T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



ICT interimmanager / projectmanager/ITIL servicemanager

ICT interimmanager / projectmanager/ITIL servicemanager

Werkervaring interimmanager

Algemneen:
Zeer ruime ervaring met (zwaar) projectmanagement, afdeling en directie management in de (Rijks)overheid automatisering, telecommununicatie, beveiligingstechnologie en technologie voor openbare orde en veiligheid. Laatste 10 jaren gespecialiseerd in ICT bedrijfsvoering, reorganisaties, professionalisering beheer processen (ITIL) en ICT-benchmarking. Interdepartementale projectrealisatie. Beleidsbijdrage aan informatisering waaronder E-gouvernment. Beschikt over uitgebreid overheidsrelatienetwerk. Trekker van het project Rijks PC-werkplek. Ervaring met internationaal overheidsoverleg en onderhandeling op het gebied van Europese samenwerking. Ervaring op het gebied van Europese gesubsidieerde technologie projectrealisatie.

Werkervaring:
Defensie:
1977-1980 Technisch projectleider.
Technische realisatie en technische consulting werkzaamheden:
• Instroom en implementatie van verbindingsapparatuur binnen de KL.
• Advisering en medewerking aan de bouw van het Algemeen Landelijk Verbindingsnetwerk KL
• Advisering en medewerking aan de bouw van het ASCON Defensie landelijk dekkend telefoon netwerk.
• Implementatie, opstelling en inrichting van trans Europe troposcatter verbindingen.
• Coördinator EMP testen verbindingsmaterieel


1980-1986, Groepshoofd detail-uitrustingen

Internationaal materieelbeleid, projectleiding en management
• Advisering/standaardisering verbindingen.
• Lid NATO standaardisatie werkgroep
• Lid van Eurocom technical subgroup (ETSG) • Lid van het NEC/CCITT/WP 68
• Kwalitiets keuringen AQAP-1
• Bedrijfs assesments AQAP-1
• KL rojectleider

Spoorwegen:

1986-1989 beleids/stafmedewerker Telecom.

Materieelbeleid en projectleiding
• Beleidmaker en projectleider telefoon centrale vervanging (80 centrales over geheel Nederland).
• Projectleider digitalisering NS telefoonnetwerk.
• Beleidsprojectleider hoofd verkeersleiding Utrecht.
• Mede beleidmaker en projectleider proeftrajecten glasvezeltransmissie.


Politie Verbindingsdienst:

1989-1991 Hoofd technische uitvoering (138 medewerkers)
1991-1993 plv Directeur. (257 medewerkers)

Management activiteiten;
• Manager van 138 medewerkers, verdeeld over een centrale eenheid van 60 mensen (tweede lijns support) en 14 landelijke decentrale service centra (eerste lijns support)
• Lidmanagement team van de PVD
• Verantwoordelijk voor het beheer van de gehele telecommunicatie infrastructuur van de NL politie
• Proces sanering van beheer en service naar onderzoek, ontwikkeling en preparatie.
• Professionalisering van bedrijfsvoering door invoer van engineering, regie en kwaliteitszorg/keuring.
• Bedrijfsvoering op basis van jaarplannen, management rapportages, werkoverleg, invoer van werkorder administratie.
• Marktontwikkeling en contracten.
• Opbouw en ontwikkeling van relatienetwerken / relatie beheer.
• Doen organiseren van seminars en lezingen
• Publiceren

Beleidsactiviteiten;
• Participatie in het landelijk overleg.
• Lid internationale technologie werkgroep (WITS).
• Organisator politie beurs.
• Lid Nationale Verbinding Beveiligings Raad.
• Service contracting met alle korpsen.
• Ontwikkeling technologie en preparatie voor recherche.
• Remote support contracten.

Korps Landelijke Politie Diensten:

1993-1995, Hoofd Dienst Technologie & Ontwikkeling

Management activiteiten;
• Integraal management over een recherche R&D-dienst van 36 medewerkers. (onderzoek, ontwikkeling en support)
• Opbouw dienst, bedrijfsvoering, jaarplannen,management afspraken, werkoverleg, functionerings gesprekken, beoodelingen etc.
• Lid management team van de Divisie ondersteuning

Beleidsactiviteiten;
• Docentschap Recherche school
• Lid van de ministeriële adviesgroep JAT (justitieel aftappen)
• Deelnemer in verschillende wetgevingstrajecten


1995-1996, Projectleider Beleidsontwikkeling en uitvoering

Projectteam Politie Technologie (PROTO, 12 medewerkers) voor politie-technologie voor openbare orde en veiligheid.

Management activiteiten;
• Integraal management over een politie technologie beleids- en uitvoerings-team van 12 medewerkers. (onderzoek, beleidsontwikkeling, voorlichting en uitvoering)
• Bedrijfsvoering, jaarplannen, management afspraken, werkoverleg, functioneringsgesprekken, beoodelingen etc.
• Lid management team van de Divisie ondersteuning.
• Overleg en onderhandeling over samenwerkingsverbanden met departementen.
• Contractering

Beleidsontwikkelingsresultaten;
• Mobiele communicatie
• Milieu delict opsporing
• Mobiele datacom
• Fleetcontrol
• Automatische verbaal verwerking
• Geautomatiseerde mobiele snelheidshandhaving
• Traject-snelheidsmeting (A-2 project)
. NL-Lid ERTICO (DG 13 EU)mbt verkeer en vervoers systeem ontwikkeling

Output resultaten oa;
• Milieu detectie kit
• Invoer mobiele data terminals in alle KLPD voertuigen
• Pilot met fleetcontrol in 10 KLPD voertuigen (24 uurs serveillance)
• Implementatie GIS in de landelijke meldkamer
• Systeem verwerving en implementatie KENLEZ (geautomatiseerde verbaalverwerking)
• Prototype geautomatiseerd snelheidmetingsvoertuig
• Traject snelheidmetings-project op A2
• Mobiele en dynamische wegsignalering.


