T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Consultant / Interim Manager

Consultant / Interim Manager

Werkervaring interimmanager

De ervaringsgebieden zijn als volgt te omschrijven:
· Relatiebeheer intern en extern
· Directe Verkoop
· Marketing van consumentengoederen
· Managen van verkoopteams, commerciële en
marketingafdelingen
· Managen van een afdeling facilitaire ondersteuning
· Geven van lezingen en colleges

Samenvatting
Hans heeft in zijn loopbaan een brede ervaring opgedaan in diverse management-, sales- en marketingfuncties, in zowel een publieke als private werkomgeving.

De ervaringsgebieden zijn als volgt te omschrijven:
· Relatiebeheer intern en extern
· Directe Verkoop
· Marketing van consumentengoederen
· Managen van verkoopteams, commerciële en marketingafdelingen
· Managen van een afdeling facilitaire ondersteuning
· Geven van lezingen en colleges

Zijn focus is vooral gericht op Verandermanagement vanuit attitude. Mensen zijn in zijn optiek de meest cruciale factor in het voortbrengingsproces en niet altijd eenvoudig beïnvloedbaar. Verbeteringsprocessen zijn daarmee ‘never ending’ hetgeen verankerd kan worden in organisaties, culturen en individuen. Voortdurende verandering als constante factor, maar wel met een doel en richting!

Werkervaringen

Dec.’98 – Sep. ‘00
Commercieel Manager Van Oordt BV (Portieverpakkingen)
Van Oordt is dé specialist in het ontwikkelen, drukken en verpakken van levensmiddelen voor eenmalig gebruik. Is onderdeel van de Duitse Süd-Zucker groep. Door het wegvallen van een van de directeuren en Europese expansiedrift onstaat de behoefte aan een commercieel manager. Een nieuwe functie op dat moment.
·Verantwoordelijk voor het commercieel beleid ten aanzien van producten, middelen en mensen.
·Opstellen van commerciële plannen ter uitvoering van genoemd beleid.
·Managen van de afdelingen Verkoop buiten- en binnendienst, Marketing services, logistiek. (28 personen).
·Beheren van een aantal Key Accounts.
·Productontwikkeling (EURO- en Oranjeconcept).
·Introductie van nieuwe producten (EURO- en Oranjeconcept, Lucky Sugar en Flow Stick).
·Stroomlijnen van de communicatie uitingen (memo’s, brieven, offertes, mailings, advertenties), alsmede het gebruikersvriendelijker maken door het creëren van sjablonen en richtlijnen.
·Het opstellen van diverse richtlijnen en procedures om historische kennis voor de toekomst te borgen en beslissingstrajecten te verkorten.
·Het verbeteren van het order-leverproces door de ‘flow’ inzichtelijk te maken en vervolgens met de gebruikers in het proces tot nieuwe processen te komen.
·Het opzetten van een prestatie bonussysteem voor verkopers en leidinggevenden.

1997-2000
Hogeschool West Brabant
·Het geven van 1 à 3 gastcolleges per jaar binnen de module creatief Management.

Mei.’97 – Nov. ‘98
Marketing Manager West Europa Swedish Match CigarsSwedish Match is een Zweedse multinational in ‘vuurnemers en –gevers’ met in Nederland het hoofdkantoor van de productdivisie sigaren. Aantal werkzame personen binnen de divisie: 250.
·Opstellen en beheren van marktplannen ten aanzien van producten en middelen.
·Intensief contact met locale marketing- en productmanagers over targets, acties en dagelijkse vraagstukken.
·Organiseren en voorzitten van de 3 maandelijkse International Marketing Conference (Locale marketingverantwoordelijken en genodigden van buiten Europa).
·Organiseren van sigarenproeverijen ter introductie van nieuwe producten en in het kader van sponsoring Whitbread Race around the World.
·Laten uitvoeren van marktstudies door externe bureaus.
·Actieve deelname aan productontwikkelingstrajecten. (projectgroepen).
·Mede-schrijver en Editor van ‘The International Cigar Journal’, een 3 maandelijks magazine (oplage 10.000) dat aan alle interne relaties en een selectie van externe relaties werd verzonden.Hogeschool West Brabant
·Het geven van marketing colleges (2 avonden per week). (Marktonderzoek, Marketing Informatie Systemen, NIMA-C casuïstiek).

