T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Ervaren interim-manager bouw en productie

Ervaren interim-manager bouw en productie

Werkervaring interimmanager

Technisch:

•Algemene bouwkundige kennis ( Hbo-niveau; HTS Bouwkunde ); sterk analytisch waardoor er snel inzicht ontstaat.
•Prefabbouwen; Specifieke kenmerken van geprefabriceerd bouwen zoals deze in Nederland en Duitsland steeds vaker wordt ingezet.
•Organisatie op de bouwplaats; leiding geven aan bouwteams in multidisciplinaire projecten.
•Bestekken interpreteren en vertalen in praktische oplossingen
•Bouwen in beton; Specifieke voorbereiding-, productie- en verwerkingskennis van prefab-beton elementen in de bouw.
•Bouwen in Staal; uitgebreide kennis en ervaring in industriële bouwsystemen in staal
•Uitgebreide kennis van Dakbedekkingen
•Onderhoudssystemen; kennis van gebouwonderhoud maar ook van machinepark en installaties.
•Vertalen van marketinguitgangspunten in technische oplossingen in de bouw en installatietechniek.
•Kwaliteitsverbeteringen realiseren van processen en producten;
•Veiligheid en Gezondheid van mensen in processen organiseren en verbeteren
•Milieuverplichtingen van bedrijven realiseren; milieuvergunningen, ISO 14001 realiseren, etc.
•Innovatief vermogen; Denken buiten de gangbare wegen en zoeken naar praktische oplossingen. Creativiteit in brede zin.
•Werken met de overheidsorganen; bouwvergunningen, milieuvergunningen, subsidie verkrijgen, gebruikersvergunningen, etc.
•Kennis van HACCP-voorschriften
•Kennis van legionellapreventie
•Glas in de bouw; verwerking en techniek
•Kitten; verwerking en technieken
•Bouwfysische kennis; warmte en geluid
•Kennis van klassieke bouwmethoden, bouwstijlen en bouwmaterialen


Organisatorisch:

•Ervaren leiderschap; tot 150 medewerkers
•Organiseren van technische projecten; Brede ervaring in het realiseren van technische projecten op bouwkundig, installatietechnisch en productietechnisch gebied.
•Ondernemende persoonlijkheid
•Commercieel inzicht in relatie opdrachtgever - opdrachtnemer
•Reorganisatietrajecten leiden en realiseren; Zowel personele- als technische reorganisatiekennis( bv machinepark, nieuwe fabriek etc. )
•Begrotingen en jaarplannen schrijven
•Managementteamvaardigheden; onderhandelen, sociale aspecten, presenteren, financieel inzicht in bedrijfsprocessen, marketing, veiligheid en gezondheid medewerkers, Kwaliteitsvraagstukken, Milieuverantwoord ondernemerschap, etc.
•Gedreven leiderschap; Projectteams en individuele medewerkers en bedrijven worden op visionaire wijze meegenomen op het pad van succes. De mens staat centraal. Onderlinge loyaliteit wordt afgedwongen op een eerlijke, open en zakelijke wijze.

Financieel:
•Kennis van financiële rapportagesystemen
•Inzicht in financiële doelen; inclusief het inschatten van risico’s en kansen.
•Serieuze gesprekspartner van controller en hoofddirectie.
•Vertalen van budgetten en targets in concrete plannen
•Voortgangscontrole van financiële doelen
•Creativiteit ten aanzien van realisatie
•Ervaren in verantwoordelijkheden tot 25 miljoen Euro


Hulpmiddelen:
•Kennis en ervaring met Microsoft Office: Word, Excel, PowerPoint
•Kennis en ervaring met CAD-gestuurde systemen
Werkervaringen in het veld

1.
Functie: Zelfstandig ondernemer/eigenaar
Sinds 1 januari 2008

- Interim Projectmanagement
- Interim Bouwkundig Consultant
- Creatieve Innovatieondersteuning

2.Alvon Bouwsystemen
Veenoord
Functie: Technisch manager/Technisch Directeur/Operations manager
april 2003 t/m november 2007


- Lid van managementteam
- Leiding geven aan totale bedrijf exclusief verkoop
- Direct sturend naar 10 Afdelingen:
(Productie Lichtbeton, Productie Holle Wanden
Productie Massief en specials, Technische Dienst,
Inkoop & Logistiek, Planning, Projectbureau,
Tekenkamer, Constructieafdeling, Kenniscentrum)
Omvang:
- leiding geven aan ca 150 medewerkers
- Omzet 25- 30 miljoen Euro.
- Taken/Verantwoordelijkheden:
- Engineering van opdrachten
- Produceren van opdrachten
- Innovatie
- Inkoop & Logistiek
- Bedrijfsplan ontwerpen en vertalen in budgetten


3.Center Parcs Hoofdkantoor
Rotterdam
Functie: Internationaal projectmanager
Juni 1999 t/m maart 2003

- Lid van de afdeling Projects.
- Technische projecten uitvoeren.
- Projectomvang tot 10 miljoen Euro.
- Van ontwerp tot realisatie.





4.Center Parcs de Huttenheugte
Dalen
Functie: Manager Projects & Maintenance
Mei 1995 t/m mei 1999

- Lid parkmanagementteam
- Technische dienstverlening. (Facilitair)
- Financiële omvang: tot 5 miljoen
- Reorganisaties doorgevoerd





Opleiding interimmanager

Post-HBO : Center Parcs Managementopleiding
1997-1998

HBO : HTS Bouwkunde ; Zwolle
1981-1985

Middelbare School : VWO / Atheneum b
1974-1981


Overige opleidingen :
Techniek ( Dakbedekkingen, Isolatie, Beton, Kitten, etc )
veiligheid ( VCA1 / EHBO / Bedrijfhulpverlening )
management ( leiding geven, beoordelingsgesprekken voeren, verandermanagement, motiveren, projectresultaat etc. )




Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Groot Aanpassingsvermogen, Snelle Beheersing operaties, Besluitvaardig, Bestuurssensitief, Betrokken, Collegiaal, Creatief, Kan goed delegeren, Durft verantwoorde risico’s aan te gaan, Energiek, Flexibel, Helikopterview, Informatie analyse, Initiatiefrijk, Innovatief vermogen en handelwijze, Integer, Klantgerichtheid, Motiverend voor omgeving, Netwerkvaardig, Omgevingsbewust, Onafhankelijk, Ontwikkelen medewerkers is belangrijk, Oordeelsvorming goed, Organisatiesensitief, Overtuigingskracht, Plannen en organiseren, Prestatiemotiverend, Probleemanalyserend, Resultaatgericht, Samenbindend leider, Samenwerken met anderen, Toekomstvisie, Vasthoudend, Voldoende zelfinzicht, Groot zelfvertrouwen

Talenkennis interimmanager

Nederlands = goed
Duits = spreken goed
Engels = goed
Frans = redelijk

 beschikbaar?