T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Financieel directeur / manager/Controller

Financieel directeur / manager/Controller

Werkervaring interimmanager

Profiel:
Vanaf 1 augustus 2005 ben ik werkzaam als zelfstandig ondernemer.
Daarvoor (1984 -2005) ben ik van administratief medewerker doorgegroeid tot Lid van de Raad van Bestuur / CFO.

Thans word ik ingehuurd om ondernemers te helpen hun onderneming verder te laten groeien (businessplanning), herstructureren danwel hulp bij overnames, meerjarenplanning en herfinanciering, of simpelweg van hun administratie een volwaardige jaarrekening te maken incl. balansdossier met aansluitingen en controles of audits en uiteindelijk een goede verslaglegging.

Vanwege mijn grote ervaring met ICT systemen (ERP/Finance/HRM en Logistiek) wordt ik tevens ingezet voor het coachen en begeleiden van medewerkers en ICT vraagstukken rondom implementatie / projectmanagement / programmamanagement.

Kortom ik ben breed inzetbaar en kan door mijn achtergrond en ervaring mij makkelijk inleven in een organisatie en mensen.
Mijn voorkeursgebied ligt wel bij voorkeur in het midden, zuiden of oosten van het land.

Lopende en afgeronde Interim projecten / opdrachten :

Bakerstreet Benelux – Utrecht: vanaf 01/04-2008 – heden
Interim CFO- Adviseur directie en aandeelhouders. Door o.a. verhuizing / nieuwe backoffice / ontslag controller en nieuw systeem (Accountvieuw) alles opnieuw organiseren en opzetten en implementeren + sparringspartner richting franchisenemers, directie en aandeelhouders.

KCI Medical – Houten: 15/9-2007 tot maart 2008 : Interim Projectmanager implementatie Exact Globe Software voor de Benelux. Incl. maken Bleu-print en herschrijven AO/IC .

KCI Medical – Houten: 11/12-2006 tot 15 september 2007 : Interim manager Controlling / Finance en ICT. (International bedrijf, medische apparatuur, werelddekking, wereldwijd werkt er 6500 man)
Carte blanche voor herstructurering van finance, incl verslaglegging. Verder diverse interne projecten t.b.v. efficiency en procesverbetering (o.a. Sales en Operations) binnen de organisatie. Rapportages aan England en Amerika.

Bandenbranche : (Doorlopend 8 uur per maand, vaste klant)
Strategische oriëntatie met huidige ondernemers bepalen, overnamebegeleiding en onderhandeling, financiën en meerjarenplanning, herfinanciering, fiscale herstructurering, personeelsadministratie en opzetten P&O beleid + coachingsgesprekken. Lid van MT als adviseur.
Rapportage maken voor tussentijdse- en jaarcijfers, incl. balansdossier. (loopt langzaam af in 2007)




Conferentiehotel: (afgerond in maart 2007)
coaching van een marketing en sales medewerkster, om te komen tot een praktisch en uitvoerbaar marketing en salesplan. Incl. invoering van in- en externe communicatie.

Tennisschool Betuwe (Doorlopende opdracht)
(ruim 15.000 uren per jaar, vaste klant, 8 uur per week)
Strategische oriëntatie met huidige ondernemer bepalen, structuur aanbrengen binnen de organisatie, kostprijsmodellen, Adm. Organisatie en controle, opzetten financiele administratie en herstructering fiscale gedeelte.
Thans vaste klant en fungeer als partner.

Lijstenmakerij
Overnamebegeleiding en financiele administratie en begeleiding (doorlopend 2 uur per maand)

Talentenacademie
Strategisch groeimodel, kostprijs en businessmodel, ontwikkeling foldermateriaal, ontwikkeling van de onderneming, structuur en business. (doorlopend 2-4 uur p/w)

Ik ben in het bezit van een VAR verklaring (2005/2006/2007/2008/2009)

Referenties: Referenties kunnen op aanvraag worden toegestuurd.

Werkervaringen:
Interim manager, zie hiervoor profiel en projecten.
Schouten & Nelissen Groep, - Zaltbommel
Eindverantwoordelijk voor het financiële, facilitaire- en ICT-beleid van de Schouten & Nelissen Groep (CFO, lid RvB). Aanspreekpunt P&O problematieken en sparring rondom P&O beleidszaken (w.o. pensioenregelingen, harmonisaties, fiscaliteiten, salarisadministratie, ontbindingen, etc.) Daarnaast intern verantwoordelijk voor diverse grote projecten, als programma- en soms projectleider.
Schouten & Nelissen Groep – Zaltbommel – Groepscontroller, adviseur directie en aandeelhouders
Verantwoordelijkheden:
Directe verantwoordelijkheid en rapportage aan de Raad van Bestuur en Aandeelhouders
Leidinggeven aan een dagelijks bestuur van 3 controllers en verder 18 medewerkers. (totaal 21 medewerkers, op zowel HBO als MBO niveau)
Administratieve organisatie en interne controle (AO/IC)
Verantwoordelijkheid voor de wekelijkse-, maandelijkse-, kwartaal- en jaarrapportages (incl. Interne jaarrekeningen, incl. consolidatie & fiscale angiftes)
Verantwoordelijk voor het begrotingsproces en de uiteindelijke begroting, waaronder ook investerings- en liquiditeitsbegrotingen.
Cashmanagement & liquiditeitenbeheer
Aanspreekpunt voor HRM aangelegenheden op sociaal en fiscaal juridisch vlak
Binnen Financiële zaken wordt tevens de complete salarisadministratie gedraaid
Aanspreekpunt voor o.a. de accountant, bedrijfsvereniging, belastingen, pensioenfonds, banken etc.
Het uitvoeren van diverse ad-hoc opdrachten t.b.v. de Raad van Bestuur en Aandeelhouders (haalbaarheidsopdrachten, overnames en overige acquisities, doch ook intern gerichte projecten ter verbetering van de organisatie)

