T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

OPDRACHTEN

04.07 –
Diabetes Management International BV
Handelsonderneming in medische hulpmiddelen en
Interim
Controller
gelieerd aan Diabetes Nederland.
 Business plan opgesteld in verband met overname patenten en productie van een nieuw op de markt gebracht medisch hulpmiddel voor Diabetes patiënten
 onderzoek naar huidige stand administratie en het geven van adviezen over nieuwe software en gebruik
 administratieve organisatie doorlichten

01.07 –
Mills BV
Trainingsbureau / uitgeverij
Interim
Financieel
Manager  maandelijkse controle administratie
 verrichten boekingen
 jaarlijkse afsluiting
 opstellen jaarrekening
 investeringsplannen doorlichten op haalbaarheid.

09.06 – 11.06
Diabetes Nederland
Handelsonderneming
Interim
Controller
 haalbaarheidsonderzoek naar nieuw product voor diabetes patiënten
 budget voor komende 5 jaar opgesteld
 maken van investeringsplan

05.06 – 05.07 BT – Nederland
Handelsonderneming
Interim
Adviseur  advies uitgebracht aan de ondernemingsraad inzake de arbeidsvoorwaarden
 onderzoek uitgevoerd naar of de werknemers al dan niet onder een CAO zouden vallen




11.05 – 02.06
TricoTeam BV, Haarlem
Textielgroothandel, omzet € 2.000.000
Interim
Financieel
Manager  maken van korte termijn overlevingsplan voor doorstart
 opzetten van een financieringsaanvraag voor de langere termijn
 opstellen van analyses van omzet en kosten en bijbehorende liquiditeitsbegroting
 inventariseren van de investeringsbehoefte en hierover advies uitbrengen
 voeren van besprekingen met banken voor de financiering van de onderneming voor de korte en lange termijn

01.05 – 08.05 VIPAIR BV
Luchtvaartmaatschappij voor passagiers- en vrachtvervoer in oprichting
Interim
Financieel
Manager  financieringsbehoefte € 20.000.000
 opstellen van een Business plan in nauwe samenwerking met de CEO / eigenaar
 uitwerken van een financiële onderbouwing
 detailleren van het haalbaarheids onderzoek voor potentiële investeerders.
 opstellen van een liquiditeitsbehoefte en groei scenario’s
 voeren van gesprekken met internationale financiers en presenteren in detail van de plannen
 (in verband met de situatie van de luchtvaart in vooral Nederland, verschillende faillissementen van luchtvaartmaatschappijen, onvoldoende risicodragend vermogen kunnen verkrijgen)

08.04 – 12.04 Happy Family Life
Uitgeverij voor opvoedkundige boeken en Trainingsbureau
Interim
Controller  maken van een financiële analyse voor de uitgave van een tweetal boeken en de ontwikkeling en uitgave van een agenda
 onderzoeken van de financieringsmogelijkheden
 beoordelen van het bedrijfsplan op financiële haalbaarheid
 opstellen van een resultaatsanalyse bij gebruikmaking van verschillende distributie kanalen
 opzetten van een Management Informatie Systeem

02.04 – 07.04 Metaalproductiebedrijf, Hilversum

Interim
Controller  uitvoeren van een due diligence onderzoek voor de koop van een metaalproductiebedrijf, eigenaar pensioengerechtigde leeftijd bereikt
 beoordelen van de commerciële positie van de onderneming en de bestaande klanten op hun bijdrage
 analyseren van de productiecapaciteit en bezettingsgraad
 onderzoeken of het ten dele uitbesteden van de productiefaciliteiten naar bijvoorbeeld Polen tot de mogelijkheden behoort
 analyseren van de contracten met klanten, personeel en leveranciers
 doorlichten van de jaarrekeningen
 kwantificeren van de lijken in de kast






LOOPBAAN :


08.02 – 11.03






ASR BV, Schiphol – Amsterdam
Luchtvaartexpeditie bedrijf in de pherisable (aan bederf onderhevige goederen) markt.
Financieel Manager
 verantwoordelijk voor de gehele financiële administratie van de drie werkmaatschappijen en de Holding, consolideren en opstellen van de jaarrekening
 leidinggeven aan 7 administratieve medewerkers en dagelijkse leiding van de operationele afdelingen
 regelen van de herfinanciering, in nauw overleg met de participatiemaatschappij en de bank (in de eerste zes maanden in verband met de slechte liquiditeitspositie van de onderneming)
 stroomlijnen en aanpassen van de financiële en logistieke administratie aan de snelle groei van de onderneming
 aanpassen van de interne organisatie t.b.v. de groei en verbeteren van de klantgerichtheid
 uitbreiden en verbeteren van het management informatie systeem


