T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager online marketing

Interim manager online marketing

Werkervaring interimmanager

2007-2009: Commercial Director, Media Catalyst
MediaCatalyst is een interactief marketing- communicatie bureau, qua omzet behorend tot de top-3 in Nederland en voornamelijk opererend voor internationaal opererende merken en bedrijven als Sony Ericsson, Yamaha Motor Europe, Philips Design, Canon, Alcatel-Lucent, Nestlé, NXP SemiConductors, OMA en Atradius.
• Commercieel eindverantwoordelijk voor omzet en winstbijdrage klanten.
• Acquisitie van nieuwe klanten en uitbouwen van bestaande relaties.
• Inhoudelijk strategisch adviserend naar top relaties.
• Aansturing, professionalisering en ontwikkeling van het commerciële team (8 fte’s)
• Account Director van een aantal relaties.
• Verantwoordelijk voor optimalisatie van commerciële processen en aansluiting op project management en financiële processen.
• Als MT-lid, mede bepalen van strategie, propositie en marktbenadering van MediaCatalyst en MediaCatalyst Groep.


2007: Global Online Marketing Manager Philips Domestic Appliances
Onderdeel van een geintegreerd marketing communicatie team dat geintegreerde campagnes bedenkt en realiseert voor de diverse huishoudelijke apparaten. Hierbinnen verantwoordelijk voor het internet kanaal en bijbehorende concepten voor:
- de Senseo Special Edition, designed by Tord Boontjer
- de Healthy Living website rondom keukenapparatuur
- de Look Hot Everyday campagne rondom strijkijzers
- de Clean Home, Healthy Living campage rondom stofzuigers.

2006: Strategy consultant, Media Catalyst
Zie ook Commercial Director, MediaCatalyst. In deze functie verantwoordelijk voor advies naar internationaal opererende ondernemingen op het gebied van online marketing.

2002-2006: Sr. Interactive Marketing Consultant, Share of Mind
Adviesbureau op het gebied van interactieve marketing en verkoop. Verantwoordelijk voor inhoudelijk advisering, project management en uitbouwen van relaties als Essent, Amicon, Vodafone, Orange, TU Delft en EnergieDirect.

2000-2002: Business Development Manager, MediaVentures
Internetonderneming, opgestart vanuit AMEV en (later) Delta Lloyd, gericht op het inzetten van internet als advies-, verkoop- en distributiekanaal in de verzekeringsindustrie, complementair aan verzekeringsintermediairs. Verantwoordelijk voor strategie, opstarten en het managen van de implementatie van 3 ondernemingen op het gebied van hypotheken, employee benefits en mobiele informatiediensten voor automobilisten.

1999-2000: Manager e-commerce, Ordina Finance
ICT bedrijf, onderdeel van Ordina dat zich specifiek richt op de sector Finance. Interim opdracht als onderdeel van een veranderingsprogramma om als ICT-bedrijf hogere toegevoegde waarde diensten te ontwikkelen.
• Samenstellen van portfolio van e-business diensten.
• Ontwikkeling van competence centers binnen de diverse werkmaatschappijen.
• Trainen en begeleiden van account management
• Marketing en verkoop van de dienstverlening.


1992-1999: Fortis, assistent-to-CEO.
Op vroege leeftijd heb ik als 'rechterhand' van directieleden en CEO's aan de besturingskant van een organisatie veel ervaring op kunnen doen in alle facetten van bedrijfsvoering: strategie, organisatieontwikkeling, HR, IT, financiën, marketing- en communicatie. De laatste jaren lag hierbij steeds meer de nadruk op het management en implementeren van complexe veranderingen en communicatie. Hierdoor heb ik een breed profiel ontwikkeld dat mij het vermogen heeft gegeven om zaken altijd vanuit een business en klant perspectief te beschouwen. Tegelijkertijd heeft het mij als persoon en manager geholpen om balans te vinden in het ontwikkelen van mensen en het realiseren van doelstellingen.

• 1998 – 1999: verantwoordelijk voor invoering van kennismanagement binnen Fortis Corporate Insurance.
• 1997 – 1998: verantwoordelijk voor programma management en communicatie van de integratie tussen AMEV Interlloyd en Fortis AG dat heeft geleid tot Fortis Corporate Insurance.
• 1996 - 1997: verantwoordelijk voor implementatie Fortis Business Excellence Model binnen AMEV Interlloyd.
• 1995 – 1996: verantwoordelijk voor programma management en communicatie van de integratie tussen AMEV Ondernemingen en Interlloyd dat heeft geleid tot AMEV Interlloyd.
• 1992 – 1995: stafmedewerker Organisatie & IT voor de sector Aansprakelijkheid Bedrijven en Particulieren binnen AMEV.


Opleiding interimmanager

Hogere School voor Economische Studies, Bedrijfskundige Informatica Amsterdam

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• 15 jaar inhoudelijk expertise over de wijze waarop digitale media bij kunnen dragen aan het realiseren van marketing- en verkoopdoelstellingen.
• 10 jaar bestuurlijke en commerciële ervaring in het managen van complexe veranderingen en richting geven aan een gezonde ontwikkeling en groei van bedrijven.
• Strategisch denker en pragmatisch doener gericht op het realiseren van meetbare doelstellingen zowel vanuit een organisatie als klantperspectief.
• Manager, is doelgericht, effectief in het boeken van resultaten zowel commercieel als projectmatig. Stuurt scherp op hoofdlijnen met oog voor details.
• Inspirator en motivator, brengt door visie, creativiteit en enthousiasme individuen, teams en organisaties in beweging, zowel vanuit een organisatie als individueel perspectief.
• Weet als programma- en project manager bruggen te bouwen tussen alle betrokken disciplines binnen een project: business verantwoordelijken, creatieven en technische ontwikkelaars.


Talenkennis interimmanager

vloeiend Engels in woord en geschrift

Overig

Al mijn werkzaamheden liggen op het snijvlak van internet marketing- en communicatie. Door mijn brede achtergrond en ervaring overzie ik de impact die oplossingen hebben op de eindgebruiker (user experience), de bedrijfsdoelstellingen, de organisatie alsmede de techniek.

In de rol van interim adviseur of programma manager maken organisaties gebruik van mijn inhoudelijke expertise en ervaring om enerzijds zaken gerealiseerd te krijgen en anderzijds een heldere en realistische toetsing te hebben op welke moment, welk medium, voor wie en vooral waarvoor ingezet moet worden. Concrete adviezen, praktisch realiseerbaar en resultaatgericht.

Als interim manager werk ik voor opdrachtgevers om:
• De commerciële en inhoudelijke slagkracht op het gebied van internet marketing en verkoop te vergroten.
• De commerciële en operationele processen te verbeteren.
• Teams te optimaliseren en te motiveren.
• Tijdelijke vacante vacatures te vervullen.
• Klant relaties te optimaliseren en uit te bouwen.


 beschikbaar?