T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Logistiek-, Operations-, Supply Chain Management

Logistiek-, Operations-, Supply Chain Management

Werkervaring interimmanager

02/08-Heden: Sabbitical periode

Na een dynamische loopbaan van 15+ jaar hebben mijn echtgenote en ik besloten dat ik voor een periode van 1-2 jaar haar carrière ambities volledig zou ondersteunen en de kinderen zou opvangen (nu 11 & 7 jr.). In diezelfde tijd werd ook ons nieuwbouw huis opgeleverd. Gedurende deze periode heb ik enig freelance werk gedaan (business trainer / consultancy) en een ondernemings- en financieel plan gemaakt voor een nieuwe retail franchise formule. Vanaf september 2009 ben ik zorgvuldig op zoek naar een nieuwe uitdaging in een organisatie waar mijn kennis, ervaring en kwaliteiten een meerwaarde betekenen.

1) ASBIS Enterprises PLC (Cyprus / Schiphol, 10/2002 – 01/2008). Sterk groeiende distribiteur van computer onderdelen en digitale consumenten elektronica in Europa, voormalige Sovjet-Unie, Afrika, en Midden-Oosten. Omzetonwikkeling: van $540mln in 2002 naar $1.1mld in 2007.

01/07- 01/08: Vice-President Logistics & Customer Service, ASBIS Enterprises PLC
- Verantwoordelijk voor de warehousing, logistiek en customer service activiteiten van de Asbis Groep als lid van het corporate management team.
• Leidinggeven aan alle distributie en operationele activiteiten van 4 regionale distributiecentra te Praag (31 fte), Schiphol (15 fte), Helsinki (6 fte) en Dubai (8 fte).
• Leidinggeven aan de customer service & warranty afdeling en reverse logistics activiteiten (8 fte).
• Leidinggeven aan het interne verkoop en facturatie team (8 fte) betreffende verkopen aan lokale Asbis vestigingen en corporate accounts in 25 landen.
• Verantwoordelijk voor transportmanagement en activiteiten.
• Verantwoordelijk voor import/export/douane vergunningen en administratie.
• Bijdrage aan de voorbereiding en realisatie van de Asbis beursgang (IPO).
• Advies / ondersteuning van de logistieke activiteiten van de lokale vestigingen.

01/06-12/06: Managing Director A.I., Canyon Technology BV (onderdeel Asbis Groep)
- Verantwoordelijk voor de verkoop-, marketing- en distributieactiviteiten van Canyon (private label) produkten (i.e. computer randapparatuur en digitale consumenten electronica) in Noord/West/Zuid-Europa, en de bedrijfsvoering van het regionale verkoopkantoor. Omzet 2006: $7mln. Voornaamste taken en werkzaamheden:
• Bepalen en uitvoeren van de nieuwe verkoop en distributie / retail strategie.
• Aantrekken van en leidinggeven aan nieuw verkoopteam (7fte) en ondersteunend personeel (4 fte).
• Ontwikkelen en implementeren van beleid en tools m.b.t. begroting, forecasting, GP commission targets & tracking, CRM, prijsbeleid en calculatie, voorraadbeheer en marketingactiviteiten.
• Herzien van het bestaande klantenbestand en distributie overeenkomsten.
• Oplossen van zakelijke, financiele en juridische disputen sinds de start-up in 2004.

10/02-12/05: Logistics Director, ASBIS Enterprises LTD
Verantwoordelijk voor de corporate warehousing, distributie en logistieke activiteiten van de Asbis Groep.
• Bepalen van de logistieke strategie, doelstellingen, organisatie en begroting.
• In eigen beheer opzetten (insourcen) van regionale (3PL) distributiecentra en activiteiten te Schiphol, Praag, Helsinki, en Dubai.
• Opzetten van en leiding geven aan de nieuwe (interne) logistieke organisatie-structuur.
• Introduceren en implementeren van een Warehouse Management Systeem (WMS) in de distributiecentra.

2) SEAGATE Technology PLC (Schiphol-Rijk, 12/1991 –09/2002)
Wereldwijde fabrikant van computergeheugeneenheden (hard disk drives) en aanverwante produkten.

07/01–09/02: Manager, Business Management, EMEA Distribution
- Verantwoordelijk voor account management en business processen, order management / fulfillment, sales support en demand planning voor alle Seagate distribiteurs in EMEA regio.
• Directe ondersteuning gegeven aan zowel de vice-president European Operations en Director Distribution Sales EMEA en sales managers.
• Re-organisatie van order management, account management, klantenservice en sales support afdelingen naar een business unit organisatiestructuur.
• Leiding gegeven aan account managers (3 fte).
• Beheersen, verbeteren, en optimaliseren van alle gerelateerde (business en administratieve) processen, waaronder order management, order fulfillment, customer service, en distributie.
• Demand analyse en demand planning voor de betreffende klantengroep en regio.