Profile Tyrecenter - Woerden
Financieel Manager met personeelszaken en facilitaire zaken in portefeuille en verantwoordelijk voor ICT (hoofdkantoor en filialen) Incl. productiebedrijf voor coverbanden.
Schuurman B.V. (Tegenwoordig Expert) - Utrecht
Financieel Manager en verantwoordelijk voor het complete systeem, incl. filiaalsystemen
Vereniging van Nederlandse Ziekenfondsen VNZ – Zeist
Functie : Informatie-analist
Pensioenfonds PGGM – Zeist – functie : Controlemedewerker Interne Accountantsdienst (Controles op zowel pensioen- als beleggingsonderdelen)
BURADI-Centrum (Tegenwoordig Burg & Raad) - Utrecht
Administratief medewerker - van schoenendoos naar jaarrekening en verslaglegging, evenals fiscale aangiftes.
Opleidingen
* Interne MBA – opleiding bij Schouten & Nelissen Groep in het kader van een MD-traject (2000-2001)
* Hogeschool Utrecht, sector Economie - HEAO-BE (diploma), 1983-1988
* Hogeschool Utrecht, sector ICT - HEAO-BI (colleges gevolgd voor de vakken Computerorganisatie en PASCAL), 1987-1988
* RSG Schoonoord te Zeist - HAVO (diploma), 1980-1983
* RSG Schoonoord te Zeist - MAVO (diploma), 1976-1980
* Diverse cursussen en trainingen o.a. bij Schouten & Nelissen
* Regina Coeli : Advanced Course in English : september – oktober 2005 - Niveau : B2

Ervaringen
* Ervaring in de branches handel (incl. detailhandel), financiële dienstverlening,
pensioen, zorg, opleiding- en training en productiebedrijven.
* Leidinggeven, coachen
* Leiden van vergaderingen (MT, RvB)
* Het geven van cursussen en presentaties
* Leiden van (grote) projecten, o.a. overnames / acquisities (w.o. ISBW in 2003
en ISES in 2000 (beide toen eigendom van beursgenoteerde ondernemingen),
complete harmonisatie, vernieuwing en implementatie van
pensioenregeling, verbeteren van managementinformatie, klantinformatie, ICT
(bijv. SAP-FICO per 1 januari 2005), huisvesting en facilitaire projecten,
commerciële en klantprojecten als Ordina Open en S&N Golfdag.
* Brede (management) ervaring op het gebied van Finance, ICT, Facilitaire zaken
en P&O aangelegenheden, incl. programma- en projectmanagement over de
gehele organisatie heen.
* Opzetten van businessplannen en sparring rondom strategische processen en
heroriëntatie.
* Opzetten van complexe administraties & jaarrekeningen incl. consolidaties
* Fiscaliteit en juridische aangelegenheden
* Opzetten en implementeren van hard- en software
* Pakketten: financiële, salaris- en personeelssystemen, ERP (SAP) / Exact /
Grote Beer / Mamut / Navision / Accountview etc.



De mens Martin van Zon
De bekende Myers Briggs test (MBTI) typeert me (test afgenomen september 2000) als ENTJ (Extravert/Intuition/Thinking/Judging).
Karakteristiek voor ENTJ type:
* analytisch, logisch en kritisch op een objectieve manier
* vastberaden, duidelijk en assertief
* conceptuele en globale denker
* vernieuwend theoreticus en planner
Overige kenmerken:
Energierijk, ambitieus, wil de zaken voor elkaar hebben, sterk analytisch, bereid en durf tot verandering, creatief, pragmatisch, besluitvaardig, commercieel vaardig en natuurlijke communnicator.



Opleiding interimmanager

MAVO
HAVO
HEAO - BE
HEAO - BI
Interne MBA bij Schouten & Nelissen Groep te Zaltbommel
Diverse traningen intern bij S&N


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

General management,
Financieel management,
Project- en Programmamanagement,
ICT/Facilitair en HRM management

Talenkennis interimmanager

Nederlands : Native speaker
Engels : spreken goed : Schrijven Goed
Duits : spreken matig : schrijven matig

Overig

Tarief afhankelijk van zwaarte en duur van de interim opdracht
Starttarief vanaf 90 euro excl. btw en reiskosten

 beschikbaar?