T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



hoofd HR

hoofd HR

Werkervaring interimmanager

Persoonlijk profiel
No nonsens interimmer die binnen HR van alle markten thuis is en op z’n best functioneert in een complexe context. Is praktisch van aanpak. Zijn levensmotto is “what you see is what you get”. Daarbij minder gevoelig binnen welke setting hij moet opereren. Snel effectief in nieuwe situaties. Stressbestendige planner die op zijn best is als er flink wat druk op de ketel staat. Goede relativeerder met gevoel voor humor.

Opleidingen
’94 - ’99 Universiteit van Amsterdam, Organisatiesociologie
’92 – ’94 HBO AP/PB Arbeidsmarktpolitiek en Personeelsbeleid

Werkervaring Interim manager
11-2007 tot 12-2008 NOC*NSF Oosterbeek/Papendal
Workshops voor het management als support op het nieuwe performance management systeem.

7-2007 tot 7-2008 ING business line OPS-IT Amsterdam / Brussel
Wereldwijd werkende business line met 10.000 medewerkers in circa 60 landen. Opdracht projectmanager afdeling organisational effectiveness (inrichting van nieuwe organisatie) aankoop van nieuw career framework system.
Tweede project: ontwikkelen van een functieweging matrix voor alle managementposities
(circa 500, 5 lagen) in combinatie met een competentiematrix.
Invoering van de functiematrix.

2-2007 tot 7-2007 Connexxion Hilversum
Multi-modale vervoersonderneming met 13.000 medewerkers. Als HR projectmanager werkzaam binnen de afdeling corporate HRM. Projecten: hoofd afdeling MD, opzetten mobiliteitsprogramma, herinrichting van medezeggenschapstructuur, opzetten van collectieve arbeidsvoorwaarden set.

6-2006 tot 2-2007 ING business line OPS-IT Amsterdam / Brussel
Wereldwijd werkende business line met 10.000 medewerkers in circa 60 landen. Opdracht op terrein van Compensation & Benefits. Opzetten van een operationeel tool om performance management cycle efficienter te maken. De uitgevoerde opdracht hadden primaire als doelgroep de top 125 (bovenste drie management lagen).

Werkervaring (in loondienst)
9-2003 tot 7-2006 / Maetis te Houten - Directeur HR
07-2001 tot 10-2003 / VERONICA te Hilversum - hoofd P&O
01-1998 tot 07-2001 / Promiss te Zoetermeer - hoofd P&O
06-1996 tot 01-1998 / Gall & Gall te Zaandam - Personeelschef
10-1984 tot 06-1996 / Albert Heijn - diverse lijn- en HR functies

Werkervaring Interim manager
11-2007 tot 12-2008 NOC*NSF
Koepelorganisatie op topsport en breedtesport. Werkend met 150 medewerkers vanaf sport centrum Papendal.

Eind 2007 is binnen de organisatie een nieuw digitaal performance management systeem geïntroduceerd. Ter begeleiding van dit systeem en het nieuwe PM-proces wordt het management, met praktische workshops, gefaciliteerd.

7-2007 tot 7-2008 ING business line OPS-IT
Wereldwijd werkende business line met 10.000 medewerkers in circa 60 landen. Project gestart in aansluiting op een organisatie wijziging. In het nieuwe organisatiemodel wordt gewerkt met zogenaamde acht “verticals” die end-to-end verantwoordelijk zijn. Standplaats: Amsterdam / Brussel

Projecten:
- Het aansturen van de afdeling organisational effectiveness. Primair als taak om alle lopende initiatieven in kaart te brengen die te maken hebben met het vraagstuk van organisatieinrichting. Vanuit inventarisatie een plan van aanpak geformuleerd met als doel de aanschaf en implementatie van een internationale standaard (IT) career framework. Hierin worden functies op een nieuwe generieke manier beschreven. Van hieruit worden gestandaardiseerde carrière paden opgezet, succession planning, certificeringtrajecten, resource planning.
- Het ontwikkelen van een taken matrix voor alle management posities gecombineerd met een competentie matrix. Matrix is van toepassing op alle managementposities, circa 500,
5 lagen. Coördinerende rol bij de implementatie van de matrix en het functiewaardering traject dat uitgevoerd werd.

