T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Materials Manager/Logistiek Manager/QA-Manager/Inkoop Manage

Materials Manager/Logistiek Manager/QA-Manager/Inkoop Manage

Werkervaring interimmanager

• Juni 2007 – heden
Gedetacheerd als Procurement Manager bij NEC Phiplips Unified Solutions te Hilversum.
• Augustus 2006 – Juni 2007
Gedetacheerd bij Veriplast te Apeldoorn als operational buyer.
Veriplast is een bedrijf dat wegwerp artikelen (automatenbekers, bierglazen, koekverpakkingen) ontwikkelt, produceert en verkoopt. Mijn taak is om ervoor te zorgen dat er voldoende grondstoffen besteld worden om de fabriek te laten functioneren. Dit gebeurd aan de hand van 6-weken productieplanning. Naast dit werk ben ik ook bezig om procedures op te stellen en voorraden te reduceren.
• Augustus 1998 – Juli 2006
Werkzaam bij “Ormco” te Amersfoort in diverse functies. Mijn laatste functie was Materials Manager.
Ormco is een bedrijf dat zich bezig houdt met de ontwikkeling, productie en verkoop van producten voor de orthodontie.
Als Materials Manager (2002-2006) was ik verantwoordelijk voor het voorraadbeheer, inkoopafdeling, cycle counts, retourgoederen en ISO-kwaliteits systeem. In de afgelopen vier jaar is de omloopsnelheid van de voorraad meer dan verdubbeld en de servicegraad naar onze klanten verhoogd.
Binnen Ormco Europa wordt gewerkt met Dataworks software van Epicor (ERP). Bestellingen worden geplaatst middels adviezen vanuit het MRP-systeem. Vanuit Amersfoort hebben wij de mogelijkheid om gegevens vanuit Amerika te halen, waar gewerkt wordt met Oracle 11.i.
Vanaf april 2005 tot februari 2006 ben ik projectleider geweest voor onze bedrijfsverhuizing.
Coordinator receiving, stockcontrol and back-ordermanagement (1999-2001). Binnen deze functie was ik verantwoordelijk voor de goederenontvangst, gedeeltelijk orderpicking en locatiebeheer. Tevens was ik daarnaast ISO-deputy.
In augustus 1998 ben ik in dienst getreden als “coordinator integration”. Vanwege overname werd het Zwitserse hoofdkantoor geïntegreerd binnen de bestaande Amersfoortse vestiging.
• Juni 1996 – augustus 1998
Logistiek Manager bij “United Care” te Amersfoort.
United Care is een bedrijf dat zich bezighoudt met de ontwikkeling, productie en verkoop van medische til hulpmiddelen.
De werkzaamheden binnen dit bedrijf bestonden uit het verwerken van orders, zowel inkoop als verkoop, het aansturen van een technische dienst, planning van projecten en afleveringen naar eindgebruikers. Tevens werd in deze positie regelmatig contact onderhouden met toeleveranciers in binnen- en buitenland. Deze contacten bestonden uit overleg met betrekking tot ontwikkeling en productie van artikelen en het in kaart brengen van het aflevertraject rekening houdend met diverse levertijden van derden, het communiceren naar de buitendienst van de verwachte leverings termijnen en het opvolgen van de gemaakte afspraken.
Op het moment dat ik begon in deze functie was de technische dienst een kostenpost van hfl.100.000 per jaar. Toen ik bij dit bedrijf wegging was de bijdrage van de afdeling hfl.250.000 gerealiseerd over de eerste zeven maanden.
• Oktober 1992 – juni 1996
Zelfstandig ondernemer “Spar Voordeelmarkt” te Krimpen aan den IJssel.
Alle werkzaamheden die nodig zijn om een bedrijf te leiden. Hierbij valt te denken aan personeelsbeleid, winkelbeleid, winkelverzorging, advertentiebeleid, opstellen van budgetten, belastingaangiftes, loonadministratie.
Redenen van bedrijfsbeëindiging waren onder andere de kleinschaligheid en investeringsmogelijkheden van de winkel en de verruiming van de winkel openingstijden.
• April 1988 – oktober 1992
Bedrijfsleider “C1000 v/d Graaf” te Soest.
Werkzaamheden: algehele leiding geven binnen de supermarkt, personeelsbeleid, voorraadbeheer, kassabeheer. Binnen dit bedrijf waren ca. 120 mensen werkzaam. Er werd overleg gevoerd met diverse afdelingsmanagers, zoals slagerij, groenteafdeling en kassagroep. Mijn taak was ervoor te zorgen dat de mensen op een goede wijze werden ingewerkt en om te komen tot een optimale bezetting binnen het bedrijf. In de vierenhalf jaar dat ik bij dit bedrijf heb gewerkt is de omzet verhoogd met 40% en de productiviteit is gestegen met 20%.
• Maart 1987 – april 1988
- Parttime medewerker assurantiekantoor “Secura” te Soest.
- Parttime archivaris bij “De Amersfoortse” verzekeringsmaatschappij.
• Januari 1986 – maart 1987
Militaire dienst.


Opleiding interimmanager

• MBA opleiding gestart 2007-05
• Access voor eindgebruikers 2003 Certificaat
• APICS/CPIM (Post-HBO) 1999-2001 Diploma
Certified Production & Inventory Manager
Een internationaal erkend diploma met gewenste vooropleiding HBO-Logistiek
• Effectief personeelsmanagement 1995
• Ondernemersopleiding (COL) 1991 Diploma
• Assurantie-B 1988 Diploma
• MEAO (ba) 1983-1985 Diploma
• HAVO 1977-1983 Diploma


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

• MS-Office applicaties
• Exact Software
• Oracle 10.7
• Oracle 11i
• Dataworks (Epicor Software)
• BPCS
• IFS / Navision



Talenkennis interimmanager

• Nederlands Goed
• Engels Goed
• Duits Goed
• Frans Redelijk


 beschikbaar?