T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



IT/Operations Director/Manager

IT/Operations Director/Manager

Werkervaring interimmanager

Maart 2004- tot Augustus 2006

Multrix Benelux B.V., Amsterdam, Holland

Manager Implementation, Integration & Beheer.

Multrix Benelux B.V., is een van de eerste onafhankelijke Application Service Providers in Holland, die huur en hosting van applicaties en outsourcing van IT infrastructuur biedt, samengaand met een complete range van complementaire services zoals system management, helpdesk en support.

Verantwoordelijk voor:
• Het definieren van strategie en policy en het dagelijkse management van de Operations groep (Implementatie, Integratie, Technical Operations, Datacenter, plus (momenteel) totaal 21 technici.
• De key driver zijn om organisatie en procedure veranderingen aan te brengen om applicaties en managed services, aangeboden door Multrix verder te professionaliseren.
• Het verbeteren van performance appraisals en salaris structuur voor werknemers.
• Het reduceren van de operationele kosten (meer dan 20%) terwijl de klanten base toeneemt and de Service levels moeten verbeteren.
• Het drastisch verbeteren van de productiviteit en de moraal.
• Het overbrengen van klanten wensen/eisen (nieuw of uitbreiding) naar uitvoerbare en beheersbare technische oplossingen, meehelpen om deze wensen/eisen in project-plannen om te zetten en meehelpen om deze plannen uit te voeren.



Maart 2002 – Maart 2004
IP Powerhouse Nederland B.V., Amsterdam, Holland.

Director of Operations / Facilities Director

IP Powerhouse was founded in 1999 in the U.K. with a backing of AIG-Cap Vest, Deutsche Bank and JP Morgan. IP Powerhouse is a technology service organization delivering outsourced Data Center facilities and E-Solution software platforms. IPP opened its first Internet Data Center in Amsterdam at the end of 2000.

Verantwoordelijk voor:
• Rapportage aan de General Manager in Amsterdam.
• Het aanbrengen van meer structuur, gebaseerd op ITIL best practices, in de klanten support organisatie en de 3d level technische support teams (15 totaal).
• Het operationele budget, het voorbereiden van Datacenter uitbreidingen en het verbeteren van de motivatie van de medewerkers, terwijl onnodige kosten posten moeten worden verwijderd. Gedurende deze periode ging ik door een ontslag en
aanname proces om beter voorbereid te zijn op groei en verbeterde kwaliteit.
• Het overnemen van de verantwoordelijkheid voor de totale IPP facility (18000m2).
• Het overbrengen van klanten wensen/eisen (nieuw of uitbreiding) naar uitvoerbare en beheersbare technische oplossingen, meehelpen om deze wensen/eisen in project-plannen om te zetten en meehelpen om deze plannen uit te voeren.
• Het drastisch omlaag brengen van de facility onderhouds kosten door middel van contractsonderhandelingen met maintenance vendors en het vinden, op een continue basis, van efficiency op alle mogelijke plekken in de facility.

November 1999 – Maart 2002

General Electric Information Services, Amstelveen, Holland.

Manager EMEA production Support

GE Information Services is an Application and Managed Network Services provider.
Their computer based services are supplied from Datacenters in Cleveland, Gaithersburg and Amstelveen. Their total Customer community is approx. 100.000 worldwide. GEIS has approx 3000 personnel and is the largest EDI supplier in the world.


Verantwoordelijk voor:

• Het managen van een team specialisten (12) die verantwoordelijk zijn voor 2nd en 3d level Processing Platform en WAN probleem oplossingen.
• Probleem oplossingen voor het MS-Excahnge platform voor alle GE E-mail gebruikers. Probleem oplossing voor de HP –NT-4 server installaties en configuraties, gecombineerd met de local en remote domein controllers.
• Het opzetten, evalueren, implementeren en onderhoud van Operationele en Service Level Management & Statistische tools en noodzakelijke software (HP Open*View, ITO/Netcool/Cisco-works/Trend SNMP/VtalNet/Service Center etc.)
• Het up-to-date houden van de ISO-9000/ITIL procedures en het houden van regelmatige interne ISO audits en het helpen faciliteren van externe ISO audits in alle GEIS kantoren in heel EMEA.
• Het creeren van diverse Webtools.
• Het meten van Service Levels (SLA) van de diverse toeleveranciers en de support van onze geoutsourcede on-site PC/LAN onderhouds technici, als vragen over de infrastructuur gesteld zouden worden.



December 1994 – November 1999

General Electric Information Services, Amstelveen, Holland.