2-2007 tot 7-2007 Connexxion
Multi-modale vervoersonderneming met 13.000 medewerkers. Als HR projectmanager werkzaam binnen de afdeling corporate HRM. Standplaats: Hilversum

Projecten:
- Hoofd Management Development. Coördinatie op leerprogramma’s in samenwerking met ‘ de Baak” en Nyenrode. Verdere beleidsmatige uitwerking van het programma.
- Opzetten van het mobiliteitscentrum t.b.v. begeleidingstraject boventalligen (met werkgaranties) van een tweetal aangekochte gemeentelijk vervoersbedrijven, Nijmegen en Utrecht.
- Herinrichten van medezeggenschapstructuur met o.a. introductie van de GOR.


Vervolg Connexxion

- Bemensing van een nieuw bedrijfsonderdeel onder eigen collectieve arbeidsvoorwaardenset. Binnen dit nieuwe onderdeel de afronding uitgevoerd van het ORBA functiewaarderingstraject.

6-2006 tot 2-2007 ING business line OPS-IT
Wereldwijd werkende business line met 10.000 medewerkers in circa 60 landen. Dit bedrijfsonderdeel is ontstaan medio 2005 na een herstructurering. De uitgevoerde opdrachten hadden primaire als doelgroep de top 125 (bovenste drie management lagen) van de business line. Standplaats: Amsterdam / Brussel

Projecten:
- Het in kaart brengen welke salaris-, bonus-, performance review- en aandelenregelingen internationaal (België, UK en Nederland) in gebruik zijn en de daarbij behorende tijdslijnen. Ontwikkelen en implementeren van hulpmiddelen voor management en HR managers om operationeel op een geïntegreerde wijze met de diverse policies om te gaan. Datasystemen hierop aansluiten.
- Opstellen van een “future leadership profile”. Profiel maakt onderdeel uit van de gewenste cultuurverandering. In samenwerking met het managementteam van OIB, door interviews en workshop, profiel ontwikkelt en roll-out uitgedacht.
- Ontwikkelen van een nieuw te voeren compensation & benefit beleid OIB. Door workshops met MT OIB en MT HR OIB C&B beleid definitief beschreven en geïmplementeerd.
- Ontwikkelen van workshops voor top 125 op intrainen managementskills met als doel vormgeven aan een gedifferentieerde performance management cycle. Introductie van instrument forced distribution.

Werkervaring (in loondienst)
9-2003 tot 7-2006 Maetis te Houten
Gestart als Directeur HR bij Maetis. Een organisatie met (in 2003) 1200 fte begin 2006 nog circa 500 fte. In de functie leidinggegeven aan de afdeling HR bestaande uit de disciplines; personeels- en salarisadministratie, opleidingen, beleidsmedewerkers en operationele HR adviseurs. Daarnaast sinds eind 2004 eindverantwoordelijk voor een aantal supportafdelingen.
Realisatie van:
- Meerdere reorganisatie in totaal een reductie van 700 fte
- Herstructurering HR afdeling van 24 fte naar nu 9 fte
- CAO onderhandelaar namens Maetis ( eigen CAO)
- Onderhandelaar namens Maetis aangaande meerdere sociaal plannen
- Harmonisatietrajecten van arbeidsvoorwaarden, bv van twee
pensioenregelingen naar één
- Aansturing afdeling IT, afdeling business support, back office reïntegratie &
consultancy en afdeling Keuringen
- Operationeel inregelen van CAP Gemini outsource contract ter waarde van
1,8 miljoen per jaar
- Operationeel implementeren van nieuw aansturingmodel operations
- Projectleider opzetten business line corporate accounts
- Uitvoer en implementatie van vijf outsource trajecten met betrekking tot
groepen consultants die ondergebracht zijn bij externe marktpartijen

Vanaf begin 2005 tevens operationeel eindverantwoordelijk voor de business line corporate accounts Noord. P & L verantwoordelijk voor circa 20 miljoen euro.



