T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



ervaren interim manager facilitaire dienstverlening

ervaren interim manager facilitaire dienstverlening

Werkervaring interimmanager

WERKERVARING ALS ZZP’ER

Augustus 2008 – februari 2009
Belastingdienst / Centrum voor Facilitaire Dienstverlening
Lid Collegiaal Managementteam Producten & Diensten
• Leiding geven aan team facilities (15 medewerkers). Binnen facilities worden alle landelijke contracten beheerd waaronder schoonmaak, catering, wagenparkbeheer, openbaar vervoer, post, multifunctionals, kunst, dienstkleding, kantoorartikelen, beveiliging, duurzaamheid en inhuur uitzendkrachten.
• Coachen en begeleiden op individueel en groepsniveau.
• Creëren van samenhang en verbinding in het team en met de rest van de facilitaire- en lijnorganisatie.
• Werven en selecteren van (ondersteuners van) productmanagers.
• Ontwikkelen van middellange termijnvisie met betrekking tot bezetting van facilities.

Maart 2007 – juni 2008
BoumanGGZ te Rotterdam / Vastgoed & Faciliteiten
Afdelingsmanager V&F Servicecentrum / Afdelingsmanager V&F Diensten
• Leiding geven aan Servicecentrum (servicedesk en facilitair coördinatoren) en aansluitend aan Diensten (huishouding, voeding, techniek, logistiek).
• Coachen van werkvoorbereiders V&F Diensten.
• Met MT collega’s MT V&F (manager V&F en afdelingsmanagers Projectbureau, Servicecentrum en Diensten) werkafspraken gemaakt passend binnen de nieuwe organisatiestructuur. Deze mede geïmplementeerd binnen afdelingen Servicecentrum en Diensten.
• Format opgesteld voor Facilitair Handboeken t.b.v. alle locaties.
• Invulling gegeven aan de functie van facilitair coördinator. Formats opgesteld inzake klantoverleg en rapportages.
• Jaarplan opgesteld. Kwartaal analyses conform Planning & Control cyclus.
• Contractbeheer externe leveranciers.
• Implementatieplan opgesteld m.b.t. optimalisatie van voedingsverstrekking en logistiek.

April – december 2006
Alatus Zorggroep Leiderdorp
Manager Hotel a.i.
• Leiding geven aan Hoteldiensten voor Rijnland Ziekenhuizen te Leiderdorp en Alphen aan den Rijn en verpleeghuizen Leythenrode (Leiderdorp) en Oudshoorn (Alphen).
• Professionaliseren en optimaliseren van de cateringfunctie.
• Coachen van afdelingshoofden.
• Het zorgen voor een hecht samenwerkend team van medewerkers die klantgerichtheid hoog in het vaandel hebben.
• Het mede formuleren van een gewenst kwaliteitsniveau voor de facilitaire processen.
• Sturing van acties in het kader van het verkrijgen van de NIAZ accreditatie.
• Contactpersoon zorggerelateerde externe huurders bij oplevering nieuwbouw.
• Jaarplan opgesteld. Periodieke analyses conform Planning & Control cyclus.

Juni 2005 – april 2006
Programmabureau Veiligheidsregio Rotterdam Rijnmond
Projectleider Facilitair Beheer
• Voorstellen doen voor en implementeren van facilitair beheer voor de nieuwe Gemeenschappelijke Meldkamer van politie, ambulance en brandweer. Nieuwe afspraken gemaakt met externe leveranciers.
• Coördinatie diverse facilitaire zaken, onder andere m.b.t. de officiële opening van de Meldkamer en de grootschalige multidisciplinaire rampenoefening “Operatie Veilige Haven”.

