T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Facilitair Adviseur, Interim manager, Projectmanager

Facilitair Adviseur, Interim manager, Projectmanager

Werkervaring interimmanager

1977 – 1983 : AKZO Coatings, Hoofd Ontwikkeling Bouwverven, DIY. Verantwoordelijkheden: Ontwikkeling van Bouwverven en Do-it-Yourself producten voor wereldwijde verkoop. Bijzonderheid: Projectleider Europese introductie transparante houtafwerking.

1983 – 1987 : AKZO Coatings, Hoofd R&D Aircraft Finishes. Verantwoordelijkheden: Onderzoek, ontwikkeling en technische ondersteuning van vliegtuiglakken. Bijzonderheid: Introductie nieuw laksysteem voor Airbus A320, Goedkeuring van Boeing voor toepassing AKZO verven op vliegtuigen.

1987 – 1990 : Beverol Nederland BV, Manager R&D Smeermiddelen. Verantwoordelijkheden: Onderzoek, ontwikkeling, technische ondersteuning van smeervloeistoffen, smeervetten en procesoliën. Bijzonderheid: Marktintroductie van nieuw watervast smeervet bij Hoogovens en Elf Aquitaine.

1990 – 1992 : Petrofina SA, Plantmanager en hoofd inkoop ad-interim. Verantwoordelijkheden: Dagelijkse leiding van een productiebedrijf van smeervloeistoffen, smeervetten en procesoliën voor captive use en verkoop aan derden. Inkoop van alle grondstoffen, productiemiddelen en diensten

1992 – 1997 : BASF Nederland BV, Locatiemanager. Verantwoordelijkheden: Dagelijkse leiding van een bedrijf voor productie van pasta’s en masterbatches ten behoeve van de kunststofverwerkende industrie. Bijzonderheid: voorbereiding en uitvoering van twee reorganisaties, bereiken van hoogste productiviteit, Prefered supplier voor Avery

1997 - 2002 : BASF Nederland BV, Hoofd Facilitaire Dienst/ Inkoop. Verantwoordelijkheden: Dagelijkse leiding over het facilitaire proces( huisvesting, Telecom, Post en Repro, Restauratieve Dienst enz.) en de afdeling Inkoop.


Opdrachten als Consultant/ Interimmanager/ Projectmanager


1) Uitbesteding van de gehele facilitaire dienst (ontwikkeling programma van eisen( P.V.E.), offertevergelijking en leveranciersselectie) en implementatie van de facilitaire dienstverlening door een externe dienstverlener (BASF Nederland BV, 2002).
2) Aanbesteding (ontwikkeling PVE, offertevergelijking en leveranciersselectie) van het vaste en mobiele telefoonverkeer binnen het hoofdkantoor in Arnhem (BASF Nederland BV, 2003).
3) Waarneming van de functie van Hoofd facilitaire dienst (Prisma Facility Management, 2003)
4) Ontwikkeling van een concept voor catering binnen een industriepark in Veenendaal, waar de bedrijven uit het industriepark aan deel kunnen nemen (Kembo, 2003).
5) Voorbereiding, risicoanalyse, invoering en begeleiding van catering door een externe dienstverlener binnen het hoofdkantoor en alle overige locaties (Delta Lloyd NV, 2004).
6) Optimalisatie van het bestaande systeem van Activity Based Costing (ABC) voor het doorbelasten van Facilitaire dienstverlening aan de gebruikers van alle panden in Nederland (Delta Lloyd NV, 2004).
7) Voorbereiding, risicoanalyse, invoering en begeleiding van schoonmaak door een externe dienstverlener binnen het hoofdkantoor (Ohra Arnhem, 2005).
8) Voorbereiding en ontwikkeling van een plan voor een verhuizing van 150 medewerkers (GTI-Arnhem, 2005).
9) Voorbereiding, begeleiding en nazorg van een verhuizing van 150 medewerkers binnen de locatie van Chellomedia in Amsterdam. Waarneming van de functie van Facility Coördinator (UPC, 2005).
10) Voorbereiding , opzet, invoering en nazorg van een managementsysteem voor de kunstcollectie (Ohra, 2005).
11) Voorbereiding, uitvoering, oplevering en nazorg van de ontmanteling van een bankkantoor (ING-Weesp, 2006).
12) Verwerving van een gebruiksvergunning en de implementatie van de daarvoor noodzakelijke bouwkundige en organisatorische wijzigingen (Postbank hoofdkantoor, 2006).
13) Introductie, invoering (verbouwing en verhuizing) en nazorg van een nieuw flexwerk concept t.b.v. 3000 medewerkers (Postbank hoofdkantoor/ING-Wholesale hoofdkantoor, 2006-2008).
14) Bouw en nazorg van een nieuw bedrijfsrestaurant (Postbank hoofdkantoor, 2007).
15) Voorbereiding, uitvoering, oplevering en nazorg van de ontmanteling van een ING hoofdkantoor (ING-Amsterdam, 2007).
16) Herinrichting en nazorg van directievloeren in het monument “Amsterdamse Poort” ( ING, 2007), Stagnerend project is van een collega overgenomen en succesvol afgerond
17) Herhuisvesting (voorbereiding, verhuizing en nazorg) van 2000 IT-medewerkers in Amsterdam Zuid-Oost (ING 2008 – 2009).
18) Bouw en inrichting van een Business School (2500 m2) (ING, 2009). Stagnerend project is van een collega overgenomen en succesvol afgerond.



Opleiding interimmanager

1971 - 1977 : Rijksuniversiteit van Utrecht, scheikunde
1985 - 1986 : I.B.O. Zeist, Postdoctoraal bedrijfskunde
1994 – 1995 : Nijenrode University, Senior ondernemingsbeleid
1995 : K.D.I. Rotterdam, Management of Auditting


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Klantgericht, Organisatiesensitief, Besluitvaardig, Flexibel, Initiërend, Taakgericht, Individugericht leiderschap, Plannen, organiseren & voortgangscontrole

Talenkennis interimmanager

(in woord en geschrift): Nederlands, Duits, Frans, Engels

Overig

Prince II practitioner
MS Office (Word, Excel, Access, Outlook)


 beschikbaar?