05.01 – 08.02 Landis ICT Facilities, Utrecht
Logistieke ICT tak van Landis
European Finance Manager  verantwoordelijk voor de financiële administratie van de drie internationale, Engeland, Frankrijk en Nederland, voorraad houdende bedrijven
 leidinggeven aan 30 medewerkers
 uitvoeren van een reorganisatie in Nederland en terugbrengen van het personeelsbestand met 25%
 zorgdragen voor de opleiding van het personeel
 opstellen van administratieve procedures
 verbeteren van het inzicht in voorraad niveaus en schuldposities aan de internationale leveranciers
 zorgdragen voor juiste en tijdige verslaglegging en management rapportage

04.99 – 05.01
Deventer Expeditie BV / Deventer Logistics Services BV, Hazeldonk – Breda
Logistieke dienstverlener
Manager  optimaliseren van de ondernemingsstructuur door management lagen samen te voegen en de verantwoordelijkheden te delegeren op het juiste niveau in de organisatie.
 afstoten van niet winstgevende klanten en opzegging van 20.000 m2 van de in totaal 130.000 m2 gehuurde magazijnen.
 herstellen van de winstgevendheid door het opzetten van verkoop en marketingactiviteiten in Nederland
 verwerven van nieuwe klanten, omzetgroei gerealiseerd met 5% naar Euro25 miljoen
 herplaatsen van 10% van het personeel op het totaal van 200 en verminderen van het aantal uitzendkrachten met 20%
 aanpassen van de arbeidsvoorwaarden naar meer marktconformiteit
 initiëren van de oprichting van een ondernemingsraad om alles in goede banen te leiden
 leidinggeven aan Management Team, 7 man (indirect aan 200 man)
 verantwoordelijk voor het opzetten en ontwikkelen van een zelfstandige operationele en financiële administratie


06.93 – 04.99
Furness Logistics (’s-Heerenberg) BV
Logistieke dienstverlener
Manager  verantwoordelijk voor de nieuwbouw (Euro 5 miljoen)
 introduceren, ontwikkelen en implementeren van een nieuw Warehouse Management Systeem
 verbeteren en optimaliseren van de kwaliteit en efficiency van het logistieke proces
 realiseren van omzet groei door verwerven van nieuwe klanten
 gezond maken van het bedrijf met blijvende winstgevendheid (16% EBIT op het nieuw geïnvesteerde vermogen) na 10 jaar verlies
 na negatieve aanpassing van de arbeidsvoorwaarden kanaliseren van de daardoor ontstane onrust door het in het leven roepen van een Ondernemingsraad
 overleggen met de vakbonden en de Ondernemingsraad over het afsluiten van een bedrijfs CAO
 voeren van het jaarlijkse CAO overleg, waarborgen van het bedrijfsbelang en tevreden stellen van werknemers

05.91 – 06.93
Malenstein Italia srl., Verona
Logistieke dienstverlener
Controller  analyseren van de operationele zaken
 opzetten en implementeren van een reorganisatieplan voor het herstellen van de winstgevendheid
 opzetten van een financieel rapportage systeem op conform internatio¬nale standaard
 verbeteren van het resultaat van negatief Euro 1 miljoen tot negatief Euro 1 ton

01.88 – 05.91 Jeans Import Benelux BV
Textielgroothandel
Financieel Manager Benelux / BRD  verantwoordelijk voor de rapportage aan de Spaanse Holding van de Nederlandse, Belgische en Duitse vestiging
 fungeren als Vereffenaar (aangesteld door de Aandeelhouders, omdat eind 1990 de Spaanse moeder in surséance raakt) en in deze rol de liquidatie van de onderneming van januari 1991 tot oktober 1996 verzorgt

03.87 – 01.88 Stichting Maatschappij en Automatisering / Velocom B.V.
Opleidingsinstituut
Financieel Manager  Bij aanvang bleek dat de beide, sterk aan elkaar gelieerde ondernemingen, in een zeer slechte financiële positie verkeerden. Hierdoor bestond de taak vooral uit brand blussen en ad-hoc oplossingen zoeken. Gedurende 1987 werd het bedrijf zodanig gestructureerd dat verkoop mogelijk werd. Eind 1987 werd de onderneming door Vedior Holding overgenomen.

05.82 – 03.87 Datex Holding NV
Automatisering
Hoofd Administratie  leidinggevend aan 12 medewerkers
 verantwoordelijk voor het opstellen van de consolidatie van 6 werkmaatschappijen en de jaarrekening van de Holding.
 Voorbereiden van de beursintroductie.


Opleiding interimmanager

SPD

Automatiseringskennis: Microsoft Office, Oracle, Chainware logistieke software, Exact, Internet boekhoudpakketten zoals Kleisteen, IBM AS400 en diverse specifieke bedrijfssoftwarepakketten.

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Kenmerken: integriteit, analytisch, resultaatgericht, ondernemend en cijfergericht zonder de menselijke aspecten uit het oog te verliezen.

Talenkennis interimmanager

Vloeiend in het Nederlands, Duits en Engels.

 beschikbaar?