T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



marketeer

marketeer

Werkervaring interimmanager

IM Marketing (vanaf medio 2005 tot 2009)
Landelijke netwerkorganisatie voor professionals in marketing & communicatie. Eigen onderneming, in drie jaar opgebouwd tot succesvol concept in een concurrerende markt.
Veel gewerkt aan communicatie, marktbewerking en sales.

Zelf uitgevoerde opdrachten:
• Wegener Mediaventions (2008) – Online strategie-ontwikkeling AutoTrack.nl. Samen met directie, o.b.v. consumentenonderzoek en concurrentievergelijking, maken van strategische keuzes en bepalen van strategie voor komende 3 jaar.
• KPMG Marketing, Sales & Communicatie (2006) – PR en communicatie rondom negen B2B relatie-evenementen op Prinsjesdag
• KPMG Marketing, Sales & Communicatie (2006) – Advies en ondersteuning bij de ontwikkeling van marketingbeleid en de uitvoering hiervan
• Waterland Ziekenhuis Purmerend (2006) – Advies en rapport t.b.v. klantgerichtheid organisatie
• CoolBrands (2006 – heden) – Sales- & projectmanager storytelling. Interviews met marketingdirecteuren van geselecteerde topmerken en afstemmen inhoud brand story

CoolUnlimited - Marketing- en salesmanager CoolBrands (apr. – aug. 2007)
CoolBrands brengt internationale brand stories, in cool vormgegeven boek en website, op basis van interviews met marketingdirecteuren. Deze content wordt aangevuld met exclusieve artikelen van internationale merkenexperts. Eindverantwoordelijk voor sales, formeren/aansturen team en resultaten.

Interpolis Leven –Marketeer (juni – dec. 2005)
Ontwikkelen en projectmanagement van marktbewerkingsacties, DM en communicatie-uitingen binnen Rabobank Nederland/Interpolis Leven met projectteams van 6 tot 10 personen – Marktbewerking op gebied van Hypotheken en Rabo Kind & Toekomst – Ontwikkelen e-learning programma Levensverzekeringen. Nauwe samenwerking met accountmanagers richting lokale Rabobanken.

Dutch Cocoa – Adviseur B2B Operationeel Marketingplan (jan. – apr. 2005)
Dutch Cocoa is cacaoproducent, nummer drie in Nederland. De opdracht gaf richting aan de salesinspanningen door markt-, product- en klantselectie en het opstellen van salesplannen samen met de marketingdirecteur.

KPMG Holding N.V. – Interim Communicatie Adviseur (sep. 2004 – apr. 2005)
Ontwikkelen en begeleiden corporate KPMG-communicatiecampagne (interne en externe communicatie) – opzetten van interne en externe (relatie)magazines – productie en redactie van diverse brochures en factsheets

CreAim BV – Adviseur en sparring partner Marketing en Communicatie (okt. 2004 – feb. 2005)
CreAim is leverancier van online workflow producten voor accountants. De opdracht begeleidde een productintroductie rondom de digitale aangifte

Rabo International/Rabo Securities - Interim Marketing Manager (apr. – aug. 2004)
Leidinggeven aan de afdeling marketing (4 mdw’s) – Ontwikkelen en communiceren nieuwe corporate positionering van Rabo Securities met bureau uit de UK – Sparring partner CEO op gebied van marketing en communicatie - Coördinatie relationship events – Ontwikkelen en implementeren rabosecurities – Implementeren branding en huisstijlmanagement

GWK Bank NV - Interim Productmanager Money Transfers (aug. 2003 – mrt 2004)
Coördinatie en besluitvorming in campagnes - Herstructureren activiteiten productmanagement Money Transfer - Coachen van de junior productmanager - Ontwikkeling & introductie van hernieuwde positionering - Onderhandelingen met partner MoneyGram - Marketing- en communicatiebeleid en jaarplan voor 2004 - Besluitvorming in sponsoring en advertentiecontracten - Klachtafhandeling en voorkomende operationele zaken
Interpolis Leven - Marketeer (nov. 2002 – juli 2003)
Ontwikkelen en projectmanagement van landelijke DM-acties - Aansturen van projectteams van 6 tot 10 personen - Ontwikkelen verkoopbevorderende toolkits voor tussenpersonen - Marktbewerking op gebied van beleggings- en risicoverzekeringen, koopsommen en lijfrentes - Introduceren 1-op-1 marketing bij accountmanagers m.b.v. toolkits - Ontwikkelen nieuw extranet voor tussenpersonen

Rademaker bv (chocoladeproducent) - Adviseur internationale marktstrategie (juni – sep. 2002)
Internationale strategische marktanalyse, maken van strategische keuzes en actieplan voor productontwikkeling en verbetering brutomarge

Hogeschool van Amsterdam - Docent NIMA-A en Modulaire Bedrijfskunde (sep. 2002 – apr. 2003)

Lost Boys Business Solutions, Amsterdam - Business consultant (2001)
Werkgebied : Online marketing & communicatie, sales & acquisitie
Activiteiten : Inbreng marketingexpertise; Uitbrengen proposals; Creatie van online business concepten met designers
Opdrachten o.a. :
• Zorgverzekeraars: Ontwikkelen en uitvoeren sales (interne opdracht)
• EuroShell: Overdracht kennis online ondernemen
• Energiemarkt: Conceptontwikkeling en salesplanning (interne opdracht)

Lost Boys Strategy, Amsterdam - Senior consultant (2001)
Werkgebied : Online strategie & marketing
Activiteiten : Ontwikkeling online strategieën en venture concepten; Aansturen en monitoren projecten; Online markt-, concurrentie- en trendanalyse; Kennisontwikkeling online marketing en communicatie
Opdrachten o.a. :
• Akzo Nobel Decorative Coatings:
Projectmanager Europese online consumentenstrategie en conceptontwikkeling - Mobiliseren en inhoudelijk op één lijn brengen van de Europese marketingmanagers, o.a. door workshops - Ontwerpen en uitwerken van het online concept in een businessplan