1996-1999, Ministerie van Justitie

Hoofd Informatie & infrastructuur.
Management over beheer van het computercentrum, netwerk, vertikale applicaties, kantoor applicaties
(68 medewerkers, budget 20M) van het bestuursdepartement.

Management activiteiten oa;
• Lid directie management
• Herinrichting van de bedrijfsorganisatie en bedrijfsvoering, jaarplannen, management afspraken, werkoverleg, functioneringsgesprekken, beoodelingen etc..
• Sanering van de technische infrastructuur en beheer processen.
• Volledige invoer ITIL werkwijze • Afschaffing continue-diensten, invoer piket-diensten en invoer remote beheer


Beleidsactiviteiten oa;
• Pilot trekker hoofdafdeling informatie stromen (Opzet, uitwerken en leiding geven aan geheel nieuwe informatie logistieke hoofdafdeling. 130 medewerkers)
• Lid netwerkcoördinatie overleg
• Lid justitieel internet overleg
• Lid verbetering bedrijfsprocessen bestuursdepartement
• Lid sanering wetgevingstraject
• Lid justitie intranet overleg

Output resultaten ultimo 1999 oa;
• Justitie internet site
• Justitie intranet/justweb
• Intranet websupport groep
• Installatie configuratie en implementatie van fire wall
• Ontsluiting justnet (LAN) naar buitenwereld
- Opzet en invoer security regelgeving
• Invoer van technische infrastructuur informatie beveiliging niveau C2
• Computercentrum van mainframe naar client server
• Geheel geautomatiseerde backup apparatuur
• Invoer ITIL werkwijze
• Start vervanging justitieel documentair systeem. (JUDIS)
• Verwerving en implementatie voice logging
• Afronding kaderarchief regeling
• Invoer postadministratie regeling
• Invoer electronische postkamer pilot (DDC)
• Opzet en afzondering voor overdracht, SAP systemen en het beheer op basis van ITIL
• (Her/mede) ontwikkeling van vertikale applicaties:
- Vennoot, (5M entries
• Opzet en in uitvoering nemen van remote beheer systemen


1999-2005, Ministerie van Economische zaken.

Hoofd ICT-beheer,
Management over beheer van het computercentrum, netwerk, vertikale applicaties, kantoor applicaties
(ca 35 medewerkers, budget €6M van het EZ kerndepartement.

Management activiteiten oa;
• Plv directielid
• P en F verantwoordelijk
• Reorganisatie van de beheer bedrijfsorganisatie en bedrijfsvoering, jaarplannen, management afspraken, werkoverleg, functioneringsgesprekken, beoodelingen etc.
• Uitbreiding van de dienstverlening met desktop service en helpdesk
• Volledige sanering werkwijze, invoer ITIL met 7 processen
• Invoer piket-diensten en invoer remote beheer
• Sanering van de infrastructuur naar Win 2003


Beleidsactiviteiten oa;
• Lid informatie coördinatoren overleg EZ
• Realisatie helpdeskfunctie en eerste lijns support
• Projectleider ITIL
• Lid verbetering bedrijfsprocessen
• Lid SAP-strategie
• Lid SAP beheeroverleg
. Projectleider EU aanbesteding ICT-expertise inhuur EZ
. Projectleider Interdepartementale ICT benchmarking

Output resultaten tot heden oa;
• Reorganisatie van R&B 1999-2000
• Professionalisering van het ICT beheer conform ITIL (7 processen) met certificaat ISO 9002/2000
• Beschikbaarheid van de ICT infra >99,7%
• Opzet en implementatie centrale helpdesk voor het EZ kerndepartement.
• Inrichting van het SAP technische beheer
• Stroomlijning in het gebruik van database software
• Implementatie van ICT tools ter vergroting van de effectiviteit van systeembeheer
• Implementatie VIR eisen

2006-heden, Ministerie van BZK
Sr. projectmanager van het programma Rijkswerkplek
Realisatie van meerdere interdepartementale IT-samenwerkingsprojecten.
Programma secretaris voor P-direct.
Overleg en rapporge aan departementsleidingen.
Netwerker, onderhandelaar.




Opleiding interimmanager

HTS informatie techniek,
Post VWO Engels en Frans 1982 - 1985, diploma
Post HBO datacommunicatie 1986 - 1987, diploma
Projectmanagement NEVI 1991 certificaat
Diverse postacademische opleidingen op het gebied van overheidsmanagement en ICT management, bedrijfsvoering en reorganisaties waaronder:
Voortgezette management-opleiding 1992 - 1993, NLP 1992
Trainingen bedrijfsvoering, P&C en marktgericht opereren 1992 - 1995
Coachend leiderschap 2001
Interview vaardigheden 2003
Hogere management opleiding EZ 2004




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Flexibel, enthousiast, analytisch, communicatief, overtuigend, doortastend, samenwerkend, resultaat gericht, gevoel voor bestuurlijke en politieke verhoudingen, mensgericht, visionair en ondernemend.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits goed vaardig in woord schift

Overig

Manager met talent om bedrijf, afdeling of directie nieuw elan te geven door vernieuwing van werkprocessen, aanboren van nieuwe markten en bouwen van relatie netwerken.

 beschikbaar?