T +31 (0)20 4538402 CONTACT OVER ONS KANDIDATEN ZOEKEN LOGIN HOME

 beschikbaar?



Sales, Marketing, Business Development

Sales, Marketing, Business Development

Werkervaring interimmanager

CCO netwerkbedrijf
Sales Director mobiele telecom
Sales Director vaste telecom
Product Marketing telecom
Programma Manager mobile data
Account Manager
Telecom. Internet. ADSL. 090X. Mobiele telecom. White label. MVNO. Wholesale. Glasvezel.

2004-2005 Eurofiber, glasvezelnetwerk exploitant.
Commercieel Directeur, lid MT
· Verantwoordelijk voor order intake, marketing, het management van het verkoopteam en new business development.
· Netto order intake: € 13,6 miljoen in 2004 (target: € 11,5 miljoen).
· Realiseerde middels in- en verkoopcontracten ervoor dat het glasvezelnetwerk in Nederland bijna verdubbelde (van 1.700 km naar 3.100 km).
· Klanten o.a.: ING, Canon, PON Holding, PCM Uitgevers, Surfnet, Telia, KPN, Vodafone,T-Mobile, Orange, Versatel, Tiscali.
· Structureerde de sales afdeling en groeide de afdeling van 5 naar 10 FTE.
· Opzetten van marketing activiteiten om naamsbekendheid en het aantal leads te vergroten.

2001-2004 Telfort (mobiel).
Sr. Manager Wholesale, Affinity & Interconnect
· Verantwoordelijk voor nieuwe wholesale omzet: € 12 in 2002 en € 26 miljoen in 2003. De start in maart 2001 gebeurde alleen en met omzet € 0 en geen klanten.
· Verantwoordelijk voor het identificeren, onderhandelen en sluiten van Nederland´s eerste Mobile Virtual Network Operator (MVNO)-, Enhanced Service Provider (ESP)-, en White Label contract.
· Klanten: Tele2, Albert Heijn, debitel, Versatel, BelCompany, Postbank, KLM, Lebarra, e.d.
· Sloot met zijn team meerjarige contracten met een gezamenlijke, minimale waarde van € 64 miljoen. Deze diensten stellen klanten in staat om hun eigen mobiel product en merk te lanceren.
· Contacten met retailers en ontwikkelingen op nieuwe (mobiele) betalingsvormen.
· Leidde een Affinity team met als doel 10.000+ postpaid klanten (±10% van bedrijfstarget) via marketing campagnes met partners (Postbank, KLM, Alex, SNS-bank, e.d.) aan te trekken.
· Lid van int´l stuurgroep voor de tijdige oplevering van een nieuw IT en Customer Care platform.

2000-2001 Program Manager Mobile Data
Verantwoordelijk voor het voorbereiden van Telfort op de ontwikkelingen in de mobiele data markt door het ontwikkelen van nieuwe capabilities, het initiëren van organisatorische verandering en het neerzetten van nieuwe diensten en samenwerkingen.
· Het program-managen van een team van zo’n 30 personen (6 direct reports en 24 in matrix).
· Onderhandelde een contract met een bank voor een strategische en eerste grootschalige introductie van mobiel bankieren.

2000-2000 Executive Assistant to the CEO
Verantwoordelijk voor verscheidene projecten gedelegeerd door de CEO. Voorbeelden: deelnemen in Raad van Bestuur vergaderingen, monitoren van cruciale projecten, begeleiden van re-organisatie, voorbereiden van presentaties en speeches.

1998-2000 Telfort (vast)
Sales Manager voor Internet Service Providers (ISP’s), IP- en 0900 Providers.
· Gaf leiding aan 10 personen en was order- en omzetverantwoordelijk voor een teamtarget.
· Omzet groeide in twee jaar tijd van 5 miljoen naar 55 miljoen euro.
· Creerde een groei in orders en omzet die hoger lag dan de Telfort-groei.
· High Potential program (3 pers.) dat strategische zaken voor en met de Directie adresseerde.

