T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Controller / Financieel management / Project Manager

Controller / Financieel management / Project Manager

Werkervaring interimmanager

Maart 2004 – heden Stater Nederland B.V.
Controller Business Unit Nederland

Stater Nederland B.V.: Grootste speler op markt van uitvoeren Back Office activiteiten voor hypothekenmarkt in Nederland. Sterk groeiend in Duitsland, België en Italië. Dochter van ABN Amro Bank, voorheen Bouwfonds Nederland. Focus in Nederland ligt op sterke groei door converteren van grootste aanbieders en op behoud van marktaandeel door superieure kwaliteit, productinnovaties en prijsstelling.

Opdrachtformulering:

Ontwikkelen en implementeren van management informatiesysteem, implementeren van productiviteitsmodel en rapportages, uitvoeren activity based costing project, opstellen van Staterbreed businessplan.

Bereikte resultaten:

• Opzet van business control functie
• Ontwikkeling en implementatie van Balanced Sore Card rapportages voor alle niveaus in de organisatie
• Implementatie van productiviteitsmodel in operationele afdelingen inclusief wekelijkse control cyclus
• Diverse projecten uitgevoerd o.a. budgettering 2005, diverse forecasts, investeringsanalyses, participatie in diverse projecten, etc.
• Maken van Business plan Stater 2005-2008
• Opzet, inrichting en in bedrijf nemen van Activity Based Costing systeem. Bepaling en ijking van kostprijzen.
• Participeren in verschillende offerte en transitieprojecten voor “Major Clients”.


Februari 2003 – maart 2004 Xantic B.V.
Business Controller / Director Credit Management

Xantic B.V.: Top drie wereldwijde aanbieders van satelliet communicatie. Van oorsprong KPN dochter voor satelliet communicatie. Na fusie met Australische concurrent en overname Noors software bedrijf een van de grootste spelers in de markt. Wereldwijd kantorennetwerk en klantenkring. Focus ligt op maritieme markt en broadband activiteiten in het Land segment.

Opdrachtformulering:

Eerste begonnen als business controller van de divisies Support Office (IT, HRM, Legal, Facilities) en Finance, na twee maanden de reorganisatie en opzet van de control functie van Global Sales & Distribution. Vervolgens de Control functie van de divisie Operations twee maanden vervuld. Synchroon hieraan begonnen met de reorganisatie en opzet van de Credit Management afdeling (9 FTE en ca. 120 miljoen USD outstanding) om vervolgens leiding te geven aan deze afdeling gedurende de laatste 10 maanden.

Bereikte resultaten:

• Opzet rapportage systemen en overlegstructuren voor de verschillende Control functies
• Herstructurering Control afdeling
• Diverse projecten uitgevoerd o.a. budgettering 2004, Dynamische Year-end Forecast systeem en maandelijkse Management Letter en Business Balanced Score Card rapportage ten behoeve van Supervisory Board
• Samenstellen van Business plan Xantic overall
• Opzetten van processen en procedures Credit Management afdeling
• Aannemen 5 FTE en opleiden van Credit Controllers
• Implementatie van Credit Management systeem
• Implementatie wekelijkse rapportages en overlegstructuur
• Aanzienlijke reductie (+50%) van uitstaande saldo gerealiseerd


September 2001 – december 2002 RAI catering B.V.
Project manager / Manager Business Control

RAI catering B.V.: Oorspronkelijk het cateringbedrijf voor congrescentrum RAI in Amsterdam. Uitgegroeid tot op 1 na grootste cateringbedrijf van Nederland. Verzorgde naast de RAI o.a. exclusief de catering in de Amsterdam Arena, Floriade, Hiswa, etc.

Opdrachtformulering:

Begeleiden van implementatie van SAP Material Resource Planning (MRP), herinrichten van logistieke en financiële processen na twee maanden hoofd controlling geworden en vervolgens ook controller van productiecentrum en Financieel Manager van de Floriade

Bereikte resultaten:

• Implementatie logistiek SAP systeem
• Herstructurering controlling afdeling
• Ontwikkeling en implementatie van diverse controlling tools
• Trainen en opleiden van de controllers
• Ontwikkelen van nieuw budgetteringssysteem en budgetten van 2002 en 2003 mede gemaakt
• Diverse kostenreductie programma’s geïmplementeerd en uitgevoerd zowel bij RAI Catering als bij de Floriade teneinde verdere verliezen te voorkomen
• Financieel (kosten) bewustzijn gecreëerd bij de commerciële- en productieafdelingen


April 2001 – september 2001 Cadans uitvoeringsinstelling B.V.
Project Manager

Cadans uitvoeringsinstelling B.V .: Uitvoeringsinstelling voor sociale verzekeringen van detailhandel en medische sector. Onderdeel van huidig fusiebedrijf UWV.

Opdrachtformulering:

Procedures opstellen en uitvoeren van declaratietraject van fusie tussen alle uitvoeringsinstellingen per 1 januari 2002 (ca. € 11 miljoen). Ontwikkelen en implementeren van Balanced Score Card rapportage voor alle afdelingen van Cadans. Uitvoeren van project management van diverse grote projecten waaronder een kostenreductieprgramma. Opstellen van diverse ad hoc financiële rapportages en analyses ten behoeve van besluitvorming van directieteam.

Bereikte resultaten:

• Implementatie van kostenregistratiesysteem ten behoeve van de declaratie van de gemaakte kosten van de fusie tot het UWV bij het Ministerie
• Ontwikkeling en implementatie van de Balanced Score Card, trainen van directie en hoger management voor deze nieuwe vorm van rapportages
• Ontwikkeling en gedeeltelijke uitvoering van Kostenreductie programma (gerealiseerde besparingen bedroegen jaarlijks ca. € 12 miljoen)


September 2000 – maart 2001 Interxion Headquarters B.V.
Manager Finance department

Interxion Headquarters B.V.: Nederlandse internet start-up, richt zich voornamelijk op infrastructuur en hostingfaciliteiten voor het internet ten behoeve van internetproviders, telecombedrijven en multinationals.

