T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Marketing

Marketing

Werkervaring interimmanager

Interim opdrachten gedaan voor:
Falcon Leven N.V. (onderdeel van Fortis)
Functie : Manager Marketing & Communicatie a.i.
Periode : Van januari 2002 tot en met augustus 2003
Taken : Eerst als productmanager Hypotheken en Leven en daarna de afdeling reorganiseren en opnieuw opbouwen, afdeling operationeel aansturen en output en kwaliteit verhogen.

Royal Nederland (nu Allianz)
Functie : Campagnemanager
Periode : Van april 2001 tot december 2001
Taken : Totstandkoming en uitrol van de commerciële
introductiecampagne voor het nieuwe productconcept
Universal Boxing.

Amicon Zorgverzekeraar (nu Menzis)
Functie : Marketeer
Periode : Van juli 2000 tot en met maart 2001.
Taken : Helpen opzetten afdeling, formuleren en uitrollen van de
commerciële strategie rond de najaarscampagne en de
gehele najaarscampagne; zowel de interne als de externe
uitrol (resultaat + 26,5% t.o.v. het voorgaande jaar) en
projectmanagement

Consultancy-Opdrachten gedaan voor o.a.:
VRC (Vereniging van Register Controllers, 2003)
Opdracht tot het maken van een herpositioneringvoorstel en vervolgens
implementatie van delen van het plan.

Een grote Copier- en printer fabrikant (2002 en 2003)
Een lopende opdracht om de (commerciële) strategie te herijken vanuit de
servicegedachte. Dit tevens te vertalen naar een nieuw communicatieconcept.

Een Nederlandse Grootbank (tussen 2001 en 2003)
Een strategische spoedopdracht, waarbij in enkele weken een voor een “groot” probleem een commerciële oplossing en implementatie (projectmanagement) daarvan nodig was. Dit is naar tevredenheid opgelost en de omzetdoelstelling is met 50% overtroffen.


Opleiding interimmanager

Opleidingen:
2006: Start Leergang Compliance Officer (Nederlands Compliance
Instituut, afronding april 2007)
2000: Leiderschap (De Baak, Robert Crommelin)
1999: Effectief leidinggeven (Van Dalsum & Schouten)
1999: Omgaan met de media (mediatraining Kees Mijnten)
1999: Joint Development Program (Strategic Management Course), IMD
te Lausanne, Zwitserland.
1998: Building On Talent (General Management Course), IMD te
Lausanne, Zwitserland
1986: Doctoraal Bedrijfskundige Economie (Marketing Management) aan
de Vrije Universiteit van Amsterdam (VU) (afgestudeerd in 1991).
1980 : Atheneum B, Maimonides Lyceum te Amsterdam (diploma in 1986
behaald)


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Marketing & Communciatie en PR specialist, strategisch en analytisch inzicht, snel en zorgvuldig, dynamisch, flexibel. Directe communicator. Turnaround manager, Crisismanager, reorganisator, proces georienteerd.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Frans, Duits

Overig

Werkervaring:
2007-
2003: Manager Marketing & Communicatie van de Falcon
Verzekerings Groep.
Deze groep bestaat uit Falcon Leven N.V., Interlloyd
Levensverzekeringsmaatschappij N.V. en VSB Leven N.V. Men voert
uitsluitend levens- en arbeidsongeschiktheidsverzekeringen
(gelabeld) en hypotheekproducten (administratie bij Quion).
Taken: Operationeel leiding aan de afdeling geven,
projectmanagement, implementatie van wet- en regelgeving.
In deze functie verantwoordelijk voor: In- en externe
communicatie, perscontacten, zowel met de externe persrelaties als
de interne persafdeling binnen Fortis Verzekeringen N.V. Tevens
eindverantwoordelijk voor alle marketingactiviteiten,
marktonderzoeken, klanttevredenheidsmetingen, commerciële
delen van de extranetten (conceptontwikkeling, aanbesteding, bouw
en onderhoud), incentives, relatiemarketing en evenementen van de
groepsmaatschappijen. Lid van de Wfd projectgroep, WFD en WFT
Stuurgroep, uitvoering van compliance in de lijn, betrokken bij de
automatisering en reorganisaties van de meeste administratieve
trajecten binnen het bedrijf (om het belang van en de
communiceerbaarheid naar de klant en TP te bewaken). Binnen de
groep wordt zowel onder het Falcon Leven merk gewerkt als met
private labels. De afdeling opleidingen valt ook onder de Manager
Marketing & Communicatie. In totaal rapporteren 6 mensen van de
afdeling Marketing & Communicatie en 3,5 mensen van de afdeling
opleidingen aan de Manager Marketing & Communicatie. Er wordt
gerapporteerd aan een directielid en er wordt actief geparticipeerd in
de beleidsvorming en de innovatieslagen.

1997: Manager Marketing & Verkoop, Lid van het Managementteam van
Van Nierop Assuradeuren N.V. (100% dochter van AEGON).
Verantwoordelijk voor de buitendienst, de marketingafdeling en het
commerciële beleid van Van Nierop (ruim 225 miljoen Euro premie-
inkomen).

1997: Manager Algemene zaken, Van Nierop Assuradeuren N.V. (100%
dochter van AEGON). Verantwoordelijk voor allerhande zaken,
vooral de marketing en de reclame van Universal Life
levensverzekeringen (dit was een functie om de branche en het
product te leren kennen).

1996: Financial Manager, Apple Restaurants Europe b.v. te Maastricht.
Verantwoordelijk voor het opzetten en het exploiteren van nieuwe
Applebee’s restaurants in Nederland, België en West Duitsland, de
inkoop de arbeidsefficiency en de nieuwe locaties.

1995: Export Manager, Avance Bakeries (UK) Ltd.
Dochter van Granaria Food Group b.v., Verantwoordelijk voor de
export van lang houdbaar brood naar landen binnen de EG.

1992: Commercieel medewerker Jaffa Pita Bakkerij V.O.F.
Verantwoordelijk voor de marketing, binnenlandse verkoop, export en productontwikkeling van lang houdbaar pitabrood.




 beschikbaar?