Manager EMEA Client & Technical Support/ISO 9000 Quality


Verantwoordelijk voor:

• Het managen van een verspreid team (in EMEA 39 werknemers), die 1st, 2nd en 3d level Hardware-, Software- en Applicatie support voor alle in EMEA gevestigde klanten verzorgen. Dit voor alle gesupporte Electronic Commerce producten, Netwerk access en Netwerk transmissie.
• Consultancy in pre-Sales activiteiten.
• Het opzetten van een ISO-9002 Quality Handbook en werk procedures. In deze periode heb ik alle EMEA Client Services desks volgens gestelde procedures werkend gekregen, waarna ze ISO gecertificeerd werden in 1999.
• Het supporten van de ISO certificerende en auditerende instanties (Veritas & British Standards Institute), gedurende interne en externe re-certificatie audits.
• Het volgen van een complete Sic Sigma Master Black Belt Quality improvement training
• In Amerika in 1998 en het opzetten van diverse Six Sigma projecten om proces verbetering of kosten reductie te bereiken.
• 4 Account-managers , plus de verantwoordelijkheid om een multi-miljoen dollar omzet Sales target te halen, hetgeen mij gelukt is.
• Het opzetten van een Service Level Management team en het gebruiken van ITIL aanbevelingen, om op juiste manier SLA’s te kunnen opstellen.
• Het realistisch meten van het behalen van de door GE Information Services gegarandeerde Service Levels and het analyseren en rapporteren van statistische data aan de respectievelijke klanten op een regelmatige basis.
• Het geven van presentaties aan (prospective) klanten in het Executive Briefing Center over een groot aantal verschillende onderwerpen.
• Het houden van Post-Mortems, om root-cause analyse en correctie te kunnen doen, als major impacting incident plaatsgevonden hadden.


Februari 1992 – December 1994

General Electric Information Services, Amstelveen, Holland.

Director EMEA Network Operations

Verantwoordelijk voor:


• Het managen van 8 Netwerk Services Managers (gevestigd in 6 Europese landen, Egypte en het Midden-oosten) en 43 Data Communicatie Specialisten.
• Het onderhouden, uitbreiden, vernieuwen en op meest efficiente wijze runnen van de 5 Wereld-Wijde Netwerken (Proprietary, SNA, Hig-Speed X.25 , Cisco Router (2500) based en Frame-Relay).
• 8 bemande Netwerk Service Center kantoren en ongeveer 60 onbemande Netwerk Service Center kantoren. Deze laatste bevatten Access apparatuur en Multiplexing- en Transmissie apparatuur.
• Het plannen en managen van een multi-miljoen-dollar Expense & Investerings budget ($25mil.)
• Het onderhouden van goede relaties met alle in EMEA gevestigde PTT’s en het uitbreiden en sluiten van Netwerk Services kantoren, apparatuur, technologie en personeel, afhankelijk van het gebruik van de klanten.
• Het verkrijgen van Operator Licenties en het oplossen van Regulatory problemen, meestal werkend met locale advocatuur.


November 1990 – Februari 1992

General Electric Information Services, Amstelveen, Holland.

Manager EMEA Client Services Support

Verantwoordelijk voor:

• Het managen van alle in de EMEA landen aanwezige 1st. line Client support desks (ca. 70 FTE), en het supporten van alle door GEIS geleverde producten en services.
• Het managen van de in Amstelveen gevestigde 2nd en 3d lijn Client Services en Executive Briefing Center organisatie.
• Het houden van regelmatige Klanten service/incident review vergaderingen, Gewoonlijk bij de klant in hun kantoor, in hun betreffende EMEA land of in Amerika/Asia Pacific


Mei 1988 – November 1990

General Electric Information Services, Amstelveen, Holland.

Manager EMEA Network Planning & Deployment

Verantwoordelijk voor:

• Metingen van het EMEA gedeelte van de GEIS Wereld-Wijde netwerken, die meerdere duizenden E-Business klanten gelijktijdig supporten, om er zeker van te zijn dat er voldoende access apparatuur en transmissie bandbreedte aanwezig was om onze groeiende klanten gemeenschap per gestelde SLA’s te kunnen supporten.
• Het plannen van Netwerk uitbreidingen, het budgetteren en bestellen van apparatuur upgrades, of het vervangen van verouderde technologie, voor alle 68 Netwerk Service Centers in EMEA.
• Werken met de verschillende in Europa, Egypte en Saudi gevestigde PTT’s and het Netwerk Service Center personeel op regelmatige basis, vanwege circuit/apparatuur orders, het garanderen van circuit diversity en goede kwaliteit.
• Het werken met advocatuur om Operator Licenties in landen waar GEIS hun business naar toe wilde uitbreiden (Oost-blok, Turkije, Israel, Polen, Rusland etc.).

September 1978 - Mei 1988

General Electric Information Services, Amstelveen, The Netherlands.

Manager European Cluster Techniques

Verantwoordelijk voor:

• De technische- en management begeleiding, beoordeling en administratie van zes Systeem Specialisten die twee soorten Mainframe Operating Software moesten
supporten, plus File-system integrity (klanten data) en klanten-libraries moesten bewaken en problemen op moesten lossen als er corruptie opgetreden was vanwege Software- of Hardware problematiek. De Honeywell DPS8/70 Computer systemen werden in deze periode vervangen door DPS-9000’s (=NEC S-2000).