Juli 2002 – februari 2006
Universiteit van Tilburg
Dienst Facilitair Bedrijf (restauratieve voorzieningen, repro, postzaken, beveiliging, audiovisueel centrum, huisvestingszaken en congresbureau)
• Doorlichten administratieve organisatie DFB.
• Ontwikkelen en implementeren van begrotingssystematiek en periodieke rapportages voor alle facilitaire afdelingen.
• Coördinatie diverse facilitaire projecten.
• Coachen van enkele productmanagers.
• Aanleveren relevante gegevens aan Hospitality Consultants ten behoeve van doorlichting, en later uitbesteding, van restauratieve voorzieningen.

Mei - juni 2002
Diverse communicatietrainingen verzorgd voor Perfomatica B.V. te Rotterdam:
• Plannen en organiseren
• Timemanagement
• Functionerings- en beoordelingsgesprekken

Juni 2001 - maart 2002
Erasmus Medisch Centrum / Polikliniek Revalidatie Dijkzigt Rotterdam
Teamleider administratie a.i. / projectmanager processen
• Leiding geven aan administratie, receptie, secretariaat en doktersassistentes (7 medewerkers).
• Voorstellen doen voor en implementeren van structurele verbeteringen in administratieve- en werkprocessen, patiëntenstromen en planning (circa 3000 patiënten per jaar).

Juni 2000 - april 2001
Stichting Zuytvenne te Zutphen (drie verpleeghuizen)
Teamleider Services a.i.
• Leiding geven aan centrale keuken, restaurants, receptie, linnenkamer, kapsalons en secretariaat facilitaire dienst (ca 60 medewerkers).
• Voorstellen doen voor en implementeren van organisatorische aanpassing van de facilitaire dienst en verbeteren van klantgerichtheid en efficiency.
• Samen met de interim Teamleider Techniek & Logistiek waarnemen van de taken van de facilitair manager en werken aan coaching en teambuilding met nadruk op zorg voor medewerkers.
• Opstellen van facilitair jaarplan en begroting. Periodieke analyses conform Planning & Control cyclus..

Oktober 1999 - april 2000
Ziekenhuis Gooi-Noord te Blaricum
Hoofd Interne Zaken a.i. (wegens zwangerschapsverlof)
• Leiding geven aan receptie, beveiliging, schoonmaak, Centraal Service Meldpunt en huisdrukkerij (ca 30 medewerkers).
• Contractbeheer externe leveranciers.
• Vooronderzoek betaald parkeren: notitie geschreven en bevindingen gepresenteerd.
• Financiële analyse huisdrukkerij.

Februari 1999 - oktober 1999
Medisch Centrum Rijnmond-Zuid, locatie Zuiderziekenhuis te Rotterdam
Manager Hotelzorg a.i.
• Leiding geven aan receptie, beveiliging, schoonmaakonderhoud, keuken en catering (circa 45 medewerkers). Beveiliging en schoonmaak zijn uitbesteed.
• Contractbeheer externe leveranciers.
• Aanbevelingen doen over de organisatiestructuur binnen Hotelzorg.
• Financiële analyses gemaakt op kostenplaatsniveau en afdelingsbegroting 2000 opgesteld.

WERKERVARING IN LOONDIENST

Februari 1998 - februari 1999
Universitair Facilitair Bedrijf van de Universiteit Leiden
Productgroepmanager Restauratieve Voorzieningen (gedetacheerd door Van Hecke Catering)
• Leiding geven aan 4 clustermanagers (30 restauratieve locaties, 100 medewerkers) en productgroepadministratie (4 medewerkers).
• Aanpassen organisatiestructuur.
• Jaarplan en begroting 1999 opgesteld. Periodieke analyses conform P&C cyclus.
• Verbeteren klantvriendelijkheid, zorgdragen voor uniforme uitstraling.
• Bestuurslid Faculty Club.

Januari 1996 – januari 1998
Universitair Facilitair Bedrijf van de Universiteit Leiden
Projectleider Restauratieve Voorzieningen (gedetacheerd door Van Hecke Catering / tegenwoordig Sodexo)
• Aansturen van het veranderingsproces.
• Opstellen Service Level Agreements.
• Jaarplannen en begroting 1997 en 1998 opgesteld.
• Aanpassen administratieve organisatie (begrotingen op locatieniveau).
• Verbeteren rentabiliteit (inkoopafspraken, kostprijscalculaties).

