T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



CFO/Controller/financieel directeur/financieel manager

CFO/Controller/financieel directeur/financieel manager

Werkervaring interimmanager

01-11-99/heden Interim opdrachten.

2008 Diverse consultancy opdrachten waaronder:
- Begeleiden Management Buy Out (succesvol)
- Begeleiden startende ondernemingen en bijbehorende financiering (succesvol)
- opzetten eigen bedrijf in Health en sport. 2013-2014. (verkoop aandelen).

2008 - 2010 Controller Stichting Sectorfondsen Zorg en Welzijn
- samenstellen jaarrekeningen
- treasury
- afwikkeling liquidatieproces
- financiele verantwoording/afwikkeling ESF projecten

2007 2010 Controller Stichting Bestuur Wachtgelden Huurverplichtingen en Verplichtingen ESF (st. BWHV) te Utrecht
- interne en externe financile verantwoording
- samenstelling van de jaarrekeningen van de stichtingen BWHV, Huurverplichtingen Zorg en Welzijn, Wachtgelden Zorg en Welzijn, Verplichtingen ESF
- financile administratie van de stichtingen.
- Afwikkeling van het liquidatieproces stichtingen SAZW en Zorg en Welzijn


2007 (aug) 31 december 2007 Financial Controller Rabobank Directoraat MKB te Utrecht

De opdracht valt uiteen in twee deelopdrachten.
- Het versterken van de afdeling control met tijdelijke extra capaciteit voor het inlopen van achterstanden bij de financile rapportages.
- De medewerkers van de afdeling van binnen uit stimuleren om samen de rapportageprocessen en systemen te verbeteren. Deze verbetering heeft betrekking op afronding van het lopende veranderingsproject van de vernieuwing van de rapportagesets plus de rapportageprocessen en systemen.
- Ondersteunen en begeleiden van de manager van de afdeling control.

De taken van de financial controller zijn:
- Het beheren van de financile-, personeels- en productenadministratie van het directoraat.
- Het bewaken realisatie van plannen en budgetten.
- Het gevraagd en ongevraagd uitvoeren van heldere analyses op afwijkingen in plannen, begrotingen en budgetten en voorzien van onderbouwde bijsturingsmaatregelen.
- Het bewaken van realisatie doorbelastingen aan lokale banken.

FINANCIEEL INTERIM MANAGER a.i.
Periode juli 2004 - 2006 (4 dagen per week)
Sectorfondsen Zorg en Welzijn
Gezondheidszorg/subsidieverlening (Utrecht)
Opdracht:
- interne en externe financiele verantwoording;
- samenstellingen jaarrekeningen van de diverse stichtingen tbv bestuur en VWS;
- aansturen financiele administratie (6 medewerkers);
- bijdrage in het liquidatieproces van de sectorfondsen;
- opzetten nieuwe stichtingen.

FINANCIEEL INTERIM MANAGER EN ADVISEUR a.i.:
Periode januari 2003 - december 2005 ( 4 dagen per week)
Periode januari 2005 - heden (1 dag per week)
Zorginstelling (Groningen)
Opdracht:
- coachen en begeleiden van de voormalig financieel directeur naar een andere functieinvulling;
- coachen en begeleiden van de administratief medewerkers;
- opzetten van de diverse administraties van de werkmaatschappijen;
- opzetten van de management rapportages;
- opstellen jaarrekeningen en budgetten;
- opstellen business plannen;
- treasury;
- adviseren bestuur van de onderneming.

INTERIM MANAGER Periode 01-11-99 tot half oktober 2000
Grote uitzendorganisatie in Nederland
Opdracht: o.a. ondersteunen van de manager van Planning & Control bij het opzetten van een nieuwe afdeling Planning & Control RNL, mede verantwoordelijk voor de planningscyclus, implementatie van informatiesystemen, creren van draagvlak t.a.v. financieel beleid, bijdrage in het veranderingsproces.

Periode half oktober 2000 tot 1 december 2003
Woningcorporatie te Alkmaar (full time).
Opdracht: De interim opdracht omhelst onder andere de volgende werkzaamheden:
- Managen van de back-office afdeling, dit houdt in sturing geven aan de afdeling Financin en het bedrijfsbureau;
- Verzorgen van de bedrijfseconomische analyses;
- Opstellen van de managementrapportages;
- Optimalisering van de informatiesystemen;
- Adviseren op basis van scenariostudies, met name op het gebied van risicoanalyse en investeringen;
- Optimalisering van het vertalen van het beleid naar financile doelstellingen;
- Uitdragen van beleid en creren van draagvlak;
- Ontwikkelen van een visie op het gebied van vastgoed;
- Mede volgen van de marktontwikkelingen;
- Bijdrage leveren bij het ontwikkelen van het operationeel beleid.;
- Actieve bijdrage leveren in het veranderingsproces.