VODW Marketing, Utrecht - Marketing consultant (1998 – 2000)
Werkgebieden : Business- en marketing planning, Markt- en groeistrategieën; Segmentatie strategieën; New business concepts; Klanttevredenheidsprogramma’s; Marketing intelligence; Verkoop- & distributie strategieën
Activiteiten : Opstarten en (uitvoerend) managen van projecten; Leiden elektronische creatieve sessies; Aansturen marktonderzoeksbureaus; Ontwikkelen nieuwe marketingconcepten; Strategie-, business- en marketingplanning; Markt-, concurrentie- en trendanalyse
Opdrachten o.a.:
• Eneco Energie: Interimopdracht klant- en marktonderzoek
Ontwerp en implementatie van het klantentevredenheidsprogramma (consumenten); Vervolgens ontwerp van het marketing-intelligence programma
• Zwolsche Algemeene Leven: Segmentatie van tussenpersonen
Vaststellen van de segmentatiewijze - Begeleiden datamining - Samenstellen TP-ondersteunende programma: koppelen van de marketing services aan de verschillende segmenten
• Albert Heijn/Ahold: Marktstrategische expertanalyse voor de ondernemingsraad
Inschatting van de markt-strategische gevolgen van de verkoop door Ahold van de centrale AH-slagerijen
• Olympia Uitzendbureau: Business planning reïntegratie WAO-ers en WW-er’s
Marktanalyse en strategie-ontwikkeling - Uitwerken van het marketingconcept in businessplan
• Overige opdrachtgevers:
OPG Groothandel, VNG Inkooporganisatie, Van Wijhe Verf, Dienst Domeinen, BEKO Bakkerijgroothandel





Holland Consulting Group, Amsterdam - Organisatie-adviseur (1996 – 1998)
Werkgebieden : Strategie-ontwikkeling; Marketing planning; Effectief onderhandelen; Assessments; Supply chain management;
Activiteiten : Trainer marketingplanning; Trainer effectief onderhandelen; Strategie-ontwikkeling; Markt-, concurrentie- en trendanalyse; Organisatie-analyse; Presenteren van resultaten; Schrijven van rapporten;
Opdrachten o.a. :
• Vink Kunststoffen (Schuttersveld): Projectmanager gap-analyse t.o.v. strategische visie 2000
Opzetten en uitvoeren analysetrajecten in Duitsland, België, Zwitserland en Nederland
• Delta Daily Food (Cebeco):
Strategische analyse en investeringsaanbevelingen voor de holding
• Overige opdrachtgevers:
DHL, Bijenkorf, RDW, Havenbeveiligingsdienst Rotterdam, Universiteit Delft, Lucent Technologies




Opleiding interimmanager

2008 Masterclass Corporate Social Networking (KREM)
2008 Workshop Professionele Ontwikkeling (Brandmarque & Caroline van den Haak)
2001 Commerciële training (Sierksema Groep)
2000 Nima-C theorie-examen (SRM)
1998 – 1999 VODW Marketing Masterclass (marketing, adviesvaardigheden & VODW-competenties)
1997 Training Effectief Onderhandelen (Prof. dr. Willem Mastenbroek)
1997 Training Marketing Planning (Prof. mr. dr. ir. Sicco Santema)
1991 – 1996 Bedrijfskunde aan de Rijksuniversiteit Groningen
Specialisatie Technologie & Organisatie
1995 University of California Los Angeles (Speech & Roman Civilization)
1990 – 1991 Economie aan de Rijksuniversiteit Groningen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Hands-on marketeer/productmanager met achtergrond in marketing, communicatie en projectmanagement. Legt de verbinding tussen marketing, sales en communicatie, managed het eventuele spanningsveld tussen deze werkgebieden. Aanpakker, doener en sterke projectmanager. Zet graag dingen neer, werkt stressbestendig en met een rustige uitstraling. Doelgericht en sterke planner, neemt mensen mee in draagvlak voor het resultaat. Commerciële instelling en goed gevoel voor politieke verhoudingen. Legt gemakkelijk contact, communiceert open en direct en bouwt goede relaties.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels en Duits vloeiend in woord en geschrift
Frans redelijk

Overig

Nevenactiviteiten

2008 : Interview als marketingexpert in TV-programma Studio E&W op RTL7
2006 – heden : Interviews en concept sparring partner voor CoolBrands
2002 - 2007 : Bestuurslid jongerenafdeling Industrieele Groote Club te Amsterdam
1999 & 2001 : Jury van ‘Professionele Publicatie Prijs’ van ROA
2000 : Vermelding als ‘aanstormend talent' in Quote Professionals
1999 : Interview in Quote als 'high potential' in consultancy
Lidmaatschappen : - Industrieele Groote Club
- Flexhoppers (gesloten netwerk van interim managers in marketing & communicatie);
- Connect2 (gesloten netwerk van ondernemers in marketing & communicatie);
- VMC (Vrouwen in MarketingCommunicatie);
- NIMA;
- Bites & Business (Amsterdams netwerk van vrouwelijke ondernemers)
- Federatie Zakenvrouwen (lid selectiecommissie FZ-Award 2009)


Overig

Computervaardigheden : Powerpoint, Word, Excel, Frontpage
Reizen : India, Thailand, U.S.A., Uganda, Zanzibar/Pemba, Egypte en Europa
Hobby’s : Zingen (lead in rockband), duiken & snowboarden


 beschikbaar?