T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Interim/Projectmanager

Interim/Projectmanager

Werkervaring interimmanager

Uitgevoerde projecten

2007 Juni tot heden. Gemeente instelling.

Interim afdelingsmanager ICT/ documentaire informatie voorziening.
Programmamanager.

* Opstellen van het algemeen beleidsplan 2007/ 2008 voor de afdeling
ICT / documentaire informatievoorziening.
* Herinrichten van de primaire bedrijfsprocessen ICT / documentaire informatie
voorziening op basis van ITIL proces inrichting.
* Invoeren incident, change en configurationmanagement
* Herstructureren van de functieprofielen
* Programmamanager:
- implementatie document informatie systeem (DECOS) binnen de totale organisatie
- Implementatie Service management tool Topdesk
- Implementatie CiVision line applicaties (Getronics)
- Implementatie Migratie Novell / Microsoft platform
- Implementatie Invoeren electronische gemeente. Ontwikkellen Front/Mid/Backoffice
opbasis van extern datawarehouse
- implementatie nieuwe telecom omgeving
* Realisatie uitwijkcentrum
* Afsluiten SLA’s met externe leveranciers
* Dagelijkse leiding van beide afdelingen samen groot 13 Fte



2007 januari / februari / maart Getronics PinkRoccade

Deel Projectmanager / Servicemanager
Infrastructuur: Citrix mainframe, Windows XP, Unix, Nokia FireWall, Sharepoint.
* Projectleiding outsourcing Servicedesk activiteiten van Nederland naar Budapest (Hongarije)
* Inrichting Servicedesk (Peoplesoft) omgeving (ISO 27001 normering)


* Realisatie Functiescheiding. functioneel / technisch beheer (ISO 27001 normering)
* Inrichting ITIL processen incident, problem, change en configurationmanagement
* Realisatie CMDB nieuwe klantomgeving
* Beheer projectdocumentatie (Sharepoint)
* Implementatie Schedular tooling
* Beschrijven SLA's en OLA's
Behaalde resultaten:
* Getronics ICT servicedesk ge-outsourced van Nederland naar Hongarije.
* SO 27001 certificering verkregen via de KEMA
* Processen incident, problem, change en configurationmanagement verbeterd en
geïmplementeerd conform ISO 27001 normering.
2006 ISC (ICT-Service Centrum Politie, Justitie en Veiligheid).

Interim Adviseur Operationeel Management Servicedesk
Infrastructuur: Citrix mainframe, Windows XP, VMS, UNIX

* Herinrichten van de operationele processen met als doel de gestelde performance
indicatoren te realiseren.
* Processen borgen in de organisatie en aansluiten op het incident, change en
problemproces.
* Adviseren en coachen van het operationeel management servicedesk.
* Verantwoordelijk voor het HRM-beleid m.b.t. functionerings-, beoordelings-,
voortgangs-, investerings- en sollicitatiegesprekken.

2005 - 2006: UWV

Projectcoördinator
* Opzetten van de apllicatieve beheerorganisatie (ASL).
* Inrichting Release en Configurationmanagement.
* Coördinator testtraject FAT,GAT,PAT.
* Opzetten van een planningsysteem (MS Project 2000).
* Opzet managementrapportage.
* Deelnemer in projectbrede overlegorganen.
* Implementatie van Microsoft SharePoint project omgeving

Behaalde resultaten:
1. Overall release planning en deelproject planningen ontwikkeld in MS project 2000.
2. Structurele knelpunten analyse ontwikkeld.
3. Structurele gegevens stromen gedefinieerd en geïmplementeerd t.b.v.
voortgangsrapportage.
4. Keten brede voortgangsrapportages ontwikkeld.


2005 - 2005 : Forestbergen.

Projectleider ICT servicedesk.
* Inrichten IT servicedesk voor particuliere en professionele beleggers, conform ITIL
specificaties.
* Implementatie remote software m.b.t. tot online support (web applicatie).
* Applicatiebeheer technische analysesoftware (Wallstreet professional) en
implementatie online koersinformatie (Iris, Bloomberg).


2003 - 2005: UWV

Regionaal project-procesmanager Servicedesk.
Infrastructuur: Microsoft Windows NT 4.0 Windows 2000 Windows XP. SAP (Module Netweaver) HP Openview.