Augustus 1994 - december 1995
Van Hecke Catering Rotterdam (tegenwoordig Sodexo)
Districtmanager
• Verantwoordelijk voor circa dertig bedrijfsrestaurants.
• Regionaal Praktijk Trainer voor Van Hecke Opleidingen.

Februari 1993 – juli 1994
Stichting SVK Bedrijfscatering te Den Haag
Manager operationele zaken
• Eindverantwoordelijk voor de gehele bedrijfsvoering.
• Circa 20 bedrijfsrestaurants (60 medewerkers).
• Realiseren verbeteringsacties.
• Aanleveren relevante gegevens aan Hospitality Consultants ten behoeve van doorlichting, en later uitbesteding, van restauratieve voorzieningen aan Van Hecke Catering.

Februari 1992 – januari 1993
Stichting SVK Bedrijfscatering te Den Haag
Plaatsvervangend directeur
• Verbeteren interne- en externe administratieve rapportages en interne procedures.
• Coachen van de cateringmanagers en administratieve krachten.

Juli 1989 - januari 1992
Parkhotel te Rotterdam
Hoofd administratie en personeelszaken (3 medewerkers)
• Periodieke financiële rapportages.
• Personeelsbeheer.

Februari 1987 - juni 1989
Haagse Jeugdherberg Stichting (Herberg, Hotel en Conferentiecentrum Ockenburgh)
Stafmedewerker / waarnemend directeur
• Opstarten van het hotel en het conferentiecentrum.
• Dagelijkse leiding.
• Op orde brengen financiële organisatie (voor het eerst sinds jaren goedkeurende accountantsverklaring verkregen).

Oktober 1983 - februari 1987
Delphi Hotel te Amsterdam
Adjunct directeur / bedrijfsleider
• Dagelijkse leiding.

Augustus 1982 – augustus 1983
Novotel Rotterdam-Schiedam
Directie assistent food & beverage

Juni 1981 – juli 1982
Van Hecke Catering Rotterdam
Ambulant catering manager


Opleiding interimmanager

2002 Post HBO Opleiding Communicatietrainer
1980 Hogere Hotelschool Den Haag, richting BE (Bedrijfseconomie)
1976 Atheneum A


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• People manager met oog voor de werkvloer
• Coachen en stimuleren van medewerkers
• Teamplayer, verbinding maken tussen en met alle betrokken partijen
• Klantgericht door vraaggestuurd werken
• Hoge mate van organisatie sensitiviteit
• Resultaat gericht, zowel operationeel als financieel
• Analytisch vermogen
• Planner en organisator
• Initiatiefrijk
• Goede mondelinge en schriftelijke vaardigheden



Talenkennis interimmanager

• Nederlands: uitstekend
• Engels: goed
• Duits: redelijk
• Frans: redelijk



Overig

Cursussen

Diverse trainingen gegeven op het gebied van Timemanagement, functionerings- en beoordelingsgesprekken, klantgerichtheid e.d.

Bijzonderheden

Sinds 1970 ben ik lid van de RKSV Excelsior 20 te Schiedam; een voetbal- en cricketvereniging met circa 600 leden. Vanaf 1976 heb ik verschillende kaderfuncties bekleed, waaronder jeugdleider, voorzitter kantine commissie en algemeen vice-voorzitter.
Sinds 1999 werk ik elke vrijdag als vrijwilliger bij het “Familiehuis Daniel den Hoed” te Rotterdam.
Sinds 2006 maak ik deel uit van het Roparunteam Daniel den Hoed. De Roparun is een jaarlijkse estafetteloop van Parijs naar Rotterdam waarbij geld wordt ingezameld met als doel “Trachten leven toe te voegen aan de dagen waar geen dagen meer kunnen worden toegevoegd aan het leven”.


 beschikbaar?