T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Controller

Controller

Werkervaring interimmanager

Juni 2008 - heden Interim Manager
Februari 2014 - Juni 2014: zwangerschapsverlof
December 2008 – Januari 2014
• Merck Sharp & Dohme B.V. – Controller verantwoordelijk voor de Nederlandse entiteiten: 15 entiteiten waarvan 4 gerelateerd aan de dagelijkse activiteiten van MSD. De Controller is verantwoordelijk voor de dagelijkse werking van de boekhouding, bestaande uit een team van 6 medewerkers. Verantwoordelijkheden omvatten verder de coördinatie en voorbereiding van alle interne (US GAAP) en externe (wettelijke) financiële verslaglegging, coördinatie van alle belastingaangiften en fiscale vraagstukken, evaluatie en (financiële) goedkeuring van alle juridische contracten, coördinatie van de audit gerelateerde activiteiten (inclusief SOX) en alle projecten die zich voordoen.
• Merck Sharp & Dohme B.V. - Payroll manager verantwoordelijk voor alle activiteiten met betrekking tot de salarisadministratie: coördinatie van de maandelijkse payroll cyclus, coördinatie van alle processen met HR, uitvoering van de CAO, adviseren over en oplossen van fiscale vraagstukken, adviseren over en oplossen van pensioen gerelateerde onderwerpen, coördineren financiële payrollprocessen (loonadministratie, betalingen, aansluitingen, rapporteren en administreren van reorganisaties, administreren van expats, administreren van pensioenen).
• Projecten:
oProcesoptimalisatie: herstructurering van een aantal processen met betrekking tot het jaarverslag, aangifte vennootschapsbelasting en salarisadministratie;
oHet optimaliseren van de configuratie van het ADP payrollsysteem;
oPayrollintegratie: integratie van de salarisadministratie van verschillende entiteiten, waaronder de selectie van een nieuwe payroll provider en de implementatie van Raet online payroll/HR. Het integreren van processen van verschillende entiteiten, locaties en afdelingen: HR , Finance en SSC's;
oIntegratie van juridische entiteiten: integratie van rechtspersonen als gevolg van de fusie tussen Merck en Schering Plough;
oSAP implementatie: betrokken bij de implementatie van SAP HR en Accounting.
Juni 2008 – Juli 2008
• Align Technology - European Controller verantwoordelijk voor de kwartaal rapportage aan het Amerikaanse hoofdkantoor.

Maart 2007 – Mei 2008
Corporate Business Controller Sara Lee International
Verantwoordelijk voor alle Corporate Control activiteiten binnen de Coffee&Tea Divisie waaronder management rapportage, analyse, budgettering, forecasting, meerjaren plannen, beoordelen van investering aanvragen, optimalisering van Corporate processen en ad hoc projecten.

Oktober 2006 – Februari 2007
Interim Manager
Chellomedia - Due diligence project.

Augustus 2006 - September 2006
Group Controller FreeTime Telecom B.V.
Startup company. Verantwoordelijk voor het ontwikkelen en de financiële analyse van het business model, opzetten van de control environment en het opzetten van een internationale Control Department voor de consolidatie van 4 tot 12 landen.

Januari 2005 – Juli 2006
Director Financial Control Priority Telecom N.V.
Verantwoordelijk voor alle controlling activiteiten binnen de groep Priority Telecom. Dit omvat zowel de Corporate Control activiteiten (consolidatie, management rapportage en externe rapportage) als de locale Control activiteiten (analyse, budgettering en forecasting, business en sales control). Externe rapportage verantwoordelijkheden bestaan uit de rapportages naar de moedermaatschappij voor consolidatie (US GAAP) en de communicatie van de financiële resultaten naar de markt (financiële persberichten en de jaarrekening onder EU GAAP). Daarnaast ook verantwoordelijk voor de financiële rapportage processen (SOX), coördinatie van periodieke accountants controles en het prepareren en deponeren van statutaire cijfers. Leiding geven aan 5 medewerkers.

December 2003 – December 2004
Manager Internal & External Reporting Priority Telecom N.V.
Verantwoordelijk voor de Corporate Control activiteiten waaronder consolidatie, management rapportage, externe rapportage, analyse van de periodieke resultaten, budgettering en forecasting, financiële rapportage processen (SOX), coördinatie van periodieke accountants controles en het prepareren en deponeren van statutaire cijfers. Leiding geven aan 2 medewerkers.

Oktober 2000 – November 2003
Vitae Interim Professional
• Business Analyst bij Priority Telecom N.V., Amsterdam
• Salescontroller bij DSM Anti-Infectives, Delft
• Finance Manager bij Van Gansewinkel, Amsterdam
• Controller bij Vitae, Amsterdam
• Information Analyst bij NIB Private Equity, Amsterdam
• Business Analyst bij Priority Telecom Netherlands B.V. (UPC), Amsterdam
Verantwoordelijk voor het invullen van tijdelijke opdrachten op financieel, economisch en/of administratief gebied bij opdrachtgevers. Focus ligt met name op competenties als sociabiliteit, flexibel, samenwerken, stressbestendigheid, verantwoordelijkheidsgevoel, inzet, accuratesse en probleemanalyse.

December 1998 – September 2000
Planning & Control Analyst Rabobank Monnickendam-Waterland, Monnickendam
Uitbreiden en verbeteren van een eenvoudige financiële rapportage functie naar een complexe planning en control functie. Projecten uitgevoerd gedurende deze periode zijn onder andere de ontwikkeling van een financiele kwartaal analyse, periodieke risico analyses, implementatie van het budget proces in de organisatie en de implementatie van SAP (accounting).

Mei 1996 – Oktober 1998
Credit Manager Sheraton Algarve, Albufeira Portugal
Reduceren en onderhouden van de debiteuren posities, verbetering van het facturatie proces en cash management.

December 1993 – December 1995
Controller Ondamar Hotel, Albufeira Portugal
Start-up company. Opzetten van de financiële afdeling. Ontwikkelen van de financiële structuur en rapportage, ontwikkelen van het food & beverage control proces, contact onderhouden met het hoofdkantoor, adviseren van het general management op onder ander het gebied van prijs structuren. Leidinggeven aan 3 medewerkers.

July 1992 – November 1993
Assistant Controller Hotel Cerro Alagoa, Albufeira Portugal

Opleiding interimmanager

Master of Science in Controlling, Nyenrode (2013)
Post-HBO Controllers opleiding, HES Amsterdam (2000)
Hotel Management School Leeuwarden, (1992)
VWO, CSG Damstede (1988)

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Analytisch-Verbanden leggen, hoofdzaak van bijzaak onderscheiden, doorvragen, feiten van interpretaties onderscheiden, kritisch, accuraat
Zelfstandig-Verantwoordelijk, initiatiefrijk, flexibel, stressbestendig


Talenkennis interimmanager

Engels, Portugees en Duits

Overig

Microsoft Office - Excel,Word, Powerpoint
ERP systemen - SAP, Oracle, Exact


 beschikbaar?