T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



interim manager

interim manager

Werkervaring interimmanager

WERKERVARING (voor gedetailleerde toelichting zie bijlage verderop)
Backerij, bedrijf dat exclusieve ambachtelijke producten produceert en verkoopt,
Functie: oprichter en eigenaar
januari 2004 - heden

UVIT, fusie van Univé, VGZ, IZA en Trias
Functie: Projectmanager
mei 2008 – mei 2009


Hospice Dignitas te Hoorn, Zorginstelling die patiënten in de laatste fase van hun leven begeleidt. 20 betaalde medewerkers,ca. 100 vrijwilligers.
Functie: Interim Directeur
augustus 2007 – maart 2008


Trainer communicatieve vaardigheden en klantgericht werken september 2006 – oktober 2006 bij DWI Amsterdam (Sociale Dienst Amsterdam)

Unive Verzekeringen,
Functie: Programma- en Projectmanager
september 1998 – september 2005


Zilveren Kruis Ziekenfondsen,
Functie: Manager Polisbeheer
januari 1996 – augustus 1998


Zilveren Kruis Ziekenfondsen,
Functie: Manager Klantenteam
januari 1995 – januari 1996

TC Team Consult,
Functie: Organisatieadviseur
oktober 1992 – januari 1995

Econocom Lease Benelux b.v.
Functies:
* Marketing Manager 1989 - 1992
* Staflid Directie/ Ad interim commercieel
directeur 1990
* Financieringsspecialist 1987 - 1989
Functies:
1987 - 1992


BIJLAGE: GEDETAILLEERDE TOELICHTING WERKERVARING

Eigen bedrijf Backerij:
Backerij is een bedrijf dat “Natuurlijke Lekkernijen” produceert en verkoopt, van
chutneys, sauzen, jams, exclusieve wokoliën. Hierbij worden geen kunstmatige toevoegingen gebruikt. Doelgroepen: fruittelers (private label),de top van de horeca, delicatessen-winkels, gespecialiseerde groothandels. Onder de klanten bevindt zich een restaurant met een Michelin-ster. Vanuit hobby uitgegroeid tot bedrijf. 4 medewerkers, 250.000 euro omzet in 2009.

UVIT: Projectmanager decentralisatie Call Centers Univé:
Werkzaamheden: managen decentralisatie van de 3 Call Centers van Univé naar landelijk verspreide zelfstandige verkoopkantoren (OBM’s) inclusief de werkgelegenheid. Betrof de voorbereidende en
zwaar politieke fase. Vanwege dieper en breder liggende problemen tussen de OBM’s en de centrale organisatie (UVIT) is dit project gestaakt mei 2009.

Hospice Dignitas: Interim Directeur
Zorginstelling die patiënten in de laatste fase van hun leven begeleidt. Geprobeerd wordt
zoveel mogelijk de thuissituatie te benaderen.
De rol als interim directeur was om rust en stabiliteit te brengen na een lange periode
van bestuurlijke- en managerial hectiek. Vertrouwen en veiligheid terug onder elkaar en in de lijn,
om daarna een nieuwe directeur en leden voor een nieuwe Raad van Toezicht te werven.
Werkgroepen met vertegenwoordigers uit de organisatie laten nadenken over de toekomst van de
instelling. Een organisatie achtergelaten, met medewerkers die weer in zichzelf en elkaar geloven, en met vertrouwen de toekomst tegemoet zien.
Verdere resultaten/werkzaamheden: Jaarplan en begroting 2008 gerealiseerd, organisatie-, en bestuursstructuur aangepast, implementatierapport geschreven ‘Van pijn naar vreugde’, contacten met Zorgkantoor over AWBZ-financiering. Een symposium (“Sterven doe je maar 1 keer”) georganiseerd in samenwerking met een 4-tal Zorginstellingen uit de regio.


DWI Amsterdam: Trainer communicatieve vaardigheden en klantgericht werken
Individuele feed-back gesprekken met klantmanagers, na opname op camera. Het doel van deze gesprekken was klantgerichter te kunnen werken, in samenhang met de introductie van een nieuw computersysteem. Spiegeling en zelfinzicht waren kernwoorden in dit traject.

