T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Controller/Financieel Manager/Accountant

Controller/Financieel Manager/Accountant

Werkervaring interimmanager

Vanaf November 2004
Diverse interim-opdrachten op financieel gebied, o.a.:
- het uitoefenen van een (tijdelijke) controllersfunctie;
- financial coaching;
- ondersteuning bij het opzetten/optimaliseren van administratieve organisatie, interne beheersingsmaatregelen en management informatiesystemen;
- troubleshooting op financieel gebied.
- ondersteunen accountantspraktijk bij controlewerkzaamheden

Zie ook hieronder

-----------------------------------------------------
Nadere toelichting op werkervaring

Zelfstandig ondernemer (oktober 1994-juni 1999):
In deze periode runde ik samen met mijn toenmalige zakenpartner een eigen administratiekantoor c.q. fiscaal adviesbureau. We hadden 4 mensen in loondienst en bedienden MKB-cliënten in de regio Rotterdam. In deze periode is niet echt sprake van specifiek uitgevoerde projecten, maar van het bedienen van klanten met een full-service concept op het gebied van accountancy, fiscaliteit en advisering.

Deloitte & Touche Accountants te Haarlem (juni 1999 – juni 2000):
Werkzaam als groepsleider in de accountancy-praktijk in combinatie met een functie als (tijdelijk) consultant in de MKB-adviespraktijk.

In de functie van groepsleider als relatiebeheerder verantwoordelijk voor een MKB-klantenpakket. Daarbij assistenten aansturend.

Als consultant onder andere betrokken geweest bij het opzetten van een onderneming die een spaarsysteem voor particulieren op gesloten verzekeringspolissen introduceerde (vergelijkbaar met het huidige Rocks-systeem).

Deloitte Accountants te Schiedam (juni 2001 – oktober 2004):
Werkzaam als (Aspirant-)Manager en daarbij een eigen team aansturend, bestaande uit assistenten en junior groepsleiders (gemiddeld 4 à 5 personen). Met dit team bedienden we ongeveer 80 à 90 klanten op accountancy en fiscaal gebied. Dit waren organisaties met zeer verschillende typologieën, maar met name uit het Midden- en Klein Bedrijf. Ook zaten daar een aantal internationale klanten bij.

Ervaring controlepraktijk en AO/IC:
Naast de werkzaamheden in de MKB-gerichte praktijken ben ik in mijn Deloitte-periode jarenlang controleleider geweest bij een aantal controleplichtige klanten.
Onder andere bij een bioscopenexploitant uit Amsterdam, een zeilmakerij (stukproductie) uit Schiedam en een groothandel in veiligheidsartikelen uit Spijkenisse. In die functie was ik verantwoordelijk voor de interim- en eindejaarscontrole. Daarbij heb ik tevens vaak de AO/IC beschreven, adviezen op dit vlak gegeven en managementletters geschreven.

augustus 2003 – augustus 2004: Begeleiding van 2 controleplichtige gesubsidieerde welzijnsstichtingen uit Rotterdam bij hun fusie. Na de fusie ontstond een nieuwe organisatie waarvoor een beschrijving en de opzet van de AO/IC nodig was. Naast deze werkzaamheden heb ik geadviseerd bij de implementatie van een nieuw financieel systeem en bijbehorende managementinformatiesystemen.

Mei 2005 – half 2006: Begeleiden van een Evenementenbureau bij de opzet van een nieuw geopende uitgaansgelegenheid. Gezien de omvang van de organisatie is de opzet van de AO/IC en het financiële systeem een zeer belangrijk issue.

Vanaf november 2004 - Heden:
Exploiteren eigen accountantskantoor gericht op MKB-cliënten:

werkzaamheden bestaan met name uit:
- het (laten) verzorgen van financiële administratie
- het verzorgen van aangiften omzetbelasting;
- het verzorgen van tussentijdse cijfers;
- het samenstellen van jaarrekeningen;
- het verzorgen van fiscale aangiften;
- het (laten) verzorgen van salarisadministratie;
- advieswerkzaamheden op aanverwante zaken;
- uitvoeren van herstructureringen;
- uitvoeren van waardebepalingen;
- afgeven van benodigde verklaringen

Verrichte interim-werkzaamheden:
januari tot april 2005:
Opdrachtgever: controleplichtige exploitant van onroerend goed te Amsterdam
Opdracht: ondersteunen en vervullen tijdelijke controllersfunctie
Voornaamste werkzaamheden:
- voorbereiden commerciële jaarwerk voor accountant
- voorbereiden fiscale jaarwerk voor fiscalisten
- consolidatie van groep van 25 B.V.’s
- optreden als vraagbaak voor financiële afdeling

augustus 2006 tot augustus 2008:
Begeleiden van een nieuw op te zetten landelijke organisatie op het gebied van mobiel betalen met de nadruk op de investeringsbegroting, de opzet van de AO/IC en het hele financiële systeem.

September tot november 2007:
Op interimbasis begeleiden accountantscontrole voor klanten van middelgroot accountantskantoor; aansturen controleteam en opleveren dossiers voor tekenend accountant.

Voorkeur voor interimwerk:
- Samenstelpraktijk in de breedste zin des woords
- Financial troubleshooting
- Budgetten/begrotingen beheren
- Tijdelijke controllersfunctie

Opleiding interimmanager

Behaalde studies:
Universiteit: Postdoctoraal Accountancy (2003)
Universiteit: Doctoraal Bedrijfseconomie (1995)
HEAO: Commerciële Economie (1991)

1996-2003
Erasmus Universiteit, Rotterdam
Richting: Postdoctoraal Accountancy
Vakken: Fiscale economie, Organisatie van de informatieverzorging (Administratieve organisatie) 1+2 en 3+4, Bestuurlijke informatiekunde, Financiële rekenkunde, Inleiding controleleer, Belastingrecht
Grondslagen van het accountantsberoep, Externe verslaggeving, Organisatie van de informatieverzorging 5 (AO landelijk), Controleleer (landelijk),
mondeling AO, mondeling Controleleer
Theoretisch gedeelte afgerond november 2001
Praktijkstage en afstudeerscriptie afgerond december 2003

1991-1995
Erasmus Universiteit, Rotterdam
Afstudeerrichting: Doctoraal Bedrijfseconomie
Afstudeervakken: Kostenvraagstukken, Interne organisatie, Financiering en belegging, Winstbepalingsvraagstukken, Commerciële Beleidsvorming, Administratieve en comptabele informatieverzorging, Ondernemingsrecht, Staathuishoudkunde, Wijsbegeerte, Computervaardigheden, Communicatieve vaardigheden, Informatica
Werkcolleges: Externe Verslaggeving, Management Accounting
Diploma: 1995

1987-1991
HES Hogeschool voor Economische Studies, Rotterdam
Afstudeerrichting: Commerciële Economie
Afstudeervakken: Bedrijfseconomie, Commerciële economie, Algemene economie, Bedrijfsorganisatie, Privaatrecht, Nederlands, Engels, Duits, Psychologie/Sociologie
Diploma: 1991

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ruim 15 jaar ervaring in de accountancy.
Uitgebreide leidinggevende ervaring.

Overige kenmerken:
- Resultaatgericht en pragmatisch
- Goede communicatieve vaardigheden
- Ondernemend, creatief en zelfstandig

Talenkennis interimmanager

Engels
Duits

Overig

Kennis van en praktische ervaring met de meest gangbare automatiseringsprogramma’s binnen het werkgebied (o.a. MS Windows; Cash; Afas; Exact; Sdu; Davilex; AccountView; Grote Beer; King; Unit4)

 beschikbaar?