T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



project-manager interim-manager

project-manager  interim-manager

Werkervaring interimmanager

IT-manager met gecombineerde bedrijfskundige en technische achtergrond. Heeft zich als interim manager de laatste jaren vooral bezig gehouden met de invoering van ITIL en managen van uitbestedingscontracten . Naast (interim)- management van automatiserings-afdelingen ook veel ervaring met projectmanagement van automatiseringsprojecten in diverse branches. Breed inzetbaar. V.a. 1978 actief in ICT-functies in bedrijfsleven.



Werkervaring.

Sinds 1997 onafhankelijk zelfstandige in eigen bv.

Oktober 2001 - heden :
Onderzoek t.b.v. boek met als werktitel " de onzichtbare medewerker".

November / december 2001 :
Onderzoek naar effecten 11 september 2001 in kader van informeel platform kleine ICT-bedrijven.

April 2001 – september 2001 :
Project begeleider van een redesign project bij een Incasso-organisatie. De organisatie-onderdelen waar het project zich op richt omvatten circa 300 medewerkers.
Bij dit project wordt de totale geautomatiseerde informatie-verwerking omgezet naar een nieuw hard- en software-platform (AS400/ JAVA / Websphere) en tegelijk een aantal strategische veranderingen doorgevoerd.

Februari 2001- April 2001 :
Advies-opdracht voor effecten-afdeling van een nederlandse bankinstelling.Opdracht: het opstellen en laten ratificeren van een Service-level-agreement tussen de centrale opdracht-verwerkende afdeling en de verschillende opdracht-gevende divisies van deze bank. E.e.a. in de context van de introductie van een nieuw systeem, dat berustte op
S(traight)T(hrough)P(rocessing) .

Februari ’99 – februari 2001 :
Interim manager bij ICT-bedrijf van een sociale verzekeringsinstantie. Verantwoordelijk voor het opzetten/inregelen van het beheer van werkplekken. (7000). Het beheer was uitbesteed aan een leverancier van IT-diensten. Belangrijke aspecten van de taak waren inregelen van de samenwerking tussen de derde en de verzekerinstantie en vorm geven aan ITIL-processen m.n. Incident Management, Change Management, Service Level Management, Configuration en Asset Management. Direct leidinggevend aan uit 14 man intern en 49 man bij de externe dienstverlener.
Hiernaast ook verantwoordelijk voor project met als doel integratie van twee beheer-organisaties tot één service-organisatie. Project was belangrijk onderdeel van fusie-proces.
Na januari 2000 verantwoordelijkheid overgedragen aan interne man en daarna nog voornamelijk bezig met het afsluiten van SLA’s met leveranciers en klanten.


juni ’98 – maart ’99 :
Interim manager bij een ministerie verantwoordelijk voor het opzetten van een service-organisatie naar ITIL-model . Een groot deel van de service-organisatie was uitbesteed aan een derde. De service-organisatie was verantwoordelijk voor de exploitatie van 10.000 gestandaardiseerde werkplekken en het bijbehorende LAN/WAN en bestond uit
15 man intern en 65 bij de externe dienstverlener.

maart 98 – november ’98 :
Interim opdracht als Manager IT-afdeling bij een Call Centre van grote Nederlandse bank . Bij dit Call Centre werken ongeveer 400 medewerkers, waarvan 330 op de lijnen. Afdeling IT (17 medewerkers verdeeld over afdelingen
Informatie-management en Helpdesk. ) is centrale aanspreekpunt voor interne IT en coördineert alle contacten met de centrale IT-afdelingen van de bank.
Speciaal belast met aanleg lokaal NT-netwerk, ontsluiten dataware house en invoeren Lotus Notes.

mei '94 -jan '98 :
Manager Informatisering in dienst bij groep van groothandelsbedrijven in zuivel- en kaasproducten.
De vier bedrijven ontplooien zowel nationale als export-activiteiten en zijn volledig autonoom. De manager Informatisering is eindverantwoordelijk voor alle auto-
matiseringsactiviteiten van de vier bedrijven.
Bijzonderheden: migratie uitgevoerd van DPS6 (Bull) naar UNIX/ORACLE; Infrastructuur aangelegd voor intensivering samenwerking bedrijven; (E-mail; centralisatie van informatievoorziening; gezamenlijke toepassingen);
Diverse pakket-onderzoeken uitgevoerd. Internet-site ontwikkeld. Professionaliseringsproject in automatisering doorgevoerd. (ISO9002)

De vanaf augustus '87 tot mei '94 beschreven activiteiten zijn uitgevoerd i.h.k.v. een dienstverband bij RAET N.V. Aanvankelijk in de functie van project-adviseur en
m.i.v. 1-1-'89 in de functie van consultant.

augustus '92 - mei '94 :
Interim manager automatisering bij groothandel en franchise-organisatie in landbouw-artikelen. Speciaal belast met winkel-automatisering en EDI.

januari '92 - juli '92 :
Projectleider invoering service-project bij technische handelsonderneming. Het betrof hier een stagnerend project, waarbij met name aan de organisatorische aspecten veel aandacht moest worden besteed.



januari '91 - juli '92 :
Interim manager automatisering bij multinationaal opererend pluimvee-verwerkings-bedrijf. Speciaal belast met opzetten en uitvoeren van een activiteitenplan automatisering
als onderdeel van de algemene strategie van gecoördineerde decentralisatie.
Bijzonderheden: decentralisatie van de administratieve systemen, decentralisatie en verhuizing van de centrale automatiseringsafdeling en de aanleg van een centrale
infrastructuur.

januari 90 - maart '91 :
Interim manager afdeling Administratieve Organisatie en Automatisering bij Holding van coöperatieve handels- en productiemaatschappijen. Speciaal belast met invoering
in-house-banking en decentralisatie financiële administraties.

november '88 - jan. '90 :
Interim account-manager voor alle door RAET uitgevoerde automatiseringsactiviteiten voor multinationale groothandelsorganisatie voor Retail- en Energie-producten.
Speciaal belast met invoering Retail-automatisering in nieuwe landen. (Thailand, Taiwan, Portugal, Griekenland).

mei '88 - okt '88 :
Projectleider installatie tweede tranche geldautomaten voor een nederlandse bank.

augustus '87 - okt '88 :
Projectleider ontwikkeling kadastraal informatie systeem bij samenwerkings-verband tussen KLM-aerocarto, THD-geodesie en Euroconsult.

augustus '84 - mei '87 :
Informatiekundige in dienst bij telecom provider (KPN).
Plaatsvervangend hoofd Organisatie en Automatisering (BOZ) en als projectmanager belast met de invoering van een logistiek pakket.

december '81 - aug. '84:
Informatie-analist in dienst bij koepelorganisatie ziekenfondsen. Deel uitmakend van een
team belast met de ontwikkeling van een uniform ziekenfondsadministratiesysteem
(ZAS). Daarnaast belast met tot stand brengen van uniforme coderingen.

augustus '80 - mei '81 :
Onderhoudsprogrammeur financieel pakket in dienst bij systeemhuis.

augustus '78 - juni '80 :
Onderhoudsprogrammeur in dienst bij bij schade- en levensverzekeraar.




Opleiding interimmanager

Interfaculteit Bedrijfskunde (MBA)
Programmeurs-opleiding.
TH-twente wiskunde (kandidaats)
HBS-B.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Management van ICT .
Advisering en Coaching.



Talenkennis interimmanager

Nederlands, frans , duits , engels.

 beschikbaar?