1996-1998 British Telecom / Telfort.
Account Manager Indirect Sales voor de wholesalemarkt van Internet Service Providers. Startte alleen met het openen van deze markt en begon zonder omzet of klanten.
· Omzet groeide in twee jaar tijd van € 0 miljoen naar € 5 miljoen.Is verantwoordelijk voor orders, omzet en relatiebeheer bij klanten en prospects.
· Initieert en leidt business cases (financieel en technisch) om ordergroei te verwezenlijken.
· Was een van de tien BT “Top Achievers” in Europa in het eerste jaar als Account Mgr.

1994-1996 British Telecom (BT), Amsterdam.
Product Marketing Manager voor internationale datacommunicatie: Business-to-business marketing voor multinationals in een groeiende markt met sterk veranderende technologieën, toepassingen, allianties en (de)regulering.
· Nationaal verantwoordelijk voor productontwikkeling, -lancering en -evolutie.
· Initieerde, ontwikkelde en lanceerde Internet backbone dienst voor Nederlandse markt.
· Was marketing-verantwoordelijk in de business planning voor het nog op te zetten bedrijf Telfort.

1994-1994 PTT Telecom B.V. (onderdeel van KPN).
Consultant in een project voor de ontwikkeling van een locale ‘electronische snelweg’.
· Strategisch en practisch onderzoek naar toepassingen. Resultaten: contract (€ 2,3 miljoen) en div. concrete projecten.

1992-1993 Tefal Nederland B.V. (onderdeel van Groupe SEB, Frankrijk).
Product Manager van elektrische producten met een omzet van € 15 miljoen.
· Marketing van duurzame consumentenproducten in een competitieve consumentenmarkt.
· Bepaalde productassortiment en prijzen en de driejaars-, budget- en marketingplannen.
· Was als marketeer verantwoordelijk voor omzet en marges vastgesteld in het budget.
· Ervaren met positionering in distributiekanalen, promotie/reclame en marketingresearch.

1990-1992 Korps Mariniers (onderdeel van Ministerie van Defensie), Nederland/Wales/Caribisch gebied.
Pelotonscommandant leidinggevend aan een team van 34 personen onder speciale omstandigheden.
· Was verantwoordelijk voor de operationele inzetbaarheid van dit team (training en motivatie).
· Was verantwoordelijk voor internationale operaties, personeelsbeoordelingen en -management.


Opleiding interimmanager

BBA, MBA, Bedrijfskunde. Nijenrode.
Div. cursussen in sales, marketing, finance, HRM, leadership, etc.

OPLEIDINGEN
1993-1994 Internationaal MBA-programma (Drs.), Universiteit Nijenrode, Breukelen.
— Intensief programma voor personen met werkervaring uit diverse disciplines en landen.

1986-1990 BBA-programma, Universiteit Nijenrode, Breukelen.
·Was actief bestuurslid van diverse studentencommissies en –verenigingen. Lid van selectiecommissie.

1985-1986 Econometrie prodaedeutisch jaar, Erasmus Universiteit, Rotterdam.

1979-1985 Gymnasium , Theresialyceum, Tilburg.


Consultancy interimmanagement a.i. kerncompetenties

Opzetten nieuwe units. Structureren of opzetten van sales afdelingen. Vinden en realiseren van nieuwe product markt-combinaties. Commercialiseren van techniek. Maatwerk deals en onderhandelingen. B-to-B marketing en sales. Creëeren van partnerships of nieuwe business modellen. Telecom. Internet. ADSL. 090X. Mobiele telecom. White label. MVNO. Wholesale. Glasvezel.

Talenkennis interimmanager

Nederlands, Engels, Spaans, Duits, Frans.
Talen Vloeiend: Nederlands (moedertaal), Engels. Goede taalvaardigheid: Duits, Spaans, Frans.


 beschikbaar?