Opdrachtformulering:

Leiding geven aan financiële afdeling. Signaleren van discrepanties in administratieve organisatie van de financiële afdelingen die ressorteren onder de Financial Manager (Finance headquarters, projectmanagement, Flying squad). Initiëren en uitvoeren van verbeterprocessen binnen deze afdelingen en bij de 12 Europese vestigingen. Ondersteunen van Financial manager bij diverse andere werkzaamheden en processen.

Bereikte resultaten:

• Aannemen en trainen van alle medewerkers
• Opzetten van structuur en AO/IC van het hele concern (headquarters en 14 vestigingen)
• Inrichten en implementeren van consolidatiesoftware
• Implementeren van rapportage systeem ten behoeve van de aandeelhouders conform US GAAP
• Invoering kostenplaatsadministraties en rapporten voor alle buitenlandse vestigingen
• Uitvoeren van alle maandelijkse consolidaties en maken van Management Reports (intern en extern)


Mei 2000 – september 2000 Debitel Nederland B.V.
Manager Billing

Debitel Nederland B.V., (toenmalig)nummer drie van nationale mobiele telecom-aanbieders

Opdrachtformulering:

Eindverantwoording voor tijdige en volledige billing van ca. 600.000 klanten. Hieronder ressorteert o.a. het resultaatgebied tarifering, dealeracties en het eigenlijke printproces. Leiding geven aan Billing afdeling (6fte), leiden en uitvoeren van lopende projecten, initiëren van nieuwe projecten gerelateerd aan het billingproces, verbeteren van huidige AO en invoeren van diverse nieuwe controleprocessen, meewerken aan diverse debitelbrede verbeteringsprocessen.



Bereikte resultaten:


• Omvormen van een groep capabele maar niet-gemotiveerde en getroebleerde medewerkers tot een goed werkend en zeer gemotiveerd team
• Initiëren en leiden van verschillende automatiseringsprojecten ten behoeve van het effectief werken en de afdeling en het billingproces


April 2000 - mei 2000 Carlson Wagon-Lits
Holding administrateur

Carlson Wagon-Lits, grote Frans - Canadese touroperator (mondiale top drie).

Opdrachtformulering:

(re)Organiseren van in Nederland gevestigde holdingadministraties, vaststellen van financiële procedures en vervolgens jaarafsluiting en samenstellen van jaarrekening van de drie holdingmaatschappijen.

Bereikte resultaten:

• Onder hoge druk voltooien van jaarrapporten binnen 7 weken voor alle Holdings.


Maart 1999 – maart 2000 Global Telesystems Nederland BV Assistant Financial Controller

Global Telesystems Nederland B.V.: Voorheen Esprit telecom. Grootste, onafhankelijke Europese aanbieder van vast telefonie met eigen netwerk.

Begonnen in september 1998 als consultant via BDO CampsObers voor de administratieve fusie van drie bedrijven en als Financial Accountant de jaarafsluiting uitgevoerd en de accountantscontrole voorbereidt en begeleidt. Kerntaken (na indiensttreding): vormgeven en vervolgens uitvoeren van de functie Management Accountant (interne -en externe rapportage) en herstructureren en leiding geven aan afdeling Credit Control.

Bereikte resultaten:

• Leiden van de fusie van de financiële afdelingen van drie telecom bedrijven
• Uitvoeren van de overname van twee telecom aanbieders
• Aannemen en trainen van alle nieuwe medewerkers
• Vernieuwen bezetting van de afdeling Credit Control, herstructureren van de afdeling, inlopen van alle achterstanden
• Invoeren van nieuwe rapportagesyteem gebaseerd op US GAAP na overname door GTS.
• Co-leiden van het transitieproject van Exact naar Oracle Financial Systems


November 1996 – februari 1999 BDO CampsObers Accountants
Assistent accountant (RA & AA)

BDO CampsObers Accountants: Accountantskantoor, voornamelijk actief in MKB markt met administratieve, fiscale en juridische dienstverlening.

Kerntaken: Controleren of voeren financiële administratie, samenstellen / controleren jaarrekening. Verzorgen fiscale aangiften (VPB, OB, LB en IB). Opzetten nieuwe financiële systemen en begeleiden cliënten bij aanschaf en gebruik financiële systeem. Tevens regiocoördinator voor Exact.


Opleiding interimmanager

2002 - heden Masters Strategy and Organization. Open Universiteit, Amsterdam
1997 – 2000 HEAO Accountant Administratieconsulent (AA) Hogeschool Holland, Diemen
1991 - 1997 HEAO Bedrijfseconomie. Ichthus Hogeschool, Rotterdam
1986 - 1991 HAVO. Thuredrecht College, Dordrecht Vakkenpakket: Nederlands, Engels, Wiskunde, Geschiedenis,
Handelswetenschappen en Recht, Economie.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• Goede communicatieve vaardigheden
• Analytisch
• Resultaatgericht
• Gevoel voor humor
• Goede teamgeest
• Pro-actief
• Kennis van US GAAP (goed) and International Accounting Standards (IAS / IFRS) (gemiddeld)


Talenkennis interimmanager

NL/ENG

Overig

Kennis van software

SAP zeer goed
Oracle zeer goed
Exact zeer goed
Excel zeer goed
Monarch zeer goed


 beschikbaar?