Unive Verzekeringen:
Project- en Programmamanager van diverse veranderingsprojecten:
-Programmamanager Transformatie:
Werkzaamheden: coordineren bedrijfsbreed veranderingsprogramma met als hoofddoelen verbetering klantgerichtheid en efficiency
- Procesbegeleider voorgenomen fusie Univé / VGZ /
IZA: Werkzaamheden: namens de directie begeleiden van de voorgenomen fusie in voorbereidende fase (fusie ging overigens uiteindelijk niet door), uitvoeren Due Dillegence onderzoek
-Deelnemer task-force kostenreductie:
Werkzaamheden: coördineren en uitvoeren bedrijfsbreed kostenreductie-programma. Hierbij is de overhead van Univé drastisch gesaneerd.
-Projectmanager decentralisatie Call Centers Univé:
Werkzaamheden: managen decentralisatie van de 3 Call Centers van Univé naar landelijk verspreide zelfstandige verkoopkantoren inclusief de werkgelegenheid.

Zilveren Kruis Ziekenfondsen:
-Manager Klantenorganisatie:
Werkzaamheden: leiding geven aan een Klantenteam (direct aan 5 teammanagers, indirect aan a. 70 fte´s), bestaand uit Front-office (Klantenservice) en Back-office (Polisbeheer en Restitutie)
-Manager Polisbeheer
Werkzaamheden: leiding geven aan de afdeling Polisbeheer (direct aan 6 teammanagers, indirect aan ca. 110 fte´s). Vanuit de functie projectleiding van diverse veranderingsprocessen:
-Ombouw van een procesgeorienteerde organisatie naar een functioneel Georiënteerde organisatie
-Conversie van automatiseringssysteem ZIAX naar FAZIS
-Cultuuromslag van `ziekenfonds cultuur` naar meer resultaatgericht ondernemen

TC Team Consult:
TC Team Consult is een organisatie-adviesbureau dat zich richt op vraagstukken op het gebied van begeleiding van veranderingsprocessen. Besturing van ondernemingen, doorlichtingen, kwaliteitsmanagement en financieringsvraagstukken zijn onderwerpen waar het bedrijf de nodige ervaring in heeft, in zowel bedrijfsleven als overheid, zowel Top 100 als MKB.
Werkzaamheden als Organisatieadviseur:
-Introduceren en Implementeren van resultaatverantwoordelijkheid, de besturingsfilosofie van TC
Team Consult bij Zorgverzekeraar Zilveren Kruis
-Doorlichten Chemisch Bedrijf op efficiente en effectieve bedrijfsvoering
-Begeleiden uitvoeren businessplannen voor business unit managers, als onderdeel van kwaliteitstraject bij Uitvaartonderneming
-Ontwikkelen en marketen van een korte doorlichting speciaal voor ondernemers in het MKB: 'Quick
Scan'. In verband met onderzoek Quick Scan 35 ondernemers (MKB) bezocht
-Opstellen rapport "Ondernemers in veiligheid" over status regionalisatie politie in Nederland
-Verlengen van bestaande projecten c.q. verwerven nieuwe projecten bij bestaande klanten

