T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim manager

Interim manager

Werkervaring interimmanager

01/2003 – heden Interim werkzaamheden vanuit eigen management BV
Door onder andere accountantskantoren ingehuurd als cliënt-manager.
In deze functie verantwoordelijk voor verzorging en aansturing van complete jaarwerk en advisering van cliëntenportefeuille.

01/2002 – 12/2002 Interim Financieel Adviseur bij franchisegever op het gebied van sportschoenen en sportkleding met vijftig verkooppunten in Nederland.
In de functie van adviseur verantwoordelijk voor:
· Adviseren van de directie:
· Advisering inzake overdracht onderneming;
· Advisering inzake strategische en financiële planningen;
· Advisering inzake financieringsstructuur.
· Opstellen begrotingen en prognoses franchisegever;
· Samenstellen jaarrekeningen franchisegever en eigen winkels;
· Analyse nieuwe vestigingsplaatsen;
· Opstellen diverse bedrijfsvergelijkingen van franchisenemers;
· Bedrijfseconomische begeleiding franchisenemers:
· Opstellen prognoses en begrotingen;
· Afstemmen en invoeren noodmaatregelen, kostenbesparingen, betalingsregelingen, etc.
· Financiële begeleiding franchisenemers:
· Begeleiding herfinancieringen, wo besprekingen banken;
· Begeleiding overdracht ondernemingen.

01/2000 - 12/2001 Directeur/eigenaar van een inkoopcombinatie ten behoeve van franchisenemers. De onderneming is begin 2000 opgezet en heeft zijn activiteiten in september 2001 overgedragen. In de functie van directeur verantwoordelijk voor:
· Opzetten onderneming, wo regelen financiering, regelen contracten leveranciers en cliënten etc.;
· Opzetten en implementeren van automatisering;
· Leiding onderneming;
· Onderhouden contacten relaties (leveranciers / cliënten / financiers);
· Bewaken personele bezetting, wo aannemen en ontslaan personeel;
· Opstellen diverse rapportages en analyses.

04/1998 - 12/1999 Eigenaar administratiekantoor. In dit kantoor waren 3 personeelsleden aanwezig. De dienstverlening bestond uit:
· Voeren financiële administratie;
· Opstellen tussentijdse overzichten;
· Opstellen jaarrekeningen;
· Opstellen fiscale aangiften (OB, IB Vpb);
· Diverse advieswerkzaamheden op gebied van accountancy (opstart, financiering, personeelsbeleid, administratie, beëindiging etc);
· Alle verdere voorkomende werkzaamheden.
Het kantoor heeft eind 1999 zijn activiteiten verkocht aan Deloitte en Touche.

03/1977 - 03/1998 Dienstverbanden bij diverse accountantskantoren
Begonnen in 1977 als assistent. Na diverse omzwervingen bij grote accountantsorganisatie (BDO Dijker, Dijker en Doornbos) uiteindelijk in 1992 in dienst getreden bij KPMG Accountants.
Tijdens de diverse dienstverbanden alle voorkomende werkzaamheden op het gebied van accountancy uitgevoerd, waaronder:
· Advisering;
· Opstellen en bespreken jaarrekeningen;
· Optreden als interim-controller of interim-administrateur;
· Voeren financiële administraties;
· Voeren loonadministraties;
· Systeembeheerder en opleider op het gebied van automatisering;
· Coachen en opleiden van assistenten, wo geven van cursussen en workshops.

In de KPMG periode ten laatste werkzaam als senior-relatiebeheerder met eigen cliëntenportefeuille en budgettaire verantwoording hierover.

Opleiding interimmanager

1989 - 1991 Opleiding AA (geen diploma, wel enkele certificaten)
1987 – 1989 Staatspraktijkdiploma II (SPD II) (diploma)
1985 - 1987 Staatspraktijkdiploma I (SPD I) (diploma)
1973 - 1976 MEAO Administratief-Bedrijfseconomisch (diploma)
1969 - 1973 MAVO (diploma)

Cursussen:

Tijdens de dienstverbanden bij diverse accountantsbureaus jaarlijks diverse interne cursussen en workshops gevolgd. Variërend van fiscale en controle-technische tot commerciële/communicatieve cursussen en workshops.


 beschikbaar?