T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



projectmanager marketing en marketingcommunicatie

projectmanager marketing en marketingcommunicatie

Werkervaring interimmanager

2007 - 2013 Interimervaring

Juni 2010 – mei 2013: Senior Projectmanager NykampNyboer
• Implementeren en management van de visuele (merk)identiteit van middel-grote en grote organisaties zowel in profit als non-profit en het optimaliseren van daaraan gerelateerde marketing- en communicatieprocessen.
• Succesvol projectmanagement (visueel, organisatorisch en financieel) van diverse merk- en corporate identity gerelateerde projecten met grote impact. Van start up en initiatie tot en met nazorg en overdracht aan de lijn.
• Designmanagement: samenwerken met en aansturen van betrokken in- en externe partijen als leveranciers, communicatiemanagers, inkopers, designbureaus, interne afdelingen.
• Projecten uitgevoerd voor onder meer DE Masterblenders 1753 (15 landen), De Lage Landen, NS, PostNL, ING Assurantiekantoren, Inholland Hogeschool , provincie Noord Brabant, Summa College

• April 2009 – mei 2009: Vebego: Vebego is een holding met diverse werkmaatschappijen die allen actief zijn op gebied van Facility Management (o.a Tence uitzendbureau, Hago Schoonmaakbedrijven). Impactanalyse invoering nieuwe huisstijl over alle werkmaatschappijen inclusief implementatieadvies.

• Jan. 2009 – maart 2009: Volker Wessels; voor 7 dochterbedrijven in de UK een complete inventarisatie van alle huisstijldragers gemaakt en een allesomvattend implementatieadvies uitgebracht.

• Okt. 2008 – jan. 2009: Woningbouwvereniging EMM Zandvoort: door de overname van deze woningbouwvereniging door de Key was het noodzakelijk de huisstijl van EMM om te zetten naar die van De Key. Van inventarisatie tot implementatie is dit binnen 2 maanden gerealiseerd.
• Juni 2008 – okt. 2008: Implementatie huisstijl Woonstichting De Key; projectleiding bij het van A tot Z implementeren van de nieuwe huisstijl. Van inventarisatie tot en met implementatie en nazorg is onder mijn leiding door een groot projectteam binnen 3 maanden de nieuwe huisstijl succesvol geïntroduceerd. Opmerkelijke prestaties daarbij zijn onder meer het omzetten van meer dan 1000 documenten, een foutloze introductie van de gehele stationary lijn, een compleet nieuwe folderlijn, een nieuwe uitstraling van het hoofdkantoor, een nieuw wagenpark en de realisatie van een aanzienlijke besparing op drukwerk.
• Juni 2009 – juli 2009: implementatie nieuwe huisstijl De Key op alle huismeesterkantoren

• Maart 2008 – juni 2009: Implementatie huisstijl Woonstad Rotterdam. Woonstad Rotterdam is het resultaat van de fusie tussen de Nieuwe Unie en Woningbedrijf Rotterdam. Belangrijkste taken: inventarisatie, begeleiding ontwerpproces, advies.

• Augustus 2007 – januari 2008: Client Service Manager a.i Persuade Brand activation: plannen, creëren en uitvoeren van meetbare, geïntegreerde marketingprogramma's. voor enkele grote opdrachtgevers (Farm Frites, Friesland Foods Professional, Abbott diabetes care)

• Feb. 2007 – juni 2007: Coördinatie implementatie huisstijlwijziging van TNT Freight Management. Deze huisstijlwijziging was noodzakelijk geworden door de overname van TNT Freight Management door het Franse Geodis. Belangrijkste taken: de inventarisatie in 28 landen van drukwerk, bedrijfskleding, signing, wagenpark en IT-applicaties, het opstellen vans gedetailleerde guidelines en de coördinatie en beoordeling van offerteprocedures per land. Daarnaast was ik verantwoordelijk voor de begeleiding van het rebrandingsproces en de coaching van de regionale verantwoordelijke managers.

2007 - 2013 Freelance ervaring

• Voor een horecabedrijf, gelegen in een toeristisch gebied, een aantal marketingconcepten ontwikkeld die voor meer bezetting buiten de seizoenspiek moeten zorgen. Dit programma is gestart in het najaar van 2008.
• Voor OKI de horeca markt in kaart gebracht alsmede een aanzet gegeven voor een gerichte marketingstrategie om deze markt te benaderen. Tevens deze strategie uitgewerkt in een partnership met Heineken.
• Voor een bedrijf dat zich bezig houdt met kantoorefficiency een communicatiestrategie geschreven (inclusief copy) voor de introductie van een webshop.
• De VGMA (Vereniging van MKB Adviseurs) had behoefte om een nieuwe identiteit in de markt te creëren. Ik heb het bestuur daarin geadviseerd, de leden bij het proces weten te betrekken en uiteindelijk de nieuwe identiteit en naam ook geïntroduceerd.
• Voor dezelfde VGMA drie goed bezochte seminars opgezet. Een algemeen marketing seminar en twee Social Media workshops.
• De sector Kinderopvang van een gemeentelijke welzijnsorganisatie wilde verder onder een eigen identiteit. Ik heb het marketingplan daarvoor gemaakt.
• Een onderzoeksorganisatie was op zoek naar nieuwe contacten voor een gepatenteerde web based onderzoeksapplicatie. Ik heb een stuk business development in gang gebracht en daarnaast de aanzet gegeven voor het Social Media denken en een SEO (zoekwoordoptimalisatie) project.
• Een kinderopvangorganisatie wilde een marketingplan. Onder mijn regie zijn er diverse marktonderzoeken uitgevoerd en is het marketingplan geschreven.
• Een agent van luxe Italiaanse designmeubelen wilde een marktbewerkingsplan. Op basis van een gedegen pragmatisch ingesteld kwantitatief marktonderzoekmarkt is een marktbewerkingsplan geschreven waarmee de agent succesvol zijn distributie heeft kunnen vergroten maar ook zijn positie bij bij bestaande dealers heeft kunnen verbeteren
• Een organisatie die actief op het gebied van bevordering van gezondheid én bestrijden van het verzuim.specifieke ondersteuning geboden op het positioneringsvraagstuk en biedt daarnaast regelmatig gerichte coachings- ondersteuning geboden.
• Coaching van een op marketinggebied en advies bi maken van keuzes te maken t.a.v produktlijnen