Okt. ’94 – Apr. ‘97
Verkoopleider Brouwerij Palm Nederland BV
De verkopers rapporteren tot dan toe rechtstreeks aan de verkoopdirecteur die dit wil delegeren. Hans gaat de functie van verkoopleider vorm geven.
·Opstellen van verkoopplannen landelijk (en regionaal i.s.m. verkopers) voor producten en middelen.
·Managen en coachen van verkoopteam (6 personen).
·Opzetten van landelijke en regionale acties gericht op horeca segment.
·Selecteren en trainen van tijdelijke promo-teams voor genoemde acties.
·Lid projectteam ter herstructurering van het bestaande loongebouw en functieclassificering.
·Nauw betrokken bij alle marketingbeslissingen die voor de Nederlandse markt werden genomen.

Mei ’92 – Okt. ‘94
Hoofd binnendienst Brouwerij Palm Nederland BV
Palm is inmiddels een bedrijf van 11 personen en bouwt een eigen pand in Nederland. Er ontstaat behoefte aan het opbouwen van een eigen back office. Hans neemt de opdracht aan om dit op te zetten.
·Verantwoordelijk voor de totale back office Nederland (Telefoon/receptie, administratie, verkoop binnendienst, logistiek).
·Leidinggeven aan 3 personen.
·Data analyse van interne data ter ondersteuning van verkoopdirecteur Nederland. (verkoopcijfers / segmentaties naar producten, klanten, regio etc... / bezoekrapportages / marktdekking / etc...).
·Opzetten en beheren van een systeem voor debiteuren- en crediteurenbewaking.
·Verzorgen van maandelijkse BTW aangifte en –afdracht.
·Beheren van cashflow (bank en kas) en maandelijkse financiële rapportage aan controller.
·Opzetten van een klachtenregistratiesysteem.
·Stroomlijnen van communicatie uitingen, met als doel een herkenbaar en consistent naar buiten treden te realiseren.
Dec. ’90 – Apr. ‘92
Verkoper Brouwerij Palm Nederland BV
We spreken hier over een bedrijf in de pioniersfase. Palm was sinds enkele maanden zelfstandig actief op de Nederlandse markt. Personeelsbestand: 3.
·Het onderhouden en uitbreiden van het klantennetwerk (groothandel / horeca / slijters) in Zuid Nederland, waarbij de target werd bepaald a.d.h.v. omzet en marktdekking.
·Het verzorgen van bierproeverijen bij klanten en tijdens evenementen.
·Het afhandelen van regionale sponsoring verzoeken.

1986- 1990
Chef Interne Zaken bij Belastingdienst
·Opstellen en beheren van het exploitatiebudget voor het beheer van het belastingkantoor Breda.
·Leiding geven aan 5 facilitaire diensten; telefoon / receptie / postkamer / technische dienst / drukkerij (resp. 3,2,3,2,2 personen).
·Contactpersoon voor diverse externe relaties zoals, Rijksgebouwendienst, Cateraar, Schoonmaakbedrijf.
·Als contactpersoon Belastingdienst lid van de projectgroep ‘Renovatieproject Belastingkantoor Breda’.

1983- 1986
Administratief medewerker bij Belastingdienst
·Diverse werkzaamheden ter administratieve voorbereiding en afhandeling van het ‘aanslag proces’.
·Het beoordelen van aangiften en opleggen van ‘voorlopige belasting aanslagen’.
·Controleur in opleiding. Niet met goed gevolg afgelegd.




Opleiding interimmanager

Management training Krauthammer
Master in Business Administration - PT
Diverse management- en salestrainingen
HEAO – PT (CE-Internationaal Marketing Management)
Praktijkdiploma Nederlandse bedrijfscorrespondentie
MEAO – BE/BA
MAVO



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Handelen vanuit respect
Goede integratie linker- en rechterhersenhelft (ratio/gevoel) (lichte dominantie links)
Denkt goed na, maar niet te lang


Talenkennis interimmanager

NL uitstekend
ENG uitstekend
DU voldoende/goed
FRA voldoende/goed

Overig

Gezond van lichaam, geest en ziel
Beoefenaar Aikido

 beschikbaar?