T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



sr manager finance & control / controller / adviseur

sr manager finance & control / controller  / adviseur

Werkervaring interimmanager

vanaf 2002 zelfstandig interim manager

2010 – heden manager financiële administratie – BCOU (6 mnd.)
bestuursbureau christelijk onderwijs Utrecht t.b.v. 40 scholen PO en VO, 100 mio.
projectleider: herijken taken, verantwoordelijkheden en bevoegdheden financiën, verbetertraject dienstverlening financiën en p&c-cyclus en implementatie digitale factuurverwerking (K+V Donau).
manager: dagelijkse leiding van de afdeling, financieel beleid, jaarrekening, administratieve organisatie, optimaliseren personele component, onderhouden klantcontacten met scholen.

2009 – heden strategisch adviseur penningmeester/DB en directie – ABVAKABO FNV (vanaf september)
adviseren m.b.t.: financieel- en beleggingsbeleid, governance, verbetertraject afdeling financiën, implementatie nieuwe versie administratie software, invoering digitale factuurverwerking, waarnemen diverse bestuursvergaderingen van gelieerde organisaties voor penningmeester.

2009 – 2009 financieel adviseur – gemeenschappelijke regeling SWZeist (op consultancybasis–9 mnd.)
adviseren m.b.t.: financiële ontvlechting oude GR in GR en private onderneming, opstellen meerjarenbegroting 2010-2012, opstellen werkafspraken tussen GR en private onderneming.

2009 – 2009 hoofd financiën – gemeenschappelijke regeling De Waard (4 mnd.)
verandermanager; samenvoegen van 3 financiële afdelingen van 3 gemeenten binnen 1 nieuwe ambtelijke werkorganisatie.

2008 – 2009 manager financiën – woningbouwcorporatie IntermarisHoeksteen (8 mnd.)
verandermanager; opstellen / uitvoeren reorganisatieplan van de afdeling, positioneren van de (werkprocessen van de) afdeling binnen de nieuwe sector bedrijfsvoering, implementeren nieuw ERP systeem, jaarrekening 2008.

2008 – 2009 adjunct directeur dienst financiën, planning & control – VU Amsterdam (10 mnd.)
interim-/verandermanager: plaatsvervangend directeur, projectmanager bedrijfsvoering, digitalisering van facturen en doorbelasting, reorganisatietraject fp&c; onderhouden klantcontacten met directeuren bedrijfsvoering en controllers van de faculteiten, voorzitter controlleroverleg faculteiten en diensten.

2008 – 2008 organisatie adviseur – Shared Service Center ICT van Dienst Justitiële Inrichtingen / ministerie van Justitie (op consultancybasis – 5 mnd.)
adviseren m.b.t.: de bedrijfsvoering / inrichten control functie; coachen hoofd bedrijfsvoering.

2008 - 2008 financieel adviseur – stadsdeel Amsterdam Noord (op consultancybasis – 3 mnd.)
adviseren m.b.t.: de samenwerking (mogelijke fusie) van het Bredero College en het ROCvA; onderzoeken/beoordelen: financiële positie van het ROCvA, financiële consequenties voor het stadsdeel / het Bredero College.

2007 - 2008 financieel adviseur – ministerie van Binnenlandse Zaken (op consultancybasis – 6 mnd.)
adviseren m.b.t.: vorming agentschap Werkmaatschappij, overgang kasverplichtingen stelsel naar baten/lasten stelsel; jaarplannen houdstermaatschappij en 12 bedrijfseenheden m.b.t. toetredingseisen agentschap; financieel beleid; concern /-businesscontrol; p&c cyclus en managementinformatievoorziening.

2007 - 2007 controller – Sociale Werkvoorziening Zeist (10 mnd.)
interim-manager: opstellen herziene begroting 2007 en 2008 i.v.m. preventief toezicht provincie; optimaliseren p&c-cyclus, ontwikkelen management-, bestuursrapportages en strategisch bedrijfsplan; opstellen inkoopbeleid, mandatering, informatiebeleidsplan; overige control werkzaamheden.
adviseren: onderzoekstraject mogelijke fusie en extern onderzoek inzet andere doelgroepen


2005 - 2007 manager administratieve financiële dienstverlening – provincie Noord-Holland (17 mnd.)
interim-/verandermanager: ontwikkelen klantgerichte, professionele, kwalitatief hoogwaardige sector met oog voor de medewerkers in de cultuurverandering; porte-feuillehouder projecten dienstverleningsovereenkomsten / klantrapportages, product-dienstencatalogus, tijdschrijfcoderingen / kostenverrekening en managementinformatie; invoeren diverse SAP modulen binnen de sector.

2004 - 2005 hoofd financieel economische zaken – Shared Service Center Midden van Dienst Justitiële Inrichtingen / ministerie van Justitie (16 mnd.)
interim-/projectmanager: opzetten financiële administratie, planning & control en inkoop, coördineren transitieproces klantprocessen binnen het ssc, zorg dragen voor gewenste cultuurverandering en medewerkers begeleiden / coachen naar de nieuwe organisatievorm van / werkwijzen binnen het ssc; invoeren efficiencyverbeteringen: e-procurement, p&c-cyclus, afhandeling facturen/personeelsdeclaraties, digitalisering factuurverwerking; businesscontroller, accountmanager voor 6 (van de 21) klanten.

2003 - 2004 projectmanager – Meurs Software Nederland N.V. (op consultancybasis – 8 mnd.)
voorzitter projectteam implementatie software pakket ARIS 2000 bij afvalinzameling-bedrijf De Meerlanden.

2003 - 2003 projectmanager financiën en belastingen – Hoogheemraadschap Delfland (3 mnd.)
inwerken/coachen opvolger, diverse projecten: nieuw belastingen systeem incl. voorbereiding Europese aanbesteding, nieuw financieel systeem, onderzoek gevolgen van het afschaffen van de belastingheffing via de energienota, afronden organisatiewijziging.

2002 - 2003 manager financiën en belastingen – Hoogheemraadschap Delfland (6 mnd.)
interim-manager: dagelijkse leiding, uitvoeren organisatieveranderingen, begroting, voorjaarsnota, de kohierplanning, kwartaal- en maandrapportages.

2002 - 2002 hoofd planning & control – dienst Ruimtelijke Ordening Amsterdam (5 mnd.)
interim-/projectmanager: dagelijkse leiding, opstellen reguliere p&c producten: begroting, bestuurlijk jaarplan, interne maandrapportages en kwartaalrapportages; projectmanager bestuurlijk informatie managementvoorziening en AO.


1997 - 2002 dienst Stadsuitvoering - gemeente Zaanstad
sectorhoofd middelen / dienstcontroller


1989 – 1997 dienst Milieubeheer - gemeente Zaanstad
1995 – 1997 sectorhoofd reiniging en wagenparkbeheer
1991 – 1995 chef bedrijfsbureau
1990 – 1991 projectleider gescheiden afvalinzameling
1989 – 1990 bedrijfskundig medewerker bedrijfsbureau

Opleiding interimmanager

Economie / bedrijfskunde - Universiteit van Amsterdam

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

(top 10 (vd 16) afkomstig uit een laatste test in afnemende volgorde:)Verantwoordelijkheidsgevoel, besluitvaardigheid, interpersoonlijke sensitiviteit, organisatie sensitiviteit, communicatieve vermogen, analytisch vermogen, sturend vermogen, flexibiliteit, doorzettingsvermogen en visie

Talenkennis interimmanager

Ned. / Engels

 beschikbaar?