Periode 1 mei 2002 tot 22 november 2002
Woningcorporatie
2 interim/consultancy opdrachten
Opdracht 1: De adviesopdracht behelst de volgende projecten/werkzaamheden:
- Bijdrage en ondersteuning in het voortraject van de voorgenomen fusie tussen twee corporaties, met name op financieel gebied;
- Voorbereiding van de samenvoeging van de administratie organisatie (procedures) van de beide corporaties en het samenstellen van een plan van aanpak;
- Voorbereiding van de integratie van de verschillende systemen (NCCW e.d.). Uitvoeren van een knelpuntenanalyse op dit gebied;
- Onderzoek naar de effecten van samenvoeging van treasury-activiteiten van beide corporaties;
- Uitvoeren van een quick scan op het gebied van administratieve, personele, en technische organisatie;
Opdracht 2:De adviesopdracht behelst het volgende projecten
- In het kader van de voorgenomen fusie tussen twee corporaties uitvoeren van een financile analyse op basis van de boekjaren 1996 tot en met 2002, de meerjarenprognoses 2002- 2006 en cijfers Centraal Fonds en Waarborgfonds Sociale Woningbouw.
Op basis van de financile analyse en de uitgebrachte toetsingscriteria van Ministerie van Volkshuisvesting Ruimtelijke Ordening en Milieubeheer komen tot een rapportage dat de basis vormt voor een fusievoorstel.
- Opstellen rapportage financile positie corporatie ten behoeve van derden in het kader van samenwerkingsverbanden.

01-10-97/01-11-99
CATERING: Catering organisatie. Circa 1400 medewerkers
Functie: controller
Rapporteert aan de financieel directeur
Taken en verantwoordelijkheden o.a.
-management rapportages: periodiek, kwartaal;
-financile sturing grote accounts;
-cash flow;
-performance management;
-financieel-economische advisering/coaching commercile
en operationele managers en medewerkers op locatie;
-aansturen van een aantal unit-administrateurs.

01-08-92/01-10-97 :
Elektrotechnisch installatiebedrijf en Industrile automatisering/circa 105 medewerkers.
Functie: hoofd financile en algemene zaken
Rapporteert aan bedrijfsdirecteur.
Leiding aan: 14 medewerkers.
Taak- en verantwoordelijkheidsgebieden:
- financile zaken;
- managementrapportages;
- automatisering;
- personeelszaken;
- marketing;
- project cost controlling.

Elektrotechnisch installatiebedrijf
(management buy out)
Vanaf december 1995
Functie: bedrijfsleider/directeur
Rapporteert aan algemeen directeur
Leiding aan: 32 medewerkers.
Taken- en verantwoordelijkheden o.a.:
- verzelfstandiging onderneming door middel van
management Buy Out;
- algemeen en strategisch management;
- financieel management;
- commercie;
Functie nieuwe bv: directeur
Deze bedrijven zijn medio april 1997 verkocht.

01-01-89/01-08-92 :
AUTOMATISERINGSBEDRIJF circa 275 medewerkers.
Functies: controller en hoofd algemene zaken.
Rapporteert aan directie.
Leiding aan: 10 medewerkers (controller)
Taak- en verantwoordelijkheidsgebieden:
- financile zaken;
- managementrapportage;
- bedrijfseconomische analyses;
- automatisering;
- personeelszaken;
- gedurende eerste 2 jaar tevens interim manager logistiek.

16-07-87/01-01-89 :
Overslagbedrijf/circa 60 medewerkers.
Vestigingsplaats: Eemshaven.
Functie: hoofd administratie en boekhouding.
Rapporteert aan bedrijfsdirecteur.
Leiding aan: 6 medewerkers.
Taak- en verantwoordelijkheidsgebieden:
- samenstellen jaarcijfers;- opstellen begrotingen;
- administratieve en logistieke automatisering;
- personeelszaken.

16-07-85/16-07-87 :
Gezondheidszorg/circa 110 medewerkers.
Functie: economisch stafmedewerker.
Rapporteert aan directie.
Taak- en verantwoordelijkheidsgebieden:
- samenstellen jaarrekeningen;
- opstellen budgetten;
- personeelsadministratie;
- bedrijfseconomische analyses.

02-09-84/16-07-85 :
Accountantskantoor/circa 60 medewerkers.
Functie: assistent accountant.
Rapporteert aan controleleider.
Taak- en verantwoordelijkheidsgebieden:
- controle werkzaamheden administraties ten behoeve van het totstandkomen van jaarrekeningen

Opleiding interimmanager

Heao BE
bezig met MBA Executive bij Business School Nederland
Cursussen:
Management 1 bij Eric Krauthammer
cursus arbeidsrecht

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

- aanpassingsvermogen aan wisselende omgevingen
- cordineren, initiren, adviseren
- treasury, organisatie
- gevoel voor bestuurlijke/maatschappelijke verhoudingen
- management informatie



Talenkennis interimmanager

Nederlands: goed
Engels: goed
Duits: redelijk

Overig

Ervaring met Windows, Excel, Word,e.d. Bekend met diverse administratieve Software.
Ervaring met Visionplanner (in bezit van licentie)


 beschikbaar?