T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Onderzoeker

Onderzoeker

Werkervaring interimmanager

2002- heden Onderzoeker bij de afdeling Medische Psychologie van het Academisch Medisch Centrum.
Taken: Opzetten en uitvoeren van een onderzoek naar voorspellen in de geneeskunde: moeten kleine kansen worden medegedeeld? Onderzoek bestaat onder andere uit afnemen van focusgroep interviews voor theorievorming over kleine kansen en ontwikkelen en afnemen van vignetten (situatieschetsen) bij artsen en patiënten en rapporteren van de resultaten.

2001 - heden Zelfstandig onderzoeker
Taken: onderzoeks- en adviesbureau voor kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Dat onderzoek uitvoert, advies geeft over een breed scala van onderzoeksvragen en daarnaast onder andere trainingen op het gebied van doen van onderzoek en testconstructie verzorgt voor wetenschappelijke en commerciële instellingen en bedrijven.

2000-2001 Methodoloog/ toetsdeskundige, verbonden aan het onderwijsinstituut faculteit der Geneeskunde aan de Universiteit van Amsterdam, onderdeel van het Academisch Medisch Centrum.
Taken: Opzetten, adviseren en uitvoeren van het Egel-itembanksysteem voor het toetstraject van de studie Geneeskunde en Medische Informatiekunde ter bevordering van de kwaliteit van toetsen. Invoeren van een itembanksysteem als onderdeel van het uitvoeringstraject van toetsen en automatiseren van de statistische verwerking van toetsgegevens. Informatiebrochure voor onderwijskundige en docenten voor verbeteren of continueren van toetstraject en gebruik van Egel.

2000-2001 Docent Design, Operationalisatie & Analyse II (data-analyse) bij de afdeling Arbeids- & Organisatie Psychologie aan de faculteit der Psychologie, Universiteit van Amsterdam
Taken: Doel van de cursus: studenten leren data te verwerken en gegevens te analyseren. Zodat zij tijdens de afstudeerfase en dan voornamelijk het onderzoeksgedeelte, zelfstandig onderzoek zouden kunnen verrichten, verwerken en rapporteren. De cursus was opgebouwd uit een theoretisch deel waar parametrische en niet-parametrische toetsen behandeld werden en een praktisch deel voor het toepassen van kennis en gebruik en begrip van het programma SPSS bij de analyse van data.

2000-2000 Adviseuse in een methodologisch en statistisch adviesbureau in het kader van het project “Methodologie Winkel” aan de faculteit der Psychologie, Universiteit van Amsterdam (UvA).
Taken: Organiseren van een spreekuur waar studenten en medewerkers van de UvA hun vragen over onderzoeksopzetten en statistische analyses beantwoord krijgen.

1999-2000 Onderzoeksassistent bij de sectie TNO Gezondheid & Preventie, afdeling Kwaliteit van Leven in Leiden.
Taken: Assisteren bij een lopend onderzoek naar voorkomen en bestrijden van pesten op basisscholen op primaire en secundaire basis. Taken bestonden onder andere uit construeren van een vragenlijst over signaleren en handelen bij pestsituaties door leerkrachten, Nederlandse Leerkracht Vragenlijst over Pesten (NLVP). Aanvullen van bestaande leerlingvragenlijsten over pesten en organiseren en uitvoeren van de vragenlijst afname van de leerkracht- en leerlingvragenlijsten op basisscholen in Brabant. Verwerken en analyseren van verzamelde gegevens van de pilotversie van de NLVP en de definitieve versie. De resultaten zijn weergegeven in een testhandleiding, handleiding van de Nederlandse Leerkracht Vragenlijst over Pesten.

2003- heden Verzorgen van trainingen voor Learnit in Amsterdam.
Taken: Doceren van software programma's zoals Word, Outlook, Explorer, administratieprogramma etc. De opbouw van de cursussen bestaan uit een theoretische en een praktisch deel.

2001-2002 Programmeur bij I-Bridge BV onderdeel van RANDSTAD.
Taken: Onderhouden, aanpassen en uitbreiden van functionaliteit van front- en backoffice systemen voor uitzendorganisaties en hoofdkantoren in onder andere Duitsland, België, Engeland, Spanje en Noord-Amerika. De taken bestonden voornamelijk uit inventariseren van wensen, haalbaarheid, uitvoering en testen van ingebouwde functionaliteit.