07-2001 tot 10-2003 VERONICA te Hilversum
Hoofd Personeel en Organisatie bij VERONICA een multimedia organisatie; televisie,radio,internet en print. Managementteamlid en eindverantwoordelijk voor de afdeling P&O, onderdeel hiervan is de salarisadministratie. Stuurde daarnaast de afdeling facilitaire zaken aan.
Realisatie van:
- Opzetten eigen bedrijfs-CAO
- Ontwikkelen/ invoeren nieuw loongebouw
- Ontwikkelen/ invoeren nieuwe beoordelingsmethodiek
- Beschrijven en wegen van functies middels de HAY methode
- Ontwikkelen/ invoeren van A-la-carte regeling
- Afdeling p&o bestaat uit 5 medewerkers, afdeling facilitaire zaken 9 medewerkers
- Begeleiden reorganisatie/afbouw van 3 van de 6 BV’s. Dit n.a.v de overname door SBS
en SKY radio.
01-1998 tot 07-2001 Promiss te Zoetermeer
Hoofd Personeel en Organisatie bij Promiss, landelijke filiaalketen, 55 vestigingen, in dameskleding.
Managementteamlid en eindverantwoordelijke voor de afdeling P&O, facilitaire zaken.
Realisatie van:
- Opzetten organisatiestructuur
- Opzetten van de afdeling P&O in een jonge, snel groeiende, organisatie
- Beschrijven van procedures
- Ontwikkelen/ invoeren van P-instrumenten
- Ontwikkelen van service- en managementtrainingen
- Verantwoordelijk voor het intergratietraject Foxy Fashion, 35 vestigingen
circa 100 medewerkers
06-1996 tot 01-1998 Personeelschef Operations Gall & Gall te Zaandam
Als management development kandidaat werkzaam als operationele personeelsfunctionaris (verantwoordelijk voor circa 200 vestigingen). Deels belast met beleidsmatige taken.
Realisatie oa; invoeren outplacementbeleid, opzetten/ invoeren van organisatieveranderingstraject
03-1994 tot 06-1996 Interne Organisatieadviseur Albert Heijn
In een gebied met 40 AH filialen verantwoordelijk voor het begeleiden van het proces waarbij de filialen zijn gaan werken met de principes van zelfsturing. Daarnaast verantwoordelijk voor een decentrale vertaling van het centraal geformuleerde personeelsbeleid.
08-1990 tot 03-1994 Personeelsfunctionaris Albert Heijn
Als operationeel personeelsfunctionaris verantwoordelijk voor de uitvoering van het centraal geformuleerde beleid. In deze functie was ik landelijk coördinator van interne assessment center.
03-1987 tot 08-1990 Opleider/Consultant Winkelautomatisering Ahold
Begeleiden van winkelautomatiseringstrajecten in Albert Heijn filialen. Het opleiden van filiaalteams in het werken met scankassa’s en winkelcomputer. Bij de start zorgdragen voor begeleiding op de werkplek.
10-1984 tot 03-1987 Lijnfunctionaris in diverse Albert Heijn filialen
Verantwoordelijk voor een eigen afdeling. In deze functie leidinggevend aan een afdeling met 20 FTE’s.
Laatste jaar in opleiding voor de functie van supermarktmanager.

Overige
- Militaire dienst, 1983-1984 als sergeant bij de technische dienst in ’t Harde.
- Rijbewijs BE
- Productiemedewerker Groentecentrale Ahold van 81-84


Opleiding interimmanager

Jaar Diploma
Universiteit van Amsterdam,
Organisatiesociologie 1994-1999 Ja
HBO AP/PB Arbeidsmarktpolitiek en
Personeelsbeleid 1992-1994 Ja
MBO AP/PB 1988-1992 Ja
NIMA A 1985-1986 Ja
IBW Assistant Marketingmanager 1984-1985 Ja
M.T.S. Weg- en Waterbouwkunde 1981-1983 Ja
M.T.S. Bouwkunde 1977-1981 Ja
Mavo 4 1973-1977 Ja


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

probleemanalyse, organisatie sensitiviteit, besluitvaardigheid, resultaatgerichtheid met oog voor menselijk aspect

Talenkennis interimmanager

Engels

 beschikbaar?