T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Management

Management

Werkervaring interimmanager

1991 - heden: Uitvoering free-lance projecten, zoals (projectleiding, interim-management en trainingen). Enkele projecten zijn onder andere geweest;

* Projectmanagement van een leer/werkproject voor jongeren in de milieusector. Doel van het project de ontwikkeling van een opleiding op LBO-nivo voor milieutechnisch medewerker en uitstroom van deelnemers realiseren naar de regulier arbeidsmarkt.

* Het voeren van interim-management bij een gemeentelijke afdeling. Het betrof leiding geven aan de afdeling die belast was met de uitvoering van werkgelegenheidsprojecten en onderhouden van samenwerkingscontacten. Komen tot precisering van de taakstructuur gebaseerd op een vraaggestuurde dienstverlening binnen het samenwerkingsverband van de verschillende gemeenten. Het ontwikkelen van een hierop afgestemde methodiek. Het opzetten en invoeren van een geautomatiseerd
cliëntvolgsysteem. Het realiseren van een op het werk afgestemde organisatie- en bestuurlijke structuur, (privatisering).

* Het verzorgen van trainingen bij diverse non profit-organisaties gericht op beleidsontwikkeling, strategische marketing en productontwikkeling. Belangrijke uitgangspunten bij de trainingen was; de vraag van de markt omgezet in beleidstermen voor de organisatie.

* Het geven van personal-coaching en supervisie aan managementfunctionarissen.

Het voeren van interim-management bij een instelling voor sociaal cultureel werk en kinderopvang. Naast de dagelijkse leiding het opstellen van een organisatie-analyse, veranderingsplan en het geven van een aanzet voor het doorvoeren van de verandering gebaseerd op een vraaggestuurde dienstverlening. Versterken van de positie binnen de deelgemeentelijke infrastructuur middels het leggen van samenwerkingsverbanden en verbeteren van de relatie met het deelgemeentebestuur.
Geldstroom: deelgemeente.

* Begeleiding van de ontwikkeling van een leer-werkproject voor jongeren, waarin beschadigde nieuwe meubelen gerepareerd worden voor verkoop door de producent.

* Het opstellen van een organisatie-analyse in relatie tot de marktvraag bij een instelling voor bedrijfsopleidingen. Opstellen en doorvoeren van een veranderingsplan gericht op een marktgericht opleidingsprogramma voor bedrijven.
Geldstroom: BBSW-scholingsgelden en commercieel

* Adviseren bij de bepaling van de inzet van de dienstverlening binnen een instelling voor de zorg van mensen met een beperking. Het bestaande aanbod diende scherper afgestemd te worden op de vraag van de klant. Uitgangspunt; realiseren van een toegepaste klantgerichte zorgaanpak met als doel behalen van zorgvermindering. (vooruitlopend op cliëntgebonden budgetten).
Geldstroom: AWBZ middelen

* Het voeren van interim-management bij een afdeling voor vluchtelingenwerk. Invoeren van een methodische aanpak voor de begeleiding van nieuwkomers inclusief afstemmen van de werkorganisatie. Dit betrof 5 wijkteams.
Geldstroom: Gemeentelijke en landelijke subsidies

* Het voeren van projectmanagement van een trainings/opleidingsafdeling van een conferentieoord. Realiseren van een interne verandering met als doel het aanboren van "nieuwe markten" binnen de commerciële opleidingsbranche. Werven van nieuwe afnemers binnen het bedrijvengebied van Rotterdam en de Botlek.

* Het voeren van interim-management bij een instelling voor kinderopvang en sociaal cultureel werk. Tijdens deze periode het doorvoeren van een nieuwe werk-en communicatiestructuur en het terugbrengen van het middenkaderniveau van drie naar één functie. Het opstellen van een intern managementinformatiesysteem. Het ontwikkelen van een klantgericht dienstverlening binnen het werkgebied (achterstandswijk).
Geldstroom: gemeentelijke subsidies

* Het voeren van projectleiding en trajectmanagement binnen verschillende werkgelegenheidsprojecten gericht op uitstroom naar de arbeidsmarkt van werkzoekenden met een grote afstand tot die arbeidsmarkt.
Geldstroom: gemeentelijke en ESF-subsidies


* Leidinggeven aan het afbouwproces van een organisatie op het terrein van Vormings en Ontwikkelingswerk. Het onderbrengen van levensvatbare producten binnen de bestaande voorzieningenstructuur. Het realiseren van de personele afvloeiing/herplaatsing.
Geldstroom: gemeentelijke subsidies en deelnemersbijdrage voor cursusdeelname.

