T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Directeur

Directeur

Werkervaring interimmanager

BEDRIJFSERVARING


2000 – heden STRUCTRELE ADVIEZEN

De activiteiten van Structurele Adviezen betreffen advisering in de ruimste zin waarbij het accent ligt op advisering m.b.t. het sturen en beheersen (onder controle houden) van (veranderingen binnen) zowel ondernemingen, overheidsinstanties als andere privaat- en publiekrechtelijke instellingen met daarnaast ook de daadwerkelijke uitvoering van deze adviezen. Meer specifiek richt de advisering zich op het inrichten van beheerskaders, zogenaamde Business Control Frameworks waarin opgesloten Control (Risk) Self Assessment en Internal/Operational Auditing.
Advisering m.b.t. strategische keuzes, veranderingsprocessen en procesverbetering, met indien nodig het daarbij behorend Interim Management, maakt eveneens deel uit van de aangeboden dienstverlening.

1982 - 2000 ALLIED DOMECQ

1997 - 2000 Director Finance and Administration

In januari 1997 benoemd in de directie van Allied Domecq Benelux. In deze functie leiding gevend aan de afdelingen Finance (7), Control (3) en IT (3). Binnen het directie team evenals de Algemeen Directeur benoemd tot Statutair Directeur. Na het tweede reorganisatie project in de Benelux organisatie (1999) tevens commerciële verantwoordelijkheid houdend als directeur.

1997 - 2000 Voorzitter RvC CV Wenneker Melchers

Een van de reorganisatie maatregelen betrof het zoeken naar een partner in Nederland voor de produktie van het binnenlands gedistilleerd in verband met overcapaciteit en de strategische keuze van de core activiteit in de Benelux. Bij de verwezenlijking van dit deel van de reorganisatie per 1 juni 1997 aangesteld als voorzitter van de Raad van Commissarissen van deze produktie Joint Venture.

1997 - 2000 Voorzitter Pensioenfonds Allied Domecq

Als voorzitter van het pensioenfonds van Allied Domecq
(2.500 deelnemers) verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken in het pensioenfonds en meer specifiek voor het vermogensbeheer (ƒ 200m).

1998 - 2000 MD Allied Domecq International Holdings

Naast de functie als Director Finance and Administration sinds mei 1998 tevens mede verantwoordelijk voor deze holding (7 personen). Activiteiten in deze holding, die vrijwel alle deelnemingen buiten Engeland houdt, betreffen Treasury, Dividend en Belasting stromen, Financierings transacties en assistentie bij acquisitie en verkoop van bedrijven.

1996 - 2000 PROJECTEN

In juni 1996 tezamen met de Marketing directeur en directeur PZ een reorganisatie doorgevoerd voor Allied Domecq Benelux waarbij de productie werd uitbesteed en het verkoop marketing apparaat werd geoptimaliseerd. Sindsdien zijn tot nu toe altijd winstgroeipercentages van meer dan 10% gerealiseerd.

In april 1999 hebben wij als locale directie een nieuw veran-deringstraject ingezet om de organisatie nog efficiënter te maken en voorbereid te zijn op een mogelijke internationale samenwerking. Met deze herstructurering is het bedrijf opgesplitst in 2 verkoop/marketing maatschappijen en een service unit. De volledige implementatie van deze reorganisatie werd in maart 2000 afgerond. De herstructurering heeft de winst en diverse ratio’s (winst/omzet,cash flow etc.) verder verbeterd.

Enige andere projecten waar ik naast mijn dagelijkse werkzaamheden voor verantwoordelijk ben geweest zijn o.a.:
1999: Introductie van de € in systemen en bedrijfsprocessen
1999/2000: Jaar 2000 project.
1999/2000 Account Profitability & Key Account Management.