Loondienstervaring

Mei 2004 – Aug. 2006: Marketing Manager Elho International.
Elho International is een bedrijf dat zich bezig houdt met ontwikkeling, productie en verkoop van bloem- en plantgerelateerde kunststofproducten. Binnen Nederlandse tuincentra een A-merk.
• Opzetten en uitvoeren trade marketingstrategie voor de diverse internationale markten met als resultaat gestegen een 30% gestegen distributie in UK en Duitsland en een aanmerkelijke verhoging van de klanttevredenheid (van een 8 naar een 9).
• Opzetten en implementeren van een consumer marketingstrategie voor de Nederlandse markt.
• Succesvolle ontwikkeling nieuwe merkcommunicatielijn, huisstijl en catalogus.
• Ontwikkeling en opzet integrale marketing management rapportage met als doel sturing op KPI’s
• Trainen sales afdeling.

Nov.2001 – mei 2003: Manager postpaid Marketing Consumer Vodafone.
• Verantwoordelijk voor de marketingstrategie, jaarplannen en de commerciële producten/diensten portfolio ; met betrekking tot contractconsumenten binnen het segment Consumer. P&L verantwoordelijk voor proposities.
• Sturing geven aan alle marketing activiteiten voor de realisatie van de strategie.
• In lijn leidinggevend aan 3 product managers, functioneel aan diverse processen (communicatie, CRM, Marketing Intelligence, Pricing).

Aug. 1999 – nov. 2001: Regionaal Unit manager Heineken Nederland B.V
• Eindverantwoordelijk voor verkoopkantoor gericht op de horeca met als kernfunctie verkoop, administratie en logistiek.
• Opstellen en realiseren regionale business plan. Realiseren van marktaandeelstijging (51 verkooppunten gewonnen), volume on target, omzet (12% stijging in verdringingsmarkt), kosten binnen budget, assortiment en merken.
• Direct leidinggevend aan 12 medewerkers; indirect aan 70 mensen.

Jan. 1998 – aug. 1999: Internationaal Divisie Marketing Manager The Greenery.
• Opzetten internationale marketing van de Divisie paprika, aubergine en pepers.
• Initiëren en formuleren van de marketingstrategie o.b.v. strategisch marktonderzoek.
• Sturing geven aan product- en verpakkingsinnovatie en marketingcommunicatie.
• Invoeren Greenery huisstijl op alle voor de productdivisie relevante huisstijldragers.
• Aansturen landen organisaties v.w.b. advertising, promoties.


1995 - 1998: Manager Commercial Business Planning en Control Grolsche Bierbrouwerij Nederland
Advisering van verkoop en marketing, opzetten business development, realisatie nieuwe huisstijl binnen planning en budget (o.a. op 3.500 horecalocaties, 275 vrachtwagens), ontwikkelen partnershipmodellen met 2 brouwerijen, overkoepelend commercieel projectmanagement.

1993 - 1995: Rayon sales manager Grolsche Bierbrouwerij Nederland
Voorbereiden en afsluiten van diverse kleine en grote horeca contracten, uitbreiden horecadistributie (27 verkooppunten), verantwoordelijk voor accountmanagement op 2 grote drankengroothandels.

1990 – 1993: Productmanager Grolsche Bierbrouwerij Nederland
Opzetten van nieuwe en het vitaliseren van bestaande reclamecampagnes en promoties. Marketingcommunicatie. Introductie nieuwe producten en verpakkingen. Brandmanagement.

Opleiding interimmanager

- Bedrijfseconomie Universiteit van Tilburg (Marketing)
- SRM Marketing C
- Prince2 Foundation

Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Profielschets
Gedreven, veelzijdige en resultaatgeorienteerde manager met brede ervaring in brand management, corporate identity, marketing- en marketingcommunicatie en projectmanagement op A-merk niveau. Bewezen tactische en operationele capaciteiten in grote (internationale) merkprojecten. Ik ben te typeren als een gedegen en bedachtzame merkbouwer met sterk financieel en cijfermatig inzicht en een scherpe analytische blik en een goed ontwikkelt organisatorisch- en planmatig vermogen. Mijn drive is het realiseren van betere merkresultaten waarbij vooral de afstemming van de merkbelofte en het te leveren merkbewijs mijn bijzondere focus heeft.

Persoonlijke kenmerken: gepassioneerd en energiek, verantwoordelijkheidgevoel, betrokken, pragmatisch, loyaal, inlevingsvermogen, teamplayer.


Skills & expertise
Marketing – Marketingcommunicatie – Product Management – Brand Management – Corporate identity en huisstijl – Visuele identiteit – Produkt introducties – Merkactivatie – Sales promotie – Business Development – (Internationaal) Project Management - Werken met communicatie- en ontwerpbureau’s – Retail – Out of Home markt – FMCG


Talenkennis interimmanager

Engels, Duits

 beschikbaar?