08/98-06/01: Manager, Customer Service Operations EMEA
Verantwoordelijk voor alle operationele activeiten en goederenstromen van (garantie) retour- en vervangingsgoederen in Europa.
• Budgetverantwoordelijk en leiding gegeven aan totaal 50-60 medewerkers verdeeld over magazijn goederenontvangst, test/re-configuratie team, planning/allocatie/ fulfillment team, verzendmagazijn.
• Introductie van KPI’s, Six Sigma en Lean manufacturing op de werkvloer.
• Veelvuldig toepassen van people-, supply chain-, kwaliteits-, change-, en project management (zowel lokaal en internationaal).

08/95-07/98: Account Manager, Emerging Markets, EMEA Distribution
- Operationeel en administratief verantwoordelijk voor klanten (distribiteurs) in groei-markten als voormalige Sovjet-Unie, Oost-Europa, Afrika, en Midden-Oosten.
• In samenwerking met de afdelingen Sales, Finance, Planning/Fulfillment, Order management en Logistics verantwoordelijk voor de (administratieve en logistieke) uitvoering, begeleiding en optimalisatie van de orderstroom en leveringen aan distribiteurs in de EMEA regio.

03/92-07/95: Beheerder kwaliteitsmanagementsysteem
Verantwoordelijk voor uitvoeren, controleren, en administreren van het kwaliteitsbeleid en procedures in het Europese distributiecentrum.
• Implementatie, kwalificatie, en het onderhouden van ISO 9002 kwaliteitssysteem en andere kwaliteitsverbeteringssystemen.
• Implementatie van automatiserings- en verbeteringsprocessen op de (magazijn)werkvloer.


Opleiding interimmanager

Opleidingen

1987-1991: Commerciële Economie. Hogeschool voor Economische Studies (HES), Amsterdam
• Eindexamen: Commerciele Economie (Marketing/Inkoop), Algemene Economie, Bedrijfsecononie, -organisatie, -sociologie/psychologie, Engels, Marktonderzoek
• Diploma: Bachelor of economics (B.ec.)

1981-1987: Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs (VWO)
Keizer Karel College, Amstelveen
• Eindexamen: Nederlands, Duits, Engels, Wiskunde A, Natuurkunde, Economie I, Economie II

Trainingen / cursussen

02/2001: The Leadership Challenge Tom Peters Company
• Challenging the Process, Inspiring a Shared Vision, Enabling Others to Act, Modeling the Way, Encouraging the Heart

01/2001: Leading Change & Breakthrough Thinking Tom Peters Company
• Gecertificeerd “Change Agent”

10/99-05/00: Lean Manufacturing (stroomlijnen van bedrijfs- en produktieprocessen)Ernst & Young
• Toepassen van process flow analysis, kanbansystemen, KPI/performance management, layout optimization, theory of constraints, etc.
• Gecertificeerd “ Lean Master”

2000: Media training, Press Now (UK)

1999: Six Sigma (statistisch kwaliteitsverbeteringssysteem)Seagate intern
• Define, Measure, Analyse, Improve, Control
• Gecertificeerd “Green Belt”, praktiserend “Brown Belt”

1999: Praktisch leidinggeven, Funktie Mediair

1998: Financieel Management voor niet-financiële manager Kees Horden Trainingen

92-93: ISO 9000 kwaliteitsstandaard en -systeem, Bureau Veritas Consultancy & Training
• Lead Assessor training, Batalas certificaat
• External Quality Auditor, certificaat
• Internal Quality Auditor, certificaat


PC-vaardigheden;
• MSOffice, MSOutlook, MSVisio, MSProjects, Lotus Notes
• Exact Globe 2003, JD Edwards , Oracle ERP


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Lijnmanagement, veranderingsmanagement en coaching op het gebied van logistiek en operationele bedrijfsvoering.

Talenkennis interimmanager

• Nederlands – Zeer goed
• Engels – Zeer goed
• Duits – Goed


Overig

Motto: (Process) Ownership  Quality  Next Level

“Ik ben een optimistisch, evenwichtig en integer persoon. Logistiek en Operationele bedrijfsvoering is mijn domijn. Constructieve samenwerking met andere disciplines – met name verkoop, financiën en IT – maken mijn speelveld compleet. Daarbij altijd zicht op de vraag en behoeften van de klant. Door mijn brede ervaring en mijn sterke analytische capaciteiten ben ik in staat om complexe situaties goed te overzien en te vertalen naar uitdagende doelstellingen, praktische taken en bijbehorende prestatie-indicatoren (KPI’s). Gezamenlijk ambitieuze doelen bereiken haalt het beste in mij naar boven. Het verkrijgen van een leidende rol daarbij is mijn ambitie.”


 beschikbaar?