intern ondernemerschap, klantgericht denken en handelen.
q Interim HR-manager bij een autoleasemaatschappij (CW Lease/ING Car Lease; 450 medewerkers); reorganisatie en professionalisering van een P&O-afdeling (leiding aan 7 medewerkers), alsmede de opzet en implementatie van een structuurverandering binnen de commerciële divisie. Verdere aandachtspunten waren: cultuurverandering, ontwikkeling en implementatie van een intern opleidingsprogramma en verandering van het imago van de P&O-afdeling van ‘uitvoerder van personele aangelegenheden’ naar de rol van personeelsadviseur. Interim-functie van 2,5 jaar.
q Beschrijven van een 20-tal functies binnen het Bureau Milieu van de Brabantse Provincie.
q Begeleiding van een financieel adviesbureau (Barelds & Pasman; 30 medewerkers) in vorm van workshops en persoonlijke coaching gericht op formulering visie/missie, het verbeteren van de teamgedachte en het ontwikkelen van intern ondernemerschap.
q Begeleiding van de directie van een handelsonderneming in smeeroliën en dakdekkerproducten (Vlutters Groep; 80 medewerkers) inzake strategische heroriëntatie, structurering van de organisatie in businessunits, invoering van businessunit management en ondersteuning van de businessunits bij het opstellen van businessplannen; uitvoeren workshops teambuilding.
q Professionalisering van de interne organisatie van een gespecialiseerde reisorganisatie (Askja Reizen; 12 medewerkers); de nadruk lag op het stroomlijnen van het primaire proces alsmede de organisatie meer markt- en klantgericht te laten opereren; workshops teambuilding.
q Ontwikkeling van een salarissysteem alsmede het beschrijving en rangordening van functies binnen een middelgroot reclameadviesbureau (Accent; 24 medewerkers).
q Onderzoek naar klantentevredenheid en imago bij groot arbeidsmarktcommunicatiebureau (TMPWorldwide, 125 personen).
q Ondersteuning management/directie bij strategische besluitvorming bij meerdere ondernemingen in het MKB (handel, zakelijke dienstverlening, gezondheidszorg, bouwsector).

q Doorlichting, reorganisatie van een specialistenmaatschap (45 personen) in een groot regionaal ziekenhuis (Medisch Spectrum Twente). Doelstelling was het verbeteren van de efficiency, het ‘gezondmaken’ van de financiële positie, het introduceren van een effectief werkend management alsmede het invoeren van een efficiëntere organisatiestructuur.

In de periode juli 1993 tot oktober 1996 werkzaam bij V&M Adviesgroep te Enschede en verantwoordelijk voor de volgende zaken:
p Het opzetten en implementeren van Human Resources Managementprojecten bij MKB-bedrijven (ESF/EFRO-gesubsidieerd);
p Het verzorgen van workshops en trainingen op het gebied van strategische analyse, intern ondernemerschap, teambuilding (ook outdoor), management, functioneringsgesprekken;
p Projectleiding van een grootschalig Human Resources Management-project bij een vijftiental MKB-bedrijven (onder andere: Stork Pompen, Euregio Uitzendbureau, Pilington Holst Glas, Van der Schaaf Drukkerij, Servo Delden);
p Aansturing van (junior) trainers en adviseurs (7) en coaching van projectgroepen binnen bedrijven.

Van 1986 tot begin 1993 advies- en (project)managementervaring bij tweetal adviesbureaus (ReAd, Briar Hill) in het midden- en kleinbedrijf (industrie, handel en zakelijke dienstverlening) onder andere met de volgende activiteiten:
p Ondersteunen van organisaties op het gebied van personele zaken (o.a. werving en selectie, functiebeschrijvingen, rangordening, begeleiding van werkoverleg/ functioneringsgesprekken/ beoordelingsgesprekken, management-development, e.d.);
p Uitvoeren van individueel assessment onderzoek/psychologisch onderzoek inzake selectie-vraagstukken, loopbaanbegeleiding en management-development;
p Organisatieadvisering, o.a. satisfactieonderzoek, sterkte/zwakte-analyse, advies omtrent structureringsvraagstukken, management-coaching.



Opleiding interimmanager

MAVO-4
Middelbare Detailhandelsschool
Pedagogische Academie
Doctoraal Arbeids- en Organisatie-psychologie (K.H.T./K.U.B.)

Bedrijfskundig Management (postdoctoraal)
Financieel management voor niet-financiële managers
Leidinggeven
Teambuilding
SPSS (onderzoekstechnieken)
Cultuuraspecten bij veranderingsprocessen
Creativiteit bij organisatieverandering
Leadership course (TiasNimbas) thans studerend.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Begeleiden veranderingsprocessen
Teambuilding (ook in workshops)
Strategisch HR-plan opzetten
Coaching


Talenkennis interimmanager

Engels (goed)
Duits (redelijk)
Frans (matig)

 beschikbaar?