T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Commercieel manager a.i.

Commercieel manager a.i.

Werkervaring interimmanager

05/2002 tot 10/2002 Interim manager
Balance b.v. Producent van producten en diensten gericht op mensen met diabetes.
‘s-Hertogenbosch

Opdracht Het ontwikkelen van een internationaal (e-)businessmodel voor het in de markt zetten van een op bluetooth gebaseerde product innovatie waarmee patiënten op afstand kunnen worden gemonitord.
Enthousiasmeren van ziekenhuizen, specialisten, verzekeraars en strategische partners t.b.v. een succesvolle marktintroductie en verdere productontwikkeling.
Coachen, structureren en opbouwen van de marketing- en salesorganisatie.


04/1999 tot 03/2002 Commercieel directeur
Young Life Holding b.v. Direct marketing en verkoopbedrijf kapitaalverzekeringen i.s.m. Delta Lloyd.
Waalwijk

Verantwoordelijkheden Coachen van de managers binnen het verkoop- en telemarketingbedrijf (83 medewerkers)
Opstellen, begroten en implementeren van de jaarplannen
Strategie bepaling

Resultaten
• Een resultaatgerichte verkoop- en marketingorganisatie opgebouwd
• Cultuur van een interne- naar marktoriëntatie veranderd
• Consistente personeelsbeoordeling- en ontwikkelsystematiek geïmplementeerd.
• Inzicht in en sturing op bedrijfseconomische bijdrage van de activiteiten
• In een dalende markt de negatieve omzet ontwikkeling omgebogen naar groei (1999 +25%, 2000 +48% en 2001 +45%).
• Ontwikkeling en implementatie verkoopinformatiesysteem
• Ontwikkeling en implementatie van nieuwe product-markt combinaties
• Projectmanagement geïntroduceerd



02/1996 tot 04/1999 Commercieel manager
Eshuis b.v. Drukkerij van zelfklevende etiketten en flexibele verpakkingen
Dalfsen

Verantwoordelijkheden Lid MT
Coachen van de verkooporganisatie (21 medewerkers) en het
verkoopkantoor in België.
Het ontwikkelen en implementeren van het commerciële beleid.
Internationaal account management.
Resultaten
• Marketingstrategie ontwikkeld en vertaald naar actieplannen
• Cultuur veranderd van product- naar marktgeoriënteerd
• Accountmanagement en verkoopinformatiesysteem geïmplementeerd
• Verliesgevende deel van het klantenbestand gesaneerd.
• Nederlandse verkooporganisatie van 17 naar 8 medewerkers teruggebracht.
• Accounts binnen de Nederlandse, Duitse, Belgische en Engelse markt ontwikkelt.


01/1994 tot 02/1996 Marketing manager
SKH Koepelorganisatie voor de kinderopvang
’s-Hertogenbosch

Verantwoordelijkheden Lid MT
Verkoop aan bedrijven en overheid
Opstellen en implementeren van het marketingplan
Coachen van de verkoop organisatie (4 medewerkers)
Resultaten
• Ontwikkeling en implementatie van een verkoop-, distributie- en communicatiebeleid.
• Cultuur verschuiving geïnitieerd van product naar klant oriëntatie.
• Omzet binnen de zakelijke markt verdrievoudigd.
• Gemeentelijke relatie omgebogen van een subsidie- naar een klant/leverancier relatie.
• Nieuwe diensten ontwikkeld.
• Uitbreidingsgebieden geselecteerd.


01/1978 tot 01/1994 Verkoper
Van Megen Sport Sportzaak van mijn vader


Opleiding interimmanager

10/2001 tot 06/2002 GITP Persoonlijk ontwikkelingstraject voor leidinggevende Certificaat
09/1999 tot 05/2001 IEP NLP-Practicionars
01/1998 tot 03/1998 NIVE Leidinggeven aan veranderingen Certificaat
10/1996 tot 11/1997 NIMA NIMA-C Diploma
08/1988 tot 06/1993 HEAO Commerciële economie Diploma


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

New business development
Markt- en Resultaatgerichtheid creëren


Talenkennis interimmanager

Nederlands-Engels-Duits

Overig

• Mensgericht ; coachend, enthousiastmerend, gericht op persoonlijke ontwikkeling en lange termijn relaties
• Ondernemend; relatiebouwer, resultaatgericht en pragmatisch
• Creatief, open en besluitvaardig


 beschikbaar?