* Lid van het RSD managementteam.
* Vertalen van tactische beleidsbeslissingen naar operationeel beleid.
* Herdefiniëren van de operationele processen.
* Opstellen Projectdocumentatie (Prince2).
* Implementatie van het veranderingsproces skilled servicedesk.
* Implementeren van de ITIL-processen incident-, problem- en
changemanagement.
* Projectleiding Implementatie proces ondersteunende applicatie
HP Openview
* Procesmodellering (Protos Activate)
* Bewaken van de in de SLA gemaakte afspraken met de externe
dienstenleverancier.
* Verantwoordelijk voor het project intranet Contentmanagement.
* Verantwoordelijk voor het project migratie van NT naar Windows 2003
-groot 7000 seats-.
* Leidinggeven aan 42 ICT-Servicedeskmedewerkers 1e en 2e lijns support.
* Verantwoordelijk voor het HRM-beleid m.b.t. functionerings-, beoordelings-,
voortgangs-, investerings- en sollicitatiegesprekken.

Behaalde resultaten:
1. Tactische/operationele processen beschreven en geïmplementeerd.
2. Doelstellingen met betrekking tot de SLA afspraken gerealiseerd.
3. ITIL processen Incident-, problem- en changemanagement geïmplementeerd.
4 ITIL Proces gemodelleerd
5. Project “Intranet Contentmanagementbeheer” voltooid.
6. Migratie Project Windows NT 4.0 naar Windows 2003 voltooid.
7. Realisatie veranderingstraject (Skilled servicedesk).
8. Herdefinitie van personele inzetbaarheid waardoor de continuïteit van de
dienstverlening is gewaarborgd.

2002 - 2003 IMC (Derivatenhuis)

Project-Procesmanager IT-Servicedesk.
Infrastructuur: Windows 2000. SAP (Modules NetWeaver) Traderworkstation applicatie’s
* Vertalen van strategisch naar taktisch en operationeel beleid.
* Implementeren Configuration- en Incidentmanagement voor de gehele IT-
organisatie (ITIL).
* ITIL Proces modellering (Protos)
* Projectleiding Implementatie proces ondersteunende applicatie
Magic service enterprise.
* Afsluiten van SLA’s met de interne organisatie en externe leveranciers.
* Adviseren van de directie met betrekking tot ontwikkelingen binnen ICT.
* Algehele leiding servicedesk 1e en 2e lijns support.

Behaalde resultaten:
1. Vertalen van taktische beleidsbeslissingen naar operationeel beleid.
2. Doelstellingen met betrekking tot de SLA afspraken gerealiseerd.
3. ITIL-processen incident-, configuration-, problem- en changemanagement
geïmplementeerd.
4 ITIL processen gemodelleerd (Protos)

5. 98% uptime van de systemen gerealiseerd; conform de SLA.
6. Processen en werkinstructies in de organisatie geborgd.
7. Het project binnen de gestelde projecttermijn voltooid.


2002 - 2002 Zorgring (Stichting ter bevordering van elektronische communicatie patiëntgegevens)

Servicemanager.
Infrastructuur: Windows 2000 / Linux.
* Projectleiding VPN-project (voorloper elektronisch patiënten dossier).
* Projectleider implementatie service-, incident- en configuration management (ITIL).
* Algehele leiding van de organisatie.
* Kosten-batenanalyses presenteren m.b.t. korte- en langetermijnbeleid aan de Raad van Bestuur.
* Verzorgen van SLA’s met leveranciers en afnemers.
* Budgetbewaking.
* Realisatie abonnementssysteem van klanten.

Behaalde resultaten:
1. Stabiel functionerende VPN (EDI protocol).
2. ITIL-processen incident-, configuration-, problem- en changemanagement
geïmplementeerd.
3. Inrichting supportafdeling, bestaande uit servicedesk, onsite support en
accountmanagement.
4. SLA’s overeengekomen met leveranciers en afnemers van de dienst.

2001 - 2002 AEX

Procesmanager.
* Managen van de processen Configuration- en Incidentmanagement voor alle businesslines binnen deze organisatie (ITIL).
* Modelleren van processtructuren door middel van de PROTOS proces modelleerstool.
* Opstellen van projectdocumentatie (Prince2).
* Adviseren van het managementteam met gebruikmaking van presentaties en
rapportages.

Behaalde resultaten:
* Implementatie van het configuration- en het release-managementproces voor
zowel de interne organisatie als voor de klantenorganisatie AEX.
* ITIL Processen gemodelleerd (Protos).


