T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Service Manager / Project Manager / Interim Manager

Service Manager / Project Manager / Interim Manager

Werkervaring interimmanager

Periode : Juni 2001 – heden
 Deelnemen aan de gebruikersgroep ISPL (ISPG)

Periode : Juni 2001 – juni 2002
 Participeren in de ISPG werkgroep Management driehoek waarin de relatie ISPL / ITIL en PRINCE2 wordt onderzocht

Periode : Juni 2001 – heden
 Onderzoeken naar de mogelijkheden van supplier management als onderdeel van Service Level Management. Contract Management voor het bewaken van contracten van leveranciers om hierdoor een optimale ondersteuning van de exploitatieomgeving te realiseren.
 Bekijken en beoordelen van diverse acquisitietrajecten en beoordelen welke meerwaarde ISPL kan bieden binnen deze trajecten.
 Het adviseren van klanten bij het starten van tendering processen en het bewaken van lopende contracten.

Periode : Juni 1999 – heden
Werkgever : Exin
Functie : Examinator
 Beoordelen ITIL Service Management Examens
 Ontwikkelen ITIL Service Management Examens

Periode : Juni 2002 – Juni 2003
Werkgever : Brocom automatisering b.v.
Functie : Service Manager
Interne werkzaamheden :
 Verantwoordelijke voor de interne inrichting van de ITIL processen.
 Verantwoordelijk voor de afstemming van de interne beheerprocessen op de processen voor het beheer op locatie.
 Adviseren van collega’s en klanten bij de inrichting van ITIL processen.
 Verantwoordelijk voor het functioneren en inrichten van de Service Management tool TOPDESK.
 Contactpersoon voor de leverancier van TOPdesk en betrokken bij de ontwikkeling van nieuwe functionaliteit binnen TOPdesk.
 Opstellen van offertes en Service Level Agreements.
 Ondersteunen van sales-activiteiten bij klanten en uitvoeren van pre-sales activiteiten met betrekking tot beheer van ICT-omgevingen.
 Onderzoek naar de mogelijkheden van Service Management tooling ter voorbereiding op toolselectie traject.
 Betrokken bij de functionele inrichting van Remote Beheer voor Real Time ondersteuning.
 Betrokken bij de commerciële inrichting voor “totaalconcept werkplekken” (een concept voor het beheren van werkplekken).

Periode : Juni 2002 – Juni 2003
Werkgever : Brocom automatisering b.v.
Functie : Service Manager
Klant : NYK Systems Research Institute
 Service Manager.
 Aansturen van groep engineers op locatie
 Tactisch aanspreekpunt voor de klant.


Periode : November 2002 – Juni 2003
Werkgever : Brocom automatisering b.v.
Functie : Ad-interim Service Manager
Opdrachtgever : Stichting de Bruggen
 Ad-interim Service Manager.
 Project Management voor de project invoering Service Management
 Inrichten en implementeren van de Service Management tool TOPdesk
 Inrichting en professionalisering van de servicedesk.
 Inrichting Service Level Management.
 Opstellen Beleidsplan 2003-2006.
 Coördinator servicedesk.
o Aansturen servicedesk medewerkers
o Plannen van de uitrollen van werkplekken (Win2000, Citrix)
o Plannen van de bezetting
 Inrichten en vormgegeven beheerprocedures.

Periode: : Maart 1999 – Juni 2002
Werkgever : Kivision
Interne werkzaamheden :
 Geven van ITIL++ trainingen.
 Ontwikkelen van ITIL++ trainingen.
 Ontwikkelen van ICT Beheerscan. De ICT Beheerscan bepaald het volwassenheidsniveau van de organisatie op basis van de inrichting van de ITIL processen, in relatie tot de organisatie, cultuur en tooling.
 Opstellen kennisdocumenten Service Management, zoals Service Level Management, Supplier Management.
 Ontwikkelen workshop klantgerichtr rapporteren
 Onderzoek ontwikkeling vakgebied Service Management
 Opstellen beleidsplan 2002-2005 aandachtsgebied Service Management

Periode : augustus 2001 – Juni 2002
Werkgever : Kivision b.v.
Functie : ITIL Service Manager
Opdrachtgever : Kivision
 Ontwikkelen van een kennisdocument en een presentatie van het Proces Service Level Management.
 Ontwikkelen en geven van de presentatie ISPL
 Participeren in het interne project ter ontwikkeling van de Kivision ICT Beheerscan.



Periode : januari 2001 - juli 2001
Werkgever : Kivision b.v.
Functie : ITIL Service Manager
Opdrachtgever : ABN AMRO b.v.
 Adviseren m.b.t het project End To End Service Level Management voor de afdeling Proces Management. Hieronder worden de volgende werkzaamheden verstaan:
 Opstellen van de Service Catalog voor de afdeling Proces Management.
 Het inrichten en implementeren van de rollen zoals gedefinieerd binnen het project ETE Service Level Management.
 Het uitvoeren van de rol van Service Provision Manager binnen Proces Management. De Service Provision Manager was de vertegenwoordiger voor de afdeling Proces Management binnen het proces Service Level Management.
 Meedenken en initiëren van procesverbeteringen m.b.t. Service Level Management.

Periode : 15 februari 1999 – 31 december 2000
Werkgever : Kivision b.v.
Functie : ITIL Service Manager
Opdrachtgever : ABN AMRO b.v.
 Werkzaam bij het Service Control Team van Proces Management van waaruit het incident en problem proces wordt bewaakt en van waaruit de Service Level Agreement met klanten worden vormgegeven en Service Provision Agreement met providers worden vastgelegd. De belangrijkste taak van het Service Control Team is het waarborgen van de serviceafspraken met de klant. De werkzaamheden zijn als volgt onderverdeeld:
 Adviseren in verbeteringen in het incident- en problemproces.
 Opzetten van /adviseren in Service Level Agreement met klanten.
 Het opzetten van reguliere overlegstructuren tussen het Service Control Team en de Service Providers.
 Adviseren in structurele rapportagestructuur die zowel intern, als voor providers als voor de klant duidelijke rapportages moeten opleveren.