Econocom Lease Benelux b.v.:
Econocom Lease Benelux b.v. is een computer-leasemaatschappij, gespecialiseerd in financiering en
levering van automatiseringsapparatuur. In de periode 1987-1992 is (in Nederland) het aantal
personeelsleden afgenomen van 225 naar 35 en het aantal werkmaatschappijen van negen naar één.
Werkzaamheden als Financieringsspecialist:
-Adviseren directie op gebied van financiële haalbaarheid lease-contracten
-Verzorgen herfinanciering lease-contracten. Intermediair tussen verkopers en directie.
-Opleiden verkopers in financiële rekenkunde / lease-constructies (cursussen van eigen hand)
-Ondersteunen verkopers bij het nemen van zowel operationele- als strategische beslissingen
Werkzaamheden als Marketing Manager:
-Geven van brede ondersteuning van de verkoopactiviteiten
-Eindverantwoordelijk op gebied van marketing: beleidsvorming en uitvoering
-Productontwikkeling op gebied van computer hardware in combinatie met creatieve financieringsconstructies
-Verantwoordelijk voor Commercieel Beheer van de bestaande lease-portefeuille
-Uitvoeren promotiewerkzaamheden (verzorgen Direct Mailing acties, organiseren beurzen en events)
Werkzaamheden als Staflid directie / Ad interim Commercieel Directeur:
-Ingezet op diverse projecten in verband met drastische reorganisatie (onder meer: Vervreemding van deel lease-portefeuille)
-Adviseren inzake opheffing agentenstructuur Econocom Nederland
-Uitoefenen functie Commercieel Directeur op ad interim basis tot komst nieuwe commercieel directeur
Bijzonderheid: Erkenning Econocom:
-"Econocom professional award" ontvangen van de directie van Econocom Nederland b.v.
-Functie-onderdeel "portefeuille-beheer", zoals opgezet in Nederland, is binnen Econocom internationaal tot standaard verheven.



Opleiding interimmanager

OPLEIDING

Algemene opleidingen:
-Universiteit van Amsterdam, Economie, 1982-1987
Bedrijfseconomisch vakkenpakket met specialisatievakken
financiering en marketing, keuzevakken informatica en bedrijfsrecht,
titel: Drs.
-R.S.G Purmerend, VWO 1976-1982
Vakkenpakket: Wiskunde, Economie I en II en Moderne talen
Consultancy:
-SIOO, Beroepsopleiding tot organisatieadviseur, 2001-2003
titel: MCM. (Master of Change Management)

(Project)Management:
-Leader Academy, International Faculty for OrganisationaCulture and Leadership 2000-2002
Opdracht- en Projectmanagement, incompany Unive 1999
IBO, incompany training voor leidinggevenden 1998-1999

Vaardigheden:
Knorringa Avondscholengemeenschap, VWO Spaans 1983-1987

Overig:
Nevenfunctie: Bestuurslid wijkcentrum Zuid-Pool te Purmerend (functie: Secretaris en penningmeester) 1994-1998)
Talenkennis: Engels (vloeiend), Frans/Spaans (goed), Duits (redelijk)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

bruggenbouwer, procesbegeleider, veranderingsmanager, mensgericht, inlevingsvermogen, flexibel, resultaatgericht en communicatief.

Talenkennis interimmanager

Talenkennis: Engels (vloeiend), Frans/Spaans (redelijk goed), Duits (redelijk)

Overig

PERSOONLIJKHEID EN ATTITUDE
In de diverse rollen en functies die ik heb uitgeoefend heb ik ervaren een bruggenbouwer bij uitstek te zijn.
Hoe lastiger de intermenselijke kant van een zakelijke casus des te meer voel ik mij als een vis in het water. Het is
mijn specialisme geworden om er voor te zorgen dat partijen met elkaar aan tafel gaan en werkend aan
een doel elkaar gaan vinden. Rollen waarvoor ik veel gevraagd wordt zijn procesbegeleider, programmamanager,
voorzitter, implementator van veranderingsprocessen en zeker ook intermediair voor one-to-one counseling.
Verdere eigenschappen van mij zijn: mensgericht, inlevingsvermogen, flexibel, resultaatgericht en communicatief
sterk. Ik motiveer en laat mensen zichzelf ontplooien en ben daarbij in staat om een veilige omgeving te creeren. Ik
ben zowel succesvol als programmamanager, projectmanager, lijnmanager, als consultant. Mijn kracht ligt hierbij in
het coordineren en implementeren van (interdisciplinaire) veranderingstrajecten. Tot slot kom ik ook goed tot mijn
recht als eindverantwoordelijke, mits het doel is om ‘samen’ met de medewerkers te bouwen. En daarnaast dialoog
centraal staat, en een transparante, gelijkwaardige houding essentieel is (met behoud van respect voor hiërarchie –
dit is balanceren tussen veel ruimte geven en zo nu en dan interveniëren en corrigeren). Coachend leiderschap.

 beschikbaar?