Juli 1969 – September 1978

Diverse Computer Operationele, Team, Shift-leader en Management verantwoordelijkheden, werkend voor:

• Nationaal Lucht- en Ruimtevaart Laboratorium (NLR) . Amsterdam, Holland.
• Texas Instruments Inc. Amstelveen, Holland.
• Gemeenschappelijk Administratie Kantoor (GAK), Amsterdam,Holland.
• General Electric Information Services, Amstelveen, Holland.

Hobbies:
Zeilen, Muziek (speel zelf gitaar), gezellig uitgaan, dochter helpen met huiswerk, hond,
wandelen op het strand.

Referenties en beoordelings informatie en een eventueel uitgebreidere CV kan ik u op aanvraag sturen.




Opleiding interimmanager

Opleiding:
Atheneum-B 1971/1974
Electro technische School (ETS) 1970/1971
Middelbare Handels Avondschool 1969
Mulo-B 1968

Management training:
Management Workshop (Xerox ,Virginia USA)
Appraisal Workshop
Professional Employee Management
Management Practices
Communications Skills Improvement
Effective Presentation Skills
Finance for non Financial Managers
Experienced Management Course
Managing Remote Teams
Change Acceleration Process
Alignability training

Technische Training:
Six Sigma Quality
Telematics Switch Analysis
GMAP Assembler
OSI Standards
ISO 900X auditor
SNA Concepts/Architecture
GCOS Modules
SNA Analysis
GCOS O/S Analysis
X.400 Message Handling Systems
GCOS FMS Analysis
X.25 Analysis
Data Communications Stds
Satellite Technology
Digitech Scope Handling
ITIL Foundation
Software Quality Assurance
Eltek DC power distribution
X.25 Concepts
Strategies for Complex Sales
GMAP documenteren
Prince2



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Ik heb 38 jaar ervaring in de IT business, met verantwoordelijkheden in Operationeel Computer & Netwerk Management, Service Level Management, Implementaties, Quality Assurance & Standaards (ISO/ITIL), Quality improvement (Six Sigma), Project Management, Planning, Co-Locatie, Facilities en ASP , werkend met en voor klanten en organizaties in EMEA, Amerika en Asia Pacific. Mijn meest recente werkgever was Multrix Benelux B.V. in Amsterdam (een ASP), waar ik werkte als Manager Implementation & Integration en waar ik verantwoordelijk was voor het operationeel houden en het maken van strategische/financiele beslissingen betreft uitbreiding en up-to-date houden van hun twee Datacenters plus de benodigde infrastructuur. Ook het managen van 21 Technische IT experts, allen met een zeer verschillende kennis achtergrond (Citrix, Netwerk, Exchange, Windows, Web, Linux, Unix, Databases etc.) behoorde tot mijn verantwoordelijkheden. Deze experts zijn verantwoordelijk voor het implementeren van nieuwe klanten apparatuur, netwerk access en naar Multrix uitbestede applicaties (ca. 225 verschillende), capaciteits bewaking en uitbreiding (voor Service Levels confirmatie) en tijdige technologie vernieuwing. Ik ben zeer regelmatig de hoofdrolspeler geweest bij grote outsourcing projecten (GEIS heeft al zijn 5 Wereld-wijde Netwerken geoutsourced naar MCI –Worldcom). Tijdens andere werkzaamheden bij GEIS, IP Powerhouse en Multrix ben ik zeer betrokken geweest bij outsource trajecten van onze klanten , uiteraard samengaand met alle organisatorische veranderingen die het outsourcen met zich meebrengt. Ik zou het echter een uitdaging vinden weer in een grootschaliger en internationale cultuur aan het werk gesteld te worden, waar ik mijn technische- en people management vaardigheden naar behoren kan gebruiken. Ik heb, buiten mijn practische ervaring, veel theoretische kennis opgedaan in de diverse technische- en management cursussen, waarvan de meesten op Universitair niveau waren. Ik ben zeer bekend met Project – en Service Level Management en het opstellen en beoordelen van SLA’s. Ik ben altijd verantwoordelijk geweest voor budgetten, heb een hands-on mentaliteit, ben zeer energiek en heb een flexibele werkinstelling. Ik heb altijd mijn teams, waar ik voor verantwoordelijk was, vanwege mijn hands-on mentaliteit en instelling, tot hoge productiviteit kunnen aanzetten, normaliter in een ontspannen werk omgeving. Ik denk dat ik met mijn ruime achtergrond een perfecte bijdrage aan de kwaliteits verbetering, reorganisatie behoeften en groei van menig bedrijf zou kunnen geven.

Talenkennis interimmanager

Nederlands-moedertaal
Engels-Uitstekend
Duits-Redelijk
Frans-Matig

Overig

Ik ben op zoek naar een tijdelijke (Senior) Management positie in een dynamisch en liefst internationaal bedrijf.
Ik ben tot op heden altijd in vaste diensbetrekking geweest, maar zou graag nu een aantal jaren mijn kennis willen gebruiken op Interim basis, bij liefst grootschalige en Internationale bedrijven.


 beschikbaar?