Periode: : januari 1997 – februari 1999
Werkgever : Proface Automatisering
Interne werkzaamheden :
 Geven van ITIL-essentials cursus.
 Verbeteren / aanscherpen ITIL essentials cursus.
 Onderzoek haalbaarheid ITIL SM training conform de EXIN specificaties..
 Testen CBT-training ITIL-essentiels.
 Uitwerken van beleidsvisie ITIL en verwerken in standaardpresentatie.



Periode : maart 1998 – januari 1999
Werkgever : Proface Automatisering b.v.
Functie : Projectleider.
Opdrachtgever : ING bank:
 Managen van diversen projecten:
 Opzetten van een rapportage systeem rondom rekencentrumactiviteiten en de doorbelasting van rekencentrumactiviteiten. Beleggen van taken verantwoordelijkheden en bevoegdheden en beschrijven van het proces rondom het rapportage systeem.
 Herinrichten bedrijfseconomische zaken binnen uitwijkunit (Inrichten costmanagement en service level management binnen uitwijkunit, waardoor inzicht ontstaat over te leveren producten en diensten en het daarbij behorende kostenplaatje)
 Opzetten van een model Service Level Agreement voor de uitwijkunit, waarin alle parameters voor de te leveren producten en diensten staan beschreven.
 Voorstudie naar het herinrichten van costmanagement binnen operation management.

Periode : November 1997 – februari 1998
Werkgever : Proface Automatisering b.v.
Opdrachtgever : Belastingdienst:
 Begeleiden applicatietesten millenniumproblematiek

Periode : Januari 1997 – november 1997
Werkgever : Proface Automatisering b.v.
Opdrachtgever : Rabofacet.
 Vanuit het projectteam het huidige spaarbank systeem omgebouwd van een VSAM georiënteerde omgeving naar een DB2 omgeving en hierbij het systeem wat draaide op twee mainframe-omgevingen gemigreerd naar één mainframe-omgeving. In het projectteam zorggedragen voor het uitvoeren van applicatie en performance testen en de communicatie verzorgd tussen de ontwikkelomgeving en produktie-omgeving voor de implementatie van het nieuwe spaarbank systeem.
 Daarnaast de huidige beheerprocedures in overleg met de applicatiebeheerders aangepast voor gebruik van het nieuwe spaarbanksysteem

Periode : 1995 - 1996
Werkgever : ABN AMRO
Functie : Product Technisch Engineer
 Zorgdragen voor de continuïteit van informatiesystemen. In samenwerking met systeemonwikkelaars evalueren van de werking van de informatiesystemen. Uitvoeren van acceptatie-testen en in produktiename van nieuwe systeemversies en of wijzigingen t.b.v. onderhoud, volgens vooraf gestelde acceptatieprocedures. Registreren en bewaken van de werking van het systeem aan de hand van gestelde prestatie-normen en toezien op tijdige oplevering van informatie vanuit het systeem.
 Coördineren van de physicalplanning binnen de twee rekencentra.
 Ontwikkelen en opstellen van een kwaliteitsmodel voor softwareprodukten en de procedures voor het controleren en bewaken van de kwaliteitsnormen binnen het kwaliteitsmodel.


Periode : 1991 - 1995
Werkgever : Duyverman Computer Centrum
Functie : Applicatiebeheerder Storage Management
 Het uitvoeren van alle werkzaamheden met betrekking tot storagemanagement.
 Anticiperen in het problem- en changemanagement proces.
 Het opzetten en onderhouden van disaster/recovery scenario’s zowel organisatorisch als technisch, gericht op de gehele organisatie.
 Het begeleiden en coördineren van uitwijktesten.

Periode : 1987 - 1991
Werkgever : Pietersen Elektrotechniek
Functie : Vakantiewerk
Werkzaamheden : Bekabeling Computernetwerken.


Opleiding interimmanager

Vooropleiding : H.A.V.O. Maassluis

Vervolgopleiding(en) : H.T.S. Rotterdam
Afdeling Technische Computerkunde.

Vakgerichte opleidingen : Fundamentals of IBM Computer Systems IBM
DASD Subsystem management IBM
Kennismaking met MVS/ESA IBM
MVS System Managed Storage Implementation IBM
DFHSM Implementatie IBM
MVS/ESA Job Controle Language IBM
Easytrieve PLus DCC
MVS/ESA VSAM & Access Method Services IBM
MVS/ESA ICF catalogs, structure and availability IBM
ITIL-Trainingen (Service Delivery) DCC
MVS/ESA Hardware Configuration Definition IBM
Updatecursus MVS/SP V4.3 naar MVS/SP V5.1 IBM
ITIL-essentials ABN AMRO
Interviewtechnieken NESTOR
ITIL Service-support ISES
ITIL Service-delivery ISES
Presentatietechnieken NESTOR
Projectmanagement LAGANT
ISPL (Information Service Procecurement Library)
Train the trainer cursus IDC Research
Softskill training (Personal skills) Schouten & Nelissen

Gecertificeerd ITIL Service Manager (Manager’s Certificate in IT Service Management)
Gecertificeerd in ISPL Foundation.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Management vaardigenheden, goede communicatieve vaardigheden, in staat goede klantcontacten te onderhouden en uit te bouwen, enthousiast, professioneel en pragmatisch ingesteld.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels

 beschikbaar?