T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



HR interim adviseur/ manager

HR interim adviseur/ manager

Werkervaring interimmanager

Kernactiviteiten als HR generalist zijn:

• Het implementeren van personeelinstrumenten
o.a. op het gebied van functionering gesprekken, beoordelen en
functiewaardering;

• Opzetten van formatieplannen, opleiding-en trainingsbeleid (POP);

• Integratie van een personeelsinformatie en salarissysteem;

• Implementatie/upgrading Arbeidsvoorwaarden (Personeelshandboek);

• Begeleiden van veranderingsprojecten;

• Recruiting

• Coachen van management en medewerkers;

• Begeleiden van fusie/ reorganisaties inclusief OR begeleiding en outplacementtraject;

• Conversie pensioenregelingen

Werkervaring als zelfstandige

Opdrachtgever(s):
Periode juli tot eind september 2006
Belastingdienst
• Werkzaamheden: als extern 1e selecteur ingezet met als taak selectiegesprekken te voeren
en beoordelingen op te stellen.
In het kader van een landelijk doel: het werven en selecteren t.b.v. 800
vacatures.
Landelijk doel: het werven en selecteren t.b.v.800 vacatures op MBO/HBO/WO niveau.
Functie: externe 1e selecteur met als taak selectiegesprekken voeren en beoordelingen opstellen.

Periode vanaf oktober 2006
Diverse HR opdrachten vervuld op het gebied van personeelsmanagement.

Periode mei t/m oktober 2007
MyCom Nederland
• Werkzaamheden: vervanging HR adviseur.
Specifieke opdrachten:
Verbeteren /optimaliseren beheersmatig processen in-,door-en uitstroom
Optimaliseren Personeelsinformatiesysteem/ rapportages e.d.
Opzetten en implementeren opleidingshuis;Uitrollen formatieplannen/ KPI’s


Vorige werkgevers:
Periode november 1999 tot 1 april 2006:

• Werkgever: Hoya Lens Nederland B.V. te Uithoorn, onderdeel van Hoya
Vision Care Europe N.V., behorende tot Hoya Corporations, Japan.
Afdeling: Human Resources Management

• Functie: Human Resources Manager en MT lid

• Werkzaamheden: het ontwikkelen van doelen van het HRM beleid en het concreet
vertalen van deze doelen naar wegen en middelen. Op het gebied
van personeelsmanagement optimaliseren van samenhangende
personeelsbeheersystemen. Opzetten van formatie en opleiding-
en trainingsbeleid en de integratie van het personeelsinformatie
en salarissysteem. Het adviseren en ondersteunen van de directie,
leidinggevenden en medewerkers.

• Bereikt: Personeelshandboek; Ziekteverzuimbegeleiding en verzuim
percentage verlaagt van 12 naar 4,8 % (termijn van 5 jaar); In-
door en uitstroombeleid o.a. verloop verminderd van 20% naar
10% (termijn 4 jaar); Invoering 2 shift systeem; Arbeidsomstandig-
heden beleid/ inzet (optimalisering) management en arbodienst;
Invoering personeel informatiesysteem Perman en het salarissysteem
ADP;
Conversie pensioenregeling (van Eindloon naar geïndexeerd
Middelloon pensioen);
Invoering functiewaarderingsysteem en beleid functionerings-
gesprek en beoordelingssysteem inclusief training; Opleidingsplan
inclusief opzet “pop’s”;
Reorganisatie productieafdeling (2005), d.w.z. inkrimping van productie
personeel;
Opzet Sociaal plan, afstemming met OR en initiëren van
outplacement trajecten t.b.v. reorganisatie productie afdeling, dwz.
reductie productie personeel (18 FT).


Periode mei 2002 tot 1 april 2006:

• Werkgever: Hoya Vision Care Europe te Uithoorn, onderdeel van Hoya
Vision Care Europe N.V., behorende tot Hoya Corporations, Japan.
Afdeling: HRM

• Functie: Human Resources Manager ( gedetacheerd op parttime basis)

• Werkzaamheden: het ontwikkelen van doelen van het HRM beleid en het concreet
vertalen van deze doelen naar wegen en middelen. Op het
gebied van personeelsmanagement optimaliseren van samen-
hangende personeelsbeheersystemen.

• Bereikt: Staff Manual; Opzet Arbo beleid en introductie Arbodienst;Uitvoering
Risico en Evalutie (intern met Arbodienst);
Opzet en invoering opleidingsprogramma voor diverse afdelingen
o.a. t.b.v. Marketing en Finance.


Periode juni 1990 tot november 1999:

• Werkgever: De Ruiter Gemeenschappelijke Dienstverlening BV,
te Halfweg, onderdeel van BAM Infratechniek BV,
behorende tot de Koninklijke BAM Groep NV te Bunnik.
Afdeling Personeel & Organisatie

• Functie: Hoofd Personeelszaken en MT lid

• Werkzaamheden: Het gestalte geven aan het personeelsmanagement, rekening-
houdend met het commercieel- en financiële beleid.
Operationeel en beleidsmatig ondersteunen van het manage-
ment in de uitvoering van het personeelsmanagement
Het ontwikkelen en uitvoeren van HRM beleid als onderdeel
van het ondernemingsbeleid;

Het adviseren en ondersteunen van directies van 5 werk-
maatschappijen.

