T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim- HRM / Recruitment / Crisismanager / Loopbaan Adv.

Interim- HRM / Recruitment / Crisismanager / Loopbaan Adv.

Werkervaring interimmanager

Relevante projecten zijn o.a. geweest:

01’07 – heden : Landelijk reïntegratiebedrijf
Functie : Adviseur P&O, - Reïntegratie & Accountmanager
Inhoud : Onderhandelen en adviseren t.b.v. reïntegratie & outplacement producten.
Resultaat : Het adviseren van werknemers, ondernemingen, organisaties, vakbonden en
werkgeversorganisaties. Het afsluiten van mantelovereenkomsten met
ondernemingen en organisaties en de Werving & Selectie van HR-consultants.

06’06 – 12’06 Specialist in het managen van 'de optimale work force'.
Functie : Interim HR Specialist
Inhoud : HR werkzaamheden uitvoeren.
Resultaat : Werven & Selecteren van nieuwe medewerk(st)ers voor verschillende
organisaties.

04’06 – heden Landelijk Werving- & Selectiebureau, Rotterdam
Functie : Adviseur Werving & Selectie.
Inhoud : Acquisitie Werving- & Selectie opdrachten. Het voeren van selectie gesprekken
en het matchen van de kandidaten met de opdracht. Voordragen en coaching
van kandidaat bij opdrachtgever.
Resultaat : Diverse succesvolle vacaturevervullingen en plaatsingen bij opdrachtgevers.

03‘06 – 12’06 Outplacement- en Reïntegratiebureau voor Hbo en Academici, Den Haag
Functie : Adviseur / trainer reïntegratie en outplacement.
Inhoud : Het opstarten en ontwikkelen van outplacementtrajecten voor Lbo, Mbo,
Hbo en Academici. Coachen van IRO’s en outplacementprojecten
Resultaten : Ontwikkelen van outplacement programma’s en middelen. Coachen/trainen van
kandidaten op diverse niveaus. Acquisitie nieuwe opdrachten.

02’03 – 05-‘06 Internationaal Netwerk Marketing organisatie op het gebied van
Telecom & Energie, Amsterdam
Functie : Executive Team Leader
Inhoud : Werving & Selectie van onafhankelijke vertegenwoordigers.
Verzorgen van trainingen op het gebied werving, selectie, opleiden,
begeleiden en verkoop.
Resultaten : Opzetten van een Netwerk Marketing organisatie met een negental
onafhankelijke vertegenwoordigers.

05’02 – 01’03 Regionale Ambulancedienst en Centrale Post Alarmmeldingen CPA (112)

Functie : P&O adviseur a.i.
Inhoud : Het opzetten en initiëren van een afdeling P&O, begeleiden van het verandering-
proces, het harmoniseren van arbeidsvoorwaarden, FLO/FPU traject, onderzoek
naar de mogelijkheden voor een PI-systeem, functiebeschrijvingen- en waardering
volgens de CAR/UWO. Onderhandelingen met OR, GOOR, SMO, vakbonden e.d.
De organisatie en P&O voorbereiden op de 2de fusie, de regionale RAV-vorming.

03’01 – 03’02 Landelijk Reïntegratiebedrijf

Functie : Projectmanager “Career Center Onderwijs”
Inhoud : De implementatie van het “Zij-instroom in het beroep” project voor het primair
onderwijs. (Organiseren, opstarten van een 6 tal werving & selectie bureaus)
Verantwoordelijk voor de voorbereiding, de landelijke uitvoering en afronding.

11’99 – 08’00 Landelijk Psychologisch Advies- en Werving & Selectiebureau.

Functie : Projectadviseur
Inhoud : Onderzoek gedaan naar het perspectief van een Uitzend- Detacherings- en/of
Werving en Selectiebureau. Het ontwikkelen en begeleiden van veranderings-
processen, (op)starten, van Outplacement en Werving & Selectie activiteiten en het
trainen van medewerkers op diverse vestigingen.

11’98 – 05’99 Computerij Onderwijs B.V., Zwolle.
Landelijk organisatie ter ontwikkeling van werkgelegenheidsprojecten.

Functie : Projectmanager Nederland
Inhoud : Het ontwikkelen en managen van werkgelegenheidsprojecten in Nederland in het
kader van het werkgelegenheidsprogram van het Europees Sociaal Fonds.

03’98 – 10’98 Arbor Trepleie te Tomter (Noorwegen)
Boomverzorging bedrijf

Functie : Adviseur a.i.
Inhoud : Adviseren en het begeleiden van een boomverzorgingsbedrijf. Met als belangrijkste
opdracht de rechtspositionele zaken, organisatiestructuur en de personele opzet.