1992 - 1996 Audit Manager Europe

In 1992 werd bij Allied Domecq besloten om wereldwijd de Internal Audit functie als groepsfunctie in te voeren. Vanaf dat moment als Manager verantwoordelijk voor de Internal Audit functie voor Europa (ca 20 personen, waarvan 4 Nederlanders). Werkzaamheden gelijk aan onderstaande. Rapportage in deze periode rechtstreeks aan het hoofdkantoor in Londen in de Engelse taal.Verder tijdens deze periode veranderingsprocessen begeleid.

1988 - 1992 Manager Internal Audit Alied Domecq Benelux

Als pilot de Internal Audit voor de Benelux in 1988 als groeps functie opgezet en hier vier jaar als manager gefungeerd
(5 personen). Wereldwijd kende Allied Domecq (Productie en Handels activiteiten) in deze periode Sector Internal Audit afdelingen die aan de sector directies rapporteerden. Tijdens deze periode ook consultancy adviezen verstrekt aan de Allied Domecq ondernemingen in de Benelux.

1986 - 1988 Assistent Raad van Bestuur

Twee en een half jaar als assistent voor de Raad van Bestuur van Allied Breweries Nederland diverse projecten uitgevoerd rechtstreeks rapporterend aan de Raad van Bestuur. Deze projecten betroffen o.a.: opzet organisatie Multifunctioneel Centrum 't Heem in Hattum, Administratieve Organisatie en financieel Management van de Keukenhof restaurants, selectie en implementatie nieuw Grootboek pakket voor Allied Breweries Nederland.

1982 - 1986 Assistent Hoofd Interne Accountants Dienst

Vier jaar als Assisent Hoofd Interne Accountants Dienst van Allied Breweries Nederland gefungeerd, waarbij de diverse onderdelen van deze onderneming werden gecontroleerd en beoordeeld. Tevens in deze periode deel uitgemaakt van het consultancy team van KPMG voor het project Management Informatie Systeem van "de Brouwerij".


1973 - 1981 ERNST& YOUNG

Controle leider

Als controle leider leiding gegeven aan controleteams, eindrapportage verzorgd, jaarrekeningen opgesteld en cliënten geadviseerd

Assistent Accountant

Als assistent accountant bij bedrijven uit diverse sectoren en gezondheidsinstellingen deel uitgemaakt van het controle team en gedurende die jaren alle werkzaamheden uitgevoerd die bij controles aan de orde komen.




Opleiding interimmanager

Erasmus Universiteit, Postdoctorale opleiding Operational Auditing

Erasmus Universiteit, AO en Controleleer

NIVRA t/m Algemeen Deel

HBS-B


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Management
Financiën
Auditing
Leidinggeven
Beleidsbepaling
Verandermanagement
Control
Risicomanagement

Talenkennis interimmanager

Nederlands: Moedertaal
Engels : Vloeiend
Duits : Redelijk tot goed
Frans : Redelijk
Spaans : Matig


Overig

OVERIGE ERVARING

1995 - heden ERASMUS UNIVERSITEIT
Gastdocent en extern deskundige voor de Postdoctorale opleiding Operational Auditing

1997 - heden UNIVERSITEIT VAN AMSTERDAM
Gastdocent voor de Postdoctorale opleiding Operational Auditing

1995 - heden GASTSPREKER
Voor diverse organisaties (o.a. IIR, Kamer van Koophandel, IIA Nederland e.a.) optredend als spreker voornamelijk o.a. Control Risk Self Assessment en Corporate Governance.

2002 - heden LID RAAD VAN ADVIES
Sinds begin van 2002 lid van de Raad van Advies voor de Vereniging voor Register Operational Auditors. De RVA ondersteunt de vereniging op dit moment vooral met de bepaling van de strategie en het beleid, met name waar het de samenwerking met het Institute for Internal Auditors in Nederland betreft.

BESTUURLIJKE ERVARING

Voorzitter Vereniging Register Operational Auditing (1997-2000)
Lid oprichtingsbestuur IIA Nederland (1997-1998)
Lid Programmaraad Erasmus Universiteit, PDOA (1997-2001)

HOBBY'S

Sporten (Fietsen, hardlopen, voetballen)
Muziek


 beschikbaar?