T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Controller, operationeel manager

Controller, operationeel manager

Werkervaring interimmanager

jan 2004 – juli 2007: Hogeschool van Amsterdam
Hoofd Bedrijfsbureau van het facilitair bedrijf van de HvA.
De afdeling heeft de volgende activiteiten:
- operationele en commerciële centrale inkoop van HvA behoeften, al of niet d.m.v. Europese aanbesteding
- contractbeheer
- relatiemanagement en vernieuwingsprojecten m.b.t. uitbestede diensten (catering, repro,chipcard etc..)
- verwerken van alle interne verrekeningen
- beheer van de verzekeringsportefeuille
- input leveren voor financiële administratie: doorbelastingen, verzekeringen
- opstellen managementrapportages

Mijn werkzaamheden:
- ik heb de afdeling opgezet en ingericht teneinde een efficiency verbetering te realiseren.
- MT-lid van het facilitair bedrijf (350 medewerkers)
- direct leidinggevend aan zeven medewerkers
- inrichten van AO zowel binnen als buiten de afdeling, incl. software toepassingen
- werkgroepleider “Inkoop/logistiek” bij implementatie SAP (nu afgerond)
- inrichten tijdregistratie voor aantal afdelingen

jan 2002 – dec 2003: Welzorg Nederland BV (profit organisatie)
Manager Planning & Control.
- leiding geven aan vier controllers en twee assistent controllers
- coördinatie F&C-betrokkenheid bij implementatie ERP (Oracle)
- analyse van ontwikkeling van resultatenrekening, cash flow en balans
- opstellen van financiële rapportage plus toelichting voor directie, aandeelhouders en banken
- bewaking van de planning & control cyclus, toetsing van budget aan strategische doelstellingen
- informatievergaring bij biedingen op europese aanbestedingen, ad hoc analyses

sep 2000 – dec 2001: newmonday.com (onderdeel Randstad/VNU)
Finance Director newmonday.com BV, bedrijf in dec. 2001 opgeheven door aandeelhouders
- als Finance Director lid van het MT
- verantwoordelijk voor het opzetten van financiële afdeling
- inrichten van en leiding geven aan financiële administratie inclusief bijbehorende auto¬mati¬sering
- inrichten en opstellen management rapportage.

jan 1998 – aug 2000: Randstad Holding
Business Controller binnen de stafafdeling Business Planning & Strategie
- het opstellen van de toelichting bij de resultaten van de verschillende divisies
- rapportage aan de Raad van Bestuur
- bewaking van de budgetteringscyclus en toetsing van budget aan strategische doelstellingen
- verrichten van investeringsanalyses, waarderings¬vraag¬stukken, overnameprojecten

mei 1994 – okt 1997: Hewlett Packard BV
Business Analyst voor diverse business units
- analyseren van de behaalde resultaten versus budgetten
- ontwikkelen en opstellen management rapportages
- projecten op gebied van management accounting

1994: Autoschadebedrijf Visser Sliedrecht
kwaliteitsproject ISO 9001 succesvol opgezet en afgerond.

1993 - 1994: TNT Logistics
debiteurenadministratie en credit control


Activiteiten tijdens studie
1989 - 1991: voorzitter badmintonvereniging
1990 - 1992: Steunpunt Studiefinanciering
consulent voor studenten met problemen rond hun studiebeurs
1986 - 1988: Silvester Werring BV
telefonisch enquêteren, verkoop en acquisitie


Opleiding interimmanager

Opleidingen
(met diploma afgerond)
1997 - 2000: Register Controller, Universiteit Nijenrode, Breukelen
1989 - 1993: Bedrijfseconomie, Vrije Universiteit, Amsterdam
1985 - 1988: HEAO-CE, HES Amsterdam
1979 - 1985: VWO, Christelijk Lyceum, Alphen a/d Rijn
Diverse managementtrainingen en cursussen


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

hands-on, doelgericht, sociaal vaardig

Talenkennis interimmanager

nederlands, engels, duits

 beschikbaar?