1999-2000 Evaluatiemedewerker aan de faculteit der Economische wetenschappen en Econometrie, afdeling onderwijsinstituut aan de Universiteit van Amsterdam.
Taken: Evalueren van de cursusopzet en lesmethoden van docenten. Assisteren en rapporteren van panelgesprekken met studenten. Organiseren en distribueren van Uvalon, evaluatievragenlijsten. Opstellen van vragen in samenwerking met docenten om vragen over specifieke onderwijsaspecten beantwoord te krijgen. Statistische verwerking van onderwijsevaluaties, deze werd viermaal per jaar afgenomen en gekoppeld aan tentamengegevens van studenten en andere evaluaties over het onderwijs, zoals de invloed bepalen van een geldelijke beloning op het behalen van de propedeuse in één jaar (de fl1000,- maatregel) en de opzet van de voorlichtingsdag voor doctoraal studenten.


Opleiding interimmanager

1994-2000 Psychologie, Universiteit van Amsterdam (UvA).
Specialisatie: Psychologische Methodenleer, Testconstructie en Onderzoeksmethoden.

2001 Silvac Opleidingen
Specialisatie: Opleiding tot Cobol-programmeur


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Computerkennis: Microsoft Office, File maker pro, SPSS, Lisrel, Teleform, Frontpage, Cobol, CL, QRY, SQL, Kwalitan, Psystrong HTML, enige kennis van Illustrator en PHP.


Talenkennis interimmanager

Talenkennis: Spreekvaardigheid Leesvaardigheid
Engels: Goed Goed
Frans: Redelijk Redelijk
Duits: Redelijk Redelijk


Overig

2003-heden Ontwikkelen cursusopdrachten voor Learnit, waaronder praktijkautomatisering, boekhouden, dreamweaver etc.

2001 Handleiding Kwaliteit van Toetsen, constructie, verwerking en rapportage van tentamens. Informatiebrochure voor onderwijskundige en docenten. Interne brochure voor het Onderwijsinstituut Geneeskunde en Medische Informatiekunde aan het Academisch Medisch Centrum in samenwerking met de Universiteit van Amsterdam.

2000 Onderzoek naar de invloed van de mobiliteit van het sacrum op de mobiliteit van de cervicale wervelkolom. Thesis tot het behalen van de graad Osteopaat-DO, International Academy of Osteopathy Gent. Methodologische en statistische ondersteuning bij onderzoeksopzet, uitvoering, verwerking en rapportage in opdracht van H. Thijhuis, osteopaat.

2000 Onderzoek naar relaties tussen diafragmamobiliteit, de centraal veneuze druk en de hartslagfrequentie. Thesis tot het behalen van de graad Osteopaat-DO, International Academy of Osteopathy Gent. Methodologische en statistische ondersteuning bij onderzoeksopzet, uitvoering, verwerking en rapportage in opdracht van F. Hoekman, osteopaat.

2000 Testhandleiding Nederlandse Leerkracht Vragenlijst over Pesten (NLVP), interne rapportage van de Universiteit van Amsterdam. Supervisie: drs. H. Vorst.

2000 Vertalen en toetsen van tests voor crossculturele toepassing, waarin een literatuuroverzicht en richtlijnen gegeven worden, die onder andere gebaseerd zijn op differential item functioning (dif) van het Item Response Model, Doctoraalscriptie. Supervisie: drs. H. Vorst.

2001 Invloed van prijs en merk in een Multi-Attributief beslissingsprobleem, Doctoraalwerkstuk. Supervisie: dr. P. Koele.

2000 FL.1000,- maatregel aan de faculteit der Economische wetenschappen en Econometrie, Intern rapport van de Universiteit van Amsterdam. Deze maatregel is eenmalig ingevoerd om de invloed van een geldelijk beloning op het behalen van de propedeuse in één jaar vast te stellen.

1999 Validering van de Sociale Intelligentie Schaal (SIS), interne rapportage van de Universiteit van Amsterdam. Supervisie: drs. H.Vorst.

1999 Stress en Persoonlijkheid en de invloed op studieprestaties in het wetenschappelijk onderwijs, intern rapport van de Universiteit van Amsterdam. Supervisie: drs. H. Vorst.


 beschikbaar?