• Bereikt: Opleidingsbeleid d.m.v. programma voor uitvoerders en hoofduitvoer-
ders; Verzuimaanpak verlaging ziektepercentage van 11% naar 7%
door aandacht en voorlichting management inzake
kostenbewust zijn bij arbeidsongeschiktheid (pilot SFB); In, door -en
uitstroombeleid o.a. aanpak verloop door ontwikkeling van binders
vanuit de eigen organisatie; Arbeidsomstandighedenbeleid;
Conversie pensioenregeling; Invoering functiewaarderingsysteem voor
het elektrotechnisch bedrijf; Harmonisatie arbeidsvoorwaarden in
verband met overname bedrijf; Begeleiden/ uitvoeren van personeels-
reductie t.w.150 medewerkers cq. overname nieuw bedrijf en harmonisatie
van het arbeidsvoorwaarden pakket voor 50 medewerkers ;
Begeleiding van de organisatorische veranderingen in het kader van
overgang van een vestigingsorganisatie naar een productmarkt-
organisatie met als resultaat nieuwe struktuur.


Periode september 1988 tot 1 december 1989

• Werkgever: Vervoercentrum “De Klok” te Nijmegen
Afdeling Personeel & Organisatie

• Functie: Hoofd Personeel & Organisatie en MT lid



• Werkzaamheden: Het ontwikkelen en uitvoeren van HRM beleid als onderdeel van het
ondernemingsbeleid; In het bijzonder op het gebied van
opleidingsbeleid; verzuimbeleid; in, door -en uitstroombeleid;
arbeidsomstandighedenbeleid.

• Bereikt: Project veilig werken in de Warehouse afdelingen Tapijt en Opslag;
Verlaging van het ziekteverzuim door invoering arbodienst, gespreks-
training leidinggevenden t.b.v. langdurig zieken; Opzet Personeelhand-
boek. Wervingsactiviteiten, mede voor aangesloten vervoerders opgezet;
OR activiteit opnieuw opgezet.


Periode april 1979 tot september 1988:

• Werkgever: Maxis BV te Muiden, onderdeel van de Koninklijke Bijenkorf Beheer
NV te Amsterdam.
Afdeling Personeel & Organisatie

• Functie: Chef Personeelszaken en lid van het beleidsteam

• Werkzaamheden: Het uitvoeren van het personeelsbeleid aan de hand van de KBB
CAO;
In het bijzonder op het gebied van het opleidingsbeleid, verzuimbeleid,
in, door -en uitstroombeleid; Arbeidsomstandighedenbeleid.

• Bereikt: Wervings activiteiten opgezet ten behoeve van parttimers; Hoog
verloop van 25 % teruggebracht naar 13 %; Invoering FUWA functie-
waarderingsysteem en beoordelingssysteem; Uitvoering van een
reorganisatie m.b.t. 80 medewerkers en afstemming met OR.


Periode november 1976 tot april 1979:

• Werkgever: Hema BV te Leiden/Amsterdam, onderdeel van KBB beheer.
Afdeling Personeelszaken

• Functie: Districtspersoneelschef Vestigingen West Nederland en lid van het Districtsteam

• Werkzaamheden: Het uitvoeren van het personeelsbeleid aan de hand van de KBB CAO;
In het bijzonder op het gebied van het opleidingsbeleid, verzuimbeleid,
in, door -en uitstroombeleid; arbeidsomstandighedenbeleid;

• Bereikt: Optimalisering personeelsvoorziening (centralisering vacaturemelding)
voor 16 HEMA vestigingen;
Bemanningsactiviteit voor 4 nieuwe HEMA vestigingen uitgevoerd,
inclusief de werving en selectie; Actief verzuimbeleid in HEMA
vestigingen opgezet; Opleidingstraject voor Rayonmanagers opgezet
rekeninghoudend met grootte van een Hema vestiging.

Periode september 1975 tot november 1979:

• Functie: Medewerker Personeelszaken Vestigingen

• Werkzaamheden: Stafactiviteiten op het hoofdkantoor op het gebied van
sterkte /zwakteanalyses van vestigingen; mede opzetten van nieuw
beoordelingssysteem; Ziekteverzuimbeleid mede opgezet;

• Bereikt: Basis gelegd voor een loopbaan binnen KBB en bijdragen aan diverse
personeelinstrumenten geleverd.























Opleiding interimmanager

Opleiding:
Mulo A ’61 - ’65 (diploma)
Hbs A ’65 - ’68 (diploma)

Heao ’70 - ’71
Sociale Academie studierichting Personeelswerk ’71 - ’75 (diploma)

Cursussen:
Vakgerichte opleidingen
PAO Sociaal Beleid 1983 (certificaat)

PAO Personeelsmanagement 1994 (certificaat)

Diverse cursussen
Diverse (bedrijfs) in-en externe cursussen gevolgd op het gebied
van personeelsmanagement vanaf 1975;

Strategisch Opleidingsmanagement (De Baak) 1992

Scoren met personeelsmanagement (Ned. Studie Centrum) 1998

Personeelsmanager en de Ondernemingsraad (De Baak) 2000

Voortgezette professionalisering Organisatiekunde (NVP) 2003



Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Persoonlijke : Proactief, integer en loyaal,
competenties vasthoudend, communicatief, bouwer, teambuilder,
organisatiesensitief, veranderingsgezind, flexibel,
hands-on en klantgericht



Talenkennis interimmanager

Talenkennis
Nederlands moedertaal;

Engels lezen en spreken "redelijk",
schrijven "redelijk";
Duits lezen en spreken "redelijk",
schrijven "redelijk".
Frans lezen en schrijven “matig”



Overig

Lidmaatschap Nederlandse Vereniging voor Personeelbeleid

Algemeen:
Internetervaring Word, Excel, Powerpoint

Kennis en ervaring Op het gebied van personeelinformatiesystemen o.a. met Apas (Raet)
en Persmaster (CMG) en Perman I (ADP) en het tijdsregistratie-
systeem PCT4W.






 beschikbaar?