* Voeren interim-projectleiding reïntegratiebedrijf.
Het in uitvoering nemen van projecten, ingekocht door gemeenten en UVI’s, onderwijsinstellingen en bedrijven betreffende mobiliteitstrajecten voor langdurig werkzoekende en baanwisselaars. Onderdeel hiervan; het opstellen van offertes in het kader van openbare aanbestedingen.
Leiding gegeven aan het proces van screenen van ruim 400 personen met een een complexe problematiek en opstellen van een advies aan de (gemeentelijk) opdrachtgever.
Geldstroom: WIW, REA, ESF en mobiliteitsmiddelen van de opdrachtgever.

* Het voeren van interim-management bij een instelling voor kinderopvang, sociaal cultureel werk, maatschappelijk werk, schuldhulpverlening en diverse andere onderdelen. Tijdens deze periode deel uitgemaakt van een reorganisatieteam met de taak “een complete turn around van de organisatie en terugbrengen van de tekorten”. Binnen dit proces belast geweest met de functie regiomanagement, kwartiermaker en interim divisiemanager divisie kinderopvang. Het betrof een welzijnsorganisatie met 1200 medewerkers en een exploitatie van 53 milj.
Geldstroom: gemeentelijke subsidies

* Regiomanager bij het ambitieuze project Welzijn Informatie Landelijk en Lokaal.
Een vierjarig project met een bottum-up structuur waarin gemeenten en welzijnsorganisaties samen hebben gewerkt om landelijke standaarden te ontwikkelen, waardoor het mogelijk is geworden de inkoop door gemeenten en de levering door welzijnsorganisaties te meten en onderling te vergelijken. Bij dit project waren bestuurlijk onder andere het ministerie van VWS, de VNG en het CBS betrokken. Na oplevering van het project zijn de producten overgedragen aan het nieuw opgerichte Servicepunt Welzijnsinformatie.
Geldstroom: ministerie van VWS

Vanuit een bestuurlijke management positie betrokken geweest bij de inrichting van een nieuwe organisatie op het gebied van versterking van redzaamheidaspecten voor mensen met een verstandelijke beperking, woonachtig binnen voorzieningen en thuis en/of werkzaam binnen SW-bedrijvan. (uitvoering vindt in samenwerking plaats met partners uit de gehandicapten zorg, ontwikkelaar en auteur van een wetenschappelijk getoetst meetinstrument en leermethoden voor deze doelgroep) . Op vrijwillige basis nu betsuurslid.
Geldstroom: AWBZ en fondsen

* Vanaf 1 maart 2007 op parttime interim basis betrokken bij de realisering van een regionale samenwerking voor brede welzijnsorganisaties en kinderopvang met een uitkomst van een fusie en opstart invoering van productfinanciering per september 2008.
Geldstroom gemeentelijke subsidies.

* Vanaf september 2008 tot juni 2009 nog betrokken bij de fusieorganisatie voor de harmonisatie en in structuur brengen van de ondersteunende bedrijfsprocessen.


* Vanaf oktober 2007 tot juni 2009 voor enkele uren betrokken bij de bouw van twee kindercentra. Voeren van overleg met de opdrachtgever, architect en bouwgroep en de belangen behartigen van de toekomstige gebruikers. Project afgerond mei 2009







Opleiding interimmanager

Voortgezette opleiding organisatie, management en supervisie
(diploma).



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

inlevingsvermogen
luitseren
motiveren
integer/betrouwbaar
verbinder
pro-actief
analytisch
omgevingsbewust
besluitvaardig

Talenkennis interimmanager

Nederlands

 beschikbaar?