T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Manager

Manager

Werkervaring interimmanager

2001 - heden Hudson
2005 – heden
Functie: regio directeur Reïntegratie Overheden
Verantwoordelijkheden: eindverantwoordelijke van de regio Noord West Nederland, omzet € 6 miljoen, 80 medewerkers.
Branche: Gemeentelijke overheden (sociale diensten) en UWV
Opdracht: vergroten van marktaandeel, optimaliseren rendement reïntegratie projecten.
Medio 2005 gestart in deze functie gezien enorme groei van de organisatie.

2002 – 2004
Functie: directeur Reïntegratie Overheden
Verantwoordelijkheden: eindverantwoordelijke business unit, omzet € 21 miljoen, 320 medewerkers, vertegenwoordiging Hudson Reïntegratie internationaal.
Branche: Gemeentelijke overheden (sociale diensten) en UWV
Opdracht: vergroten van marktaandeel, behalen van jaarlijks omzettarget, optimaliseren rendement en kwaliteit van reïntegratie projecten vanuit commercieel oogpunt.
Resultaat: verhoging van omzet, van € 9 miljoen 2001 naar € 21 miljoen in 2004, van aantal opdrachtgevers van 80 naar 180, van medewerkers van 170 medewerkers naar 320 medewerkers.

2001
Functie: directeur delivery Reïntegratie Overheden
Verantwoordelijkheden: verantwoordelijke voor de uitvoering van diverse reintegratietrajecten verspreid over het land, personeelsontwikkeling en kwaliteitsverbetering.
Branche: Gemeentelijke overheden (sociale diensten) en UWV
Opdracht: optimaliseren uitvoering reïntegratieprojecten, ontwikkelen personeelsbeleid, vergroten marktaandeel.
Resultaat: opzet en invoering intern trainee programma, introductieprogramma, programma mbt deskundigheidsbevordering, invoering beoordelingssystematiek, diverse opdrachten binnengehaald.

2000-2001 Intermediair Management Training (onderdeel VNU)
Functie: trainingsmanager
Opdracht: uitbouwen en kwaliteitsverbetering van het trainingsaanbod, coachen en trainen van trainers.
Resultaat: trainingsaanbod gekoppeld aan competentie ontwikkeling, opzet en implementatie kwaliteitscontrole systeem, invoering van nieuw trainingsaanbod.

2000 Transact
Functie: interim manager
Opdracht: leiding geven beleidsmedewerkers, optimalisering uitvoering onderzoeksopdrachten, positionering afdeling training & advies, opstellen activiteitenplan 2001
Resultaat: strategisch beleidsplan ontwikkelt, optimaler functionerend team

1997 – 2000 Rutgers Consult
Functie: manager afdeling training/onderwijs Rutgers Stichting
Opdracht: organisatie verandering managen ‘van decentraal naar centraal’ en het professionaliseren van de beleidsmedewerkers/trainers, opzet samenwerking met bedrijfsleven.
Resultaat: binnen drie jaar totale organisatie omgevormd van decentrale- naar centrale aansturing en van product- naar marktgericht werken.

1993 – 1997 NIBO Advies- & Trainingsbureau (Nederlands Instituut voor Bedrijfsgerichte Opleidingen)
Functie: projectmanager / adviseur
Opdracht: uitvoeren adviesopdrachten gericht op organisatieontwikkeling en verbetering bedrijfsprocessen, vormgeven en uitvoeren outplacementtrajecten binnen onderwijssector, opzetten en managen van grootschalige mobiliteitsprojecten voor wachtgelders binnen onderwijs.
Resultaat: tevreden opdrachtgevers (meetinstrument: doelen gerealiseerd en verlenging opdrachten.

1992 – 1993 Sabbatical year
Nepal, Vietnam, Laos, Borneo, Indonesië, Australië en Nieuw Zeeland.

1988 – 1992 HVO (Hulp voor onbehuisden)
Functie: aanvankelijk werkzaam als maatschappelijk werker na 1½ jaar doorgegroeid in de functie van coördinator.
Opdracht: begeleiden van allochtone/autochtone jongeren in de leeftijd van 18 – 24 jaar, professionalisering van maatschappelijk werkers.
Resultaat: jongeren die zelfstandig gaan wonen, helderheid en eenheid in structuur, proces en aanpak.

1986 – 1989
Paedologisch Instituut
Functie: pedagogisch medewerker
Opdracht: creëren van gestructureerde gezinsvervangende omgeving
Resultaat: creëren van structuur waarin moeilijk opvoedbare jongeren (14-18 jaar) kunnen opgroeien.

1984 – 1986
Freelance trainer / projectcoördinator
Duitsland, Frankrijk, Nederland
Resultaat: ervaring opgedaan in het trainen en coachen van verschillende mensen op verschillende niveaus in verschillende culturen.


Opleiding interimmanager

2003 Strategies in Services (Insead)
2001 Tactisch Onderhandelen (Congruent Managementsupport)
2001 Personal development center (Winner)
2000 Projectmanagement (Kern Konsult)
2000 Ontwikkelen van key-accounts (CC&S Management)
1999 Verandermanagement (Management Studiecentrum)
1999 Adviesvaardigheden (Bureau Zuidema)
1990 – 1991 Post HBO Opleiden, Deskundigheidsbevordering en Supervisie (Hogeschool Nijmegen)
1988 - 1989 Economie 1 jaar gevolgd en afgebroken (Hogeschool Holland)
1985 – 1986 Spel en theaterpedagogiek (Hogeschool der Kunsten Berlijn)
1979 – 1983 HBO Sociale Academie Vormings Werk (Hogeschool van Amsterdam)
1973 – 1979 HAVO

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Mijn managementervaring in combinatie met een sterke interesse in de mens, maakt mij een geaccepteerde gesprekspartner voor zowel medewerker als organisatie. Ik excelleer bij het ontwikkelen van (nieuwe) relaties en nieuwe perspectieven en hou daarbij business doelstellingen helder voor ogen. Ik ben pragmatisch ingesteld en heb een dosis authenticiteit en loyaliteit naar de organisatie. Resultaatgerichtheid, aandacht voor kwaliteit, prestaties en succes zijn belangrijke begrippen voor mij. Centraal staat respectvol met elkaar samenwerken in onderling vertrouwen en waardering voor elkaars kwaliteiten. Het delen van kennis is voor mij essentieel om te komen tot verbetering. Ik heb een opbouwende en ambitieuze werkhouding en hoog energieniveau.

Een werkomgeving waarbij ieder zijn taken en verantwoordelijkheid helder heeft en daar naar handelt is voor mij van belang. Samen bereik je sneller en beter de gestelde doelen door betrokkenheid en empathie. De belangen van alle relevante personen worden door mij scherp in het oog gehouden.

Relevante ervaring:
Ik heb een betrokken manier van leiding geven, enthousiast, op een stimulerende wijze. Ik ben in staat om te anderen te excelleren om persoonlijke en business doelen beter te bereiken. Onderhoud en bouw relaties zowel intern als extern. Ik ben in staat om denkprocessen op gang te brengen aangaande omgevings- en marktveranderingen. Tevens heb ik organisaties gestroomlijnd, waarbij ik mens- en procesgericht te werk ga en de intrinsieke waarden van mens en organisatie in relatie tot de markt centraal stel.


Talenkennis interimmanager

Engels woord en geschrift goed, Frans woord en geschrift redelijk, Duits woord en geschrift redelijk

 beschikbaar?