T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim /Project/Change Manager

Interim /Project/Change Manager

Werkervaring interimmanager

Sabbatical
April 2004 - heden

Hellmann Worldwide Logistics, Dubai, United Arab Emirates
Januari 2004 – Maart 2004 Interim Manager Finance Afdeling
Dagelijkse leiding Finance Afdeling
Veranderingen aangebracht in systemen, procedures en transactievastlegging zodat resultaten dagelijks beschikbaar zijn alsmede betrouwbare management informatie.
Opgezet en ingevoerd een automatisch rapportage systeem voor periodieke management informatie en hoofdkantoor rapportage, o.a. de Balans en Verlies en Winst rekening.

ABN AMRO Bank N.V., Amsterdam, Nederland
Januari 2002 – Juli 2003 Project Manager
Analyse gemaakt van de rekeningen, die door de bank gebruikt worden om transacties vast te leggen tussen binnen- en buitenlandse dochters, om vast te stellen of deze gekoppeld waren aan de juiste Strategic Business Unit, en daar waar nodig korrekties aan brengen. Project succesvol afgerond resulterende in substantiële vermindering van de verschillen.
Procedure geschreven en geïmplementeerd voor het openen en onderhoud van dit soort rekeningen.

ABN AMRO Bank Maroc S.A., Casablanca, Marokko
Januari 1998 – December 1998 Local Implementation Manager
Op lokaal nivo de eindverantwoordelijkheid over een project dat succesvol binnen de planning heeft geresulteerd in de vervanging van een batch georiënteerd administratief banksysteem naar een online real time systeem.
Training sessies georganiseerd en gegeven voor 350 medewerkers.
Nieuwe procedures en formulieren geïntroduceerd.
Lid van de stuurgroep.

Januari 1999 – December 1999 Operations Manager/Hoofd GTS
In januari 1999 tot Operations Manager en Hoofd GTS benoemd, verantwoordelijk voor binnenlands- en buitenlands betalingsverkeer, documentaire accreditieven, Dealingroom operations, Bewaarbedrijf, Swift, elektronisch bankieren, Cash Management.
De GTS organisatie geïmplementeerd inclusief het verkoop team
Lid van het Management team en Audit comité
Organisatorische veranderingen aangebracht in de back office en in 20 kantoren ten einde zoveel mogelijk handmatige processen te elimineren en de efficiency te verbeteren
Verantwoordelijk voor het budget en de doelstellingen van GTS

Januari 2000 – December 2001 Chief Operating Officer
Verantwoordelijk gemaakt voor ICT en O&I, lid van de stuurgroep Automatisering
Direct verantwoordelijk voor 85 medewerkers op het hoofdkantoor in Casablanca, en indirect voor 100 medewerkers in 20 kantoor verspreid door het land.

ABN AMRO Bank (Moscow) Ltd, Moskou, Rusland
Januaryi1995 – December 1997 Chief Administration Officer
Verantwoordelijk voor Operations, ICT, Financiële administratie en rapportages (Hoofdkantoor en lokale Centrale Bank), lid van het Management team, Audit comité, en het Asset & Liability comité.
Electronic Banking en Cash Management geïmplementeerd bij zakelijke klanten, zoals Akzo Nobel, Philips en Yamanouchi.
Co-ordinatie en supervisie over het gehele jaarlijkse budget proces van de bank
Intensieve contacten met de lokale Centrale Bank, externe Accounts en lokale leveranciers
Afdeling bewaarbedrijf opgezet voor Financiële Instellingen.
In drie jaar is de bank gegroeid van 35 naar 150 medewerkers.

ABN AMRO Bank NV, Amsterdam, Nederland
Januari 1983 – Januari 1998 Information Manager

ISAP (International Standard Application Platform)
Gedurende 6 weken ISAP (real time on line bank applicatie voor het buitenlandse netwerk van de bank) getest in Hong Kong, aanbevelingen gedaan ter verbetering van het systeem.
Gedurende 4 weken ISAP mee helpen implementeren in Griekenland (pilot kantoor)
Gebruikers specificaties opgezet voor Hoofdkantoor rapportage in ISAP, deze getest en succesvol geïmplementeerd.
Voorstellen gemaakt en geïmplementeerd voor het standaardiseren van ISAP

Luxemburg
Analyse gemaakt van de organisatie en procedures, voorstellen gedaan ter verbetering hiervan en deze geïmplementeerd . Project binnen de gestelde tijd succesvol afgerond.

Paris
Gedurende 3 maanden de verschillen, ontstaan tijdens de conversie van geautomatiseerde systemen in ons kantoor in Parijs, onderzocht en opgelost.

Singapore
Een regionale support afdeling (5 mensen) opgezet in Singapore en hieraan gedurende 1 jaar leiding gegeven. De afdeling was verantwoordelijk voor ondersteuning aan de kantoren in de regio (Japan, Taiwan, Hong Kong, Australie en Sri Lanka) op het gebied van ICT, O&I en administratieve organisatie.
Gebruikers specificaties gedefinieerd voor een geautomatiseerd systeem voor ons kantoor in Colombo, Sri Lanka, deze gestrest en ter plaatse succesvol geïmplementeerd.

Londen
Deelgenomen aan de set up van een Effecten kantoor dat actief was in de primary- en secundary markt.
Verantwoordelijk voor het werven van personeel en hun training
Procedures voor de back office opgesteld

ABN AMRO Bank N.V., Amsterdam, Nederland
September 1966 – December 1987 Buitenlands Effecten Bedrijf

Deelgenomen aan de fusie van twee afdelingen
Deelgenomen aan de verhuizing van de gefuseerde afdeling naar Breda
Nieuw aangetrokken personeel voor Breda getraind en gecoacht gedurende 1 jaar in Amsterdam
Benoemd tot Hoofd Custody Unit, verantwoordelijk voor 25 medewerkers verdeeld over 3 groepen
In New York lang uitstaande verschillen opgelost met onze grootste Amerikaanse custodian bank.

Opleiding
Juni 1966 HBS A Westfries Lyceum, Hoorn (Noord Holland)

Cursussen
Management Course de Baak
Management Course University Nijenrode

Talen
Engels Vloeiend
Frans Goed
Duits Redelijk
Russisch



 beschikbaar?