1997 - 2001 AEX

Projectleider herinrichting helpdesk/fieldservices.
Infrastructuur Windows 3x, Novell 3.12 IBM tokenring, Windows NT 4.0 en Switch tradingsystem.
* Projectleiding Migratie- en Securityprojecten.
* Implementatie ITIL processen Incident-, Change- en Configuration management.
* Verzorgen managementrapportages .
* Leidinggeven aan IT-Servicedesk, 2e-lijns support en 3e –lijns systeembeheerders.


1994 - 1997 Medisch Centrum Alkmaar

Projectmanager.
Infrastructuur: Mainframe VAX/VMS en decentrale systemen. (NOVELL, Windows NT).
* Realiseren van koppelingen tussen lokale netwerken op het
ziekenhuisinformatiesysteem. (ZIS)
* Koppelen Novell naar Hiscom (VAX/VMS).


April 1991 -1994 Medisch Centrum Alkmaar

Hoofd Polikliniek Cardiologie.
* Leidinggeven aan 15 medewerkers van de afdeling Cardiologie.
* Coördinatie van de werkzaamheden rond de medische administratie van de medisch specialisten.
* Budgetbeheer van de afdeling Poli Cardiologie.
* Rapportage aan het management.

1987 - 1991 Psychiatrisch Centrum St Willibrord

Projectleider implementatie elektronisch patiëntendossier.
Infrastructuur: UNIX platform
* Projectleiding migratie naar elektronisch patiëntendossier.
* Projectleiding realisatie infrastructuur kantoorautomatisering.
* Projectleiding realisatie scholingstraject gebruikers.

1982 -1987 Ziekenfonds Noord-Holland-Noord

Administratief medewerker.


Opleiding interimmanager

Opleiding
* 2003-heden HEAO BI
* Informatiekunde Informatievoorziening en Informatiesystemen
* Communicatie en maatschappelijke vorming
* Databases en SQL
* Network + Certified Professional
* Informatie analyse en modellering HSB1
* ASL gecertificeerd
* MS Projects
* Projects Participation Foundation
* Information Security Foundation (ISF)


* 1991-1993 HBO Management
(Instituut voor bedrijfswetenschappen IBW)
* Management voor ziekenhuizen en instellingen (I.B.W.) HBO
* Budgettering voor ziekenhuizen en instellingen (I.B.W.) HBO

* 1980 HAVO

Automatiseringsopleidingen

*2002-2003 ITIL 2 gecertificeerd
* ITIL Foundations
* ITIL Configuration Management
* ITIL Incident Management
* ITIL Change Management
* Foundation Certificate ICT Service management (ITES)



* ITIL 3 Foundations 2008

* Prince 2 Projectmanagement gecertificeerd

* ASL Beheren en onderhouden van informatiesystemen gecertificeerd



* CompTIA Certified Professional Network specialist
gecertificeerd

* ISPL Outsoucing ICT services 2008



1997-2001 MCSE-NT 4.0
* Supporting MS Windows 95
* Windows 4.0 Core Technologies
* TCP/IP for Windows NT Server 4.0
* Supporting System Management Server 1.0

* Deploying en Supporting Microsoft SMS 2.0
* Exchange 5.5 Concepts and Administration
* MS Windows 2000 Network and Operating system essentials
* Implementing MS Windows 2000 Professional and Server
* Protos Enterprise 5.0

1995 CNE-traject
* Novell Netware 3.12 Novell Netware beheer (AKAM)
* Novell Netware 3.12 Novell Netware Administrator
* Novell Netware 3.12 Novell Netware Advanced Administrator

1988-1989 AMBI
* module I1 (Basic informatica)
* module I2 (Basic informatiekunde)
* module B1 (Bestandsbeheer)

1991
* PDI module MV1 (Beheer en organisatie Rekencentrum)
* PDI module MD2 (MS-DOS, WP51, DBase IV, LOTUS 123)

1995

* Clipper 5.2(e) Programmeren (Compu`Train)

1996
* Delphi 2 Objectgeoriënteerd programmeren (Compu’Train)


Bedrijfscursus
* Potentials-project (Universiteit Nijenrode)
* Interne opleiding Service Management (C.M.G.)
* PI Media HRM methode (Price Waterhouse Coopers)


 beschikbaar?