1989 – 1998 Hoek Engineering B.V. te Haarlem.
Landelijk Project- en Ingenieursbureau. (6 vestigingen, 300 medewerkers)

Functie (7 jaar) : (a) Personeel & Organisatie Manager
(b) Promotion & Kwaliteit Manager (NEN-ISO 9002)
Inhoud : (a) Nieuwe functie in de organisatie ontwikkeld en leiding aan gegeven.
Verantwoordelijk voor het landelijk personeelsbeleid en veranderingsprocessen.
(b) Invoering en training van het NEN-ISO 9002 proces. Verantwoordelijk voor het kwaliteitssysteem, beeldvorming, huisstijl en promotie van de organisatie.

Functie (3 jaar) : Vestigings- en Regiomanager Rotterdam & Breda
Inhoud : Tweetal vestigingen opgestart en leiding aan gegeven. Verantwoordelijk voor alle
commerciële-, budgettaire-, operationele- en personele taken van de vestigingen.

1982 – 1989 Directoraat-generaal voor de Arbeidsvoorziening Rijswijk.
Gewestelijk Arbeidsbureau Alphen aan den Rijn.

Functie : Projectleider Vraag Aanbod Vergelijking (VAV)
Inhoud : Afdeling ontwikkelen volgens “Arbeidsbureau Nieuwe Stijl”, invoeren en
verantwoordelijk voor regionale werkplannen, taak- en doelstellingen van de afdeling
bemiddeling. Acquisitie en bemiddeling van vacatures, adviseren van werkgevers op
het gebied van arbeids- en ontslagrecht, scholingstrajecten, organiseren van Banen-
en Opleidingbeurzen, opzetten van een commerciële vacaturekrant en een
dependance Arbeidsbemiddeling in de gemeente Nieuwkoop.

1979 – 1982 Van Noord B.V. te Waalwijk.
Fabrieksagent en groothandel in cv appendages, badkamermeubelen, sanitair e.d.

Functie : Vertegenwoordiger Benelux.
Inhoud : Acquisitie klanten, onderhouden contacten, advisering en verkoop.

1963 – 1979 In deze periode aansluitend technische en commercieel technische
functies bekleed voor onder andere technische groothandels bedrijven in de
Benelux, Duitsland en Zwitserland.



Opleiding interimmanager

Opleidingen & trainingen:
2002 – 2002 Coachend Leiderschap, Athena Career Intelligence te Deventer
2001 – 2001 Inzicht in Invloed, Bureau Zuidema te Leusden .
1999 – 1999 TSM Business School Ondernemerscentrum Twente te Rotterdam.
1997 – 1997 Lloyd's Register Quality Assurance NEN-ISO 9002.
CANEI Training & Consultancy te Rotterdam.
1988 – 1989 Public Relations, SRM te Amsterdam.
1985 – 1987 HBO/Baccalaureaatdiploma Personeel en Arbeid, Hoge School te
Haarlem. Afstudeerrichting: "Organisatie Transformatie".
1982 – 1985 Mbo-diploma Arbeidsmarktpolitiek en Personeelsbeleid,
Stichting voor Opleiding tot Sociale Arbeid te Haarlem.
1973 – 1976 Bouwkundig opzichter/tekenaar, PBNA te Arnhem.
1972 – 1973 Opleiding allround timmerman, Centrum Vakopleiding te Rotterdam.
1968 – 1969 Algemene Handelskennis en Middenstandsdiploma, NOI te Amsterdam.
1960 – 1963 MULO B, Ydenburghschool te Rotterdam.



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Binnenlandse en buitenlandse kennis en ervaring opgedaan in diverse branches op het gebied van de rechtsposities en organisatiestructuren van ondernemingen, P&O en de arbeidsmarkt. Hierdoor een ruime ervaring in het ontwikkelen en opstarten van diverse projecten met betrekking tot organisatie en –structuren, P&O afdelingen, het ontwikkelen en begeleiden van veranderingsprocessen, opleidingen, werving & selectie, outplacement en reïntegratie.



Talenkennis interimmanager

Nederlands W= goed / G= goed
Engels W= redelijk / G= redelijk
Duits W= redelijk / G= redelijk

Overig

Ik zie mij zelf als iemand die loyaal aan de organisatie is en voor zijn werk gaat, resultaatgericht is, medewerkers eerder ziet als “architecten” dan als “uitvoerders”, openstaat voor ideeën en suggesties en zelf geen "acht tot vijf" mentaliteit bezit.

 beschikbaar?